پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:

جهاد دانشگاهی همواره در حال تغییر به سوی بهترین‌ها است علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: نباید فراموش کنیم که جهاد دانشگاهی همواره در حال تغییر به سوی بهترین‌ها است و استفاده از نیروهای جوان و به روز از اهداف اصلی این نهاد انقلابی در استان اصفهان بوده و سعی کرده همیشه جوانان را در کنار با تجربه‌ها به کار بگیرد و در واقع پرورش سرمایه انسانی با فرهنگ انقلابی را در دستور کار قرار دهد.
محمود مراثی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک واحد غیر دولتی است، مزیت غیر دولتی بودن جهاد دانشگاهی عدم تأثیرگذاری شدید نوسانات درآمدهای دولتی بر این سازمان است،کما اینکه جهاد دانشگاهی واحد اصفهان 80 درصد درآمد خود را از حوزه‌های آموزشی به دست آورده و در حوزه‌های فرهنگی و با رویکرد دانشجویی و پژوهشی هزینه می‌کند.
وی افزود: اهداف جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش کمک به پیشرفت کشور و نیل به خودکفایی ملی، در حوزه فرهنگی کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و گسترش و تعمیق شناخت ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، در حوزه آموزش، ارتقاء سطح دانش و بینش و مهارت متخصصین و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و در حوزه اشتغال، بهبود وضعیت کسب و کار و توانمند سازی و اشتغال دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌دانم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی که فرمودند”جهاد دانشگاهی از معدود رویش‌های اصلی انقلاب” است، گفت: مدل های تجربه شده منویات رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و تولید ملی به وفور در اقدامات جهاد دانشگاهی دیده می شود و جهاد در واقع از معدود نهادهایی است که مرتبا خود را به روز کرده و به دور از تکرار و درجا زدن بوده است.
مراثی ادامه داد: از سوی دیگر پس از گذشت 39 سال از تولد جهاد دانشگاهی رهبر معظم انقلاب این نهاد را یکی از ارکان اصلی ابتکار در کشور می‌دانند و در این زمینه در تیرماه سال جاری در جمع ائمه جمعه فرمودند، “مراجعه به جوان‌هایی که اهل ابتکار هستند از طرف دستگاه‌های دولتی جوانی مانند جهاد دانشگاهی زیاد شده است؛ دستگاه‌های خوبی که توانایی‌های زیادی دارند، این‌ها همواره منتظرند کسی به آن‌ها مراجعه کنند و از این‌ها کار بخواهند، خیلی به ما شکایت می‌کردند که دستگاه‌های دولتی از ما کار نمی‌خواهند و کاری که ما تولید کردیم را از ما نمی‌خرند، اما به حمدالله دل بریدن از بیگانگان باعث شده به این دستگاه‌ها مراجعه شود و یک جوشش درونی در کشور به وجود آمده است”.
وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که جهاد دانشگاهی توانسته در جامعه موفق باشد، این بود که از بودجه نفت و دولت فاصله گرفت و امروز تنها 20 درصد این نهاد با بودجه دولتی اداره می‌شود و مابقی درآمد با ایده‌های نو و فناورانه و دانش بنیان پیش می‌رود. جهاد دانشگاهی بالغ بر بیست و اندی سال پیش یکی از مجموعه‌های دانش بنیان بود و دانش محوری را در پیش گرفت و رویان نمونه بارز این موفقیت است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: مطالعات شهری از زمینه‌های تخصصی است که جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در حیطه پژوهشی خود دنبال می‌کند و این اتفاق به دلیل نیازسنجی‌های متعدد انتخاب شده است و فعالیت‌های بسیاری در این زمینه انجام شده و ادامه دارد. محتوای پژوهشی و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی در واقع پشتوانه عملگرایی همراه با تعقل برای دیگر نهادهای کشور است.
مراثی اضافه کرد: در شرایطی که امروز جامعه نیازمند نگاه به درون است، جهاد دانشگاهی ظرفیت‌هایی دارد که می‌توان از آن در جهت بهبود نه تنها خود جهاد دانشگاهی بلکه نهادهای دیگر استفاده کرد. در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان امروز مزیت‌هایی چون مرکز افکار سنجی ایسپا به عنوان مرکز معتبر در کشور، خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از خبرگزاری‌های برتر کشور و همچنین خبرگزاری ایکنا به عنوان یک خبرگزاری تخصصی، مرکز گردشگری و انتشارات جهاد دانشگاهی وجود دارد که نگاه به درون را بیش از پیش تقویت می‌کند.
وی افزود: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی با زمینه تخصصی “مطالعات شهری” سه گروه مطالعاتی “مطالعات اجتماعی-فرهنگی شهر”، “مطالعات گردشگری شهر” و “مطالعات کالبدی شهر” به سوی چشم اندازهای جهاد دانشگاهی در حرکت است، هرچند که این همه ماجرا نیست و این معاونت بر روی مباحث تخصصی بهداشتی درمانی نیز تمرکز کرده است و آزمایشگاه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های مجهز سطح شهر اصفهان و همچنین درمان در منزل توانسته است در این زمینه نیز پیشروی جدی در سطح شهر اصفهان داشته باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که جهاد دانشگاهی همواره در حال تغییر به سوی بهترین‌ها است و استفاده از نیروهای جوان و به روز از اهداف اصلی این نهاد انقلابی در استان اصفهان بوده و سعی کرده همیشه جوانان را در کنار با تجربه‌ها به کار بگیرد و در واقع پرورش سرمایه انسانی با فرهنگ انقلابی را در دستور کار قرار دهد.
مراثی اظهار کرد: اثرگذاری فعالیت‌های جهاددانشگاهی تاکنون در حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و به ویژه در حوزه فرهنگی بوده و این مهم در شرایطی اتفاق می‌افتد که خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط اغلب فعالان و متولیان این امور وابسته به منابع مالی سنگین است و در این شرایط حضور نهادهایی همچون جهاددانشگاهی در چنین عرصه‌هایی به خودی خود یک ظرفیت محسوب می شود.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استفاده از نیروی جوان را در دستور کار جدی خود قرار داده و انتظار دارد که مسئولان استان در این زمینه این نهاد انقلابی را که بدنه خود را از جوانان تشکیل داده کمک کنند و خود سازمان‌ها استفاده از جوانان را در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به پژوهش‌ها، آموزش‌ها و ارزیابی‌های فرهنگی که در طول سال انجام می‌دهد می‌تواند بستر و شیوه حرکت در جامعه را با برنامه‌های صحیح به نهادها ارائه کند، پس به نظر می‌رسد که سازمان‌های مستقر در استان می‌توانند با ایجاد ارتباط نزدیکتر با این نهاد بستر برنامه ریزی های بهتر را با استفاده از قوای جوان جهاد دانشگاهی برای خود فراهم آورند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/105891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل از فعالانِ عرصه عفاف و حجاب

کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند

آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر

هنرمندان استان اصفهان از عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

داور دربی معوقه اصفهان مشخص شد

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه 28 فروردین

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

دربی اصفهان را یک همدانی سوت می‌زند

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

شروع بارش ها در غرب استان اصفهان

کمیته انضباطی سپاهان را جریمه کرد

نگاهی به هفتاد و چهارمین شهرآورد اصفهان؛ آخرین فرصت

داور دربی اصفهان اعلام شد

استفاده هزار و 100 بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان

کشت نخیلات در 47 هکتار از باغات کارون

نشست باشگاه نجوم اصفهان

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 29 فروردین 1402

نوسانات نرخ ارز نفعی برای دولت ها ندارد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

کشف 0.5 تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه

اهدای 47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی

سپاهان باز هم جریمه شد

کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر 21 سال اصفهانی

قتل همسر اول به علت اختلافات خانوادگی در فلاورجان

سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

لبریز شدن سد مهاباد بر اثر بارندگی‌های شدید (فیلم)

170 تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند

اجرای 5 طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت

مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند

ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس

بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود

استفاده هزار و 100 بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی

کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان

کشف نیم تُن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم

هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات