پیام سپاهان

آخرين مطالب

جمهوریخواهان در لیست انتقام ترامپ مقالات

جمهوریخواهان در لیست انتقام ترامپ
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - همشهری /متن پیش رو در همشهری منتشر شده و انتشار آن در اخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
حمله دونالد ترامپ به فرمانداران جمهوریخواه، شروع مسیر تازه‌ای است که در نهایت او را به دشمن هم‌حزبی‌هایش تبدیل خواهد کرد
دونالد ترامپ روزهای اخیر را به حمله به فرمانداران جمهوریخواهی گذراند که از نظر او، از ادعاهای انتخاباتی‌اش حمایت نمی‌کردند. به گزارش پولتیکو، جمهوریخواهان نگران هستند که این تازه شروع مسیر متفاوتی باشد که رئیس‌جمهور آمریکا در پیش گرفته است. حمله ترامپ به برایان کمپ فرماندار جورجیا و مایک دی‌واین فرماندار اوهایو، که هر دوی ‌آنها می‌خواهند دوباره در سال 2022نامزد انتخابات فرمانداری شوند، این نگرانی را درون حزب ایجاد کرده که ترامپ در دوران بعد از ریاست‌جمهوری، به انتقام گرفتن از دشمنانش بپردازد و وارد مناسباتی شود که به نفع هیچ‌کس نیست. هر چند هنوز با انتخابات میان‌دوره‌ای 2022فاصله زیادی داریم اما حملات رئیس‌جمهور بر آتش اختلاف نامزدها در هر دو ایالت نفت ریخته است. برخی نگران هستند که حزب جمهوریخواه به اجبار وارد یک بازی پرهزینه و کشمکش داخلی شود و به همین‌خاطر، موقعیت خود در هر دو ایالت را از دست بدهد. دخالت‌های ترامپ در جورجیا و اوهایو، نشانه‌ای زودهنگام از چگونگی استفاده ترامپ از نفوذ خود در پایگاه رأی محافظه‌کاران برای کنترل حزب در زمانی است که دیگر در کاخ سفید حضور ندارد. چشم‌انداز چنین کاری، به این معنی است که هرگونه دور زدن یا عبور از ترامپ، هزینه‌هایی هم خواهد داشت. مایک دوهایم، استراتژیست جمهوریخواه گفته است: «حملات رئیس‌جمهور به فرمانداران جمهوریخواه می‌تواند نامزدهای دیگر را ترغیب کند تا با قدرت بیشتری پا پیش بگذارند و این دقیقا همان چیزی است که او دوست دارد اتفاق بیفتد. ترامپ به این خاطر روی منتخبان جمهوریخواه نفوذ دارد که هم‌اکنون در میان رای‌دهندگان در هر ایالت نفود دارد. او تا سال‌ها می‌تواند در انتخابات درون‌حزبی هر نامزدی را از میدان به در کند یا به اوج برساند.»
فرماندار جمهوریخواه اوهایو در گفت‌وگو با سی‌ا‌ن‌ان جو بایدن را رئیس‌جمهور منتخب خوانده و گفته بود که به‌خاطر مصالح کشور، بهتر است انتقال قدرت شروع شود. ترامپ پس از این بود که علیه او موضع گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت: «چه‌کسی می‌خواهد فرماندار ایالت بزرگ اوهایو شود؟ رقابت داغی خواهد بود.» ترامپ همچنین بارها مدعی شده بود که روند انتخابات در جورجیا غیرعادی بوده و از اینکه فرماندار از این ادعاها حمایت نکرد به‌شدت عصبانی بود. متحدان ترامپ از جمله‌ شان هنیتی مجری سرشناس فاکس و استیو بنن استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید هم ترامپ را در این حملات همراهی کرده‌اند. نفود ترامپ بین رای‌دهندگان درون‌حزبی احتمالا فراتر از جورجیا و اوهایو است. او همین حالا وعده داده که از کارزارهایی که علیه لیسا مورکوفسکی سناتور آلاسکا به راه خواهد افتاد حمایت خواهد کرد. او چنان در این کار مصمم است که گفته اصلا برایش مهم نیست نامزد مقابل مورکوفسکی خوب باشد یا بد، چون هدفش تنها پایین کشیدن مورکوفسکی است.
نگرانی جمهوریخواهان از رفتارهای آتی ترامپ بی‌دلیل نیست. او نشان داده که نیرویی تعیین‌کننده در انتخابات درون‌حزبی جمهوریخواهان است. در انتخابات 2018فرمانداران، کمپ و ران ده‌سانتیس فرماندار فلوریدا، عملا با کمک ترامپ به قدرت رسیدند. در همان سال، برخی نامزدها، ‌تنها به این دلیل که ترامپ از آنها روی برگردانده بود عملا در انتخابات اولیه غرق شدند و هیچ شانسی برای موفقیت به‌دست نیاوردند. او همان سال برخلاف نظر رهبری حزب، از کریس کوباخ در برابر یک فرماندار مستقر حمایت کرد و در میان تعجب آنها، نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات درون حزبی موفق شد اما در نهایت، در انتخابات عمومی، به گزینه دمکرات‌ها باخت و جمهوریخواهان یک کرسی مهم را از دست دادند.
پایگاه رأی ترامپ در میان محافظه‌کاران‌، وقتی که او کاخ سفید را ترک کند، او را همچنان به‌عنوان یک نیروی تعیین‌کننده در میان جمهوریخواهان حفظ خواهد کرد. و این واقعیت که حامیان او اعتقاد دارند این انتخابات از آنها دزدیده شده، حمایت از ترامپ را بیشتر هم خواهد کرد.
اما استراتژیست‌های حزب معتقدند که این شرایط در انتخابات پیش رو می‌تواند دردسرساز باشد. جان تامپسون یکی از مقامات سابق حزب جمهوریخواه گفته است: «در کوتاه‌مدت، حمله رئیس‌جمهور به این فرمانداران، در راستای زیر سؤال بردن نتیجه انتخابات به نفع او خواهد بود. اما اگر این کار باعث شود تا رقابت‌های درون‌حزبی بسیار داغ شود، جمهوریخواهان در درازمدت آسیب خواهند دید و منابعی را از دست خواهند داد که می‌توانستند در یک انتخابات عمومی (در مقابل دمکرات‌ها) راهگشا باشند.» اما این تنها راهی نیست که ترامپ می‌تواند جمهوریخواهان را زمینگیر کند. بازی با ایده حضور در انتخابات 2024توسط ترامپ، فرصت را از دیگر نامزدهای جمهوریخواه که برنامه‌هایشان را از همین حالا شروع کرده‌اند می‌گیرد. همه اینها باعث شده تا جمهوریخواهان نگرانی‌های زیادی درباره آینده نقش‌آفرینی سیاسی دونالد ترامپ داشته باشند. تاکر مارتین، ‌مشاور سابق فرماندار سابق ویرجینیا در این‌باره گفته است: «او به دنیا از دریچه منافع شخصی‌اش نگاه می‌کند.»

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/203618/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟