پیام سپاهان

آخرين مطالب

جشنواره بين‌المللي فيلم اصفهان منادي صلح جهاني براي کودکان مقالات

جشنواره بين‌المللي فيلم اصفهان منادي صلح جهاني براي کودکان
  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
درحالي‌ که در برخي از کشورهاي جهان، از جمله در فلسطين و نوار غزه و مرزهاي لبنان و کشور عراق و افغانستان و ... بمب اسباب‌بازي کودکان غمگين و مظلوم آن سرزمين‌هاست و مصوب اکثر اين جنگ‌ها و خونريزي رژيم جنايتکار صهيونيستي و حاميان استکباري او و امپرياليسم جهاني است که اکنون رکورددار کودک‌کشي در جهان هستند، ايراني که بارها توسط بوق‌هاي تبليغاتي و رسانه‌هاي مزدورشان به تروريسم متهم شده، ميزبان صلح جهاني براي کودکان است و پايتخت فرهنگي ايران هم‌زمان با برگزاري بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم کودک و نوجوان پرچم صلح جهاني براي کودکان را از فراز تمدن ديرينه پاي ديار سپاهان به اهتزاز درآورده و پژواک هم‌صدايي با کودکان غريب و مظلوم تحت ستم را در جهان گسترده است.

در حالي‌ که اسرائيل غاصب و حاميان غربي‌اش، همراه با داعش خون‌خوار به کودک کشي‌هايشان در خاورميانه و شمال آفريقا ادامه مي‌دهند، جهان اسلام به ايران و اصفهانش چشم دوخته تا منادي صلح و آرامش به زبان هنر براي کودکان جهان باشد.

پايتخت فرهنگي ايران ميزبان صلح و دوستي براي کودکان جهان

پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي ميزبان کودکان 64 کشور جهان و برگزيده‌ترين فيلم‌هاي ساخته‌شده بين‌المللي براي کودکان و نوجوانان است و اين جشنواره بزرگ به‌ نوعي بزرگ‌ترين جريان و همايش بين‌المللي براي کودکان جهان مي‌تواند باشد.

چشم جهان اين روزها به نصف جهان دوخته‌ شده تا از دريچه دوربين هنرمندان دنيا جلوه‌هاي تصويري براي کودکان و نوجوانان را بازيابد و گام محکمي در راستاي تربيت اين نسل آينده‌ساز در جهان بردارد.

افتخاري که امروز نصيب شهر گنبدهاي فيروزه‌اي و ديار آبي‌فام اصفهان شده فرصتي است تا ايران و اَبر شهر تاريخ سازش اصفهان را بر تارک فرهنگ و هنر تصويري جهان بنشاند و منادي صلح و دوستي را از فراز دومين ميدان بزرگ تاريخي جهان به تمام شهرها و روستاهاي دنيا رسانده و فرياد حمايت از کودکان مظلوم دنيا را در بحبوحه‌اي که 4 گوشه عالم را جنگ و کشتار زنان و کودکان فراگرفته، در جهان زنده و پايدار کند.

پيام کودکي از غزه/ داستان مظلوميت ما را براي جهانيان نقل کنيد

اينجا يکپارچه سالن افتتاحيه جشنواره جهاني فيلم کودک به گريه مي‌افتد، وقتي کودکي از ديار غزه آواي درد هم‌وطنانش را سر مي‌دهد: وقتي «محمد محمود غرقي» کودکي از غزه؛ خود را معرفي مي‌کند و داستان سرزمينش را مي‌گويد، بي‌اختيار اشک در چشمان حاضران حلقه مي‌زند و بسياري نيز دقايقي مي‌گريند.

او مي‌گويد: من از ميان آتش و خون مي‌آيم، آنجا که کودک شيرخوار را در سينه مادر به گلوله مي‌بندند، سرزمين ما زير پاي تجاوزگراني است که مرا از خانه و کاشانه پدري‌ام بيرون کردند، پدرم را کشتند و برادرم را به اسارت بردند، اينجا هر شب تاريک است و بمباران دشمن سفره شام محقر ما را بر هم مي‌زند، من از غزه مي‌آيم، سرزمين حماسه‌هاي جاويدان...

محمد ادامه مي‌دهد: ما از فرط گرسنگي از سبزه‌هاي زمين مي‌خورديم و اسرائيل بي‌دليل خانه‌هاي ما را ويران مي‌کرد و ما چاره‌اي جز پناه بردن به بيمارستان نداشتيم و من از تمام کودکان ايراني که در همه جنگ‌ها ما را حمايت کردند، تشکر مي‌کنم و قول مي‌دهم ما تا پايان و رسيدن به پيروزي مقاومت کنيم.

با بغضي در گلو مي‌گويد: من شناخت زيادي از ايران نداشتم ولي در بازگشت از خوبي‌هاي ايران و زيبايي‌هايش و مردم مهربانش براي کودکان غزه خواهم گفت، من با وجود سن کم خود تاکنون سه جنگ ‌ديده‌ام و از تمامي شما خواستارم تا داستان مظلوميت کودکان غزه را براي جهانيان نقل کنيد.

کودکان قربانيان بي‌گناه جنگ ابرقدرت‌ها

در دو دهه اخير نيز جنگ‌هاي ويرانگر ديگري پس از واقعه 11 سپتامبر در منطقه، از جمله در جريان اشغال افغانستان و عراق رخ‌ داده که فجايع هولناکي به‌ ويژه براي کودکان به بار آورده است، در جنگ جهاني اول تنها 14 درصد کشته‌شدگان غيرنظامي و کودک بودند اما در جنگ دوم جهاني اين رقم به 75 درصد رسيد که بسيار هولناک بود و نيز در دهه 1990 در جنگ‌هايي که مصوبش استکبار جهاني و غرب بود نيز نزديک به 2 ميليون زن و کودک کشته شدند.

اکنون در زماني هم که غرب دم از تمدن و پيشرفت و انسان‌دوستي دروغين مي‌زند، هنوز روزانه صدها کودک در جهان قرباني زياده‌خواهي‌ها و تفکرات شيطاني آمريکا و صهيونيسم و غرب جنايتکار مي‌شوند.

در سه سال اخير بيش از 50 هزار کودک در افغانستان، فلسطين و غزه، لبنان و عراق قرباني جنگ‌هاي تروريستي و بمباران مناطق شهري و روستايي شدند.

در جنگ ويتنام که مصوبش آمريکا بود نيز 88 درصد کشته‌شدگان غيرنظامي و اغلب زن و کودک بودند و در درگيري‌ها و جنگ‌هاي نامنظم در سومالي، سودان، زئير و تيمور هم، بيش از نظاميان و شبه‌نظاميان، از کودکان و زنان قرباني گرفت.

در افغانستان نيز کودکان، قرباني جنگ هستند و بودند و بر اساس گزارش يونيسف، تنها در چهار ماه نخست سال 2013 ميلادي، 414 کودک در افغانستان کشته شدند، در حالي‌ که در چهار ماه نخست سال 2012، تلفات کودکان در اين کشور 327 نفر گزارش‌ شده بود و در عراق نيز که دامنه جنگ به شهرها کشيده شده است، بيشتر کودکاني قرباني مي‌شوند که نقشي در جنگ ندارند.

هر سال در اثر انفجار مين در جهان حدود 20 هزار نفر کشته يا ناقص‌العضو مي‌شوند که بيش از 80 درصد قربانيان، غيرنظامي هستند و يک‌ سوم آنها کودکاني هستند که غالباً به امکانات بهداشتي و درماني دسترسي ندارند.

فجيع‌تر آنکه از بسياري از اين کودکان در جريان جنگ‌ها به‌ عنوان سرباز استفاده مي‌شود و اين کودکان مجبور به اعمال خشونت و کشتار در سن پايين مي‌شوند که بسيار در روحيه آنها تأثير دارد.

 کودکان، قربانيان بي‌گناه همه جنگ‌ها هستند. آنگاه‌ که بچه‌ها در جنگ کشته يا مجروح نشوند، آواره و يتيم مي‌شوند، دزديده مي‌شوند، مورد تجاوز قرار مي‌گيرند، دچار اضطراب‌هاي رواني حاصل از مشاهده مستقيم خشونت مي‌شوند، بي‌خانمان، فقير و عزادار عزيزترين کسانشان مي‌شوند، اميد است جشنواره‌هايي مثل جشنواره فيلم کودک و نوجوان اصفهان براي هميشه منادي صلح و آرامش جهاني براي کودکان باشد و روزي سردمداران جهان، همه کودکان جهان را همچون کودکان خود بدانند و ديگر شاهد کودک‌کشي و اذيت و آزار کودکان در جهان نباشيم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/1493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزیر احمدی نژاد با 73 هزار رأی در مجلس ماندگار شد /نوش آبادی شکست خورد، خزائی راهی بهارستان شد /نمایندگان رامهرمز و پیله سوار مشخص شدند

اکبر پولادی‌ باغبادرانی منتخب مردم لنجان شد

آیا دیگر هیچ وقت اعتماد به بورس باز نمی‌گردد؟ /بورس به زودی سقف قبلی را پس خواهد گرفت/ در شرایط تورمی بدترین چیز نگهداشتن ریال است

نتایج غیررسمی انتخابات ورامین، سمیرم و لنجان

مهدی آذربایجانی مدیرعامل جدید سپاهان اصفهان کیست؟

«فهیمی» کرسی‌نشین بهارستان شد

محمد طاهری از شبستر راهی بهارستان شد

اکبر پولادی‌باغبادرانی منتخب مردم لنجان شد

اولین نتیجه غیر رسمی انتخابات در سمیرم و لنجان

رحیم کریمی در حوزه انتخابیه سمیرم از رقیب خود پیشی گرفت

نتایج غیررسمی انتخابات ورامین، سمیرم و لنجان /خزایی 2 برابر رقیش رأی آورد

مدیرعامل باشگاه سپاهان مشخص شد

اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی از شیراز و زرقان راهی بهارستان شدند

بحران بی‌سابقه بین آمریکا و اسرائیل

کاروان زیرسایه خورشید غبار از دل‌ها می‌زداید

فوت 2 مأمور انتظامی اصفهان در مأموریت

مدیرعامل باشگاه سپاهان منصوب شد

تصاویر واقعی از نجات جان 6 نفر در اصفهان توسط پهپاد آتش نشان

مدیرعامل سپاهان اصفهان معرفی شد + سوابق

کنسول دستی ROG Ally X ایسوس با مشخصات جذاب معرفی شد

اظهارات تازه گروسی درباره فعالیت‌های هسته‌ای پس از بازدید اصفهان

معاون مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان اصفهان شد! / قحط الرجال در فوتبال آماتوری ایران؛ مدیری که حتی تماشای فوتبال راهم دوست نداشت

معاون مالی شهرداری اهواز، مدیرعامل سپاهان اصفهان شد! / قحط الرجال در فوتبال آماتوری ایران؛ مدیر دهه شصتی که حتی تماشای فوتبال راهم دوست نداشت

ورود سامانه جدید بارشی به کشور؛ شروع بارنگی در این استان‌ها

داستانک/ زمین‌ گرد است

طراحی ماژول دوربین OnePlus 13 و OnePlus 13R متفاوت از نسل قبل است

گوشی پرچمدار 2024 سونی در حوزه دوربین قدرت‌نمایی خواهد کرد

اپل جنجال تبلیغ جدیدش را گردن ال‌جی انداخت!

جانبازان سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی و دانش آموختگان مکتب دفاع مقدس هستند

سومین مدیرعامل طلایی پوشان در یک فصل

اصلاح هندسی معابر منطقه 5 اصفهان برای روان‌سازی ترافیک

پایان زمان اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان

مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان معرفی شد

آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان شد

مدیرعامل باشگاه سپاهان معرفی شد

شعر خوانی دلنشین باران نیکراه

قلم لمسی اپل پنسل پرو چه قابلیت‌های جدیدی دارد؟

چیزهایی که دوست نداریم در GTA 6 شاهد آن‌ها باشیم

به‌لطف هوش مصنوعی، انویدیا برترین طراح تراشه در دنیا شد

تاکید مخبر بر حل مشکلات و مسائل ناشران و کارخانه های تولید کاغذ ایرانی

اپل برای آیفون های تاشوی خود دست به دامان سامسونگ شد!

خطای شدید؛ چرا انتقال مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اشتباه است؟

انتخابات باز هم تمدید شد

شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد؟

عینک اسپیکردار 2024 هواوی در راه است

واشنگتن پست: آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد

اختصاص 10000 سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی

تأسیس دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز ملی گل محمدی و گلاب در کاشان

افزایش محبوبیت کتاب صوتی

MSI کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X را معرفی کرد؛ ایده‌آل برای عاشقان بازی