پیام سپاهان

آخرين مطالب

دارو تحریم است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - نائب‌رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، گفت: شرکت‌های داروسازی برای تامین کوچکترین جزء تولید دارو دچار مشکل هستند، اما با وجود تحریم‌ها، صنعت داروسازی ما روزبروز پویاتر و پیشرفته‌تر به مردم خدمت‌رسانی می‌کند
دارو تحریم است/تسلیم زورگویی‌های ترامپ نمی‌شویم
دکتر عباس کبریایی‌زاده در نشست خبری پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فارما، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: در این روز یاد خبرنگارانی می‌افتیم که در زیر آتش جنگ تحمیلی از جان خود مایه گذاشتند تا ایثاگری‌های رزمندگان را به تصویر بکشند. خبرنگاران بدون هیچ تسلیحات نظامی در جنگ شهید می‌شدند و دوربین فیلمبرداری‌شان تنها اسلحه آنها بود. امیدواریم خبرنگاران امروز هم رقم‌زننده رخدادهای مهم و موثری برای پیشرفت کشور باشند.
کبریایی‌زاده با بیان اینکه امروز با تحریم‌ها ظالمانه آمریکا روبرو هستیم، گفت: با هیچ منطقی این تحریم‌ها قابل پذیرش نیست. البته با وجود تحریم‌ها، صنعت داروسازی ما روز به روز پویاتر و پیشرفته‌تر به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. باید از مردم شریف ایران سپاسگزار باشیم که پشتیبان صنعت داروسازی کشور هستند.
کبریایی‌زاده با بیان اینکه از دو وجه می‌توان به تحریم‌ها نگاه کرد، گفت: صنعت هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که به صنایع سایر کشورهای دنیا وابسته نیست. صنعت داروسازی ما هم از نظر تامین ماده اولیه دارویی و ماشین آلات وابسته به دنیاست، اما آنچه که مسلم بوده شعار فریبکارانه آقای ترامپ در مورد تحریم داروست. ترامپ اظهار کرده که سیستم‌های بانکی در حوزه سلامت و کالاهای سلامت تحریم نیست، اما این یک دروغ بزرگ است. شرکت‌های داروسازی برای تامین کوچکترین جزء تولید دارو دچار مشکل هستند.
وی افزود: از طرفی صادرات دارو آسیب دیده است. زیرا روابط بانکی به سختی انجام می‌شود و تحریم نبودنِ دارو دروغی بزرگ است؛ چرا که نقل و انتقالات ارز در حوزه دارو ممکن نیست و تحریم بانکی روی حوزه سلامت تاثیر گذاشته و شرکت‌ها داروسازی آسیب دیده‌اند. بنابراین تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر سلامت مردم ایران تأثیر گذاشته است. البته این‌ها دلیلی نیست که جلو زورگویی آمریکا تسلیم شویم. به هر حال صنعت داروسازی به طریقی برای تامین ماده اولیه و ماشین‌آلات، راه خود را پیدا می‌کند.
برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه ایران‌فارما؛ دوم تا چهار مهر ماه
نائب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با بیان اینکه 67 درصد از مواد اولیه دارویی کاملا بومی است و در تولید دارو جایگاه خوبی در دنیا داریم، ادامه داد: خوشبختانه روز بروز شاهد حضور پویاتر صنعت داروسازی در نمایشگاه ایران فارما هستیم، ما تلاش کردیم که نمایشگاه در نیمه سپتامبر، مصادف با اواخر شهریور برگزار شود تا زمان مناسبی برای برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی باشد. امسال پنجمین دوره نمایشگاه ایران فارما دوم تا چهارم مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
وی به علت برگزاری نمایشگاه در مصلی تهران اشاره کرد و گفت: فضای وسیع و یکپارچه با معماری ایرانی اسلامی مصلی، بازخوردهای بسیار خوبی از مهمانان خارجی به ما داد و سال گذشته 3000 مهمان خارجی از ایران ‌فارما بازدید کردند.
کبریایی زاده اظهار کرد: در سال گذشته 5٠٠ شرکت در ایران‌فارما حضور داشتند و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بیش از 55٠ شرکت در نمایشگاه ایران فارما حضور پیدا کنند. سازمان غذا و دارو نیز طی این سال‌ها در برگزاری نمایشگاه همکاری کرده و به عنوان نهاد سیاستگذار و ناظر پشتیبان صنعت بوده است. همچنین اداره کل ارشاد تهران نمایشگاه کتب تخصصی پزشکی و دارویی را برگزار می‌کند.
نائب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، گفت: در ایران فارما شرکت‌های تولید کننده دارو، شرکت‌های تولید کننده مکمل‌های رژیمی، غذایی و ورزشی، شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی، شرکت‌های تولیدکننده بسته‌بندی و ماشین‌آلات داروسازی حضور پیدا می‌کنند. ایران‌فارما نمادی از توانمندی صنعت داروسازی ایران محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه ایران‌فارما در فضایی حدود 4٣ هزار متر مربع برگزار می‌شود و افزایش تعداد شرکت‌ها و حضور پررنگ‌تر شرکت‌های خارجی علی‌رغم تحریم‌ها بسیار مایه مسرت است. به‌طوری که تاکنون بیش از ٣٠ کشور برای شرکت در ایران‌فارما اعلام حضور کرده‌اند. برآورد ما این است که حدود ٣٠ هزار نفر بازدیدکننده داشته باشیم. در عین حال اپلیکیشن ویژه ای برای ثبت نام در نمایشگاه نیز ایجاد شده است.
نائب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، گفت: حدود ٣٠ سمینار و کارگاه تخصصی در ایران‌فارما برگزار خواهد شد و تعدادی از کارگاه‌ها دارای امتیاز بازآموزی هستند. عمده کارگاه‌ها در زمینه ارتقای دانش صنعتگران داروسازی به منظور بهبود کیفیت دارو و ارتقاء صادرات است تا بتوانیم در این حوزه‌ها پیشرفت کنیم.
کبریایی زاده افزود:افتتاحیه نمایشگاه دوم مهرماه با حضور وزیر بهداشت، وزیر صنعت، نمایندگان مجلس و بزرگان صنعت داروسازی برگزار خواهد شد.
صد در صد آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی تولید داخل‌اند
نائب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در ادامه صحبت‌هایش درباره کیفیت داروهای ایرانی، گفت: اعتماد مردم به تولید داخلی با اثربخشی حاصل خواهد شد. در حال حاضر ٩٩.٨ درصد از داروهای ضدفشارخون ایرانی هستند، حال این سوال مطرح می‌شود که فشارخون مردم کنترل شده است؟ ٩٩.٢ درصد از داروهای درمان دیابت نوع دو در کشور تولید داخل هستند، حال این سوال مطرح می‌شود که دیابت مردم کنترل شده است؟ حدود ١٠٠ درصد آنتی‌بیوتیک ‌های خوراکی و ٩5 درصد آنتی‌بیوتیک ‌های تزریقی تولید داخل هستند.
کبریایی زاده ادامه داد: ایران در سال‌های اخیر در کنترل بیماری‌های غیرواگیر و بیماری‌های عفونی جایگاه خوبی داشته است و بنابر گزارش وزیربهداشت به سازمان جهانی بهداشت، در سیلاب ابتدای سال ما هیچ اپیدمی بیماری عفونی نداشتیم. در حالی که با یک سیلاب کوچک شاهد اپیدمی بیماری‌های عفونی در کشورهای آسیای شرقی هستیم. این دستاوردها برای کشور و حوزه سلامت افتخار محسوب می‌شود. در سیل اخیر دو استان خوزستان و گلستان مستعد بروز بیماری‌های عفونی بودند، اما حتی یک اپیدمی هم اتفاق نیفتاد و این نشان از کارآمدی نظام سلامت و کیفیت خوب داروی ماست.
نائب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی تاکید کرد: رسانه‌ها در نشان دادن افتخارات و دستاوردهای کشور بسیار تأثیرگذار هستند. خبرنگاران باید به خط تولید دارو بروند تا به چشم خود روند کیفی تولید دارو بر مبنای استانداردهای جهانی را ببیند و این مسئله را به مردم منتقل کنند.
در ادامه این نشست مهرشاد کاظمی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، با بیان اینکه امسال در کنار نمایشگاه ایران‌فارما، چهارمین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی پزشکی و دارویی نیز در مصلای تهران برگزار می‌شود، گفت: در سال گذشته از محل یارانه‌های ارشاد، 196 میلیون تومان خریداری یک کتاب از سوی دانشجویان انجام شد. تلاش ما این است که امسال هم همین مقدار در این حوزه هزینه کنیم. بر این اساس قرار است به دانشجویان دکتری 300 هزار تومان و به دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس 200 هزار تومان یارانه خرید کتاب داده شود.
تسهیلات اسکان برای دانشجویانی که در ایران‌فارما ثبت‌نام کنند
وی با بیان اینکه در عین حال تسهیلاتی برای دانشجویان شهرستانی برای حضور در نمایشگاه ایران فارما در نظر گرفته شده است، گفت: دانشجویانی که در ایران‌فارما ثبت نام کنند، می‌توانند در هتل حرم امام خمینی (ره) مستقر شوند.
کاظمی با بیان اینکه امسال 34 ناشر تخصصی در نمایشگاه کتاب‌های تخصصی و پزشکی و دارویی حضور دارند، ادامه داد: در عین حال در کنار این نمایشگاه‌ها، سومین دوره نمایشگاه‌ رسانه‌های سلامت‌محور را هم برگزار می‌کنیم. همچنین برای اولین بار نمایشگاه چاپ و صنایع بسته‌بندی را خواهیم داشت که با استقبال مواجه شده است.
وی افزود: باید توجه کرد که در تهران 200 چاپخانه داریم که به صورت تخصصی کتب و لیبل پزشکی را چاپ می کند و قرار است که حدود 1000 متر از نمایشگاه به این بخش اختصاص یابد.
منبع : isna.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/107203/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...