پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

زنجیره تامین مواد اولیه فرش دستباف به فراموشی سپرده شده است اقتصادی

زنجیره تامین مواد اولیه فرش دستباف به فراموشی سپرده شده است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه زنجیره تامین مواد اولیه فرش دستباف 40 سال است به فراموشی سپرده شده است، گفت: در شرایطی که 20 درصد بودجه سامانه کارا متعلق به فرش دستباف است، امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از این تسهیلات را به ویژه در زنجیره ارزش فرش دستباف استفاده کنیم.

فرحناز رافع در نود و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان، اختصاص جلسه شورای گفت و گو به حوزه فرش را نقطه عطفی در تاریخ فرش اصفهان دانست و اظهار کرد: فرش دستباف اصفهان هر روز خواهان بیشتری پیدا کرده و با وجود 500 هزار نفر بافنده در این استان معتقدم اگر قرار است در حوزه کارآفرینی در اصفهان اتفاقی رقم بخورد، تنها در حوزه فرش محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه زنجیره تامین مواد اولیه فرش دستباف 40 سال است به فراموشی سپرده شده، افزود: در حالی که کاشان تنها توزیع کننده ابریشم کشور است، وارد کردن ابریشم منطقی نیست.
به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در شرایطی که 20 درصد بودجه سامانه کارا (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) متعلق به فرش دستباف است، امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از این تسهیلات را در حوزه فرش دستباف و صنایع جانبی به ویژه زنجیره ارزش فرش دستباف استفاده کنیم.
رافع، از آمادگی این مرکز برای استانداردسازی و توسعه کارگاه‌ها در حوزه تولید مواد اولیه و رنگرزی خبر داد و تصریح کرد: استان اصفهان بستر بسیار مناسبی برای کارگاه‌های صنعتی و سنتی داشته و ما از تسهیلات فنی اعتباری برای تولید و فرآوری ابریشم استفاده خواهیم کرد.
وی در خصوص بیمه قالیبافان نیز، گفت: با هماهنگی با صندوق عشایر تمام قالیبافان استان به مدت یک سال مشمول بیمه رایگان عشایری خواهند شد و از سوی دیگر، با انعقاد تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی به دنبال تبدیل کردن این بیمه هستیم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین در نظر گرفتن کارت اعتباری فرش دستباف اصفهان به منظور فروش اقساطی با هماهنگی بانک های استان را در حمایت از تولید داخل و بافندگان مهم ارزیابی کرد.
رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به وجود بستر مناسب در حوزه آموزش فرش در استان اصفهان از اتاق بازرگانی، استانداری و تشکل های این حوزه درخواست کرد برای ایجاد بستر تشویقی در حوزه دانش آموزی در هنرستان های اصفهان با این مرکز همکاری کنند. 
صف طولانی تخصیص ارز مشکل جدی فعالان اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه، صدور رأی هیات عالی دیوان عدالت اداری در خصوص اصلاحیه نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت و همچنین نامه دادستان کل کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تاکید بر رعایت انصاف و رفتار مناسب با مؤدیان مالیاتی در مسیر گذار از اقتصاد نفتی و اتکا به درآمدهای مالیاتی را از اقدامات مثبت هفته های گذشته توسط دستگاه های اجرایی کشور و موجب کاهش نگرانی های اهالی کسب و کار دانست.
مسعود گلشیرازی همچنین بر ضرورت اجرای رویه جدید صدور کارت های بازرگانی به صورت پایلوت در چند استان و سپس اجرا در کل کشور و همچنین، پیگیری مشکلات این حوزه توسط مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
وی در ادامه صف طولانی تخصیص ارز را یکی از مشکلات جدی فعالان اقتصادی عنوان کرد و افزود: با وجود رسیدن کالاها به گمرک، این صف های طولانی مانع ترخیص کالا شده است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، منطق بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز حاصل را در راستای قطع تسلسل قاچاق ارز به شرط عدم اختلال در روند فعالیت واحدهای تولیدی و همچنین سرویس دهی منظم به آنها در رابطه با ارائه کد تخصیص، منطقی دانست.
دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت: در شرایطی که ذخایر استراتژیک واحدهای تولیدی به اتمام رسیده و آمار تولید از روند مطلوب خارج شده است، در صورت عدم اتخاذ ساز و کار درست در این زمینه در چند ماه آینده، شاهد خبرهای ناخوشایندی در حوزه تولید و تامین کالاهای بازار خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به گزارش اتاق ایران درباره میزان رضایت از عملکرد دستگاه های اجرایی و اقتصادی مرتبط با محیط کسب و کار گفت: اتاق بازرگانی اصفهان در این خصوص از منظر فعالان اقتصادی جزو بهترین دستگاه اجرایی استان در سال 98 بوده است.
نقش حذف یارانه های کور در کمک به تامین بودجه اقشار نیازمند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان، تدوین نظام تامین و رفاه اجتماعی جامع و حذف یارانه های کور و غیرهدفمند را در کمک به تامین بودجه برای اقشار ضعیف جامعه مهم دانست.
سیدحسن قاضی عسگر، همچنین از تشکیل گروه کاری رفاه و تامین اجتماعی در استانداری اصفهان خبر داد.
منظور از تسویه بدهی، صرفا پرداخت نقدی نیست
محمدرضا حبیبی، رئیس دادگستری استان نیز در خصوص عبارت تسویه بدهی مندرج در تبصره 7 ماده 105 قانون مالیات های مستقیم گفت: منظور از تسویه بدهی صرفا پرداخت نقدی نبوده و چک و سفته نیز از ابزار تسویه بدهی محسوب می شوند.
اعلام آمادگی شهرداری برای راه اندازی نمایشگاه دایمی فرش دستباف
در ادامه قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از 250 عضو شهرهای خلاق جهان است، این امر را پتانسیل خوبی برای شناساندن و معرفی صنایع دستی اصفهان به ویژه فرش دستباف به مردم جهان دانست. وی در ادامه از آمادگی شهرداری برای همکاری در راه اندازی موزه و نمایشگاه دایمی فرش دستباف اصفهان خبر داد.
19 هزار بافنده فرش استان فاقد بیمه هستند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس آمار موجود 19 هزار بافنده فرش دستباف مشمول قانون بیمه های تامین اجتماعی قالیبافان و بافندگان فرش و صنایع دستی شناسه دار استان تاکنون بیمه نشده اند، اظهار کرد: ما به دنبال رعایت عدالت در تخصیص سهمیه بیمه شدگان به بافندگان فرش دستباف هستیم.
ایرج موفق تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات موجود در چهار ماهه اول امسال بیش از 83 هزار مترمربع فرش در استان اصفهان تولید شده است.
وی، از پیگیری ثبت جهانی دو سبک جوشقان و یلمه خبر داد و تخصیص مکانی برای برگزاری نمایشگاه دایمی فرش دستباف در اصفهان را در رونق این صنعت مهم دانست. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین خواستار در نظر گرفتن ردیفی از ردیف های فنی اعتباری مرکز ملی فرش برای استفاده بافندگان از تسهیلات ارزان قیمت 4 درصد و تسهیلات 12 درصدی برای مجتمع های بزرگ فرش شد.
بهروز مهدلو، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز با بیان اینکه در سال 97 حدود 900 میلیارد تومان از مشوق های مالیاتی تبصره 7 ماده 105 قانون مالیات های مستقیم استفاده شده است، از اعلام آمادگی این سازمان در استفاده فعالان اقتصادی از این مشوق در سال 98 به منظور کمک به تحقق جهش تولید خبر داد. 
صادرات هر متر مربع فرش به مثابه حداقل یک بشکه نفت است
علی شهبازی، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی استان اصفهان و عضو شورا نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حقوق بافندگان فرش اصفهان تضییع شده است، خواستار لحاظ حقوق تضییع شده این قشر در قانون تامین اجتماعی شد.
وی افزود: در شرایطی که صادرات هر مترمربع فرش دستباف حداقل برابر یک بشکه نفت است، نباید این حوزه مورد غفلت قرار بگیرد؛ زیرا می تواند ارز آوری زیادی به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/179370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد