پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان:

ساخت و ساز در گلپایگان 15 درصد افزایش یافت سیاسی

ساخت و ساز در گلپایگان 15 درصد افزایش یافت
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - گلپایگان - رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان گفت: مجموع ساخت و ساز طی 11 ماه در گلپایگان با افزایش 15 درصدی نسبت به گذشته رشد مثبت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا اشراقی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز مهندس، اظهار داشت: خواجه نصیرالدین طوسی در سال 597 هجری قمری در طوس به دنیا آمد و در سال 672 هجری قمری در شهر کاظمین دیده از جهان فروبست و به لحاظ ارادت قلبی نسبت به ائمه اطهار (ع) در پایین پای امامان معصوم حضرت امام موسی بن جعفر (ع) و امام محمدباقر (ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.
وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان مردم نهاد در راستای اصل 127 قانون اساسی در اسفند 73 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال 74 از سوی رئیس جمهور وقت ابلاغ قانونی شد و شروع به کار کرد، افزود: اهداف نظام مهندسی ساختمان در جهت تقویت و توسعه ارزش های اسلامی در معماری و شهرسازی و ارتقاء سطح دانش فنی صاحبان حرفه ها است.
رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان با اشاره به فعالیت این مرکز تصریح کرد: دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان در حال حاضر 200 نفر عضو داشته که 128 نفر از آنها دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی مسکن و شهرسازی در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک و نقشه برداری ارائه خدمات به دستگاه ها و مراجع مورد نیاز شهری و روستایی هستند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در دفتر نظام مهندسی گلپایگان حدود 1300 واحد مسکونی و 315 واحد تجاری در مساحتی بالغ بر 130 هزار مترمربع از سوی مهندسین طراحی و در حال اجرا است، بیان داشت: ساماندهی نماهای ساختمان های مشرف به معابر اصلی و ورودی های اصلی شهر با ساز و کارها و استانداردهای اخذ شده از سوی مسکن و شهرسازی استان و استانداری از جمله برنامه های آتی سازمان نظام مهندسی است که در حال اجرا است.
اشراقی با تأکید بر اینکه وظیفه نظام مهندسی ضمن احترام به تولیدکنندگان مسکن، حمایت از حقوق مصرف کنندگان است، افزود: بر این اساس نظارت و سختگیری های مهندسان در زمینه اجرای دستورالعمل ها و ضوابط فنی به دست اندرکاران و مجریان ساخت با هدف و نیت شرایط مطلوب برای همشهریان بوده تا با خاطری آسوده پولی را که با زحمت فراوان به دست آورده اند برای خریدن مسکن مستحکم و مطمئن صرف کنند.
وی با اذعان به اینکه ساختمان های احداث شده در سطح گلپایگان از کیفیت مطلوبی در راستای طراحی و روش اجرا برخوردار است، بیان کرد: جهت ارج نهادن به حقوق مصرف کنندگان 9 اسفند روز حمایت از مصرف کنندگان نام گرفته و بر این اساس برابر دستورالعمل های اجرایی مهندسین این نهاد با استفاده از ابزار دقیق نظیر آزمایشات بتن و بازرسی های جوش نسبت به بازدیدهای کنترلی اقدام می کنند.
رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان با بیان اینکه ارتقاء کیفیت ساخت دارای شاخصه های بسیاری است، تصریح کرد: مهمترین شاخصه ها استفاده از مهندسین عمران، معماری، برق، مکانیک و نقشه برداری برای اقدام و رعایت ضوابط آیین نامه درجه اول است که در کنار آن همکاری و تعامل سازندگان که نیت بر احداث صحیح داشته باشند بسیار مؤثر خواهد بود و در این راستا فرهنگ پذیری و اشتیاق مردم این خطه به همکاران ما بسیار کمک کرده است.
وی از دیگر موارد مورد توجه نظام مهندسی را روزآمدی، توانمندسازی و مباحث آموزشی اعضای عضو دفتر برشمرد و افزود: کنترل خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات توسط مهندسین طی بازرسی مضاعف از سوی تیم های کنترل به صورت دوره ای از ساختمان هایی که در حال ساخت است، اجرا می شود و در این راستا از هیچ گونه مسامحه، سهل انگاری و کوتاهی قابل پذیرش نبوده و معتقدیم شأن و منزلت مهندسی در خدمت رسانی و رضایت مردم در کنار اجرای دقیق ضوابط آیین نامه ای است.
اشراقی در تشریح فعالیت فارغ التحصیلان داوطلب در نظام مهندسی به افزایش 10 درصدی آنها طی سال جاری در گلپایگان اشاره کرد و افزود: هزینه های ساخت و ساز دریافتی از سازندگان مسکن بابت خدمات برابر مصوبه استان و کمیسیون 4 نفره متشکل از مسکن و شهرسازی، استانداری، شهرداری و نظام مهندسی با تعرفه 90 درصد استان برای نظارت در 4 رشته عمران، معماری، برق و مکانیک دریافت می شود که برابر دو درصد هزینه های یک ساختمان است.
وی وجوه پرداختی به ناظرین را در مرحله اول 60 درصد و 40 درصد مابقی را به مراتب پیشرفت کار پس از پایان سفت کاری و شروع نازک کاری 20 درصد و صدور پایان کار 20 درصد مابقی بیان کرد و گفت: سهم نظام مهندسی 5 درصد از 90 درصد تعرفه استان خواهد بود که بابت خدمات و کنترل مضاعف دریافت می شود.
رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان در تشریح مشکلات پدید آمده بین نظام مهندسی ساختمان و مسکن و شهرسازی ضمن تقدیر از حمایت و جانب داری، علی بختیار نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی از جامعه مهندسین، مراتب تشکر و قدردانی خود از وی اعلام داشت و افزود: مجموع ساخت و ساز انجام گرفته طی 11 ماهه در شهرستان گلپایگان با افزایش 15 درصدی نسبت به گذشته رشد مثبت داشته که نسبت به سال ها ی91 تا 95 که ساخت و ساز دارای رشد منفی بوده در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شهرستان در راستای همکاری با دفتر نظام مهندسی ساختمان و با اشاره به اینکه هیئت نمایندگی این دفتر 3 نفر هستند که هر سه سال یکبار انتخاب می شوند، گفت: رئیس هیئت مدیره این مجمع را علیرضا اشراقی (مهندس رشته عمران)، خانم سعادت (معماری)، حسین نکونام (مکانیک و برق) و مجید مرادی به عنوان خزانه دار دفتر نظام مهندسی که توسط این هیئت تعیین و معرفی می شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/22634/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!