پیام سپاهان

آخرين مطالب

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

با انقلاب ایران قدرت مقاومت در فلسطین بیشتر شده است سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - امام جمعه اصفهان گفت: با انقلاب شکل گرفته در ایران، قدرت مقاومت در فلسطین بیشتر شده و اسلحه‌های مدرن که بتواند با صهیونیست‌ها مقابله کند، به وجود آمده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امروز در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه اصفهان، با بیان اینکه اولین نشانه آدم مومن، تقوا در خلوت است، اظهار کرد: در جایی که خودت تنها هستی و خطایی نمی‌کنی و دومین نشانه صدقه دادن در نداری است؛ وقتی کم دارید و مشکل مالی دارید و صدقه می دهید، مردانگی کرده اید.
وی با اشاره به اینکه نشانه سوم فرد مومن تحمل سختی‌‌ها است، افزود: نشانه چهارم خود نگهداری به وقت عصبانیت و آخرین نشانه راستگویی در جایی که می‌ترسید، است.
خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: دروغ در هیچ کجا جایز نیست، مگر اینکه نجات جان یک انسان در گرو جان انسان دیگری باشد و اگر واقعا مردم راست می‌گفتند، دادگاه‌ها تعطیل می‌شد و دستگاه قضایی اصلا نیاز جامعه ما نبود. 
وی با بیان روایتی از امیرالمومنین (ع)، گفت: وقتی دو نفر پیش قاضی می‌روند، درواقع دو عالم پیش یک جاهل می‌روند؛ یعنی کسانی که می‌دانند حق با چه کسی است، پیش شخصی که نمی‌داند، می‌روند و اگر هر دو راست می‌گفتند، این مراجعه لازم نبود و به گفته پیامبر اسلام (ص)، مومن طعم ایمان را نمی‌شناسد، مگر اینکه دروغ را ترک کند. 
آیت الله طباطبایی نژاد با تقدیر از مردم کشور که عزاداری امام حسین (ع) را در همه جای دنیا رونق بیشتری دادند، گفت: اگر عدد عزاداران تاکنون کم بود، به خاطر رشدی بود که مردم نداشتند و اینکه مردم حسینی بودند، اما مانع داشتند.
وی افزود: در تاریخ دیدیم که قبر مطهر امام حسین (ع) را به آب بستند، دست و پای عزاداران را قطع می‌کردند و در زمان پهلوی اجاره نمی‌دادند کسی عزاداری کنند، عزاخانه‌ها را می‌بستند و با حساسیت‌های خاص در روستا‌ها مانع عزاداری می‌شدند.
خطیب نمازجمعه اصفهان گفت: عالم برای علف هرزه خلق نشده، علف‌های هرز می‌آیند، خشک می‌شوند و می‌روند، همانطور که می‌بینیم اسم و اثری از بنی‌امیه، هارون و دیگران باقی نمانده؛ عالم برای گل ها خلق شده و روز به روز عزاداری اباعبدالله رونق بیشتری خواهد گرفت.
وی افزود: حدود 35نفر در خیل عظیم جمعیت عزاداران در آرامگاه اباعبدالله کشته شدند، که امیدوارم خداوند متعال آنها را شهید محسوب کند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین در یاد آیت‌الله خزعلی که سالگرد ارتحال ایشان در هفته پیش‌رو است، گفت: یکی از دوستان آیت‌الله خزعلی می‌گفت 25سال با ایشان بودم و حتی یک نماز نافله را جا نینداختند.
وی همچنین افزود: سالگرد کشتار و به تعبیری قتل عام عده‌ای از آوارگان فلسطین در هفته آینده پیش رو است، در این روز اسرائیلی‌ها یکی از اردوگاه‌های پناه دهنده در لبنان را که پر از زن و بچه بود را بنابر قراردادی بمباران کردند.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حدود هشت میلیون آواره فلسطینی داریم که اگر زمانی به فلسطین برگردند در مقابل گروه صهیونیست‌ها عددی نیستند و توان مقابله ندارند و هیچ مصیبتی برای مسلمین بالاتر از این نیست که یک عده کافر و صهیونیست به طور آزاد بتوانند هر کاری در بین مسلمانان انجام دهند.
وی گفت: با انقلاب شکل گرفته در ایران، قدرت مقاومت در فلسطین بیشتر شده و اسلحه‌های مدرن که بتواند با صهیونیست‌ها مقابله کند، به وجود آمده است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: سیدحسن نصرالله یک موشک زد و یک خودرو صهیونیستی را به درک واصل کرد و بعد از آن بیانیه داد که به اینجا مختوم نمی‌شود.
وی ادامه داد: صهیونیستی‌ها از جان خود می‌ترسند و سیدحسن نصرالله می‌داند که آنها می‌ترسند و این یکی از آثار انقلاب اسلامی است که شخصیتی در لبنان به وجود آمده که گوش به فرمان حضرت آیت الله خامنه‌ای است.
خطیب نماز جمعه اصفهان اضافه کرد: گام دومی که مقام معظم رهبری خواسته اند تشکیل حکومت الهی است که به ‌زودی محقق خواهد شد و در این گام، هم دولت و هم ملت دستور اسلام را انجام خواهند داد.
وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه، گفت: اگر مطیع خداوند باشید و شکر نعمت کنید، نعمات خداوند ادامه پیدا می‌کند و اگر بخواهیم شکر خدا را انجام دهیم، در درجه نخست باید خداوند را بشناسیم و بدانیم هرچه نعمت داریم از او است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: اینکه مخلوق فکر کند نعمتی از غیر خدا است، این خودش شرک است. درجه دیگر شکر، به کار بردن نعمت در راهی است که منعم دوست دارد؛ خدا وقتی نعمتی می‌دهد، نباید در راهی غیر از راه خدا صرف شود.
وی گفت: شکر یکی از پایه‌های بقا و افزایش نعمت‌های الهی است. خداوند بعضی از پیامبران خود را با صفتی معرفی کرده است، از جمله حضرت ابراهیم را کسی معرفی کرده که شکر نعمت خدا را انجام می‌داد و به همین دلیل، خداوند او را به راه رسالت هدایت کرد و ایشان را از پیامبران اولوالعزم قرار داد.
نماینده ولی فقیه در اصفهان ادامه داد: نباید فراموش کنیم که شکر الهی آنقدر اهمیت دارد که تمام تلاش شیطان بر غافل کردن انسان از شکرگزاری است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/110639/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده 2 قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

شاخص بازگشت درآمد به اصفهان 4 تا 8 درصد است/سهم 6 هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

بیشترین بارندگی اصفهان در پادنا؛ هشدار زرد برای سامانه‌های بارشی

توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟

احداث زیرگذر حصه شمالی در 1403

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم

شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند

طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان + فیلم

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه 435 هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان

یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است

سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه 9 در هفته بزرگداشت اصفهان

ورزشگاه شهدای فولاد میزبان سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

قیمت طلا، سکه و ارز 6 اردیبهشت‌ماه 1403؛ سکه دوباره جهشی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

آموزش تفکیک پسماند به بیش از 1000 دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

رقابت بیش از 64 هزار اصفهانی در مارتن کنکور 1403

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

مهار 80 درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

اصفهان، اقلیم معناست