پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرعامل بیمه سلامت کشور در دیدار با دکتر مهرعلیزاده اعلام کرد: فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به 4 ماه و فاصله ی بدهی بیمه سلامت به داروخانه های خصوصی از 9 ماه به 2.5 ماه کاهش یافته است سیاسی

مدیرعامل بیمه سلامت کشور در دیدار با دکتر مهرعلیزاده اعلام کرد: فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از  یکسال به 4 ماه و فاصله ی بدهی بیمه سلامت به داروخانه های خصوصی از 9 ماه به 2.5 ماه کاهش یافته است
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - طاهر موهبتی اعلام نمود: خوشبختانه در شش ماهه اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه درمان و بیمه سلامت کشور افتاده است و فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به 4 ماه و فاصله ی بدهی بیمه سلامت به داروخانه های خصوصی از 9 ماه به 2.5 کاهش یافته است که این زمان باز هم باید کاهش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر مهرعلیزاده در دیدار مدیرعامل بیمه سلامت کشور با ایشان در خصوص طرح های اجرایی استان در حوزه درمان اظهارداشت: طرح های توسعه ی بیمارستان ها از جمله طرح های استان در بخش درمان می باشد و در این راستا با سفر اخیر دکتر هاشمی، وزیر بهداشت به استان بخش های توسعه ای برخی از بیمارستان های استان افتتاح گردید و چند بیمارستان خیرساز مورد بازدید ایشان قرار گرفت.
دکتر مهرعلیزاده با بیان اینکه افزایش تخت های بیمارستانی کمک ارزنده ای به بخش درمان خواهد کرد، افزود: مدیریت ارشد استان تاکید زیادی بر دریافت خدمات از بخش خصوصی دارد و در این رابطه مذاکراتی با وزیر بهداشت و درمان صورت گرفت تا بتوانیم علاوه بر خیرین از کمک بخش خصوصی نیز در حوزه ی درمان استفاده نماییم.
استاندار اصفهان اضافه کرد: با این رویکرد کیفیت و کمیت خدمات بالا خواهد رفت و به این صورت بخشی از جامعه که توان مالی خوبی دارند می توانند از بخش خصوصی و مستقل از خدمات دولتی از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند و به این ترتیب خدمات دولتی می تواند با کیفیت بالاتری در اختیار افراد با درآمد کمتر قرار گیرد.
محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: مدیریت استان در حال حاضر بر اساس این راهبردها اقدام خواهد کرد و امیدوارم با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم به این مقاصد دست یابیم.
مدیرعامل بیمه سلامت کشور نیز در این دیدار اظهارداشت: 41 میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت هستند و 85 درصد این جمعیت از بیمه رایگان برخوردار هستند و10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه ی سلامت همگانی هستند که در دولت یازدهم شکل گرفت و 5 صندوق در این سازمان وجود دارد.
طاهر موهبتی با بیان اینکه بسته ی پایه ی خدمت توسط شورای عالی بیمه تصویب می شود و تمامی صندوق ها و سازمان های بیمه ای مکلف هستند که از تبعیت نمایند، اظهارداشت: خوشبختانه این خدمات در دنیا کم نظیر است و مشاوران اقتصادی حوزه ی سلامت که سایر کشورها به ایران سفر می کنند از فاصله درآمد بیمه ای ایران نسبت به هزینه ای که در حوزه ی سلامت صورت می گیرد تعجب می کنند و از این یاد می کنند که سخاوتمندی کشور در حوزه ی سلامت از کشورهای توسعه یافته نیز جلوتر است چرا که درآمد کلی و سرانه ی تولید ناخالص ملی سازمان های بیمه ای هزینه ها را تحت پوشش قرار نمی دهد و این نشان از اهمیتی است که در حوزه سلامت کشور وجود دارد.
موهبتی افزود: شاه بیت کلیدی این حوزه فرمایش مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه بیمار جز دغدغه ی بیماری دغدغه ی دیگری نداشته باشد و این موضوع شامل دسترسی عادلانه نیز می باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر افراد در تحلیل این موضوع بلافاصله مسائل مالی را مورد توجه قرار می دهند، افزود: در سال های گذشته در بخش هایی از مناطق محروم کشور حتی اگر پول هم وجود داشت ولی دسترسی به خدمات امکان پذیر نبود و امروز خوشبختانه پس از استقرار طرح تحول سلامت کمتر مرکز بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد که فاقد پزشک باشد و این یک اتفاق خوب در دولت یازدهم بود که تداوم آن را در دولت دوازدهم نیز شاهد هستیم.
مدیرعامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه از چالش های جدی سازمان های بیمه ای تامین منابع مالی پایدار است، اظهارداشت: چالش های مالی که منحصر به سازمان بیمه سلامت نیست و مشکلی است که فراروی همه ی صندوق های بیمه است و به چند دهه گذشته باز می گردد.
طاهر موهبتی افزود: خوشبختانه در شش ماهه اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد و در شش ماهه ی اول امسال بیش 4 هزار میلیارد تومان پرداخت شد و در شش ماهه ی دوم این عدد چند برابر شده و فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به 4 ماه و فاصله ی بدهی بیمه سلامت به داروخانه های خصوصی از 9 ماه به 2.5 کاهش یافته است که این زمان باز هم باید کاهش یابد.
وی افزود: در مواردی مشاهده می شود دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکان و پرستاران علیرغم مطالبات طولانی مدت خود از بیمه ها باز هم مثل گذشته فعالیت می کنند که بسیار ارزشمند است و زیبایی حوزه ی سلامت هم به این اقدامات است
موهبتی با بیان اینکه عملکرد بیمه سلامت درسال 95 در بخش خرید در ماه 14 هزار و 900 میلیارد تومان بوده و در سال 95 حدود 8 هزار میلیارد تومان اوراق صادر شده است، اظهارداشت: در ماه های منتهی به سال 95 حدود 4 هزار و 400 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم و 1070 میلیارد هم کسری وجود داشته است.
مدیرعامل بیمه سلامت کشور اضافه کرد: بودجه 96 نسبت به عملکرد 95 دو درصد رشد داشته و این در حالی است که نسبت به بودجه مصوب 95 افزایش چشمگیری داشت و در سال 97 بودجه سلامت نسبت به تخصیص سال 96 حدود 3-4 درصد کاهش داشت و نسبت به عملکرد هزینه کاهش قابل توجهی داشته است و آنچه اهمیت دارد این است که باید یاد بگیریم در چارچوب اعتبارات خود هزینه کنیم و سقف بودجه را با خرید راهبردی و مدیریت هزینه رعایت نماییم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/24121/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست