پیام سپاهان

آخرين مطالب

حل مشکلات مردم در گرو جسارت مدیران است سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- عباس رضایی در جلسه شورای اداری فریدن که در مجتمع فرهنگی هنری کوثر این شهرستان برگزار شد، افزود: رفع بسیاری از گره‌ها و مشکلات مردم به جسارت و خلاقیت مدیران بستگی دارد، از این رو مدیران باید احتیاط را کنار بگذارند و جرأت تصمیم گیری خود را افزایش دهند.

به گفته وی متولیان و مدیران نهادهای اجرایی در استان باید در چارچوب اختیاراتی که دارند، بهترین و سریع‌ترین راه حل مسائل را بیایند و حتی در مواردی که دست آنها بسته است با رایزنی اختیارات خود را گسترده‌تر کنند چرا که حق گرفتنی است.

وی افزود: گره گشایی از کار مردم خیر و برکت بسیار به همراه خواهد داشت و یک مسؤول باید از این فرصت ارزشمند برای آخرت خود بهره مند شود.

استاندار اصفهان با انتقاد از شیوه رفتار برخی مدیران با مردم، افزود: فراموش نکنیم این ما هستیم که خادم و مدیون مردم هستیم.

بنابراین نباید دچار کبر و غرور شویم و تکریم مردم همواره یک اصل مهم است.

وی با بیان اینکه صدور بخشنامه برای گره انداختن در کار مردم نیست، افزود: مدیران با اهتمام جدی به این موضوع، روند رسیدگی به مطالبات مردمی را تسهیل نمایند.

رضایی اضافه کرد: ما به عنوان مسؤول همواره به مردم بدهکار هستیم و یقین داریم چنانچه مدیران به موقع و از نزدیک با مردم در ارتباط باشند مشکلات مزمن نمی‌شود.

به گفته وی برای حضور دوره‌ای مدیران استانی در شهرستان‌ها برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی برنامه ریزی خواهد شد به طوری که هر ماه یکی از مدیرکل‌های استانی باید در شهرستان حضور پیدا کنند و مشکلات مربوط به حوزه خود را پیگیر باشند.

استاندار اصفهان به ملاقات پیش از ظهر خود با تعدادی از مردم این شهرستان اشاره و بیان کرد: تجربه نشان داده است در این دیدارها نزدیک به 75 درصد مسائل مردم حل و فصل می‌شود.

وی تصریح کرد: دسترسی آسان مردم به مسؤولان راه برون رفت از مشکلات است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فریدن به واقع محروم است، افزود: در شورای سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان بازنگری در خصوص 21 شاخص استانی که بر اساس آن اعتبارات بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود تصویب شده است که این امر بازگرداندن امتیاز منطقه کم برخوردار به فریدن را تسهیل خواهد کرد.

رضایی در این جلسه بر ضرورت پیگیری اختصاص سهمیه قیر، تسهیل شرایط اعطای وام به متقاضیان از سوی بانک‌ها، حمایت از بیماران خاص، رسیدگی به وضعیت اشتغال فرزندان ایثارگر، جانمایی اصولی شهرک صنعتی و تسهیل واگذاری آن به مردم، بررسی و حل مشکلات ساکنان مسکن مهر، بهبود فضای شهری، ساخت و ساز متناسب با نشست زمین در دامنه فریدن، ارتقا کیفیت محورهای مواصلاتی و ورودی خروجی‌ها، توسعه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی، وصول بدهی نهادهای دولتی به شهرداری و رسیدگی به وضعیت عشایر و کارگران فصلی تاکید کرد.

همچنین ادامه طرح آسفالت معابر روستایی، زیر گذر روستای درختک و نهرخلج، جانمایی لجستیک بار کشاورزی در مسیر تیران به داران از موضوعاتی بود که مدیران استانی از اجرای آنها خبر دادند.

فرماندار فریدن با بیان اینکه این شهرستان بر اساس شاخص‌های اشتباه به عنوان منطقه برخوردار اعلام شده است، اظهار داشت: بازگشت امتیاز منطقه محروم به فریدن اگر چه افتخار نیست اما می‌تواند عقب ماندگی این شهرستان در بسیاری از بخش‌ها را جبران کند.

سید تقی معین الدینی افزود: این شهرستان بدون در نظر گرفتن شاخص‌های واقعی، منطقه برخوردار اعلام شد اما بدلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های مهم، اختصاص مجدد امتیاز مناطق محروم به آن ضروری است.

به گفته وی یکی از ایراداتی که به شاخص‌های تعریف شده برای تعیین مناطق محروم و کمتر برخوردار وارد است به روز نبودن و عدم تطابق این شاخص‌ها با وضعیت فعلی و نیازهای واقعی مناطق و کمی بودن شاخص‌ها بدون در نظر گرفتن کیفیت است.

معین الدینی اضافه کرد: محرومیت در بخش‌های مختلف مانند آموزش و پرورش، وضعیت تأمین آب شرب از لحاظ کمی و کیفی و شبکه‌های توزیع قدیمی و فرسوده، زیر ساخت‌های ارتباطی، کمبود امکانات بهداشتی درمانی، نبود مراکز رفاهی تفریحی و غیره پیامدهای منفی بیشماری برای شهرستان در پی خواهد داشت.

وی افزود: تأمین آب آشامیدنی از منابع پایدار، تأمین آب شهرک گلخانه‌ای، نگرانی در خصوص فرونشست زمین در دامنه، راه اندازی شهرک صنعتی و هدایت سرمایه گذار برای رونق اشتغال با توجه به زمینه‌های مناسب در منطقه، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، افزایش سهم تسهیلات اشتغال به خصوص در بخش مشاغل خانگی، تأمین اعتبار برای ساماندهی عشایر، مشکل قطعی شبکه‌های سیما به خصوص در فصل سرما و مشکلات مربوط به بخش منابع طبیعی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شهرستان است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی به پیگیری‌های خود در خصوص بازگشت امتیاز منطقه کم برخوردار به فریدن اشاره کرد و گفت: اصلاح شاخص‌های مرتبط با منطقه برخوردار در فریدن ضروری است.

به گفته وی تخصیص بودجه به فریدن با وسعت محرومیت و کمبودهای آن تناسب ندارد.

اکبر ترکی با بیان اینکه مقدمات و زیرساخت‌های تأمین آب آشامیدنی از منابع پایدار از مدت‌ها پیش تا اکنون در منطقه آغاز شده است، افزود: امیدواریم کلنگ اجرای این طرح کلان امسال به زمین بخورد.

وی به ارتقا وضعیت جاده‌ها و محورهای منطقه اشاره کرد و افزود: مسیر داران- درود که در گذشته یکی از محورهای حادثه خیز بوده است اکنون وضعیت مناسبی دارد و میزان تلفات آن به شدت کاهش پیدا کرده است اما برای تکمیل آن نیاز به مساعدت مسؤولان استانی داریم.

این نماینده مجلس بر ضرورت تعییین قیمت منصفانه خرید محصول پیاز و سیب زمینی از کشاورزان تاکید کرد.

ترکی با بیان اینکه اختصاص اعتبار مناسب برای راه اندازی راه آهن اصفهان- داران- ازنا ضروری است، افزود: با پیگیری مدیران استانی و اجرای فاینانس داخلی و اگر امکان داشت فاینانس خارجی، این راه آهن سریع‌تر تکمیل خواهد شد.

وی افزود: فریدن و شهرستان‌های اطراف آن از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه طرح‌های مهم گردشگری برخوردار است.

ترکی افزود: اعتقاد داریم تصویب منطقه ویژه اقتصادی فریدن گام بلندی برای رونق است و انتظار داریم مسؤولان بومی برای جانمایی مناسب آن با توجه به وسعت منطقه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان به همراه شماری از مدیران استانی روز دوشنبه به فریدن سفر کرد.

عباس رضایی در بدو ورود خود به این شهرستان مورد استقبال مسئولان بومی و شماری از مردم قرار گرفت.

رضایی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای فریدن، با حضور در فرمانداری این شهرستان تا پیش از ظهر دوشنبه با شماری از مردم دیدار چهره به چهره داشت و از نزدیک در جریان مطالبات آنان قرار گرفت.

برنامه بعدی وی، حضور در جلسه شورای اداری فریدن بود.

بنا به اظهار نظر مسؤولان، فریدن همواره به عنوان منطقه محروم شناخته شده است اما در سال 1392 به دلیل ارائه آمار و شاخص‌های غیر کارشناسی مسؤولان وقت، همزمان با تدوین برنامه چهارم توسعه، بطور کلی از لیست مناطق محروم خارج و همین روند در برنامه پنجم توسعه و همچنین در برنامه ششم توسعه تکرار شد. این در حالی است که این شهرستان حتی با گذشت سال‌های متمادی همچنان در بخش‌های مختلف با محرومیت و کمبود محسوس امکانات و ضعف زیر ساخت‌ها مواجه است.

طرح تأمین آب آشامیدنی از منابع پایدار از جمله مطالبه دیرین اهالی شهرستان فریدن است که در آن نیاز آب شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت تا افق 1425 به میزان 9.2 میلیون متر مکعب در قالب تأمین آب از منابع مختلف از جمله حوضه آبریز زاینده رود مورد تأیید قرار گرفته است.
با اجرای این طرح هفت شهر و 97 روستا در سطح این چهار شهرستان زیر پوشش آبرسانی پایدار در بخش آشامیدنی قرار می‌گیرند.

فریدن با 2 شهر داران و دامنه و با دارا بودن 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/103264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک نمایش مسخره

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان