پیام سپاهان

آخرين مطالب

دبیر همایش دانش موضوعی-تربیتی آموزش شیمی:

جنبه‌های تربیتی شیمی باید مورد توجه قرار گیرد علمی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - دبیر نخستین همایش کشوری" دانش موضوعی –تربیتی، دانش آموزش محتوا، آموزش شیمی" گفت: به دلیل گستردگی علم شیمی در کشور، رویکرد مد نظر دانشگاه فرهنگیان تمرکز بر آموزش شیمی و تربیت معلمانی است که فقط به شیمی به عنوان یک دانش نگاه نمی‌کنند، بلکه جنبه‌های تربیتی آن را نیز مد نظر قرار می‌دهند.
مهشید گلستانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان، با اشاره به این که لفظ "دانش موضوعی-تربیتی" یک لفظ نا آشنا برای عموم مردم است، اظهار کرد: دانش موضوعی-تربیتی تلفیقی از دانش تعلیم و تربیت و محتوای تخصصی یک علم است که مدرس باید به تدریس آن بپردازد. برگزاری این همایش نیز بیان این ضرورت اساسی است که باید به آموزش رشته‌های تخصصی به عنوان یک علم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی توجه بیشتری شود.
وی با تاکید بر این که آموزش رشته‌های تخصصی به عنوان یک قلمرو علمی مستقل، نیازمند پژوهش و تامل است، گفت: شیمی یک حوزه علمی مستقل از آموزش شیمی است.
دبیر علمی نخستین همایش کشوری "دانش موضوعی–تربیتی، دانش آموزش محتوا، آموزش شیمی" با بیان این که محورهای این همایش شامل 13 مورد است، گفت: از محورهای این همایش می‌توان به تاریخ، فلسفه و ماهیت علم در آموزش شیمی، راهبردهای تدریس موثر در آموزش شیمی، طراحی آموزشی در آموزش شیمی، ارزشیابی در آموزش شیمی، طراحی واحد یادگیری در آموزش شیمی، به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی و کج فهمی‌های رایج در آموزرش شیمی اشاره کرد.
گلستانه افزود: الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش شیمی، الگوهای تدریس برای آموزش محتوا در آموزش شیمی، الگوهای تدوین برنامه‌های درسی مرتبط با آموزش محتوا در آموزش شیمی، نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه‌ای مرتبط با pck در آموزش شیمی، نقش پژوهش‌های معلم محور (اقدام پژوهی، درس پژوهی و روایت پژوهی در رشد حرفه ای مرتبط با pck) درآموزش شیمی، آموز شیمی با استفاده از سایر محیط‌های یادگیری (گردشگری علمی،حوزه و..) از محورهای این همایش ست.
گلستانه با اشاره به تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش، خاطرنشان کرد: تاکنون 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از میان این 60 مقاله، 40 مقاله پس از داوری توسط اساتید آموش شیمی برگزیده شده و از این تعداد 6 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارئه می‌شود.
وی با اشاره به پتاسیل‌های موجود در آموزش شیمی در اصفهان، تصریح کرد: آموزش شیمی یک رشته جدید است و تنها دانشگاه‌هایی که در ایران در این رشته پذیرای دانشجو هستند. دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است. دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا که وظیفه تربیت معلمان را بر عهده دارد در این زمینه پیش قدم شده است تا شرایطی را فراهم کندکه معلمان آینده بتوانند هم سو با تحولات علمی و متناسب با نیازهای جامعه علاوه بر توانایی دانشی، توانمندی روشی خود را نیز ارتقا دهند. بنابراین تولید دانش محتوا برای آموزش شیمی جز الویت های دانشگاه فرهنگیان است.
دبیر علمی نخستین همایش کشوری" دانش موضوعی –تربیتی ،دانش آموزش محتوا ،آموزش شیمی" در خصوص اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش، زمینه سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید و اشاعه دانش آموزش محتوا در رشته آموزش شیمی است. همچنین ایجاد فرصت‌هایی برای تامین و تولید دانش آموزش محتوا در آموزش شیمی از دیگر اهداف این همایش است.
وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در میان سایر دانشگاه‌های فرهنگیان کشور به عنوان قطب علوم پایه برگزیده شده است، گفت: این دانشگاه در رشته‌های آموزش شیمی، آموزش زیست شناسی، آموزش ریاضی و آموزش فیزیک دانشجو می‌پذیرد. امید است هر سال این همایش پر بارتر از سال قبل برگزار شود.
گلستانه با بیان این که همایش کشوری "دانش موضوعی–تربیتی، دانش آموزش محتوا، آموزش شیمی" برای نخستین بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش کاملا تخصصی است و پیش بینی‌ این استقبال در نخستین دوره برگزاری نبوده است. تعداد 60 مقاله برای یک همایش تخصصی که برای نخستین بار برگزار می‌شود، یک روال مناسب داشته است.
وی افزود: علاوه بر کسانی که با مقاله در این همایش شرکت کردند، تعداد زیادی از اساتید، دانشجو-معلمان و معلمان نیز برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی که در حاشیه این همایش برگزار می شود ،ثبت نام کرده‌اند.
گلستانه افزود: امید است با بهره گیری از دیدگاه‌ها و نظرات پژوهشگران، اساتید، معلمان و دانشجویان در تبیین جایگاه آموزش شیمی در کشور و تولید محتوا مناسب برای آموزش معلمان شیمی در این همایش بهره برداری شود. به دلیل گستردگی علم شیمی در کشور، رویکرد مد نظر دانشگاه فرهنگیان تمرکز بر آموزش شیمی و تربیت معلمانی است که فقط به شیمی به عنوان یک دانش نگاه نمی‌کنند بلکه جنبه‌های تربیتی آن را نیز مد نظر قرار می‌دهند.
به گزارش ایسنا؛ همایش "دانش موضوعی–تربیتی، دانش آموزش محتوا، آموزش شیمی" روز چهارشنبه 9 اسفند ماه 96 در دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه زهرا اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/22865/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد