پیام سپاهان

آخرين مطالب

افتتاح 42 طرح عمرانی شهرداری کاشان همزمان با دهه فجر گفتگو

افتتاح 42 طرح عمرانی شهرداری کاشان همزمان با دهه فجر
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر سعید ابریشمی‌راد، شهردار کاشان در نشست خبری با خبرنگاران در شهرداری کاشان گفت: این تعداد طرح با اعتبار 42 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.
او، مرمت و بهسازی خانه تاریخی عباسیان، ساخت میدان کتاب، فرهنگسرای دانش (خانه تاریخی رضوی)، بوستان شادی و اهل قلم، ساختمان مبارزه با مواد مخدر، خانه فرهنگ، زمین چمن مصنوعی حسن آباد و ساختمان اداری شهرداری منطقه 3 را تعدادی از این طرح‌ها برشمرد.
به گفته او، ساخت و تجهیز ساختمان آموزش پارک ترافیک در بوستان لاله، بازگشایی مسیر انتهای مرحله یک ناجی آباد به بلوار امام رضا (ع)، بهسازی مجموعه ورزشی و استخر مروارید، اجرای پیاده‌راه ملامحسن فیض کاشانی و اجرای مرحله دوم بهسازی خیابان میرعماد از دیگر طرح‌های شاخص قابل افتتاح شهرداری کاشان در دهه فجر است.
شهردار کاشان با اشاره به اینکه 14 طرح شاخص در دهه فجر قابل بهره‌برداری است افزود: 28 طرح دیگر تا پایان سال جاری قابل بهره‌برداری می‌شود.
ابریشمی‌راد تکمیل مرحله اول سه طرح مجموعه فرهنگی هنری کارگر، بوستان بزرگ الهیه و تالار آمفی تئاتر فرهنگسرای مهر را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در سال 1400 یادآورشد و گفت: کاشان بزرگ شایسته توسعه است.
بودجه 700 میلیارد تومانی برای سال 1400 او، با اشاره به وصول 79 درصدی بودجه 530 میلیارد تومانی شهرداری برای سال 99 افزود: باتوجه به نیاز‌ها و پیش‌بینی‌های موجود و تکمیل برخی طرح‌های ناتمام تا تیرماه سال در آخرین سال دوره فعلی اصلاح میزان بودجه به 620 میلیارد تومان افزایش یافت.
به گفته او، بودجه سال 1400 نیز با 700 میلیارد تقدیم شورای شده است.
شهردار کاشان انطباق نظام بودجه‌ریزی در این سه سال با میزان درآمد‌ها و واقعیت‌های موجود ضمن کنترل‌های لازم را تاکیدکرد و گفت: وضعیت نگران‌کننده تفریق بودجه سال‌های93 و 94 نیز که تصویب نشده و حتی عدم اظهارنظر گزارش‌های حسابرس را داشت به همت و دقت دوستان در سلامت و شفافیت نظام مالی این دو دوره در سال 96 و 97 حسابرسی با عبور از مرحله عدم اظهارنظر و مردود به مرحله مشروط رسیده است.
بدهکاری 60 میلیارد تومانی شهروندان به عوارض شهرداری ابریشمی‌راد، در ادامه بستانکاری 60 میلیارد تومانی شهرداری بابت عوارض نوسازی را خبرداد و گفت: در صورت وصول به موقع این مبلغ در ابتدای همین دوره ساخت زیرگذر سردار سلیمانی به سرانجام می‌رسید در حالیکه اکنون بالای 200 میلیارد تومان هزینه دارد.
او، با اشاره به اینکه بسیاری از نهاد‌های خدماتی امکان قطع کردن خدمات در صورت عدم پرداخت مالی از سوی شهروندان را دارند، تصریح کرد: شهرداری به طور عملی این امکان را ندارد؛ البته در قانون پیش‌بینی شده است که اگر شهرداری مثلاً عوارض نوسازی خود را دریافت نکرد می‌تواند از شرکت‌های خدماتی (گاز، برق و…) بخواهد تا خدمات خود را قطع کنند که تا الآن از این ابزار قانونی استفاده نشده است.
پیشرفت فیزیکی 50 درصدی زیرگذر سردار سلیمانی
او، همچنین از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی طرح بزرگ عمرانی زیرگذر سردار سلیمانیخبرداد و گفت: این طرح در انتهای سال 96 با پیش‌بینی تقریبی اعتبار مورد نیاز نزدیک 50 میلیارد تومانی برآوردشد.
به گفته او، تاخیر زمان اجرای طرح از زمان گرفتن نخستین مصوبه اجرای آن در 26 اسفندماه 96 در شورای ترافیک تا مرحله انعقاد قرارداد آن با قرارگاه خاتم در سال 97 موجب افزایش 100 میلیارد تومانی هزینه طرح شد.
شهردار کاشان، وقفه بین انعقاد قرارداد تا آغاز عملیاتی اجرایی را موجب ضرر سنگین مالی شهرداری دانست و گفت: متاسفانه در این مدت کالا و اقلام بویژه آهن و مصالح ساختمانی نیز افزایش وحشتناکی یافت. تکمیل طرح عمرانی زیرگذر با برآورد 250 میلیارد تومانی
ابریشمی‌راد، تکمیل اجرای طرح عمرانی زیرگذر را با برآورد هزینه 250 میلیارد تومانی یادآورشد و گفت: کسانی که در افکار عمومی دنبال تلقی معرفی کردن گرانی طرح هستند بدانند این طرح بسیار به صرفه و صلاح شهر در حال اجراست.
او، با تقدیر از قرارگاه خاتم که طرح بر اساس فهرست سال 97 در حال اجرا است گفت: تلقین اجرای طرح با عنوان هزار میلیارد صحیح نیست و القای غلط است.
به گفته او، این طرح عمرانی با کیفیت خوب، قیمت مناسب و تعریف منابع مالی آن در حال اجرااست و کوچک‌ترین خدشه‌ای به سایر منابع شهرداری نمی‌زند.
شهردار کاشان با انتقاد از بعضی اعضای شورای شهر در ارایه اطلاعات غلط بر اثر آگاهی نادرست درمورد طرح مبنی بر اینکه شهرداری به خاطر این پروژه به کار‌های دیگر نمی‌رسد گفت: این ادعا کمال بی انصافی در مورد شهرداری است.
ابریشمی‌راد، اظهارداشت: هیچ وقت شهرداری در طول دوره‌های آن به اندازه دوره فعلی در تمام زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، آسفالت، بهسازی معابر و رسیدگی به شهرک‌ها اینچنین فوق العاده کارنکرده‌است.
او، اذعان داشت: امروز شهرداری یک معجزه وتحقق وعده الهی است که مصداق توکل و یاری خداوند در انجام امور اجرایی است.
نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کاشان
ابریشمی‌راد، در بخش دیگری از سخنانش از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کاشان خبر داد و گفت: 50 میلیارد تومان به صورت اوراق مشارکت است برای این مهم تخصیص یافته است.
او، افزود: این اعتبار‌ها از محل بند دال تبصره 5 قانون بودجه در قالب طرح‌های مشارکتی در بهسازی سازمان حمل ونقل شهری اختصاص یافته است.
به گفته او، با این اعتبار‌ها که با همکاری دولت انجام خواهد شد، 20 دستگاه میدل باس با توجه به کم عرض بودن برخی خیابان‌های کاشان خریداری می‌شود.
شهردار کاشان، اظهار داشت: 40 دستگاه از اتوبوس‌های شهرداری کاشان نیز نوسازی و به کولر مجهز شدند.
ابریشمی‌راد، شمار اتوبوس‌های شهرداری کاشان را 170 دستگاه برشمرد و گفت: از عمر مفید بیشتر آن‌ها خیلی گذشته و دیگر نوسازی و بهسازی آن‌ها برای شهرداری مقرون به صرفه نیست. کاشانی‌ها از اتوبوس استقبال نمی‌کنند او، گفت: مردم کاشان از اتوبوس و به خصوص در دوران کرونا استقبال نکردند.
ابریشمی‌راد نرخ بهره‌وری اتوبوس در کاشان را خیلی پایین و 14 درصد بیان کرد و افزود: هزینه جابجایی هر مسافر در این شهر سه هزار تومان است که 650 تومان آن را مسافر و بقیه را شهرداری پرداخت می‌کند.
به گفته او، اتوبوسرانی نه تنها برای شهرداری سودی ندارد بلکه تمام آن زیان است، چون با وجودی که بر پایه قانون نباید در خارج از محدوده شهری سرویس بدهد به اهالی قمصر، نیاسر؛ ابوزیدآباد و حتی برخی روستا‌ها سرویس‌دهی می‌دهد.
راه‌اندازی شهردار محله در کاشان
شهردار کاشان از راه‌اندازی شهردار محله در نقاط مختلف این شهر نیز خبر داد وگفت: در 300 محله کاشان این مهم انجام خواهد شد.
به گفته ابریشمی‌راد، با هدف ساماندهی زباله‌ها تاکنون در سه محله از جمله فاز یک ناجی‌آباد و لتحر شهردار محله انتخاب شده است. گشایش گره‌های ترافیکی شهر با 162 میلیارد تومان اعتبار شهردار کاشان در پایان گشایش گره‌های ترافیکی شهر با 162میلیارد تومان اعتبار را تاکیدکرد و گفت: این گره‌گشایی شامل آزادسازی 369 پلاک با مساحت 96 هزار و 810 متر مربع برای ساخت زیرگذر قطب راوندی، بلوار شهید معمار، محور امیرکبیر، خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان مفتح و تعدادی دیگر از معابر اصلی و فرعی شهر است.
انتهای پیام/ش

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/229271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم

34 درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

«محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری اصفهان شد

اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

برخورد با 6 پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند

اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا

یارانه 600 هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال

پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان

داستانک/ گره های زندگی

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

پاسخ معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ 119 درصد افزایش یافت

آیا تابستان 1403 با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

بارندگی شدید یک خانه را در اصفهان تخریب کرد

بیشترین بارندگی استان اصفهان در خور و بیابانک و زواره ثبت شد

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ 11 نفر مصدوم شدند

صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود

خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)

صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان

مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

حالت گرافیکی عجیبی به بازی Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شد

پاسخ شرکت ارتباطات سیار به ادعای گرانی کارمزد پیامک بانکی

قیمت طلا، سکه و ارز 5 اردیبهشت ماه 1403؛ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان 11 مصدوم داشت

این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان

سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود

ادعای تخریب رادار اس 300 پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟

(ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!

رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت