پیام سپاهان

آخرين مطالب

از ارکستر سمفوني کودکانه تا قيام حضار براي ملت ايران مقالات

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان که از روز جمعه 11 مهرماه در اصفهان آغاز شده بود پس از چهار شبانه‌روز، در سالن کوثر مجموعه شهداي ارتش اصفهان با معرفي آثار و نفرات برتر در رشته‌هاي مختلف به کار خود پايان داد.

*‌ حضور مسئولان و هنرمندان در آيين اختتاميه

حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي کشور محمدرضا جعفري‌جلوه مديرعامل بنياد سينمايي فارابي، مهدي مسعودشاهي دبير جشنواره، حجت‌الاسلام شاهمرادي رئيس شوراي فرهنگ عمومي، عليرضا رضا داد، سيد محمدمهدي طباطبايي‌نژاد، سيد مصطفي ابطحي، بهمن حبشي، امير اسفندياري، عزت‌الله عليزاده، حميدرضا ديبايي، نصرت‌الله تابش، کيوان سهرابي و ساير دست‌اندرکاران ستاد جشنواره در تهران و اصفهان به همراه مسئولان استان اصفهان در مراسم اختتاميه حضور داشتند.

هنرمنداني همچون اکبر نبوي، سيد ضياءالدين دري، محمدرضا شريفي‌نيا، محمدعلي طالبي، علي معلم، هادي مقدم دوست، حميد نعمت‌الله، مريلا زارعي، غلامرضا رمضاني، هنگامه قاضياني، کوروش تهامي، مسعود کرامتي، پريوش نظريه، مجيد مظفري، بهزاد فراهاني، گوهر خيرانديش، حسين محجوب، لاله اسکندري، رهبر قنبري، رويا تيموريان، مسعود رايگان، فريال بهزاد، شبنم مقدمي، کيومرث پوراحمد، ژاله صادقيان، فريدون حسن‌پور، فهيمه رحيم‌نيا، غلامرضا آزادي، آزاده نامداري، سعيد راد، سيامک کاشف آذر، داود اطيابي، حبيب‌الله کاسه‌ساز و بسياري از هنرمندان ديگر ميهمان مراسم اختتاميه بودند.

*‌ جشنواره امسال به سينماي کودک رونق بيشتري داد

دبير بيست و هشتمين جشنواره فيلم کودکان و نوجوانان در ابتداي اين مراسم گفت: مهم‌ترين اتفاق جشنواره امسال کسب استعدادهاي بسيار خوب و رونق جشنواره است.

مهدي مسعودشاهي با اشاره به اينکه ديدن شور و نشاط بچه‌ها احساس مسئوليت را در من بيشتر مي‌کند، اظهار کرد: اميد دارم که در آينده بتوانم بستر، وقت و انرژي بيشتري براي اين جشنواره بگذارم و اين امر را براي خود تکليف مي‌دانم.

وي افزود: براي برپايي اين جشنواره به خصوص از شهردار شهر فرهنگي و مذهبي اصفهان تشکر مي‌کنم و همچنين از معاونت سينمايي و سمعي و بصري و نيز بنياد سينمايي فارابي تشکر ويژه مي‌کنم چرا که با حمايت‌هاي خود به اين جشنواره کمک بسياري کردند.

دبير بيست و هشتمين جشنواره فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان تصريح کرد:‌ آنچه در جشنواره امسال ديده شد رونق‌گيري دوباره اين جشنواره بود که اميد دارم اين رونق حفظ و تقويت شود و براي کودکان و خردسالاني که سرمايه ملي اين جامعه هستند رشد متعالي به همراه داشته باشد.

وي افزود: در شرايط فعلي آنچه اتفاق مهم جشنواره بود کسب استعدادهاي بسيار خوب است که جاي اميدواري دارد و اميدوارم که بتوانم در کنار اين بچه‌ها از آنها انرژي گرفته و خادم خوبي براي آنها باشم.

*‌ حضور 64 کشور در جشنواره بيست و هشتم فيلم‌هاي‌ کودک و نوجوان

در ادامه اين مراسم عضو هيئت انتخاب آثار سينماي بين‌الملل بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان اصفهان گفت:‌ در جشنواره امسال نمايندگاني از 64 کشور حضور داشتند.

امير اسفندياري با اشاره به شرکت 64 کشور در جشنواره امسال اظهار کرد: داوران کودک و نوجوان از 13 کشور دنيا براي انتخاب آثار سينمايي در جشنواره حضور داشتند.

*‌ اهداي قاب نقاشي از سوي کودکان اهل غزه به ملت ايران

وي ادامه داد: نماينده‌اي از کودکان غزه نيز در ميان داوران کودک و نوجوان بخش بين‌المللي جشنواره حضور داشت. اين کودک يک هنرمند است و نمايشگاه‌ آثار نقاشي وي در تونس برپا شده است.

اسفندياري ادامه داد: اين کودک غزه‌اي قاب نقاشي به نمايندگي از کودکان غزه و براي سپاسگزاري از تمامي مردم ايران به دبير جشنواره آقاي مسعودشاهي تقديم کرد.

*‌ معرفي نفرات برتر بخش بين‌الملل جشنواره

 در ادامه اعضاي هيئت داوران اين جشنواره بر روي سن حاضر شده و بيانيه‌ خود را قرائت کردند در اين بيانيه به داشتن دنياي عاري از جنگ و خشونت اشاره و تأکيد شده بود.

پس از آن جايزه بهترين پويانمايي کوتاه به اميد خوش‌نظر براي اثر «تمام زمستان‌هايي که نديدم» از ايران و جايزه بهترين پويانمايي بلند به «قوقولي خروس» از کانادا رسيد. از نماينده سفارت اروگوئه نيز تجليل به عمل آمد.

در بخش آثار سينمايي بين‌الملل بيست و هشتمين جشنواره فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان، فيلم‌ «قول» به کارگرداني محمدعلي طالبي بيشترين جايزه را از آن خود کرد.

اعضاي هيئت داوران سيفژ (سازمان بين‌المللي فعاليت کودکان و نوجوانان)، عبدالله علي‌مراد، کريستن المندوزا و دراگان سيمون بودند که از بين آثار ارسالي فقط به يک فيلم جايزه دادند و اعلام کردند هر فيلمي که در اين بخش حائز کسب رتبه شود بسيار آينده خوبي دارد.

*‌ محمد علي طالبي جوايز بخش بين‌الملل را درو کرد

هيئت داوران پروانه زرين و جايزه سفيژ را به فيلم «قول» به کارگرداني محمدعلي طالبي اهدا کردند.

همچنين در همين بخش پروانه زرين مقاومت و جايزه ويژه جشنواره که به جايزه محمد الدوره معروف است به راين ماسورا براي کارگرداني فيلم «زرافه» از فلسطين رسيد.

همچنين هيئت داوران آثار سينماي بين‌الملل توبياس اينايشن، جواد حاتمي، الويه ژانگ ژنگين،‌ سهير عبدالقادر، نيلا مزهيد و محمدرضا هنرمند بودند که جايزه اين بخش به اثر «سرزمين عجايب»‌ به کارگرداني بهروز کرمي از آلمان تعلق گرفت.

پروانه زرين بهترين فيلم آسيايي به فيلم «پل» به کارگرداني و تهيه‌کنندگي محمدعلي طالبي از ايران تعلق گرفت.

فيلم «به نام بي‌قرار» اثري از آنا واندرهيلد توانست در بخش دستاورد فني و هنري پروانه زرين بخش بين‌الملل را کسب کند.

همچنين بهترين بازيگر بخش بين‌الملل پوئن وان از کشور هلند بود که توانست پروانه زرين بخش بين‌الملل اين دوره از جشنواره را به خود اختصاص دهد.

پروانه زرين فيلم کوتاه در بخش بين‌الملل به فيلم «جريکا و موش‌‌هاي سفيد» از جمهوري چک تعلق گرفت.

بهترين فيلم‌نامه بخش سينماي بين‌الملل نيز به فيلم «سريع‌تر اِدي» از کشور بلژيک تعلق گرفت.

پروانه زرين بهترين کارگردان فيلم بلند به فيلم «قول» به کارگرداني محمدعلي طالبي رسيد و نيز پروانه زرين بهترين فيلم تعلق گرفت به فيلم «پرواز سبک‌بار» از کشور ايتاليا.

در بخشي از اين جشنواره کودکان با لباس‌هاي محلي از اقوام مختلف ايراني به خواندن سرودهاي مختلف از شهرهاي مختلف ايران پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

*‌ بنياد سينمايي فارابي با جديت از سينماي کودک حمايت مي‌کند

 مديرعامل بنياد سينمايي فارابي سخنران بعدي آيين اختتاميه جشنواره بيست و هشتم بود و گفت:‌ ارزشمندترين کارها کار براي کودکان است هرچه انرژي و توان براي کودکان گذاشته شود باز هم کم است.

محمدرضا جعفري‌جلوه با اشاره به اينکه دنياي کودکي دنياي معصوميت و پاکي است، اظهار کرد: کار براي کودکان بسيار ارزشمند است چرا که آينده کشور به دست اين کودکان رقم مي‌خورد و آينده مطلوب کشور با تربيت درست کودکان حاصل مي‌‌شود.

وي ادامه داد: خانه، راديو، تلويزيون، بازي‌هاي رايانه‌اي، مدرسه، تئاتر و سينما از ابزارهاي تأثيرگذار در انديشه کودکان ما هستند که سينما از کارآمدترين و جذاب‌ترين آنها است.

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي با اشاره به اينکه سينماي کودک و نوجوان به مديريت خاص متمرکز نياز دارد، اظهار کرد: امروزه عزم ما بر اين است که سينماي کودک به جايگاه واقعي خود برسد.

وي تاکيد کرد: بنياد فارابي در راستاي ارتقاي کيفي سينماي کودک قدم‌هايي برداشته البته براي اين کار به مديريت پيوسته نياز دارد که هم‌زمان در دستور کار ما قرار دارد.

جعفري جلوه ادامه داد: جشنواره بيست و هشتم نيز پرشور و پرفروغ و با بهترين ميزباني برگزار شد که جا دارد از شهردار اصفهان و همکاران وي تشکر ويژه داشته باشم و بايد بگويم اين اختتاميه پايان کار نيست بلکه يک آغاز دوباره است.

وي اضافه کرد: سينماي کودک بايد از فردا با قوت به کار خود ادامه دهد و ما نيز در بنياد فارابي به طور جد از سينماي کودک حمايت مي‌کنيم.

*‌ اهميت بالاي فيلم کودک و نوجوان در مسائل فرهنگي کشور

دبير شوراي فرهنگ عمومي نيز در سخناني کوتاه در اختتاميه اين جشنواره اظهار کرد:‌ فيلم کودک از مهم‌ترين مسائل فرهنگي کشور به شمار مي‌آيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسين شاهمرادي اظهار کرد: اميدوارم شوراي فرهنگ عمومي به مسائل فرهنگي کودکان و هنر و آنچه به کودکان در فرهنگ و هنر ارتباط دارد به خوبي فعاليت کند.

پس از صحبت‌هاي وي گروه موسيقي کودکان به اجراي موسيقي شاد و متنوع پرداختند.

*‌ معرفي آثار برتر بخش پويانمايي جشنواره بيست و هشتم فيلم کودکان

در ادامه مراسم اختتاميه بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان اصفهان از آثار پويانمايي برتر تجليل به عمل آمد.

در اين بخش لوح تقدير به مؤسسه دارالقرآن کريم اصفهان براي حمايت از اثر «بخشنده» اعطا شد.

پروانه زرين بهترين انيماتور به ليلا خسرواني براي فيلم «پنکه»‌ و پروانه زرين بهترين فيلم‌نامه به حميدرضا حافظي براي «افسانه شهر قالي» اعطا شد.

پروانه زرين بهترين دستاورد فني به طور مشترک به بهزاد رجبي‌پور، فريد خذري و آرش صوفي براي «تمام زمستان‌هايي که نديده‌ام» اهدا شد.

ديپلم افتخار به بهروز خندان براي اثر «سلامي براي روح‌الله» و مهين جواهريان براي کارگرداني «عروسک شاپرک» داده شد.

پروانه زرين بهترين کارگرداني به ساره شفيعي‌پور براي فيلم «درخت» و پروانه زرين بهترين کارگرداني فيلم بلند به مازيار محمدي‌نژاد براي فيلم «شهردار» رسيد.

ديپلم افتخار نيز به صداوسيماي مرکز سمنان براي فيلم «افسانه شهر قالي» تعلق گرفت و در قسمت پروانه زرين بهترين تهيه‌کنندگي و پروانه زرين بهترين دستاورد فني و هنري هيئت داوران منتخبي نداشت.

*‌ فيلم «وروجک‌ها» بهترين فيلم از نظر داوران کودک و نوجوان

در ادامه اختتاميه بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان اصفهان، فيلم «وروجک‌ها» اثر فرزاد اژدري توانست پروانه زرين اين جشنواره از سوي داوران کودک و نوجوان را به خود اختصاص دهد.

در اين بخش سپيده کاشاني توانست ديپلم افتخار عنوان بهترين بازيگر کودک براي بازي در فيلم «جشن تکليف» اين جشنواره را به دست آورد.

بهترين فيلمنامه اين بخش تعلق گرفت به محمد درويشعلي‌پور براي فيلم‌نامه‌ «بچه‌ نشو» و همچنين ديپلم افتخار به جواد صائب‌پناه بابت کارگرداني فيلم «سياه و سفيد» تعلق گرفت.

ديپلم افتخار بهترين کارگرداني فيلم کوتاه بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي کودکان و نوجوانان نيز به آقاي محمد پسران رزاق و ليلا جعفري رسيد.

همچنين ديپلم افتخار به آقاي سجاد احمد‌بيگي براي فيلم «برترک‌باز» تعلق گرفت.

داوران اين بخش از جشنواره از بين آثار برتر پروانه زرين بهترين کارگرداني را به فيلم کوتاه «کودکان ابري» به آقاي فهيمي تقديم کردند.

پروانه بهترين کارگرداني به مصطفي نظري‌زاده بابت کارگرداني فيلم‌ «بچه‌هاي پرواز»‌ رسيد.

همچنين ديپلم افتخار به فيلم «زماني براي بيداري» اثر رقيه‌ حسيني اختصاص يافت.

*‌ سارينا بهاري و ياس نوروزي بهترين بازيگران شناخته شدند

در ادامه اين مراسم، سارينا بهاري بازيگر فيلم «خانه‌اي کنار ابرها» و ياس نوروزي بازيگر کودک فيلم «دزد و پري» پروانه زرين بهترين بازيگر را از آن خود کردند.

همچنين بازيگر خردسال فيلم «سرزمين‌ها» و بازيگر خردسال فيلم «باغ بهشت» توانستند ديپلم افتخار اين جشنواره را کسب کنند. همچنين ديپلم افتخار به آشام طالبي بازيگر فيلم «آوا» اختصاص يافت.

هيئت داوران جايزه ويژه خود را به علي‌محمد قاسمي براي فيلم‌برداري فيلم «قول»‌ اثر محمدعلي طالبي تقديم کردند.

در بخش فيلمنامه اقتباسي نيز داوران اين بخش ديپلم افتخار را به فيلم «قول» و به حسن بيانلو تقديم کردند.

همچنين ديپلم افتخار بهترين دستاورد فني به فيلم «توتال و راز فندوق» اثر علي تصديقي رسيد.

در انتهاي اين بخش، کارگردان فيلم «باغ بهشت» فيلمي با محتواي بچه‌هاي خياباني ساخته بود که از حضار خواست براي اين بچه‌هاي خياباني ايستاده و کف بزنند.

* جشنواره امسال به معناي واقعي جشنواره بود

رئيس سازمان سينمايي به عنوان آخرين سخنران آيين اختتاميه بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان بود که طي سخناني گفت: جشنواره امسال به معناي واقعي جشنواره بود، چرا که توانست به اهداف تعيين شده تا حدودي دست يابد.

حجت‌الله ايوبي با اشاره به اينکه توانايي اصفهان در تمامي زمينه‌ها بسيار بالا است، گفت: خوشبختانه امسال جشنواره به بهترين شکل برگزار شد.

وي ادامه داد: سادگي و زيبايي قابل جمع است و مهم‌ترين ويژگي اين جشنواره اين بود که تمامي ويژگي‌هاي يک جشنواره خوب را داشت.

وزير فرهنگ و ارشاد علاقه و تمايل بسيار زيادي براي حضور در جشنواره داشت اما به دليل مشکلاتي که وجود داشت به جشنواره امسال نرسيد.

*‌ «دزد و پري» بهترين فيلم از نگاه تماشاگران

در ادامه مراسم پروانه زرين بهترين کارگرداني به غلامعلي رمضاني براي فيلم «فرار از قلعه رودخان» و جايزه ويژه دبير جشنواره به فيلم «به بادبادک‌ها شليک نکنيد» به کارگرداني حسين قاسمي جاويد تعلق گرفت.

پروانه زرين بهترين فيلم به تهيه‌کننده فيلم «قول» به محمدعلي طالبي و پروانه زرين فيلم منتخب تماشاچيان به فيلم «دزد و پري» رسيد.

 يکي از برنامه‌هاي جنبي اين اختتاميه اجراي کنسرت توسط کودکان بود که با استقبال بسيار خوب حضار و تحسين رئيس سازمان سينمايي کشور مواجه شد و ايوبي اين کنسرت را يکي از بهترين کنسرت‌هاي اجرا شده کودکان در جهان خواند.

آيين اختتاميه بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودک و نوجوان دقايقي پيش به کار خود پايان داد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/1507/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل