پیام سپاهان

آخرين مطالب

در دو بخش ترافیکاتور و تراطنز؛

برگزیدگان جشنواره‌های هنری «قصه آدم و هوا» تجلیل شدند فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - برگزیدگان جشنواره‌های هنری قصه آدم و هوا در دو بخش تِرافیکاتور و تِراطنز معرفی و تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، شهردار اصفهان در آیین اختتامیه جشنواره هنری آدم و هوا اظهار کرد: هنر قدرتمندترین ابزار برای حل مشکلات فرهنگی شهر است.
قدرت‌الله نوروزی به تاثیر هنر بر حل مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: دروازه‌های شهرداری بر هنرمندان شهر باز شده و آنها می‌توانند با زبان هنر به توسعه شهر خود کمک کنند.
وی ادامه داد: امروز شاهد آیین اختتامیه جشنواره ای هستیم که نشان دهنده انجام درست رسالت اجتماعی مدیریت شهری برای حل مشکلات شهر است.
همکاری با هنرمندان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر
شهردار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود از اشتباهات در ارائه راهکار‌های حل مسائل شهری گفت و اظهار کرد: متاسفانه در پاره ای از مواقع راهکار‌هایی ارائه می‌شود که درک درستی از مشکل در آن نیست، در حالیکه برای حل مشکل ابتدا باید مشکل شناخته شود. برای مشکلاتی که با فرهنگ حل شدنی است، بهترین و پاسخگو ترین راهکار استفاده از هنر است.
وی از جایگاه هنر در جامعه گفت و افزود: بسیاری از هنرمندان و ادیبان دنیا در طول تاریخ به این نکته اذعان داشتند که هنر برای هنر است. این بدان معناست که هنرمندان باید با تمام وجود از هنر پاسداری کنند و اگر هنر برای حل مسائل استفاده شود، زیبایی و جذبه خود را از دست می‌دهد.
نوروزی ادامه داد: معتقدم توانمندترین انسان کسی است که هنر را وسیله‌ای برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان همواره از هنر و هنرمندان قدردانی می‌کند افزود: از دو سال پیش و با شروع طرح اصفهان فردا که ارتباط مستقیمی با هنرمندان برقرار کرد و چشمه‌هایی از هنرهای آنان را به عرصه نمایش گذاشت و در ادامه با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها که آدم و هوا نمونه‌ای از آن است، به دنبال آن بودیم تا با استفاده از هنر به عنوان یک ابزار توانمند در جهت فرهنگ سازی گام‌های مهمی برداریم. 
نوروزی در ادامه از هنرمندان خواست با مدیران شهری همکاری کنند تا مشکلات فرهنگی شهر کاسته شود و اضافه کرد: اراده قوی‌ای در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان وجود دارد تا با تعامل با هنرمندان شهر، بر مشکلات فرهنگی فائق آید و روز به روز خدمت رسانی به همشهریان افزایش یافته و به توسعه زیست پذیری شهر خاتمه یابد.
توسعه زیرساخت‌های شهری با قصه‌های آدم و هوا
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این آیین گفت: برگزاری این جشنواره باعث توسعه زیرساخت‌های شهری اصفهان شد.
علیرضا صلواتی در حاشیه اختتامیه جشنواره‌های هنری قصه‌های آدم و هوا اظهار کرد: جشنواره قصه‌های آدم و هوا با تاکید بر حفظ پاکی هوا به مدت 33 روز از 26 آذر تا 29 دی ماه سال 97 برگزار شد. در طول این جشنواره 100 رویداد اتفاق افتاد که با توجه به مدت 33 روزه این جشنواره در نوع خود بی‌نظیر است. 
وی اضافه کرد: جشنواره قصه‌های آدم و هوا به توسعه زیرساخت‌ها در زمینه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی، قطار شهری کمک‌های شایانی کرد. همچنین در بخش‌های مختلف شهرداری به خصوص در مرکز کنترل ترافیک، آموزش و فرهنگسازی شهری و پویش‌های مختلف شهرداری تحولاتی را ایجاد کرد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در رابطه با جشنواره‌های هنری قصه‌های آدم و هوا اظهار کرد: آیین اختتامیه بخشی از جشنواره‌های هنری از جمله جشنواره ترافیلم همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شد و امروز شاهد آیین اختتامیه جشنواره تراطنز و ترافیکاتور هستیم. 
وی برای جشنواره قصه‌های آدم و هوای سال 98 ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امیدواریم جشنواره امسال که از آذرماه شروع خواهد شد بهتر و کامل‌تر از سال گذشته برگزار شود. در نهایت از همه دست اندر کاران این جشنواره که تمام توان خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر جشنواره به کار بستند تشکر می‌کنم.
رابطه بین خلاقیت هنری و کاهش ترافیک
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: هرچقدر خلاقیت هنری را به شهر الصاق کنیم، شهروندان رغبت بیشتری می‌کنند که خود را در ماشین‌ها محبوس نکنند.
محمد عیدی اظهار کررد: اصفهانی‌ها معروف به طنازی هستند، طنز بومی اصفهان است و اصفهان بسترساز تجربه‌اندیش بوده است.و هرگز با ویژگی های مطلق انگارانه و دگماتیسم سنخیت ندارد. 
وی با تاکید بر اینکه بین خلاقیت و کاهش ترافیک رابطه معناداری وجود دارد، تصریح کرد: با نهادینه شدن طنز در یک جامعه، اوج خلاقیت هنری یک جامعه نمایان خواهد شد.
باید به سمت ترمیم مثلث ترافیک برویم
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان نیز گفت: چیزی که اکنون در این مکان و این زمان به دنبال آن هستیم آموزش است، باید به سمت و سوی ترمیم مثلت ترافیک برویم.
امیراحمد زندآور افزود: باید همگی هم سوی یکدیگر در حل مشکلات باشیم و از نقطه نظرات مردم برای حل مسائل و مشکلات متفاوت استقبال خواهیم کرد.
دراین مراسم، در بخش ترافیکاتور از 209 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در سه بخش اصلی نفرات برگزیده معرفی شدند. 
در بخش "اصفهان، شهر دوچرخه‌ها" رتبه اول به صورت مشترک به "آیت نادری" و "منصوره دهقانی" اهدا شد و "نگین نقیه" رتبه دوم این بخش از مسابقه و "جمال الدین اعتباریان" و "حمید قالیجاری" به صورت مشترک حائز رتبه سوم شناخته شدند.
در حوزه ترافیکاتور، 39 اثر از 30 هنرمند در بخش "اصفهان، شهر دوچرخه‌ها"، 34 اثر از 29 هنرمند در "بخش کلاه ایمنی، سرزندگی" و26 اثر 21 هنرمند در بخش "نه به خودروی تک سرنشین" به نمایش گذاشته شد.
"محمدحسین اکبری" رتبه اول، "مطهره ناسخیان" رتبه دوم و "محمودرضا صنعتی" و "امید سلامی" به صورت مشترک رتبه سوم جشنواره ترافیکاتور در بخش "کلاه ایمنی، سرزندگی" را به خود اختصاص دادند.
در بخش "نه به خودروی تک سرنشین" نیز در جایگاه اول و دوم، هیئت داوران اثری را شایسته این رتبه ندانست و"سعید بنازاده" رتبه سوم را کسب کرد.
همچنین در بخش "تراطنز" از 42 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش "اصفهان، شهر دوچرخه‌ها"، رتبه اول به "محمدرسول باباصفری رهنانی"، رتبه دوم به "علی یعقوبی" و رتبه سوم به "محمد پوررشیدی" اهدا شد.
"فرشته قائمی" رتبه اول، "زهرا موسی‌ئی" رتبه دوم و "ملوک عابدی" و "بهار نژند" به صورت مشترک رتبه سوم بخش "نه به خودروی تک سرنشین" را به خود اختصاص دادند. 
در بخش "کلاه ایمنی، سرزندگی" هیئت داوران اثری را شایسته رتبه اول ندانست. "علی سلیمیان" رتبه دوم این بخش و "بشیر اسماعیلی" مقام سوم را کسب کردند.
در پایان این برنامه نمایشگاه منتخب آثار جشنواره ترافیکاتور، با حضور مدیران شهری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و هنرمندان عرصه کاریکاتور اصفهان افتتاح شد.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/109962/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد