پیام سپاهان

آخرين مطالب

ظرفیت‌های نهفته اصفهان برای صادرات محصولات دامی اقتصادی

ظرفیت‌های نهفته اصفهان برای صادرات محصولات دامی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- فرآورده‌های خام دامی یکی از ظرفیتی نهفته و با ارزش اقتصادی استان اصفهان است که توسعه همه جانبه آن در شرایط کنونی و در سال جهش تولید به اعتقاد جمعی از کارشناسان بیش از پیش نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی است.

استان اصفهان یکی از قطب‌های تولیدات دامی کشور و با 2 هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33 کشتارگاه دام و بیش از 10 هزار مرکز بسته بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.
این استان دارای بیش از هفت میلیون و 800 هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.
اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.
استفاده و توسعه تمام ظرفیت‌های بخش تولیدی دام و طیور و نیز احیای واحدهای راکد و نیمه فعال این حوزه از جمله اقدامات برجسته در راستای جهش تولید است که این مهم منوط به دارا بودن شرایط بهداشتی لازم و تاییدیه و کمک نهادهای مربوطه در تدوین و تمهید برنامه‌های لازم است.
وجود ظرفیت‌های نهفته برای صادرات غیر نفتی در اصفهان
مدیرکل دامپزشکی اصفهان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ظرفیت‌های نهفته‌ای برای صادرات غیر نفتی در این استان وجود دارد، اظهارداشت: 65 درصد صادرات خامه کشور به روسیه توسط اصفهان انجام می‌شود و سال گذشته بیش از 13 هزار تن خامه پاستوریزه و استریل از این استان به روسیه صادر شد.
شهرام موحدی ادامه داد : از ابتدای سال تاکنون افزون بر 10 هزار و 660 تُن انواع محصولات و فرآورده‌های دامی به ارزش بیش از 13 میلیون دلار از استان صادر شده است.
وی افزود: مرغ، تخم مرغ، ماهی، میگو، خامه، پنیر، خامه پاستوریزه و استریل، عسل، پای مرغ، پنجه مرغ، هزارلا، پودر آب پنیر، کنسانتره شیر و روغن صنعتی طیور از جمله محصولات صادراتی استان بوده است.
موحدی با بیان اینکه تاکنون هیچکدام از محصولات و فرآورده‌های خام دامی صادراتی از اصفهان برگشت داده نشد، بیان کرد: محصولات و فرآورده‌های خام دامی از این استان به کشورهای عراق، افغانستان، قطر، ترکیه، گرجستان، ویتنام، میانمار، هنگ کنگ و روسیه صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه خط قرمز حوزه دامپزشکی بهداشت و سلامت جوامع انسانی است و نظارت بر مواد غذایی یکی از فعالیت‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی از مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.
وی خاطرنشان کرد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صدق می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: 2 میلیون 163 هزار کیلوگرم پنجه مرغ در سه ماهه نخست سال جاری و سال گذشته نیز سه میلیون و 474 هزار کیلوگرم از این محصول با نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی از این استان به خارج از کشور صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: 252 هزار کیلوگرم پای مرغ و 453 هزار و 896 کیلوگرم آلایش خوراکی مرغ امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان به خارج از کشور صادر شد که با تلاش تولیدکنندگان و تسهیل در ارایه خدمت به متقاضیان در راستای تحقق شعار جهش تولید، صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده ‌است.
موحدی ادامه داد: 2 میلیون 687 هزار و 330 کیلوگرم تخم‌مرغ در بهار امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی اصفهان به خارج از کشور صادر شد که در قیاس با مدت مشابه قبل صادرات این محصول رشد خوبی پیدا کرده است.

پیام سپاهان


پیام سپاهان


وی یادآورشد:پارسال در مجموع سه میلیون 187 هزار و 940 کیلوگرم تخم‌مرغ با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

پیام سپاهان


همه بخشها برای تحقق شعار سال گام بر می‌بردارند
مدیرکل دامپزشکی اصفهان اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری با عنوان جهش تولید، تمام نیروهای این اداره‌کل و شاغل در بخش خصوصی حوزه دامپزشکی با تلاش بی‌وقفه و به کارگیری تمامی توان خود برای رسیدن به اهداف مورد نظری که در راستای تحقق شعار سال است، گام بر می‌دارند.
وی گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جاری و سال قبل نشان دادند که دغدغه نخست کشور، مسائل اقتصادی است، بنابراین می‌توان گفت، کنترل بیماری‌های قابل انتقال به انسان و تضمین سلامت و ایمنی محصولات دامی، اصلی‌ترین وظیفه دامپزشکی در شرایط کنونی است تا از این منظر فشار اقتصادی مضاعفی به کشور تحمیل نشود.
موحدی حمایت بیش از پیش دولت در ایفای شایسته و مقتدرانه مسوولیت‌ها و وظایف خطیر و ذاتی دامپزشکی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب صورت گرفته، اداره کل دامپزشکی استان موفق شده ضمن حفظ سرمایه ارزشمند دامی از همه‌گیری بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، استان را مصون نگه دارد.
ضرورت توجه به نخبگان بخش تولید شیر
وی با تقدیر از زحمات تولیدکنندگان بخش دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی گفت: در زمان حاضر در استان یک میلیون و 370 هزار تن شیر تولید می‌شود که به اندازه 14 استان کشور است و این در حالی است که هیچ توجهی به نخبگان این صنعت نمی‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مسوولان کشوری رشد اقتصادی کشور را مدیون بخش کشاورزی می‌دانند، تصریح کرد: اما متاسفانه تسهیلات بانکی به آن‌ها داده نمی‌شود از این رو باید توجه بیشتری به بخش کشاورزی داشته باشیم.
مشاوره‌های لازم برای صادرات بهتر ارائه می‌شود
رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی اصفهان گفت: نظارت بهداشتی کاملی بر محصولات صادراتی توسط دامپزشکی انجام می‌شود و مشاوره‌های لازم برای صادرات بهتر و محصولات جدید هم به صادر کنندگان ارائه می‌شود.
منصور کیمیایی در گفت و گو با ایرنا افزود : گواهی‌های بهداشتی و صادراتی از 10 سال گذشته تا کنون تحت وب و به صورت بین‌المللی صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بر روی 320 نوع دام زنده و فرآورده‌های خام دامی از طریق سیستم رصد و نظارت می‌کنیم و گواهی‌های صادراتی برای آنها صادر می‌کنیم.
کیمیایی اضافه کرد: حمل و نقل 148 نوع فراورده خام دامی در سیستم یکپارچه قرنطینه مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.
اصفهان رتبه نخست محصولات دام و طیور را دارد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان با بیش از یک میلیون و 800 هزار تن محصولات حوزه دام، طیور و آبزیان رتبه اول کشور را به لحاظ حجم تولید و کیفیت محصول به خود اختصاص داده است.
حسین ایران دوست در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به اینکه شرایط سختی را به لحاظ وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا پشت سر گذاشتیم اما خدشه‌ای در فرآیند تولید حوزه کشاورزی به وجود نیامد.
وی ادامه داد: براساس گزارش‌های اخیر، کشاورزی توانسته در بحث تولید ملی و رشد اقتصادی، اشتغال و صادرات ایفای نقش کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه اصفهان در تولید شیر رتبه نخست را با بیش از یک میلیون و 440 هزار تن به خود اختصاص داد، بیان کرد: در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ رتبه دوم کشور را با تولید 205 هزار تن، این استان در تولید جوجه یک روزه بومی و پرورش بوقلمون رتبه اول را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور و استان اصفهان با کم آبی مواجه بوده حفظ و به دست آوردن رتبه نخست کشوری کار سختی است.
ایران دوست اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در سال جاری علاوه بر توسعه کمی توسعه کیفی را مدنظر قرار دهیم.
ایران اسلامی در 40 سال گذشته با شرایط تحریم روبرو بوده است اما توانسته در حوزه فرآورده های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل رتبه های یک تا دهم تولید دنیا را از آن خود سازد.
به اعتقاد کارشناسان امر جهش تولید در اوج تحریم‌ها و شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، نیازمند مدیریت عملی است که امید می‌رود در سال جهش تولید بیش از پیش با حمایتهای همه جانبه از سوی نهادهای مربوط و برنامه‌های اصولی بتوانیم گامهای اساسی در بخش تولید و توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی در استان اصفهان و کشور برداریم.
برچسب‌ها
جهش تولید دام و طیور اصفهان سازمان دامپزشکی کشور
پروندهٔ خبری
سال 99؛ سال جهش تولید

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/159220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

راهپیمایی نماز گزاران جمعه بهارستان در حمایت از عملیات وعده صادق

نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت

راهپیمایی مردم شهرستان‌های استان اصفهان در حمایت از عملیات موفق وعده صادق + فیلم

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان

وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

برگزاری راهپیمایی حمایت از وعده صادق بعد از اقامه نماز جمعه در چرمهین + فیلم

رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت

امام جمعه اصفهان : هیمنه رژیم صهیونیستی از بین رفته است

اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان

خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم

دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد

جزئیات مقابله پدافندهوایی ارتش با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌های اسرائیلی + فیلم

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

فرمانده نیروی زمینی ارتش: «وعده صادق»دستاوردهای تاریخی دارد/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی برخورد کرد

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی

مردم اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند

واکنش‌های بین‌المللی به خرابکاری ناموفق اسرائیل در اصفهان چه بود؟

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

راهپیمایی مردم ورزنه در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان