پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

رفع مشکلات آبی اصفهان در گرو اتمام سامانه دوم آبرسانی است گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان گفت:800 میلیون مترمکعب از سد زایند رود آبگیری شده است اما در سطح شهر هنوز افت فشار آب داریم که این امر به دلیل عدم اتمام سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، هاشم امینی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با بیان اینکه یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب نامیده شده است، اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر که استان اصفهان با موضوع کم‌آبی روبرو بوده است مردم این استان همیاری و همکاری خوبی آب با ما در ارتباط با مدیریت مصرف به ویژه در سال گذشته داشتند.
وی افزود: در سال 97 به میزان 6.7 درصد مدیریت مصرف آب در بخش خانگی و در بخش غیر خانگی 7.1 درصد صرفه جویی داشتیم که درمجموع 6.9 درصد صرفه‌جویی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شکل می‌دهد.
800 میلیون مترمکعب از سد زایند رود آبگیری شده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی‌های مناسب امسال به دلیل شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم، ابراز داشت: 800 میلیون مترمکعب از سد زایند رود آبگیری شده است اما در سطح شهر هنوز افت فشار آب را داریم که این امر به دلیل عدم اتمام سامانه آب‌رسانی اصفهان بزرگ است.
وی ادامه داد: این سامانه باید در سال 86 توسط آب منطقه‌ای به پایان رسیده و تحویل ما می‌شد اما به دلایل اداری، عدم مجوز و مسایلی که استعفای نمایندگان اصفهان را رقم زد هنوز به اتمام نرسیده است.
رفع مشکلات آبی 4 میلیون جمعیت استان اصفهان وابسته به سامانه دوم آبرسانی اصفهان
امینی ابراز داشت: این سامانه نگاه پدافند غیرعاملی دارد اما موضوع آن رفع مشکل آب جمعیت چهار میلیونی استان اصفهان در قالب 14 شهرستان است.
وی ادامه داد: باید در حوزه آب شرب تمام تلاش خود را بکنیم تا مصرف بهینه آب را به مردم یاد داده و فرهنگ مدیریت مصرف آب در جامعه از حالت شعار به شعور تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: فرهنگ‌سازی یک موضوع هفتگی، ماهانه و سالانه نیست بلکه رفتار دائمی در حوزه مدیریتی مصرف آب به ما در داشتن زندگی پایدار کمک می‌کند.
ذخیره 23 میلیون مترمکعب آب در سال گذشته
وی با اشاره به اینکه شرکت آبفای اصفهان رتبه برتر در صنعت آب و فاضلاب در بخش شرب در میان شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کسب کرده است به اقدامات در حوزه فرهنگ‌سازی و سازگاری با کم‌آبی اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا اقدامات فنی، فرهنگی، قانونی را به انجام رساندیم به نوعی که سال گذشته 23 میلیون مترمکعب آب ذخیره شد.
امینی ابراز داشت: مدیریت آب در 56 شهر و 300 روستا به کمک سامانه تله‌متری و هوشمندسازی، نصب ایستگاه آنلاین مدیریت فشار، تأمین کسری آب چاه‌های بهداشتی و دارای کیفیت مناسب، به حداقل رساندن آب بدون درآمد شامل انشعاب‌های غیرمجاز و پرت شبکه از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سالهای اخیر بوده است.
رتبه نخست آبفای اصفهان در زمینه رفع پرتی های آب در سطح شهر
وی با بیان اینکه در زمینه رفع پرتی های آب رتبه نخست کشور را داریم، ابراز داشت: بر این اساس ما نشت‌یابی متعددی در سطح شبکه آب شرب استان اصفهان داشتیم و شامل 85 کیلومتر اصلاح شبکه آب و 6 هزار و 337 انشعاب آب انجام و با پیمایش 13 هزار و 337 انشعاب نشتی‌های موجودبرطرف شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته 700 لیتر بر ثانیه آب را به چرخه بازگرداندیم، گفت: در حوزه اقدامات فنی نیز موضوع بازچرخانی آب خاکستری قراردادی با حوزه نظام مهندسی استان اصفهان داشتیم و باید هرچه سریع‌تر در منازل عملیاتی شود.
امینی با اشاره به گلایه مرم اصفهان درباره استفاده از آب رودخانه توسط صنعت فولاد اصفهان ابراز داشت: با قراردادی با شرکت فولادمبارکه قرار است اجرای شبکه فاضلاب در 9 شهر به کمک این شرکت انجام و به ازای آن پساب فاضلاب به فولادمبارکه تخصیص یابد تا کمتر از آب رودخانه استفاده شود که هفته گذشته بخشی از این پروژه با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در زمینع اقدامات فرهنگی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب رسانه‌ها به ما کمک بسیاری کردند، ابراز داشت: کارگروهی پیرو تغییر ساعات اداری تشکیل داده‌ایم تا اقدامات خوبی در حوزه مدیریت مصرف انرژی استان اصفهان انجام شود و در این راستا ان. جی.اوها نیز وارد حوزه مدیریت مصرف شدند.
90 درصد مردم اصفهان کمترین رده مصرف آب را در سال 97 داشتند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: در راستای تنویر افکار عمومی و در پاسخ به استان‌هایی که اصفهانی‌ها را مورد گلایه قرار می‌دهند باید به این نکته اشاره کنیم که در سال 87، میزان مصرف 66 درصد مردم در رده صفر تا 20 بوده است اما در سال 97 میزان 90 درصد مردم مصرف صفر تا 20 داشته‌اند که رکورد خوبی در حوزه مدیریت مصرف است.
وی تاکید کرد: آب‌رسانی به شهرستان دهاقان و گلشن و دیگر روستاها، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه خوانسار، پیشرفت 69 درصدی تصفیه‌خانه چادگان، پیشرفت فیزیکی 90 درصد پروژه تصفیه‌خانه اژیه از دیگر فعالیت‌های این نهاد است.
امینی با اشاره به 295 کیلومتر لوله‌گذاری آب در سطح استان و 331 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب گفت: همچنین 12 هزار مترمکعب مخزن در اصفهان به بهره‌برداری رسید و هفت هزار مخزن نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: 18 هزار 240 فقره انشعاب آب و21 هزار و 600 فقره انشعاب فاضلاب در سال گذشته واگذار شده است.
27 مجتمع آبرسانی روستایی در اصفهان در حال احداث است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه از سیاست‌های جدی وزارت نیرو ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی است، گفت: 41 مجتمع روستایی در سطح استان داریم که 14 مجتمع به بهره‌برداری رسیده است و 27 مجتمع آبرسانی روستایی در اصفهان در حال احداث است.
وی ادامه داد: این مجتمع‌ها حدود 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 130 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی در این مجتمع‌ها هزینه شده و 500 میلیارد تمان اعتبار دیگر نیاز است.
امینی با بیان اینکه در سال 97 از روستاهای تحت پوشش ما 179 روستا آبرسانی سیار شدند که در سال 97 به 125 مورد تقلیل یافت، گفت: همچنین از روستاهای تحت پوشش غیر شرکت آبفای اصفهان، 126 روستا به 120 روستا تقلیل یافت.
وی تاکید کرد: بازسازی شبکه فاضلاب شهری به میزان 46 میلیون یورو و 736 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و امیدواریم شبکه‌های قدیمی فاضلاب جمع آوری شود و این روند به تناوب ادامه داشته باشد تا دیگر شاهد فرسودگی گسترده این شبکه در اصفهان نباشیم.
حذف قبض کاغذی آب در 3 محله استان اصفهان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: حذف قبض کاغذی آب در استان اصفهان در حال حاضر در سه محله آغاز شده است و به زودی به دیگر نقاط شهر و استان اصفهان نیز اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/101847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

بایدن در آستانه شکست؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

راهپیمایی نماز گزاران جمعه بهارستان در حمایت از عملیات وعده صادق

نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت

راهپیمایی مردم شهرستان‌های استان اصفهان در حمایت از عملیات موفق وعده صادق + فیلم

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟