پیام سپاهان

آخرين مطالب

ويروس بدحجابي حريف ايمان اصفهاني‌ها نمي‌شود مقالات

ويروس بدحجابي حريف ايمان اصفهاني‌ها نمي‌شود
  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
عصر پنجشنبه‌ها هميشه مقصدم گلستان شهدا بود، اما امروز حال و هواي ديگري داشتم، هر چه از پايين به بالاي شهر نزديک مي‌شدم، رنگ‌هاي زننده بيشتر چشمم را اذيت مي‌کرد، انگار هر چه به محلات بالاي شهر نزديک‌تر مي‌شدم از سنت‌ها و اصالت‌ها فاصله مي‌گرفتم، انگار اينجا ثروت با خود مد و تجمل آورده بود و آن‌قدر تيپ‌ها و مدهاي رهگذران از فرهنگ و سنت‌هاي من دور مي‌شد که دوست داشتم هرگز عينک دودي‌ام را از چشم برندارم، شايد اين بدعت‌ها و بدحجابي‌ها کمتر به چشمم بيايد.

حالا به اين رديف سنگ‌مزارها که نگاه مي‌کنم، بيشتر جگرم آتش مي‌گيرد که چرا امروزه کمتر ردپاي صداقت و نجابت شهدا و سادگي مرامشان در زندگي‌ها پيداست، از صورت نجيب شهدا شرمم مي‌آيد که بازگو کنم آنچه از سست ايماني و بدحجابي برخي غافلان در بعضي مناظر و خيابان‌هاي شهر جاري است...

حالا شايد در راه بازگشت به خانه ديدن مدهاي نوپديد و تيپ‌هاي فريب‌خورده فرنگي بيشتر آزارم ‌دهد، نمي‌خواهم به خيابان برگردم و از اين محيط باصفا و پر از نور خدا به خياباني برگردم که برخي تصاويرش روح ايمان آدمي را جريحه‌دار مي‌کند، در کتاب‌فروشي گلزار شهدا به کتاب جالبي در مورد حجاب برمي‌خورم، يک صفحه‌اش را تفال مي‌زنم که نوشته است: «سالانه در هاليوود و باليوود، حداقل 160 فيلم براي مبارزه با حجاب اسلامي و رواج فساد در کشورهاي اسلامي به اسم آثار فاخر ساخته مي‌شود و اين آثار ضدفرهنگي و ارزشي که حياء و عفت را هدف گرفته در فستيوال‌هاي بزرگ تجليل مي‌شود.»

ياد صحبت يکي از اساتيد افتادم که مي‌گفت: آثاري از بي‌حجابي و لاابالي‌گري در ايران حتي تا زمان رضاشاه هم وجود نداشته و ديده نمي‌شود اما متأسفانه در پهلوي دوم و به دست اشرف، خواهر محمدرضا شاه، بدحجابي تا حدودي در کشور تبليغ شد.

حتي در آثار تخت جمشيد هم نقش زن وجود ندارد و اين نشانگر اين است که در عهد هخامنشي هم براي حرم و زنان حرمت و حجاب قائل بودند، همچنين در زمان صفويان و ساخت مسجد شيخ لطف‌الله به‌ عنوان مسجد جداگانه و خصوصي براي زنان حرم، مبين اهميت حجاب و حدود زنان در زمان صفويه است، چنان که اين مسجد مناره ندارد تا محلي امن براي عبادت زنان باشد.

حجاب در همه اديان و اقوام متداول بوده است

در واکاوي مباحث حجاب اين اکسيري که اکنون در بسياري از مناطق و محلات کيميا شده به سراغ يک استاد مديريت راهبردي فرهنگي رفتيم تا از منظر فرهنگ و جامعه‌شناسي به بررسي ابعاد مختلف حجاب و برنامه‌اي راهبردي براي حفظ و گسترش آن برسيم.

اين استاد دانشگاه‌هاي اصفهان معتقد است: پوشش نتيجه طرز نگاه و تفکر انسان‌هاست و چگونگي لباس پوشيدن هر فردي خروجي تربيت و آموخته‌ها و نگرش او نسبت به جهان و جامعه است و يکي از دلايل اهميت حجاب افزايش اعتماد به ‌نفس است.

محمود يقيني گفت: حجاب تنها مخصوص زن نيست و مردها نيز بايد حريم و حجاب خود را حفظ کنند چرا که به‌ جز شعائر ديني اين امر جزئي از آداب ‌و رسوم و سنن زندگي تمام انسان‌ها در جهان است و حجاب تنها يک امر ديني نيست، بلکه امري فطري است و پيش از وجود آيات و روايات انسان‌ها خود اين مورد را رعايت مي‌کردند و رعايت حجاب ريشه‌اي ديرينه در سرزمين ايران حتي قبل از ظهور اسلام دارد و در فطرت انسان‌ها نهفته است.

وي تصريح کرد: در عهد ناصرالدين‌شاه هم روبند‌هاي زنان يهودي سياه، و زنان مسلمان سفيد بود که اين خود مبين وجود حجاب در همه اديان است.

وي ادامه داد: متأسفانه از عهد رضاشاه تفکرات يهودي و مسيحي با گرايش‌هاي ليبرال دموکراسي وارد کشور شد و غرب قصد داشت در ايران هم طرحي پياده کند که زن به ‌عنوان يک ابزار اقتصادي به کار گرفته شود و حتي دين و کليسا هم در اين گرايش‌هاي غربي‌ها ابزاري براي سود اقتصادي تلقي مي‌شد.

اين استاد مهندسي فرهنگي بيان کرد: در همان اوايل فتوحات اسلام که طارق فرمانده بزرگ مسلمانان رهسپار فتح اندلس شد، روايت مي‌کنند که حتي در آن زمان حکام غربي فرمان دادند براي ورود و غلبه بر ايمان مسلمانان از زن و شراب استفاده کنند و همين فرمول نيز امروزه با متد پيشرفته‌تر در فيلم‌هاي مبتذل و ديگر دستاوردهاي فاسد رسانه‌اي و نيز مدهاي نوظهور از طرف غربي‌ها براي از بين بردن بنيان خانواده ايراني و حجاب مسلمانان استفاده مي‌شود.

تلاش‌هاي استعمارگران با دلارهاي نفتي براي رواج بدحجابي/ اعترافات بزرگ‌ترين جاسوس استعمار پير

وي يادآور شد: از حدود 400 سال پيش انگليسي‌ها با کمک‌هاي اقتصادي عربستان و با کمک محمدبن عبدالوهاب، سعي در فروپاشي حجاب اسلامي در ايران داشتند و مستنداتي از دستورات وزير خارجه وقت بريتانيا به «هِمفر» بزرگ‌ترين جاسوس انگليس در خاورميانه مبني بر دستور رواج اختلاط پسر و دختر در ايران و رواج پوشش‌هاي تنگ و تن‌نما براي غلبه بر اعتقادات اسلامي ايرانيان موجود است.

يقيني تأکيد کرد: ظرفيت عفت طهارت روح است و حجاب اين توان را به وجود مي‌آورد که در برابر هر قدرتي بايستي و مقاومت کني و به همين سبب قدرت‌هاي استکباري از حجاب مسلمانان مي‌ترسند.

وي با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند قوي بودن بنيان خانواده در ايران امتياز ما نسبت به جوامع غربي است، گفت: حريم خانواده انواع نيازهاي انسان را اشباع مي‌کند و از انحراف باز مي‌دارد ولي اين بنيان در غرب بسيار سست است.

وي افزود: قبل از باز شدن بحث حجاب در اديان آسماني هم انسان‌ها از فطرتي که در درون آنها بود، حجاب را رعايت مي‌کردند و حجاري‌ها و سنگ‌نوشته‌هاي باستاني خود گواهي‌دهنده رعايت فطري حجاب از سوي انسان‌ها در سرزمين‌هاي آريايي است.

 13 آيه قرآن صراحتاً در مورد حجاب توصيه کرده و روايات بسياري از ائمه اطهار بر اهميت حجاب صحه گذاشته است و همه بزرگان از ابتداي خلقت به اهميت و ظرفيت‌هاي حجاب اذعان کرده‌اند.

آموزه‌هاي ديني ما و بحث حجاب به همه کشورها و اديان نفوذ کرده و اهميت حجاب در رابطه با دسيسه‌هاي استعمار را به ‌خوبي مي‌توان در رفتار «ماهاتما گاندي» ديد، گاندي با لباس پشمي و يک گوسفند به سازمان ملل رفت و گفت تا زماني که من از پشم اين حيوان مي‌ريسم و لباس مي‌دوزم، نمي‌گذارم استعمار بر من مسلط شود و دختر گاندي هم با «ساري» لباس محلي هند، به سازمان ملل مي‌رفت و مي‌گفت: من لباس سنتي‌ام را با تمام مدرن‌ترين البسه شما عوض نمي‌کنم.

اهميت حجاب از زبان ديگر اديان و انديشمندان غيرمسلمان

اگر بخواهيم به اهميت حجاب بيشتر واقف شويم بايد پي ببريم که حجاب تنها مختص اديان اسلامي نيست و بسياري از انديشمندان غيرمسلمان نيز به اهميت حجاب اعتراف کرده‌اند.

ويليام جيمز، فيلسوف و روان‌شناس آمريکايي در مورد حجاب و حياء مي‌گويد: مردان جوان به دنبال چشمان پر از حياء مي‌گردند و بدون اينکه بدانند فطرتاً حجاب را دوست دارند.

چارلي چاپلين، کمدين اخلاق‌مدار و مشهور جهاني نيز براي دختر خود مي‌نويسد: دخترم، هيچ‌چيز در جهان نمي‌توان يافت که شايسته آن باشد که دختري حتي ناخن پاي خود را به خاطرش عريان کند، دخترم مراقب باش برهنگي بيماري عصر ماست.

گفته‌هاي يکي از نمايندگان استعمار پير در خاورميانه، شايد سند محکمي بر دسيسه‌هاي غرب عليه حجاب اسلامي ايرانيان باشد، هِمفر، بزرگ‌ترين جاسوس بريتانيايي در خاورميانه در اين خصوص مي‌گويد: بايد زنان مسلمان را فريب داد و از زير چادر بيرون کشيد، بايد به آنها گفت، چادر عادتي زشت از خلفاي عباسي است و ريشه اسلامي ندارد و پس از بيرون کشيدن زنان از زير چادر بايد جوانان را تحريک کنيم تا دنبال آنها بيفتند و فساد بين مسلمانان رواج پيدا کند تا بر آنها مسلط شويم.

جان اف کندي، رئيس‌ جمهور اسبق ايالات متحده نيز مي‌گويد: نسل امروز آمريکا و اروپا هوس‌بازند و براي آينده آنها بيمناکم، اگر اين‌طور پيش رويم مسلمانان با ايمان و حجابشان بر جهان حاکم مي‌شوند.

ويکتور هوگو، رمان‌نويس شهير مي‌نويسد: اگرچه دوران برده‌داري تمام‌ شده ولي گرفتن حجاب از زنان نوعي بردگي پنهان است که فحشا را رواج مي‌دهد.

همچنين در باب حجاب «جرجي زيدان» روزنامه‌نگار و نويسنده شهير عرب‌زبان لبناني مي‌نويسد: اگر مقصود از حجاب پوشاندن تن و بدن است اين امر از قبل اسلام و مسيحيت رايج بوده است و حتي تا اواخر قرون‌ وسطي هم معمول بوده است.

بي‌حجابي و بدحجابي آزادي نيست

استاد مديريت راهبردي دانشگاه‌هاي اصفهان در خصوص توجيه برخي افراد که بي‌حجابي را آزادي انسان‌ها قلمداد مي‌کنند، اظهار کرد: آزادي زماني قابل‌ قبول است که حريم ديگران را نشکند، بي‌حجابي زنان سبب بروز مشکلات درون نسلي و انحراف جوانان و درنتيجه شکستن حريم ديگران مي‌شود و تجاوز به حريم ديگران را نمي‌توان آزادي نام گذاشت.

محمود يقيني تصريح کرد: برخي از بدحجابي‌هاي دختران نتيجه عدم مهر و محبت والدين است، به عبارت ديگر پدر و مادري که دختر خود را سيراب محبت نکنند، ميل او سرکوب‌ شده و با بزک کردن و بدحجابي به دنبال محبت ديدن از ديگران مي‌رود.

وي افزود: از طرفي قابل ‌قبول نيست که کارمندان دولت خود حجاب کامل نداشته باشند و الگوي خوبي براي جوانان ارائه نکنند، پس قطعاً براي اصفهان، شهر شهيدان و کشوري که الگويش حضرت فاطمه (س) است، زيبنده نيست کارمند بدحجاب داشته باشد و رعايت حجاب بايد از ادارات دولتي شروع شود.

يک چادر اعلا نبايد سه برابر مانتوي بدحجاب قيمت داشته باشد

وي با بيان اينکه يکي ديگر از موارد زمينه‌ساز بدحجابي گران بودن البسه حجاب است، پرسيد: چرا بايد يک چادر اعلا برابر سه مانتوي کم‌حجاب قيمت داشته باشد و يارانه‌اي به البسه حجاب تعلق نگيرد؟

يقيني تأکيد کرد: بايد به لباس‌هاي اسلامي و البسه حجاب يارانه داد و از توليد آنها حمايت کرد تا لباس‌هاي بي‌مايه و مدهاي جلف غربي جايگزين البسه ايراني سنتي و لباس‌هاي اسلامي نشود.

وي ادامه داد: اکنون جوراب‌هاي ساق‌بلند و ضخيم در بازار کم‌ياب و تا بخواهي انواع جوراب بدحجاب و نازک فراوان است.

اين کارشناس ارشد فرهنگي معتقد است: بايد در توليد، توزيع و تنوع البسه حجاب باقيمت مناسب از سوي دولت تمهيدات ويژه‌اي اتخاذ شود و هنر و خلاقيت در توليد اين نوع لباس‌ها براي اقناع ذائقه جوانان صورت پذيرد تا شاهد توليد و وجود البسه شکيل و موقر و سنگين و نيز شاد و اسلامي در بازار باشيم.

وي توصيه مي‌کند: تذکر در بحث حجاب بايد خالي از حب و بغض و با نرمش و متانت باشد و خود آمران نيز دور از خطا بوده و لجبازي در کار نباشد.

يقيني بر اين باور است که بي‌هدفي در زندگي سبب بي‌حجابي مي‌شود که بايد با برنامه ايماني و تعريف اهداف به زندگي معنا داد و براي جوانان فرداي روشن تعريف کرد، همچنين عدم انجام صحيح تکاليف زوجين هم سبب بروز زمينه انحراف و خودنمايي و بدحجابي مي‌شود که در اين راستا زوجين با درک نيازهاي همديگر بايد اين زمينه انحراف را از بين ببرند.

اين استاد دانشگاه يادآور شد: بايد بدانيم که حجاب فقط پوشش نيست، بلکه متانت رفتار و طرز صحبت و نجابت اعمال نيز از اجزاي حجاب است که بايد توسط افراد رعايت شود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: هم دولت و هم ملت و تک‌تک مردم در برابر مشکلات حجاب وظيفه ‌دارند و بايد با فرهنگ‌سازي و توجه و آسيب‌شناسي به ‌موقع به ترويج حجاب و برطرف کردن بدحجابي‌ها بپردازند و همه دستگاه‌ها در برابر حجاب مسئولند و نبايد بار را بر دوش دستگاه‌هاي فرهنگي نهاد و بايد بدانيم تقويت بنيان خانواده از ايمان و عفاف و حجاب است که مي‌تواند نظام اجتماعي را اعتلا بخشد و زمينه‌ساز ظهور حضرت مهدي (عج) شود.

دولت بايد قوانيني وضع کند که آقايان و خانم‌ها در ادارات لباس‌هاي فرم اسلامي و با حجاب بپوشند و مشکل ديگر اين است که ما نتوانستيم البسه سنتي خود را با مدهاي رايج دنيا به‌ روز کنيم و از ظرفيت‌هاي هنري خود براي توليد البسه اسلامي بهره ببريم که بايد در اين راه طراحان و هنرمندان اهتمام کنند.

اگر بتوانيم کانون خانواده را حفظ کنيم و حجاب را پاسداري کنيم، دشمن به اهداف خود در قبال کشور ما نمي‌رسد و برنامه دشمن که رواج فساد و بدحجابي و مصرف‌گرايي و حمله به سبک زندگي ايراني و اسلامي ماست، به بن‌بست مي‌خورد.

بايد به‌ جاي الگوسازي از فوتباليست‌ها و هنرپيشه‌ها براي جوانان الگوهاي ايماني و ارزشي با حجاب معرفي کنيم و نگذاريم ميدان براي الگو دادن به جوانان به دست غربي‌ها و استعمارگران بيفتد تا هر ابتذالي را به‌ عنوان مد و پيشرفت به جوانان ما عرضه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/1341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد