پیام سپاهان

آخرين مطالب

عضو هئیت مدیره صنایع ملی پلیمر ایران خبر داد:

تولید سالانه ٣.٥ میلیون تن محصولات پلیمری در کشور اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - عضو هئیت مدیره صنایع ملی پلیمر ایران گفت: تولید سالیانه کالاهای نیمه ساخته و ساخته شده ایران در حوزه مصنوعات پلیمری٣.٥ میلیون تن است که هر کیلو آن تنها یک دلار فروخته می شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، بیژن سحرناز پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان، با اشاره به توامندی های فرااستانی اصفهان که حتی می تواند در منطقه موفق باشد، اظهار کرد: به طور قطع بازارهای داخلی یک سری محدودیت هایی دارد که برای توسعه صنایع باید روی به صادرات آوریم.
وی با بیان اینکه سه اصل در موضوع صادرات موثر است، گفت: توسعه تکنولوژی، خصوصی سازی و نگاه جهانی می تواند منجر به موفقیت در صادرات شود. 
عضو هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی ایران با تاکید بر اینکه در صنعت همچنان با مشکل نوآوری مواجه هستیم، تصریح کرد: هر چه نوآورتر باشیم به طور قطع جای مناسبتری در بازار هشت میلیاردی دنیا خواهیم داشت و باید جهانی فکر کنیم تا بازارهای منطقه را تصاحب کنیم.
وی با بیان اینکه تولید سالیانه کالاهای نیمه ساخته و ساخته شده ایران در حوزه مصنوعات پلیمری٣.٥ میلیون تن است که هر کیلو آن تنها یک دلار فروخته می شود، گفت: در آلمان همین محصول ٥.٥ میلیون تن در سال تولید می شود که هرکیلو آن در بازار رقابتی پنج دلار است.
سحرناز تصریح کرد: برای موفق شدن در این زمینه نیازمند مطالعات دقیق زنجیره تولید یک محصول از ابتدا تا آخر هستیم، از سوی دیگر برندسازی، کیفیت جامع، قیمت رقابتی، در دسترس بودن فروشنده، طراحی، حمل و نقل، گارانتی و ... موجب موفقیت ما در بازارهای صادراتی می شود.
وی با انتقاد بر اینکه در تولید بسیاری از مبانی را فانتزی نگاه می کنیم، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی ما متخصص تولید ندارند، در حالی که باید برای خواسته های بازار، تولید داشته باشیم.
عضو هئیت مدیره صنایع ملی پلیمر ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر سمی بودن برخی مواد پلیمری که در صورت بی کیفیت بودن محصولات نهایی منجر به آسیب مصرف کننده نهایی می شود، گفت: مهاجرت مواد سمی از مواد پلیمری به بیرون را داریم، اما باید توجه داشت که ارزیابی محصولات پلیمری حتی بعد از مصرف بسیار سخت و پیچیده است.
وی با بیان اینکه استانداردهای بین المللی برای تولید محصولات پلیمری تعریف شده است، اظهار کرد: از سوی دیگر در مبادی گمرکی در صادرات و واردات این محصولات، سخت گیری بسیاری می شود و از سوی دیگر در صورت داشتن گواهی ریچ اجاره صادرات مواد پلیمری را به کشورهای اروپایی داریم.
سحرناز تصریح کرد: در تولید و صادرات محصولات پلیمری، نباید تنها به سود کوتاه مدت فکر کرد و در بحث اخلاقی نیز کیفیت حرف اول را می زند.
وی در خصوص تولید برخی محصولات لوکس و ضرورت توجه به این تولیدات، تصریح کرد: همه محصولات حتی ارزان ترین آنها می توانند لوکس باشند، اما باید دید نیارمندی فرد در بازار کجاست و اگر در بازار مطالعه نکنیم نمی توانیم براساس نیاز و خواسته مشتریان تولید داشته باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت اصل مارکتینگ در بازار، اظهار کرد: در این شرایط محصول را با توجه به نیاز مشتریان تولید می کنیم و زمانی حرف از برندینگ می زنیم منظور ایجاد تولید ارزش، افزایش کیفیت و کاهش هزینه های مشتری است. البته باید توجه داشت که برندینگ یک شبه ایجاد نمی شود و نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
همچنین محمدرضا هوایی یکی از تولیدکنندگان محصولات پلیمری دیوارپوش، ابزارآلات و دکوراتیو ساختمان در این نشست با بیان اینکه از این صنعت می توان برای شهر و کشور بهره وری کرد، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه پتروشیمی های کشور به ترکیه صادر می شود و با تبدیل به محصول نهایی تولیدات آنها با هفت برابر قیمت به اروپا صادر می شود، در حالی که تولیدکنندگان ایرانی نیز همین پتانسیل را دارند، اما به دلیل مشکلات و برخی قوانین هنوز قدرت رقابت در دنیا را به دست نیاورده اند.
وی تصریح کرد: برخی تولیدات ما از کیفیت مناسبی برای رقابت با محصولات ترکی برای صادرات به اروپا مواجه هستند، اما متاسفانه برخی شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی محصولات بی کیفیتی را ارائه می دهند که موجب بی اعتباری محصولات ما می شود.
این تولیدکننده پلی استایرن تاکید کرد: در کشور باید بر تولید و کیفیت محصولات پلیمری صادراتی نظارت ویژه ای شود.
مهدی هوایی- دیگر تولیدکننده محصولات پی وی سی نیز در این جلسه، گفت: صنعت پلیمر پتانسیل خوبی در اشتغال و ارزآوری دارد و زمانی که به صنعتی همچون دکوراسیون داخلی ورود پیدا کند، تولید نهایی آن ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.
وی افزود: خوشبختانه تولیدات ما امروز دارای کیفیت و قابلیت رقابت با تولیدات مشابه خارجی خود است، البته برای موفقیت در صادرات در سطح کلان نیازمند ثبات قوانین هستیم. 
این تولیدکننده تاکید کرد: از سوی دیگر برای توسعه صادرات مواد اولیه باید به سرعت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و از خام فروشی پرهیز کنیم.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/103184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش نرخ بیکاری در اردستان

برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه 10/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه 10/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

آب‌گرفتگی در 4 شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد

تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال

امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

زلزله در بازار طلا و سکه؛ کمر قیمت ها شکست

حضور امدادگران در سیل کاشان

جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

آب بردگی 2 دستگاه کامیون در نائین

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو

صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان

محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

مدارس «یحیی‌آباد» آران و بیدگل تعطیل شد

سیل 2 کامیون را در نائین با خود برد

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند