آموزش و پرورش با بحران نیروی انسانی مواجه است
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - اصفهان- معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت : بر اساس سیاست های ناصحیح، ترییت معلم کمرنگ شد تا جایی که امروز با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه شده ایم.
علی محمدی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه بخش هنری بیست و نهمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در اصفهان با اشاره به کمبود 300 هزار معلم، افزود: از این رو تدبیری توسط افرادی که دانشگاه را به این وضعیت رسانده و پذیرش دانشگاه را به سه هزار نفر رساندند، انجام نشده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در مسیر تحول و تعالی است، اظهارداشت : این دانشگاه در دهه شصت و هفتاد ٤٠٠ مرکز تربیت معلم و ١٠٠ هزار دانشجو داشت.
وی ادامه داد: حضور ارزشمند رهبری در سال ٩٧ در دانشگاه فرهنگیان یکبار دیگر پرچم تربیت معلم را بالا بردند و فصل الخطاب تربیت و معلم را دانشگاه فرهنگیان دانستند.
محمدی اضافه کرد: رهبری فرمودند، آنچه من از دانشگاه فرهنگیان انتظار دارم تربیت دینی و انقلابی است که همه باید با این راهبرد اساسی هماهنک شوند.
وی بیان کرد: سال گذشته ٤٠ هزار دانشجو کردیم و سال آینده هم ٤٠ هزار دانشجو جذب میکنیم تا بخشی از دغدغه نظام ترییت معلم در بخش نیروی انسانی برطرف شود.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: راهبرد دانشگاه در بُعد تربیت معلم نگاه همه جانبه است و این در حالی است که نگاههای تک بعدی باعث رنجش شده است.
به گفته وی، ماموریت اصلی در تربیت معلم، معلم مهارتی و معلم ارزشی است.
محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر به سمت آموزش محوری حرکت کرده و کمترین توجه را به مسایل اخلاقی و دینی داشتیم که باعث نارضایتی همه شده است.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته فعالیتهای فرهنگی رشد چشمگیری را شاهد بودیم، تصریح کرد: مشارکت ١٧ هزار دانشجو معلم در برنامههای فرهنگی اجتماعی در 41 رشته نقطه عطفی است در جهت حرکت به سمت تربیت معلم مهارتی است.
محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات ما کاهش داشت با تدابیر استانها، مراکز، پردیسها، ستادها رشد دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تشکلها را شاهد بودیم.
شکل گیری شخصیت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: شکل گیری شخصیت دانش آموزان در کنار آموزههای دیگر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
حیدرعلی عابدی با بیان اینکه تنها نباید به کتابهای دانشجویی بسنده کرد، افزود: شکل گیری صحیح شخصیت دانش آموزان در مدیریت موفق آنها در آینده موثر است.
وی خاطرنشان کرد: نقش معلمی در پیشروی و شکل گیری انقلاب موثر بوده است، معلمان که پایه گذار دانش کشور هستند باید سطح تفکر خود را نسبت به آنچه در سیستم آموزش کشور طراحی شده بیشتر کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به توجه به بعد سلامت اجتماعی در نظام آموزشی بیان کرد: بسیاری از دانش آموختگان در زندگی شخصی خود ناموفق هستند چون بعد سلامت اجتماعی آنها را نادیده گرفتهایم
وی با اشاره به اینکه نگاه رهبری به آموزش و پرورش نگاه اساسی و استراتژیک است، بیان کرد: دانش آموزان رهبران و امید آینده کشور هستند و نباید شخصیت شان آزرده شود و باید مدیران آینده به گونهای تربیت شوندکه به نیازهای جامعه پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه سال گذشته طرحهای وزیر آموزش وپرورش آقای بطحایی با حمایت مجلس روبه رو شد، گفت: مجلس شورای اسلامی در اولویت دادن به نیازهای آموزشی کشور مجلس مصمم است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه فرهنگیان اصفهان دارای 2 پردیس شهید باهنر و شهید فاطمه زهرا (س) و سه مرکز آموزش عالی دکتر آیت اصفهان، شهید رجایی اصفهان و امام خمینی (ره) کاشان است.
/ 6026/9913/
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/102352/