پیام سپاهان

آخرين مطالب

مقایسه دو پرچم‌دار سال 2021 علمی

مقایسه دو پرچم‌دار سال 2021
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مجله دیجی کالا / گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس دو نمونه از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌هایی هستند که قرار است در سال 2021 به عنوان پرچم‌داران سامسونگ و اپل در بازار با یکدیگر به رقابت بپردازند. از آن جایی که دو شرکت مانور زیادی روی قابلت این گوشی‌ها داده‌اند، تصمیم گرفتیم به مقایسه‌ی آن‌ها پرداخته تا ببینیم در نهایت کدام یک از آن‌ها می‌تواند برای کاربران انتخاب بهتری باشد.
پیش‌تر و قبل از اینکه سامسونگ به صورت رسمی از گلکسی S21 رونمایی کند، با توجه به شایعات و خبرهای گوناگونی که پیرامون پرچم‌داران جدید این شرکت منتشر می‌شد، مقایسه‌ای بین گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس انجام دادیم منتها آن مقایسه به دلیل اینکه هیچ جزئیات یا تجربه‌ی واقعی از نماینده‌ی سامسونگ وجود نداشت، تا حدودی ناقص بود. اما در این مقایسه، عواملی نظیر کیفیت نمایشگر، دوربین، ظرفیت باتری و میزان نگه‌داری شارژ، فرایند شارژ شدن و مواردی از این دست می‌پردازیم؛ اما نه روی کاعذ بلکه با ارائه‌ی آمار و ارقام.
نمایشگر و ابعاد
در بخش نمایشگر همانطور که مشاهده می‌کنید، هر دو گوشی نمایشگرهای بسیار بزرگ، درخشان و بسیار باکیفیتی دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین نمونه‌های موجود در بازار یاد کرد. البته اگر کمی دقیق به تفاوت بین این دو در بخش نمایشگر نگاه کنیم می‌بینیم که نمایشگر گلکسی S21 اولترا اندکی بزرگ‌تر است (0.1 اینچ) که شاید خیلی زیاد به چشم نیاید. به نظر می‌رسد اگر ملاک انتخاب کاربری اندازه‌ی نمایشگر باشد، هر دوی این محصولات می‌توانند به یک شکل نیاز وی را برطرف کنند.
اما خب مشکی در آیفون وجود دارد که باعث می‌شود کاربر نتواند از تمام این نمایشگر بهره‌ی کافی را ببرد. احتمالا می‌دانید که در رابطه با آن ناچ نسبتا بزرگ در بالای صفحه صحبت می‌کنیم. همان ناچ که میزبان دوربین سلفی و سنسورهای مختلف از جمله سنسور تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی است و باعث شده نمایشگر، تنها 87.4 درصد پنل جلویی گوشی را تشکیل دهد. در حالی که سامسونگ با طراحی بسیار خوب دوربین سلفی باعث شد 90 درصد پنل جلویی در اختیار نمایشگر باشد. هرچند این موضوع قابلیت جذاب تشخیص چهره را از نماینده‌ی سامسونگ می‌گیرد چون سنسوری برای آن تعبیه نشده و کاربر باید همچنان از حسگر اثرانگشت برای ورود به گوشی استفاده کند.
البته در استفاده‌ی معمولی، کاربر کاملا به این ناچ عادت می‌کند و به خوبی با آن کنار خواهد آمد. اما مشکلی که وجود دارد هنگام تماشای فیلم یا انجام بازی است که حتی دوربین سلفی کوچک نماینده‌ی سامسونگ هم می‌تواند گاهی اوقات مزاحمت ایجاد کند. چه برسد به ناچی به این بزرگی در بالای تصویر که کاملا مشخص هم هست.
از مزیت‌های دیگر نمایشگر پرچم‌دار سامسونگ می‌توان به حذف حواشی کناری و منحنی کردن نمایشگر برای پوشش بیشتر پنل جلو، کاهش حواشی بالا و پایین و ظاهر بسیار مدرن و زیبای آن اشاره کرد. همچنین وضوح تصویر این نمایشگر بسیار بیشتر از وضوح نمایشگر نماینده‌ی آیفون است که باعث می‌شود خصوصا هنگام خواندن یک متن، تفاوت را کاملا احساس کنید. مهم‌تر اینکه گوشی سامسونگ از رفرش‌ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. به این معنا که گشت و گذار در بین منوهای مختلف گلکسی S21 اولترا دو برابر سریع‌تر و روان‌تر از تجربه‌ی کاربری با آیفون 12 پرو مکس است.
گلکسی S21 اولترا دیگر محدودیت گوشی‌های سابق را ندارد و اکنون حتی در وضوح تصویر QHD هم از این میزان رفرش‌ریت پشتیبانی می‌کند. البته این موضوع نگرانی‌هایی را در رابطه با مصرف شارژ آن بوجود آورد اما به لطف فناوری جدیدی که سامسونگ در این گوشی تعبیه کرده، گوشی با تشخیص خود و با توجه به محتوایی که به نمایش گذاشته می‌شود، رفرش‌ریت را بین 10 تا 120 هرتز تغییر می‌دهد. بدین ترتیب کاربر تنها در زمانی که به این رفرش‌ریت نیاز دارد می‌تواند از آن بهره‌مند باشد، بدون نگرانی از این بابت که شارژ زیادی مصرف شود. در زمانی هم که استفاده‌ی خاصی از گوشی نمی‌شود، ممکن است رفرش‌ریت حتی روی 10 هرتز هم قرار بگیرد که این عالی است.

پیام سپاهان


پیام سپاهان


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نماینده‌ی سامسونگ و اپل تقریبا هم‌وزن هستند. البته گلکسی S21 اولترا 1 گرم سنگین‌تر است که می‌توان آن را به 0.1 اینچ اندازه‌ی بزرگ‌تر نسبت داد. تلاش اپل بیشتر بر این بود تا گوشی خود را هم کوچک‌تر و هم عریض‌تر طراحی کند. برعکس سامسونگ که تلاش کرد پرچم‌دار خود را کشیده‌تر و با عرض کمتری طراحی کند. در نتیجه‌ی این تصمیمات متفاوت بود که گوشی سامسونگ 5 میلی‌متر بلندتر طراحی شد اما از آن طرف آیفون 12 پرو مکس 3 میلی‌متر از آن عریض‌تر است. دلیل اصلی تفات یک گرمی در وزن اما به ضخامت دو گوشی بر می‌گردد. جایی که S21 اولترا حدودا 1.5 میلی‌متر ضخیم‌تر است.
عملکرد سخت‌افزاری
گلکسی S21 و آیفون 12 پرو مکس با جدیدترین، بهترین و قدرتمندترین سخت‌افزار موجود راهی بازار شدند و بنابراین هر دوی آن‌ها می‌توانند به سریع‌ترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز کاربران باشند. گلکسی S21 اولترا اما طبق معمول با توجه به بازار عرضه، از دو پردازنده بهره می‌برد؛ اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 که برخلاف سال‌های قبل، قرار نیست در مقابل رقیب قدرتمند خود از کوالکام کم بیاورد و حتی بهتر نیز ظاهر شده. بنابراین فرقی نمی‌کند در کدام کشور زندگی کنید، با خرید گلکسی S21 اولترا، قدرتمندترین گوشی اندرویدی دنیا را در اختیار خواهید داشت.
آیفون 12 پرو مکس اما از پردازنده‌ی بسیار قدرتمند A14 بهره می‌برد که توان پردازشی و گرافیکی بسیار بالایی دارد و در تمامی بنچمارک‌ها هم عملکرد بهتری از پردازنده‌های دنیای اندرویدی نظیر کرین 9000، اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 از خود به نمایش گذاشت. البته که در دنیای واقعی باید عملکرد آن‌ها را سنجید اما طبق معمول هر سال، بنچمارک‌ها از قدرت بیشتر پردازنده‌ی اپل حکایت دارند. تمامی این پردازنده‌ها اما مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری بوده و بسیار کم‌مصرف هستند. البته مودم 5G در A14 به صورت خارجی تعبیه شده، در حالی که سامسونگ و کوالکام مودم‌های 5G خود را به صورت یکپارچه طراحی کردند. به همین خاطر در مصرف انرژی عملکرد بهتری از نماینده‌ی اپل خواهند داشت. اما فعلا باید نگاهی داشته باشیم به جدیدترین بنچمارکی که از گوشی‌های مورد نظر ما بدست آمده.
همانطور که می‌بینید، آیفون 12 پرو مکس با A14 هنوز هم مثل تمام بنچمارک‌های قبلی، در تمامی بخش‌ها از جمله قدرت گرافیک و قدرت پردازنده‌ در حالت تک و چند هسته‌ای به گلکسی S21 اولترا با اسنپدراگون 888 برتری دارد. این برتری خصوصا در بخش تک هسته‌ای به اوج خود می‌رسد و در بخش گرافیک هم کمترین تفاوت را نشان می‌دهد. البته باید این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که گیک‌بنچ برای بررسی عملکرد اسنپدراگون 888، فرکانس را روی کمترین میزان یعنی 1.8 گیگاهرتز تنظیم می‌کند در حالی که برای نماینده‌ی اپل این میزان فرکانس کمی بیشتر است.
در بخش حافظه‌ی داخلی، هر دو گوشی در مدل پایه به 128 گیگابایت مجهز شده‌اند و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی هم در هیچ یک از آن‌ها دیده نمی‌شود. به جای آن، شرکت‌ها تصمیم گرفتند گوشی را در مدل‌هایی با حافظه‌‌ی داخلی 256 و 512 گیگابایت نیز عرضه کنند تا نیاز به کارت حافظه‌ی جانبی اصلا حس نشود.
دوربین
در بخش دوربین، گلکسی S21 اولترا یک برتری قطعی و شکست‌ناپذیر دارد و آن هم توانایی زیاد آن در بزرگ‌نمایی است. در طرف مقابل آیفون 12 پرو مکس هم تنها گوشی مجهز به سنسور LiDAR است که می‌تواند در مواردی نظیر فوکوس خودکار در شرایط نوری متفاوت و همچنین عملیات مربوط به واقعیت افزوده، به کمک کاربران بیاید.
دوربین اصلی که سامسونگ برای پرچم‌دار خود انتخاب کرده 108 مگاپیکسلی است که از وقتی وارد گوشی‌های سامسونگ شده، شاهد استفاده از ماژول‌های بسیار بزرگی روی پنل پشتی بودیم. S21 اولترا هم از قاعده مستثنی نیست و روی پنل پشتی خود میزبان یک ماژول غول‌پیکر است. البته سامسونگ سعی کرده با ادغام گوشه‌های این ماژول با بدنه‌ی دستگاه، ظاهری زیبا به آن ببخشد که البته کاملا در این امر موفق بود.
در طرف مقابل دوربین اصلی اپل 12 مگاپیکسلی است و آن را روی ماژولی کاملا مشابه ماژول بکار رفته در آیفون 11 پرو مکس می‌بینیم. البته این دوربین 12 مگاپیکسلی نباید باعث شود فکر کنید در عکاسی، نماینده‌ی اپل حرفی برای گفتن ندارد. اتفاقا برعکس این موضوع درست است و آیفون 12 پرو مکس می‌تواند به خوبی نماینده‌ی قدرتمند سامسونگ و در برخی زمینه‌ها حتی بهتر از آن عمل کند.
اما همانطور که گفته شد، گلکسی S21 اولترا به لطف بهره‌مندی از دو دوربین تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی 3 و 10 برابری، در عکاسی از فواصل دور کاملا بهتر از نماینده‌ی اپل عمل می‌کند و حتی می‌توان گفت در حال حاضر بین گوشی‌های موجود در بازار، بی‌نظیر است. به این موضوع، قابلیت بزرگ‌نمایی 100 برابری دیجیتال را هم باید اضافه کرد تا متوجه قدرت بالای دوربین این گوشی شد.
پیش‌تر و در یک مطلب مجزا به بررسی عملکرد تمام دوربین‌های این دو گوشی پرداختیم اما باز هم نگاهی خواهیم داشت به تعدادی تصاویر ثبت شده توسط این دو، تا ببینیم کدام یک عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.
همانطور که مشاهده می‌کنید، گلکسی S21 اولترا اگرچه در نزدیکی سکان جزئیات کمتری را به نمایش گذاشته اما محدوده‌ی وسیع‌تری را پوشش می‌دهد. در طرف مقابل آیفون توانسته همان سوژه‌هایی را که در تصویر ثبت کرده، با جزئیات بیشتر و بهتری به نمایش بگذارد.
اما در بخش بزرگ‌نمایی، همانطور که اشاره شد، گلکسی S21 با اختلاف بسیار زیادی در رده‌ی اول قرار می‌گیرد که این موضوع به خاطر بهره‌مندی از سنسور قدرتمند 10 مگاپیکسلی جای تعجبی هم ندارد. کافی است به کیفیت لباس و آب دریا نگاه کنید تا متوجه‌ی این تفاوت شوید.
اگرچه تصاویر در نور روز به ثبت نرسیده‌اند، اما گوشی‌ها در حالت خودکار قرار دارند. هم سامسونگ و هم اپل گوشی‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که در صورت لزوم، حالت شب را فعال می‌کنند. به همین خاطر هر دو را روی حالت خودکار قرار دادیم که نتیجه را می‌توانید در تصاویر بالا مشاهده کنید.
موضوع مهم دیگر، عملکرد دو گوشی در زمینه‌ی فیلم‌برداری است. گلکسی S21 اولترا اگرچه از دالبی ویژن HDR بهره نمی‌برد اما از طرفی می‌تواند در وضوح تصویر 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این در حالی است که رقیب قدرتمندش می‌تواند با پشتیبانی از دالبی ویژن HDR، ویدیو‌هایی با کیفیت بسیار بالا ضبط کند. بدیهی است وضوح 8K رنگ‌بندی زیباتر و کیفیت بیشتری دارد اما از طرفی با پشتیبانی از HDR در وضوح 4K، کاربران قادر خواهند بود ویدیو‌هایی با گستره‌ی دینامیکی بیشتر ضبط کنند. بنابراین هر دو محصول در این بخش ویژگی‌های خاص خود را دارند.
اما خب در دنیای واقعی و در مجموع، آیفون مثل همیشه در بخش فیلم‌برداری بهتر ظاهر شد. نه تنها در وضوح 4K، گستره‌ی دینامیکی آیفون بیشتر است، بلکه در فیلم‌برداری در نور شب هم آیفون نور بیشتری را جذب کرده و در نتیجه جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که نماینده‌ی سامسونگ فیلم‌های نسبتا تیره‌ای را ضبط کرد. لازم به ذکر است در فیلم‌برداری هم گلکسی S21 توانایی بزرگ‌نمایی بیشتری داشته و می‌تواند تا 20 برابر زوم کند. در حالی که نماینده‌ی اپل توانایی بزرگ‌نمایی 10 برابری را دارد که در این میزان، کیفیت گلکسی بسیار بیشتر است. با این حال به نظر می‌رسد هر دو گوشی در بخش عکاسی و فیلم‌برداری نقاط قوت و ضعف خود را دارند؛ گلکسی S21 اولترا در بزرگ‌نمایی و آیفون 12 پرو مکس هم در نمایش جزئیات و جذب نور.
طول عمر باتری و سرعت شارژ
در تست بعدی اما می‌رسیم به بررسی دو گوشی در بخش باتری و نگه‌داری شارژ. معمولا گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی همیشه در ظرفیت باتری از آیفون‌ها بهتر ظاهر می‌شدند. در نگه‌داری شارژ هم همیشه برتری به سود اندرویدی‌ها بود تا اینکه آیفون 11 پرو مکس وارد بازار شد و انقلابی را در نگه‌داری شارژ بین آیفون‌ها بوجود آورد. این محصول حتی بسیاری از اندروید‌ی‌ها را نیز در نگه‌داری شارژ پشت سر گذاشت.
انتظار می‌رفت با ورود آیفون 12 پرو مکس با پردازنده‌ی بسیار کم مصرف A14، مصرف باتری در گوشی‌های اپل بیشتر هم شود که متاسفانه اپل اندکی از ظرفیت باتری گوشی‌های جدید کم کرد تا بدین ترتیب در نگه‌داری شارژ فرقی بین مدل‌های کنونی با سال گذشته وجود نداشته باشد. اما از آن طرف سامسونگ نه تنها نیازی به افزایش ظرفیت باتری نداشت، بلکه پردازنده‌ی بسیار کم‌مصرفی را هم در اختیار دارد که با طراحی یکپارچه‌ی مودم، کم‌مصرف‌تر هم شده. این گوشی به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و طبق بررسی‌ها، عملکرد خارق‌العاده‌ای را هم از خود به نمایش می‌گذارد.
شما عزیزان می‌توانید مقایسه‌ی این دو محصول در نگه‌داری شارژ در بخش‌های مختلف را در زیر مشاهده کنید. لازم به ذکر است در استفاده‌ی ترکیبی، گلکسی توانست بیش از 7 ساعت دوام داشته باشد. یعنی کمی بیشتر از آیفون 12 پرو مکس. اما عملکرد آن‌ها به صورت مجزا در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:
در وب‌گردی، گوشی‌ها را در دو حالت 60 و 120 هرتز تست کردیم. البته همانطور که می‌دانید آیفون از چنین میزان رفرش‌ریتی پشتیبانی نمی‌کند به همین خاطر تنها عملکرد گلکسی S21 اولترا در این حالت بررسی شده. نتیجه اما بسیار عجیب و شگفت‌انگیز بود. در رفرش‌ریت 60 هرتز، نماینده‌ی قدرتمند سامسونگ توانست 2 ساعت بیشتر از رقیب خود دوام بیاورد. اما وقتی رفرش‌ریت را روی 120 هرتز تنظیم کردیم، گلکسی باز هم توانست حدودا 40 دقیقه بهتر ظاهر شود و این کاملا از عملکرد تحسین‌برانگیز سامسونگ در کنترل مصرف انرژی حکایت دارد. لازم به ذکر است رکوردی که کهکشانی سامسونگ در رفرش‌ریت 60 هرتز در بخش وب‌گردی ثبت کرد در بین تمام گوشی‌های دیگر بی‌سابقه بود.
در تست دوم، گوشی‌ها در استریم ویدیو مقابل یکدیگر قرار دادیم. جایی که سامسونگ همیشه عملکرد خوبی از خود نشان می‌داد و این بار هم همینطور شد. از آن جایی که یوتیوب از رفرش‌ریت 120 هرتز پشتیبانی نمی‌کند، تست در حالی صورت گرفت که رفرش‌ریت گوشی‌ها روی 60 هرتز و کیفیت ویدیوها هم روی 1080P تنظیم بود. در نتیجه‌ی این تست دیدیم که گلکسی S21 اولترا باز هم برنده شد اما اینبار با اختلاف تنها 15 دقیقه.
در تست آخر که به جای پردازنده، برخلاف دو تست دیگر بیشتر گرافیک تحت فشار قرار می‌گیرد و برای گیمرها بسیار اهمیت دارد، گوشی‌ها را در انجام بازی‌ها بررسی کردیم که گلکسی S21 اولترا توانست در رفرش‌ریت 60 هرتز، حدودا 40 دقیقه بیشتر از آیفون دوام بیاورد. اما وقتی رفرش‌ریت روی 120 هرتز قرار گرفت، برخلاف تست اول، عملکرد نماینده‌ی سامسونگ با افت قابل توجهی همراه بود و به 5 ساعت رسید. یعنی 3 ساعت کمتر از نماینده‌ی اپل در رفرش‌ریت 60 هرتز. به نظر می‌رسد اگر کاربر به دنبال ایجاد تعادلی بین قدرت سخت‌افزاری بالا و ماندگاری بالای باتری حین انجام بازی است، توصیه می‌شود فعلا که فناوری نتوانسته راهی برای افزایش چشم‌گیر ظرفیت باتری و طول عمر آن پیدا کند، هنگام بازی رفرش‌ریت را روی 60 هرتز قرار دهد.
سرعت شارژ
اما وقتی شارژ این دو گوشی تمام شود، با در نظر گرفتن ظرفیت بالای باتری و همچنین عدم قرارگیری شارژر درون جعبه، کار سختی را برای شارژ مجدد آن‌ها پیش رو خواهید داشت. مگر اینکه یک شارژر سریع قدرتمند خریداری کنید. آیفون 12 پرو مکس از شارژر 20 واتی سریع پشتیبانی می‌کند اما گلکسی S21 اولترا از شارژر سریع 25 واتی بهره می‌برد. در ابتدا آیفون‌های سری 12 و بعد هم گلکسی‌های سری S21 بودند که درون جعبه‌ی گوشی‌های خود هیچ شارژری قرار ندادند و این با در نظر گرفتن قیمت بالای گوشی‌ها، یک مشکل بسیار بزرگ به حساب می‌آید.
با این حال با خرید یک شارژر 25 واتی، حدودا باید 1 ساعت و 30 دقیقه منتظر بمانید تا گلکسی S21 به طور کامل شارژ شود که با در نظر گرفتن باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این محصول بسیار زمان مناسبی است. جالب اینجاست که با شارژر 18/20 واتی اپل اگر بخواهید آیفون 12 پرو مکس را که از باتری 3687 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد شارژ کنید باید 1 ساعت و 45 دقیقه منتظر بمانید. در دوره‌ای که شرکت‌ها شارژرهایی با سرعت بسیار بالا را راهی بازار کرده‌اند که می‌توانند گوشی‌ها را در مدت زمان کمتر از 1 ساعت شارژ کنند، حدودا 2 ساعت منتظر ماندن برای شارژ مجدد کمی زیادتر از انتظار است.
در بخش‌های دیگر مربوط به باتری و شارژر، یک برتری به نفع اپل و یک برتری به نفع سامسونگ وجود دارد. آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا هر دو از شارژ بی‌سیم با سرعت 15 وات پشتیبانی می‌کنند اما اپل برای محصول خود یک شارژر مخصوص تحت عنوان مگ‌سیف طراحی کرده که گوشی به صورت مغناطیسی و بدون هیچ مشکلی به آن متصل و شارژ می‌شود. در حالی که برای نماینده‌ی سامسونگ چنین شارژری وجود ندارد. اما از طرفی S21 اولترا از فناوری شارژ معکوس هم پشتیبانی می‌کند که به آن اجازه می‌دهد در نقش یک پاوربانک ظاهر شده و لوازم جانبی نظیر گلکسی بادز پرو را نیز شارژ کند. نماینده‌ی شرکت آمریکایی از این قابلیت بسیار کاربردی بی‌بهره است.
قیمت
در نهایت می‌رسیم به قیمتی که شرکت‌های سازنده برای این دو محصول در نظر گرفتند. شرایط بازار و شکست تلخی که شرکت کره‌ای با عرضه‌ی سری گلکسی S20 متحمل شد آن را مجاب کرد قیمت گوشی‌های امسال خود را تا حد زیادی کاهش دهد. اینطور شد که پرچم‌دار قدرتمند این شرکت برخلاف گلکسی S20 اولترا 1400 دلاری، با قیمت 1200 دلار در نسخه‌ی پایه راهی بازار شد. (گلکسی S21 و S21 پلاس نیز کاهش قیمت چشمگیری به نسبت سال گذشته داشتند). هرچند حتی با این کاهش قیمت هم آیفون قیمت کمتری دارد (در مدل پایه). جزئیات مربوط به قیمت این دو گوشی به شرح زیر است:
گلکسی S21 اولترا: 1200 دلار برای مدل 128 گیگابایتی، 1250 دلار برای مدل 256 گیگابایتی و 1380 دلار برای مدل 512 گیگابایتی
آیفون 12 پرو مکس: 1100 دلار برای مدل 128 گیگابایتی، 1200 دلار برای مدل 256 گیگابایتی و 1400 دلار برای مدل 512 گیگابایتی
با در نظر گرفتن این موضوعات، فکر می‌کنید برنده‌ی اصلی این رقابت کدام محصول است؟ گلکسی S21 اولترا یا آیفون 12 پرو مکس؟

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/229257/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

از چاله به چاه؟

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه

نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی

جریمه 60 میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان

ایرانی‌ترین غیرایرانی

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

رسوایی 99 درصدی

آشیانه سری

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل

مبارزه با «سِن گندم» در 12 هزار هکتار از اراضی استان

احداث 86 کیلومتر راه روستایی طی سال 1402 در استان اصفهان

ورود بیش از 3800 معلم به مدارس ابتدایی در استان

رفع 48 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

خسارت بارش‌های بهاره به 6 هزار هکتار از مزارع استان

گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی

پست اینستاگرامی عجیب مادر امیر تتلو ؛ شکر که درهای به ظاهر ناگشودنی بر روی تتلو گشوده شد (عکس)

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت

طبیعتِ تماشایی بهارِ میمه