پیام سپاهان

آخرين مطالب

حداقل سن آموزش‌هاي پيشگيري از بارداري به 11 سال رسيده است مقالات

حداقل سن آموزش‌هاي پيشگيري از بارداري به 11 سال رسيده است
  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
 ميترا گودرزي در مرکز همايش‌هاي کانون وکلاي دادگستري اصفهان ضمن گرامي داشت ايام فاطميه، حضرت زهرا (س) را نماد پايداري و دفاع از آزادي بيان دانست و درباره علت اهميت روز جهاني زن اظهار کرد: هشتم مارس روز گرامي داشت تلاش و مجاهدت زنان براي احقاق حقوق پايمال شده اجتماعي آن‌ها در عصر خفقان و سکوت و سختي است نه روزي براي پاسداشت مقام زن.

وي با محکوم کردن جمله "هر چه باشد بالاخره او يک مرد است" افزود: اعتقاد به اين جمله به معناي نفي خلق انسان از نفس واحد است و به نظر مي‌رسد که در جامعه کنوني ايران مردم بيش از اين که گرفتار باورهاي ديني شده باشند به اسارت شعارهاي ديني درآمده‌اند به طوري که مي‌توان گفت بسياري از مردم پايبندي حقيقي خود نسبت به معيارها، عملکردها و سيره بزرگان دين را به کلي از دست داده‌اند.

نايب رييس کميسيون بانوان کانون وکلاي دادگستري اصفهان با اشاره به نمونه اي از ضعف‌هاي قانوني در ايران گفت: بسياري از دختران پس از برقراري رابطه جنسي موقت يا طولاني خارج از چهارچوب ازدواج با يک فرد مذکر به شکل دردمندانه و پريشان به وکلا مراجعه کرده و اظهار مي‌کنند که مورد سو استفاده يا حتي تجاوز قرار گرفته‌اند و سؤال مي‌کنند که آيا قانون از حقوق آن‌ها حمايت مي‌کند؟ آيا امکان طرح شکايت از فرد مذکور وجود دارد؟

گودرزي در پاسخ به اين سؤالات ادامه داد: اگر چه از ديدگاه حقوقي موکل مؤنث به دليل وجود فرصت مناسب براي ترک يا قطع رابطه به صورت اختياري حقي براي طرح شکايت و يا استفاده از لفظ تجاوز درباره خود ندارد و يا در صورت طرح دعوا به دليل اقرار به نفس نه تنها بازنده اعلام شده بلکه در معرض حکم قضايي نيز قرار مي‌گيرد اما به واقع اين مساله تنها يک روي سکه است.

وي با ابراز گلايه مندي از جاي خالي عزت نفس در نظام تعليم و تربيت کشور براي دختران خاطر نشان کرد: فرهنگ نابرابر جامعه عدم ارزشمندي را به زنان و دختران ايراني آموزش داده و به آن‌ها مي‌آموزد که پذيرش همه خواسته‌هاي طرف مقابل تنها راه شايسته جلوه کردن زنان در جامعه است به طوري که حتي براي اجتماع سنتي ايران نوع و ميزان مطالبات زنان از مردان فاقد هر گونه اعتبار و ارزش است.

نايب رييس کميسيون بانوان کانون وکلاي دادگستري اصفهان رشد فزاينده روابط دختران و پسران و کاهش سن شروع اين روابط را مورد توجه قرار داد و تصريح کرد: در حال حاضر حداقل سن آموزش‌هاي پيشگيري از بارداري در ايران به يازده سال رسيده است با اين حال هنوز برخي افراد چه در فضاي رسانه اي و چه در جامعه به دنبال سانسور خود و بچه‌هاي خود هستند و اين مساله امروز نه تنها در فضاي عمومي جامعه بلکه در صدا و سيماي کشور نيز به کودکان ايراني القا شده و آموزش داده مي‌شود.

گودرزي با انتقاد شديد از عملکرد صدا و سيما گفت: صدا و سيما به جاي صرف بخشي از هزينه‌هاي هنگفت تخصيص يافته به خود در مسير ارائه آموزش‌هاي کاربردي به خانواده‌ها تمام تمرکز خود را به تهيه و پخش برنامه‌هاي مبتذلي معطوف کرده که فاقد هر گونه جايگاه تربيتي و علمي در عصر حاضر است.

وي با بيان اينکه صدا و سيما از بودجه بيت المال براي پايمال کردن حقوق کودکان اين مرز و بوم استفاده مي‌کند، ادامه داد: آموزش‌هاي ارائه شده در برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني و راديويي بچه‌هاي ايراني را از يک سو به نداشتن عزت نفس، گرايش به نگاه‌هاي تبعض آميز جنسي و قوميتي سوق داده و از سوي ديگر آن‌ها را به طبقه بندي ارزش‌هاي به واقع بي ارزش وادار مي‌کند.

نايب رييس کميسيون بانوان کانون وکلاي دادگستري اصفهان ادامه داد: اگر چه وظيفه اداره صدا و سيما با رييس جمهوري نيست و او نقشي در تعيين رييس اين سازمان ندارد اما او بايد حافظ اجراي قانون اساسي با تمام اصول مترقي مربوط به آن و مسئول دفاع از حيثيت، حال و آينده شهروندان به اقتضاي سوگندي باشد که ياد کرده است.

گودرزي با ابراز گلايه مندي از قضاتي که حاضر به پذيرش نظر روان شناسان نيستند، تصريح کرد: هر گاه از يک قاضي خواسته مي‌شود که روند صدور حکم خود را منوط به نظر يک روانشناس يا روان پزشک کند در پاسخ مي‌گويد که روانشناسان را قبول ندارد و اضافه مي‌کند که اگر کار به دست اين افراد سپرده شود پس از مدتي قضات را نيز ديوانه خواهند خواند!

وي با انتقاد از حاکميت جهل بر جامعه گفت: افراد جامعه ايران به شدت به تبعيض معتقدند و نه تنها به علم اعتقادي ندارند بلکه به ساحت مقدس آن نيز رحم نمي‌کنند.

نايب رييس کميسيون بانوان کانون وکلاي دادگستري اصفهان ادامه داد: جامعه ايران در حال حاضر به دست مديراني اداره مي‌شود که بخش عمده اي از آن‌ها دانش آموختگان رشته‌هاي فني و مهندسي هستند اما سؤال اساسي اينجا است که چرا بر خلاف جوامع توسعه يافته در جامعه ايران رشته‌هاي علوم انساني تا اين حد مهجور مانده‌اند و چرا دانش آموختگان رشته علوم سياسي بيشترين فارغ التحصيلان بيکار کشور را به خود اختصاص مي‌دهند؟

گودرزي با اعتقاد به اينکه کشور در آينده نزديک با بحران مديريت مواجه خواهد شد، تصريح کرد: زمان مديريت، مديران انقلابي نيز عاقبت روزي به پايان خواهد رسيد و در سال‌هاي پيش رو نسلي زمام امور مديرتي کشور را در دست خواهد گرفت که دانش آموخته ي نياموخته دانش است.

وي با بيان اينکه مدارک تحصيلي دانشگاهي در ايران پيش رو به منزله "تيغ تيز در دست زنگي مست است"، تصريح کرد: امروز دانشجوي حقوق بودن نشانه فرهيختگي يا شايستگي نيست چرا که در يک جامعه رانت محور شخص با در دست داشتن يک مدرک تحصيلي با رانت و رابطه مي‌تواند مديري ناکارآمد براي فرداي ايران باشد.

نايب رييس کميسيون بانوان کانون وکلاي دادگستري اصفهان با زير سؤال بردن سياست‌هاي اقتصادي دو دولت گذشته خاطر نشان کرد: زماني ما اشتباه کرديم و کسي را در رأس قدرت اين دولت قرار داديم که درآمدي معادل درآمد کل تاريخ ايران را به کلي تبخير کرد و اکنون ايران ناچار است به جبران تاوان اشتباه هشت ساله خود سال‌ها صبر کرده و تلاش کند.

گودرزي خطاب به دبير کارگروه حقوقي معاونت امور زنان رياست جمهوري گفت: سلام من را به رييس جمهور برسانيد و بگوييد که علوم انساني براي احياي ارزش‌هاي فراموش شده جامعه به توجه شما نيازمند است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/2288/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد