پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

پروانه‌های رنگارنگ جشنواره کودک در نصف‌جهان به پرواز درآمدند فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - شب گذشته پروانه‌های رنگارنگ جشنواره کودک در نصف‌جهان به پرواز درآمدند و سایه بانی از مهربانی، لبخند و شادی را بر فراز شهر اصفهان گسترانیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بالاخره انتظارها به سر رسید و پس از یک سال بار دیگر پروانه های رنگی مهمان جشنواره کودک شدند و سایه بانی از مهربانی، لبخند و شادی را بر فراز شهر اصفهان گسترانیدند.
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در شب عید غدیرخم و با استقبال بی نظیر شهروندان اصفهانی و حضور چهره های شناخته شده سینمای کودک و مهمانان داخلی و خارجی به طور رسمی در باغ غدیر اصفهان آغاز به فعالیت کرد.
در شب جشن ولایت مردم اصفهان میزبان هنرمندان، مسئولان و از همه مهم تر کودکان شدند تا با تاسی به برکات این شب بزرگ عهدی ببندند آسمانی، مبنی بر اینکه کودکان این سرزمین تا همیشه تاریخ با عشق به ولایت و و میهن پرستی و نور ایمان زندگی خواهند کرد.
آری همگی عهد بستیم تا در این راه برترین راه آموزش در مسیر زندگی، این زیبا هدیه خداوند به بشریت را به کار خواهیم گرفت تا از طریق هنر آموزه های اعتقادی، دینی، سیاسی، فرهنگی، هنری و اجتماعی را به کودکانی آموزش دهیم که امید فرداهای این کشور هستند.
مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان با سفری به خاطرات کودک و فیلم های خاطره انگیز دوره های قبلی جشنواره مانند دزد عروسک‌ها، خانه مادربزگه، کلاه قرمزی و خواهران غریب بر روی صفحه بزرگی از سینما که کودکی آن را آغوش گرفته است، آغاز و فریادهای شوق کودکانه و شادی های بزرگسالانه با مشاهده این تصاویر در هم آمیخته می شود.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر روی سن بزرگ جشنواره رفت تا پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به نمایندگی از وی ایراد کند.
جشنواره فیلم کودک و نوجوان هوایی تازه برای پروانه‌های جشنواره به ارمغان آورده است
سید رضا امیری صالحی در این پیام آورده است: تحولات پرشتاب جهان امروز، زندگی انسان را در ابعاد گوناگون از جمله حوزه فرهنگ دستخوش تغییر کرده است؛ در این میان کودکان و نوجوانان، با بهره گیری از فناوری های نوین شکل گیری نسلی فهیم، پرسشگر و تحول خواه را نوید می دهند، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با درک این واقعیت گریزناپذیر، گام هایی نو در این مسیر برداشته و با بهره گیری از نسیم تغییرات، هوایی تازه برای پروانه‌های جشنواره به ارمغان آورده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام گفت: تحول در ساختار جشنواره، ایجاد بخش های روزآمد و تغییر نگاه به سینما از جزیرهای مستقل به بخشی از صنعت تصویر بیانگر بینش دقیق و تیزهوشی هنرمندانه سینماگران متعهد کشورمان است که بی تردید دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرزو بوم و پیام پرطنینی از جنس صلح و نوع دوستی و معنویت برای جهان خواهد داشت.
اکران همزمان فیلم های جشنواره کودک در سراسر کشور
وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و وحدت هستیم، اکران همزمان فیلم های جشنواره در سراسر کشور موجب خرسندی است و نمایش آثار راه یافته به جشنواره در مناطق سیل زده و کودکان آسیب دیده ناشی از این حادثه تلخ، با شعار شیرین «رویای کودکان سیل زده را بسازیم» جای تقدیر فراوان دارد.
امیری صالحی در این پیام ابراز داشت: تقارن آغاز این رویداد را با ایام عید غدیر خم، که دوستی با کودکان و حمایت و توجه به حقوق آنان در سیره امام علی(ع) موج می زند، به فال نیک گرفته و با قدردانی از دبیر سختکوش و دست اندرکاران پرتلاش این رویداد اثربخش و همچنین مسئولان و اهالی فرهنگ مدار و هنرپرور شهر اصفهان، امیدوارم شاهد برگزاری موفق جشنواره و توشه ای ارزشمند برای نسلهای آینده باشیم؛ از خداوند متعال نشاط و شادی روزافزون برای فرزندان سرزمینم و عزت و سربلندی ایران اسلامی را آرزومندم.
تلاقی عید غدیرخم و آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک را به فال نیک می گیریم
در ادامه این مراسم دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: تلاقی عید سعید غدیرخم و آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان چه فرخنده است، به ویژه که میزبان ما شهر اصفهان و اهالی باصفایش باشند تا جشن و جشنواره در تصویری از خاطرات کودکانه های ما برگزار شود؛ در این شادی مضاعف و در تمام این روزها همپای ما و بلکه بیش از ما تلاش کردند تا این جشنواره به صمیمانه ترین و آراسته ترین شکل ممکن برگزار شود.
علیرضا تابش، ابراز داشت: هر سخنی بیش از این نه مناسب چنین لحظاتی و نه مطلوب مستمعان پر از لبخند و شیطنت و شادی کودکانه است؛ پس با افتخار می‌گویم که مهمانان محترم داخلی و خارجی، کودکان عزیز و امیدوار سرزمین پهناورم، نوجوانان خلاق شرکت کننده در سومین المپیاد فیلمسازان، هنرمندان سرافراز آزاده و افتخارآفرین کودکان و نوجوانان، مسئولان شهری و متولیان فرهنگ و هن، عید غدیرخم مبارک و به سی و دومین جشنواره بین المللی خوش آمدید؛ امیدوارم روزهایی پر از رنگ و نشاط خوشی را در اصفهان زیبا با هم تجربه کنیم.
اجرای 170 کودک با سازهای مختلف و لباس های متحد الشکل
در ادامه مراسم 170 کودک با سازهای مختلف و لباس های متحد الشکل بر روی صحنه آمدند و آهنگ های خاطره انگیز را با هماهنگی بی نظیری اجرا کردند.
شهردار اصفهان نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور پرشور شهروندان و مهمانان داخلی و خارجی اظهار داشت: تلاقی افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با شب عید غدیر را برکتی برای آن می دانیم؛ جشنواره ای که برای کودکان و آینده سازان فردای این سرزمین است.
فلسفه وجودی برگزاری جشنواره ها افزایش نشاط اجتماعی است
قدرت الله نوروزی با تاکید بر ضرورت ایجاد شور و نشاط اجتماعی ادامه داد: فلسفه وجودی برگزاری این جشنواره ها افزایش نشاط اجتماعی است و جشنواره بین المللی فیلم کودکو نوجوان می تواند این هدف را محقق سازد.
وی افزود: این جشنواره می تواند با یاری از نگاره های معصومانه کودکان در حل مشکلات جهان موثر باشد. نگاره هایی که هر یک در قابی می تواند آینده سازان را به عنوان پرچمداران امروز و سرمایه های فردا معرفی کند.
اصفهان میزبان دائمی جشنواره کودک و نوجوان خواهد بود
شهردار شهر اصفهان با اعلام دائمی شدن محل برگزاری جشنواره در شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم در این چند روز هنرمندان عزیز و همکاران سینما بتوانند با به نمایش گذاشتن هنرهای خود در راستای اصلاح امور و هدایت جوانان و بیداری کسانی که نیازمند دیدن فیلم‌های هشدار دهنده هستند از این فرصت استفاده کنند.
وی افزود: سینما عصایی جادویی است که می‌تواند آرمان‌های یک ملت را به نمایش بگذارد و به وسعت افق دید مخاطب و قوه خلاقه سازندگان، در جامعه اثر بگذارد.
شهردار اصفهان افزود: امشب، شب اشرف الاعیاد و شب افتتاح سی و دومین جشنواره‌ای است و بر این اساس می‌خواهیم با هنرنمایی هنرمندان ایران زمین به جوانان امید را تزریق و فضایی ایجاد کنیم که سازندگان آینده بتوانند با این هنرنمایی‌ها نقش اثر بخشی در آینده کشور پیدا کنند.
وی ادامه داد: دلیل اهمیت جشنواره تحقق شور و نشاطی است که ضرورت جامعه امروزی است و باید درجامعه گسترش یابد.
کودکان سیل زده از داستان غم انگیز زندگی خود می گویند
سپس عمو مهربان و خاله رؤیا به روی سن می آیند تا از کودکان سیل زده که جشنواره امسال به آنها تعلق خاطر دارد دعوت کنند تا به روی صحنه بیایند، کودکان سیل زده با بادکنک های مشکی به روی صحنه آمدند تا از داستان غم انگیز زندگی پس از سیل بگویند.
شاید صحنه زندگی در این بخش غمگین شده باشد اما بلافاصله کاروان شادی کودکان نیز برای دلجویی از دوستانشان به روی صحنه می آیند تا با دمیدن روح امید در روح کودکان سیل زده، امید برای تحقق رویای آنها را بار دیگر دل و جانشان زنده کنند و بگویند «رویای کودکان سیل زده را می سازیم».
آسمان اصفهان در شب عید ولایت با نور امید ستاره باران می شود
حالا آسمان باغ غدیر با آتش بازی فشفشه ها در شب عید ولایت ستاره باران می شود و سی و دومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان رسما پا به عرصه وجود می نهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/108625/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

افتضاح مسئولان اصفهان در مواجهه با سیل/ خیابان ها رودخانه شدند/ سیل ویرانگر در حال حرکت به سمت یزد/ ویدئو

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)

چه کسی می داند...

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

جت شخصی چند؟

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است

800 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه 12 اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد

خسارت در «اس-300»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس 300 اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه 3 اصفهان

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد

سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی