پیام سپاهان

آخرين مطالب

سرمایه گذاری کلید موفقیت فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقالات

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- کلید موفقیت فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، سرمایه گذاری و حرفه ای گری است که شماری از تیم های این منطقه با اتخاذ چنین راهبردی به موفقیت ها دست یافتند.

باز هم قصه ها تکراری از حذف تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ، که این بار قرعه به نام تیم ذوب آهن افتاد که با حضور منصوریان تا مرحله ای نتایج خوبی حاصل شد ولی در عین ناباوری و بر اثر اشتباهات فردی بازیکنان در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی از نماینده عربستان الاتحاد عربستان شکست خود تا باز هم این سریال تکراری در لیگ این قاره رقم بخورد، لیگی که نمایندگان ایران برای آخرین بار در سال 71 توانست توسط تیم پاس تهران که دیگر اسمی از آن نمانده است با هدایت فیروز کریمی و با گلزنی محسن گروسی در آن دوره باز هم نماینده عربستان الشباب را شکست دهد و قهرمان آسیا شود.
27 سال از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در لیگ آسیا می گذارد و از آن زمان تا کنون دیگر نمایندگان ایران در این رقابت ها توفیقی نیافتند.
با این حال در میان تیم های ایرانی تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا 2007 ، تیم فوتبال ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا 2010 و تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2018 موفق شدند به فینال راه یابند ولی در نهایت بازهم بازنده، تیم های ایران بودند و به مقام نایب قهرمانی این مسابقات بسنده کردند.
از سری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که قبل از لیگ قهرمانان آسیا با آن نام برگزار می شد، از ایران تیم (استقلال تهران) 2 بار در فصل‌های 1970 و 91–1990 به مقام قهرمانی و 2 بار در فصل‌های 1991 و 99–1998 به مقام نایب قهرمانی دست یافت. همچنین تیم پاس در فصل 93–1992 به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا دست یافت.
به گفته کارشناسان امر ناکامی تیم های ایرانی در آسیا علل و عواملی دارد که مهتمرین آن تفاوت در عیار فوتبال ایران و تیم های عربی و آسیایی شرقی همچون ژاپن و کره جنوبی است.
تیم های که بودجه آنها چندین ده برابر تیم های ایرانی است و با سرمایه گذاری روی فوتبال پایه باشگاه خود و جذب مربیان و بازیکنان بزرگ با پول های هنگفت در فوتبال آسیا حکمرانی می کنند.
باشگاه های عربی به خصوص عربستانی و اماراتی با ثروتی که دارند از هر کجای دنیا می توانند بازیکن و یا مربی دلخواه خود را جذب کنند و در باشگاه خود سرمایه گذاری کنند، نگاه حرفه ای به فوتبال ، جذب حامی مالی ، تماشاگر، پخش های تلوزیونی و همه همه برای این باشگاه ها در آمدزا می شود، باشگاه هایی که حتی مساحتشان به اندازه یکی از کوچکترین استان کشور ما نمی شود.
با این حال در این رقابت ها تیم‌های کره‌ای با 11 قهرمانی، تیم‌های ژاپنی با 7 قهرمانی از شرق آسیا و تیم‌های عربستانی با 4 قهرمانی نشان دهنده تفاوت فوتبال باشگاهی ایران و آسیاست هر چند در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در ایران پرتماشاگرترین دیدارهاست و از این حیث حتی در جهان هم رکورد دار هسیتم ولی از نظر تاکتیک پذیری و نگاه حرفه ای چه سخت افزاری و چه نرم افرازی فوتبال ایران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که این خود نیازمند یک راهبرد کلان و حرفه ای است که باید با تعامل و همکاری همه بخش ها به خصوص فدراسیون فوتبال و باشگاه های ایرانی حل شود.
نمی توان نادیده گرفت که علیرضا منصوریان با هوشیاری و تلاشی که داشت توانست نماینده ایران را تا این مرحله از رقابت ها بالا ببرد ولی مگر می شود با اگر ها و لحظه های منحصر و چاشنی شانس در فوتبال کار را ادامه داد و موفق شد که خود عجیب خواهد بود.
منصوریان بعد از این دیدار در نشست خبری با بیان این که بازیکنانم در این دیدار همه تلاش خود را برای پیروزی کردند، افزود: دریافت گل اول سورپرایز شدیم و در ادامه موفق بودیم ولی گل دوم الاتحاد شلیکی به قلب ما بود که بهترین گلرهای دنیا هم از این دست اشتباهات می کنند و ما پشت انتخابمان به عنوان دروازه‌بان اول می ایستیم، او در نیمه اول عملکرد خوبی داشت.
وی گفت: اگر در این بازی کمی خوش شانس بودیم حتی می توانسیم پیروز میدان باشیم.
عدم موفقیت تیم های ایران در لیگ قهرمانان آسیا خود نیازمند یک راهبرد کلان و ارائه راهکارهای علمی و عملی است که چرا تیم های ایرانی چاشنی شانس را به عنوان تنها گزینه صعود عنوان می کند و به فرض پیروزی ذوب آهن آیا در مقابل دیگر تیم عربستانی در مرحله بعدی ذوب آهن می توانست موفق ظاهر شود.
سرمایه گذاری در فوتبال، حرفه ای گری، توجه به فوتبال پایه، نگاه حرفه ای مدیران، بازیکن سازی،تاکتیک پذیری ، علمی شدن فوتبال و آموزش و فاکتورهای دیگر از جمله باشگاه داری حرفه ای همه و همه از عواملی هستند که چاشنی شانس می تواند آخرین مرحله این گزینه ها باشد.
حال با این توصیف در لیگ 2020 ایران چهار نماینده در این رقابت ها دارد که می توانند با نگاه عمیق تر و حرفه ای تر در این راستا قدم بردارند.
در لیگ قهرمانان آسیا که از سال در سال 2002 از ادغام جام باشگاه‌های آسیا و جام برندگان آسیا به وجود آمد در مجموع 32 تیم در دور مقدماتی این رقابت با هم مسابقه می‌دهند.
در این رقابت ها باشگاه‌هایی از لیگ‌های قدرتمند کشورهای آسیایی به صورت مستقیم در این مسابقات سهمیه دارند و باشگاه هایی که لیگ هایی ضعیف تری دارند نمایندگانشان با برگزاری یک دیدار پلی آف سهمیه حضور در رقابت‌ها را به دست می آورند،قهرمان لیگ قهرمانان آسیا سهمیه حضور در جام باشگاه‌های فوتبال جهان را خواهد داشت.
در لیگ قهرمانان آسیا می توان از پوهانگ استیلرزکره جنوبی با سه قهرمانی یکی از موفق ترین تیم های این رقابت ها عنوان کرد.
با این حال در این رقابت ها تیم‌های کره‌ای با 11 قهرمانی، تیم‌های ژاپنی با 7 قهرمانی، تیم‌های عربستانی با 4 قهرمانی و تیم‌های ایرانی و چینی نیز هرکدام با 3 قهرمانی، بیشترین قهرمانی در لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌ها را از آن خود کردند.
نمایندگان ایران در این رقابت ها یعنی تیم های استقلال، پاس، سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس تا کنون 8 مرتبه به فینال این رقابت ها آسیا راه یافتند.
/6026/8114

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/107377/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است

تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

قیمت طلا و سکه کاهشی می شود؟

امام صادقی ها باید مسئولیت فقر را بر عهده بگیرند/ رشد 6درصدی ادعایی دولت رئیسی پس کجاست؟

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم

(ویدیو) مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان

شرکت 28 کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان

هوای 4 شهر اصفهان قابل قبول است

4 فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد

تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه 5 اصفهان

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

کی بود کی بود من نبودم؟!

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

نیاز اصفهان روزانه به 640 اهداکننده خون

بارش‌های رگباری باران در گیلان

تکمیل برنامه عملیاتی 1405-1404 ذیل برنامه راهبردی 1410 اصفهان

پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

کشت‌کلزا در مهاباد 5 برابر افزایش یافت

برخورد 3 تریلی و یک سواری حادثه آفرید

عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس

بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان

جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»

پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه

آدمی حسرت سرگردونه

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران