پیام سپاهان

آخرين مطالب

سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

برای بین‌المللی کردن دانشگاه فرهنگیان، برنامه داریم علمی

برای بین‌المللی کردن دانشگاه فرهنگیان، برنامه داریم
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: جهت بین‌المللی کردن این دانشگاه طرحی در دست داریم و گام‌هایی نیز جهت انعقاد چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه های خوب دنیا برداشته شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محمود مهرمحمدی امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در اصفهان، اظهار کرد: تربیت معلم در حال حاضر مظلوم واقع شده است که این مظلومیت هم بُعد علمی و هم بُعد اجتماعی دارد. در بُعد علمی باید تلاش کنیم که مظلومیت را به محوریت تبدیل کنیم. در محیط‌های علمی کشور بحث تربیت معلم باید به بحث جدی تبدیل شود و از جمع صاحب‌نظران استفاده کنیم تا نابرخورداری از پشتوانه پژوهشی و نظری را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: نیازمند افزایش اعتبار در تربیت معلم هستیم. این اعتبار از ورطه نظری به علمی تبدیل خواهد شد که در 6 سال گذشته در این زمینه به موفقیت رسیده‌ایم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، افزود: با کمک رسانه‌ها می‌توان در مظلومیت اجتماعی پیروز شد. امیدورام در آینده شاهد اتفاقات بهتری در تربیت معلم باشیم و در سایه تربیت معلمان بهتر، شرایطی را برای نقش تحولی معلمان فراهم کنیم.
مهرمحمدی با اشاره به جلب توجه صاحب نظران در این سمپوزیوم ادامه داد: با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی کمکی برای خروج از این شرایط نامطلوب خواهیم داشت و باعث درگیرشدن صاحب‌نظران داخلی و جلب مشارکت اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و کار علمی در حوزه تربیت معلم خواهد شد.
وی با اشاره به ایده‌های نوآورانه ادامه داد: اگر ایده‌ها اجرایی نشود باید مطرح شود، زیرا نیاز داریم تا نوآوری زنده بماند زیرا اگر نتوانیم ایده‌های نوآورانه را مطرح کنیم باید همه محیط‌ها را در حوزه اجرا بر باد رفته بدانیم. بنده اعتقادی به عدم طرح ایده‌ای که قابل اجرا نیست ندارم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ایده ها را مطرح می‌کنیم تا اجرایی شود، افزود: برای اجرایی کردن اهداف خود مدیران مدارس را درگیر خواهیم کرد و اعتقاد داریم که مهمترین نقش را در مدارس مدیران دارند. از این رو نیاز است تا بر روی این گروه تمرکز شود تا این افراد بتوانند با پشتیبانی از معلمان اجازه دهند برای معلمان به عنوان عناصری که قصد دارند عامل تغییر و تحول باشند فرصتی برایشان مهیا شود.
مهرمحمدی با بیان اینکه نگاه ما به تربیت معلم شمول لازم را ندارد، ادامه داد: سعی داریم تازه واردهای عرصه تعلیم و تربیت را از جذب شدن روند فعلی آموزشی دور سازیم و برای آن ها رویه‌هایی را تعریف کنیم. اعتقاد دارم ایده اصالت دارد و البته باید زمینه را برای اجرای ایده‌ها فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه معلمان باید نوآور و خلاق باشند، تصریح کرد: باید باور کنیم که خلاقیت در بدنه آموزشی مانند روح در بدن است و دانش آموز باید فرصتی برای تمرین خلاقیت داشته باشد. به صورت مستقیم مسئولیتی برای ایجاد ظرفیت خلاقیت در مدیران نداریم و در حال حاضر در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت رفتارهای خلاقانه مدیران مدارس در دستور کار وجود دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص طرح های حمایتی از ایده‌ها گفت: ایده‌ها در دانشگاه‌های مختلف مطرح خواهد شد و حمایت اول در کار مطالعاتی اتفاق خواهد افتاد و سپس برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.
وی در همین خصوص افزود: آمادگی حمایت از ایده‌ها در سطح تبیین پژوهشی را داریم و در حال حاضر تعداد قابل توجه رساله دکترا با محوریت تربیت معلم در دانشگاه‌های مختلف در دستور کار است. ما هم از این رساله‌های دکترا حمایت می‌کنیم و اگر طرح‌های پژوهشی پیشنهاد شود حتما حمایت می‌کنیم.
مهر محمدی گفت: البته باید به ظرفیت کرسی یونسکو اشاره کنم که برای پیشتیبانی از ایده‌های جدید در حوزه تربیت معلم دارای ظرفیت است و از این طریق و با ایجاد این نوع حساسیت‌ها می توانیم به ایده‌های جدید دست پیدا کنیم. به شدت اعتقاد داریم که فرایند‌ها باید مرتبا مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرند و در این راستا از هیچ ایده ای غفلت نمی کنیم تا بتوانیم جریان تربیت معلم در کشور را بین همه علاقه مندان معلمان و استادان ترویج دهیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل نشدن حکم سرپرستی‌اش به ریاست گفت: اختیار این امر به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این که مورد تایید شورا قرار نگرفتم قابل کتمان نیست البته اگر فکر کنید که حکم من از سرپرستی به ریاست تبدیل نشده بنده یک رفتار دیگری بروز می دادم یا اتفاقات غیر قابل تصوری را در دانشگاه می‌دیدید. هیچکدام قابل دفاع نیست و بنده در این مدت از تمام ظرفیتم استفاده کردم.
وی در خصوص بحث بین‌المللی کردن دانشگاه نیز گفت: در جهت بین‌المللی کردن دانشگاه طرحی در دست داریم که در مرحله تصویب است و در این راستا نیز تفاهم نامه‌هایی نیز به امضاء رسیده است. با دانشگاه مالزی تفام‌نامه‌ای امضا شده و در سایه این تفاهم نامه نیز تعدای از دانشجویان به مدت دو هفته به ایران آمدند و در برنامه‌ای مشابه تعدادی از دانشجویان ما به مالزی رفتند. همچنین تفاهم‌نامه در سفر به ژاپن داشتیم و همچنین تفاهم نامه ای با دانشگاه فنلاند ترکیه و چین نیز فراهم شده است.
کد خبرنگار: 13041
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/13407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست