پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خبر داد

راه اندازی خط هوایی اختصاصی اصفهان از سوی فولاد مبارکه/در تولید ورق از دنیا عقب افتادیم اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از راه اندازی خط هوایی اختصاصی برای اصفهان توسط این شرکت در اوایل سال 1399 خبر داد و گفت: فولاد مبارکه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی در تأمین ورق‌های فولادی لوله های خط دوم آبرسانی اصفهان بزرگ انجام داده است.

حمیدرضا عظیمیان امروز (چهارشنبه -23 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده ورق‌های فولادی در منطقه است، اظهار کرد: این شرکت همچنین بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان به شمار می رود و سهم 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارد.
وی با بیان اینکه ارزش این شرکت 110 هزار میلیارد تومان است، افزود: 1000 کارخانه به طور مستقیم و 3000 کارخانه به طور غیرمستقیم از مشتریان فولاد مبارکه هستند.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به ظرفیت تولید 7.2 میلیون تنی فولاد مبارکه و 1.6 میلیون تنی فولاد سبا در سال، یادآور شد: بیشترین سهام فولاد مبارکه در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت و ایمیدرو است.
وی با بیان اینکه برخلاف ذوب آهن مشتریان فولاد مبارکه تنها تولیدکنندگان و صنعتگران هستند، اظهار کرد: زنجیره تولید فولاد مبارکه از معادن تا ورق رنگی کامل است، از سوی دیگر 100 شرکت با فولاد مبارکه کار می کنند.
عظیمیان با بیان اینکه در بسیاری از واحدهای تولیدی میان ظرفیت اسمی و واقعی تفاوت فاحشی وجود دارد، تاکید کرد: با این وجود گروه صنعتی فولاد مبارکه همواره بیش از ظرفیت اسمی خود توان تولید و بهره برداری دارد، از سوی دیگر با تامین مواد اولیه مورد نیاز نورد گرم فولاد مبارکه می تواند بیش از ظرفیت اسمی خود تولید داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این مجموعه 350 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند، ابراز امیدواری کرد: مهمترین طرح توسعه‌ای فولاد مبارکه از جمله کنسانتره سنگ آهن، کارخانه الکترودگرافیت، فولاد سفید دشت و نورد گرم دو تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه از ابتدای فعالیت فولاد مبارکه تاکنون فروش داخلی و صادرات آن به بیش از 20 میلیون تن فولاد رسیده است، تصریح کرد: در این مدت ارزآوری این شرکت 8 میلیارد دلار بوده همچنین میزان فروش محصولات فولاد مبارکه طی 10 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه با بیان اینکه میزان برداشت آب از زاینده رود از سوی این شرکت کاهش داشته و امروز به یک درصد رسیده است، گفت: میزان برداشت آب فولاد مبارکه از زاینده رود در سال 1392 حدود 4.2 مترمکعب بر تن بوده که اکنون به 2.7 مترمکعب بر تن کاهش یافته است.
عظیمیان با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه در سطح دنیا کمترین مصرف آب را در بین کارخانجات فولادی دارد، اظهار کرد: این شرکت به طور دائم اقدام به بازیافت، بازچرخانی و تصفیه آب میکند و میزان مصرف آب این شرکت از سال 1370 از 40 میلیون مترمکعب اکنون به 18 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی با انتقاد بر اینکه وقتی مشکلی برای کشاورزی اصفهان پیش می آید متاسفانه فولاد مبارکه و صنعت را متهم می کنند، تصریح کرد: این شرکت برای کاهش مصرف آب همواره تلاش می کند و به همین منظور سیستم تصفیه فاضلاب 9 شهر اطراف فولاد مبارکه توسط این شرکت اجرا شده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال بیش از 6 میلیون تن فولاد از سوی فولاد مبارکه فروخته شده است، تاکید کرد: همواره برای تامین نیاز بازار داخلی تلاش می کنیم، اما متاسفانه مشکلات نهادهای دیگر به سیستم فولاد مبارکه تعمیم داده می‌شود.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور طی یک سال گذشته دو بار افزایش سرمایه داده است، اظهار کرد: ایمنی همواره یکی از مهمترین مسائل مورد تاکید فولاد مبارکه است و به همین منظور سرمایه گذاری ویژه ای برای ارتقا سطح ایمنی کارکنان خود انجام داده است.
عظیمیان با اشاره به بومی سازی 80 درصد قطعات مورد نیاز فولاد مبارکه از سوی این شرکت، ادامه داد: فولاد مبارکه در سال جاری 3850 قطعه را بومی سازی کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون بومی سازی 1000 قطعه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تاکید کرد: تلاش فولاد مبارکه رسیدن از سطح قطعه سازی به سطح ماشین سازی است، همچنین طرح 5 میلیون تنی شهید خرازی که در دهه 80 مصوب شد منتظر آخرین حلقه خود یعنی نورد گرم دو است که با بهره برداری از آن از واردات فولاد بی نیاز خواهیم شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ادامه بزرگترین مشکلی اصلی فولاد مبارکه را در تأمین سنگ آهن، کنسانتره و گندله عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی از فعالان معدنی وارد فولاد سازی شده‌اند همچنین صادرات معدنی نامتوازن شده و ناهماهنگی در تولید فولاد ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: ما در تولید فولاد از دنیا عقب نیستیم، اما در تولید ورق، 10 تا 12 سال از دنیا عقب مانده‌ایم و این به دلیل عدم راه انداری پروژه نورد دو گرم فولاد مبارکه است.
عظیمیان با اعتقاد بر اینکه تولید فولاد مبارکه بیش از نیاز بازار است، گفت: متاسفانه مدیریت نادرست بازار توسط دستگاه‌های ذی‌ربط موجب می‌شود تا گاهی مشکلاتی در تأمین نیاز کشور ایجا شود.
وی در خصوص پروژه نورد دو گرم فولاد مبارکه، توضیح داد: از سال 1384 تاکنون دو مرتبه مناقصه بین‌المللی برای اجرای این پروژه برگزار شده که متأسفانه تحریم‌ها باعث شده تا اجرای این پروژه متوقف شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: در حال حاضر یک شرکت چینی در مناقصه مجری پروژه نورد گرم 2 شده است، البته ویروس کرونا تا حدودی موجب تعویق انعقاد قرارداد میان چین و جمهوری اسلامی ایران برای اجرای پروژه نورد گرم 2 شده است.
وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز این طرح، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز نورد گرم 2 حدود 260 میلیون یورو است و بخشی از پرداخت قرارداد مربوط به این طرح از محل فروش محصولات فولاد مبارکه تأمین خواهد شد.
عظیمیان با بیان اینکه بیش از پنج هزار میلیارد تومان از منابع اعتباری با بومی سازی محصولات و قطعات فولاد مبارکه صرفه‌جویی شده است، گفت: سال آینده پروژه ساخت اولین ماشین فولاد مبارکه اصفهان، به نتیجه می‌رسد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای فولادسازان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه مدیریت ناکافی در این بخش باعث شده تا گاهی این زنجیره برهم بخورد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در خصوص تاثیر تحریم ها بر عملکرد فولاد مبارکه، گفت: متاسفانه تحریم‌های ثانویه آمریکا مشکلاتی را در حوزه جابجایی پول، خرید و صادرات برای فولاد مبارکه به وجود آورده اما این شرکت در تلاش برای به حداقل رساندن تا اثرات تحریم‌ها است.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر در بخش الکترودگرافیت هیچ مشکلی نداریم و تا دو سال آینده فولاد مبارکه ذخیره سازی خود را انجام داده است.
عظیمیان همچنین در خصوص ورود فولاد مبارکه برای اجرای پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، توضیح داد: سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ پروژه ای امنیتی برای اصفهان است و اجرای آن باعث می‌شود تا حیات مردم اصفهان به خطر نیافتد، به همین منظور فولاد مبارکه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی در تأمین ورق‌های فولادی لوله های این خط آبرسانی انجام داده است.
وی در خصوص سهم افزایش هزینه تولید ورق های فولادی در بخش های مختلف تولید از جمله مسکن، خودروسازی، لوازم خانگی و ...، توضیح داد: سهم هزینه ورق های فولادی در بخش ساختمان 4 درصد و اگر مسکن گران شود نمی توان آن را گردن فولاد انداخت.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: همچنین سهم صنعت خودرو زیر 10 درصد است و در تعاملاتی که با خودروسازان داشته ایم، نمی توان گرانی خودرو را به فولاد ارتباط داد.
وی تاکید کرد: در آینده فولاد مبارکه ورق بدنه، سقف و کاپوت خودروها و حتی برای خوردوهای شاسی بلند را تامین می کند.
عظیمیان همچنین در پایان با اشاره به اینکه بیشتر استان های کشور خط هوایی مخصوص خود را دارند، اظهار کرد: هئیت مدیره فولاد مبارکه در جلسه هفته گذشته خود مصوب کرد که خط هوایی با محوریت اصفهان و مبارکه برای استان تأسیس کند و این اقدام را در راستای مسئولیت های اجتماعی خود انجام می دهد.
وی با بیان اینکه راه اندازی این خط هوایی خواست تمام نمایندگان مجلس و مدیریت استان است، تصریح کرد: فولاد مبارکه با سرمایه گذاری خود در سال آینده راه اندازی این خط هوایی را کلید می زند.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه در ابتدا این درخواست باید در سامانه هوایی کشور ثبت شود و سپس مصوبه شورای عالی هوانوردی را به دست آورد، گفت: بعد از این مرحله فولاد مبارکه در تامین هواپیما و کادر مربوط آن اقدام خواهد کرد و این اتفاق در اوایل نیمه نخست سال 1399 اتفاق خواهد افتاد.
به گفته عظیمیان راه اندازی این خط هوایی به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی موجب توسعه استان اصفهان به خصوص در بخش صنعت و گردشگری می شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/127438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان

خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد