پیام سپاهان

آخرين مطالب

طباطبایی نژاد:

پول حق آبه کشاورزان، بدون منت به آن ها پرداخت شود سیاسی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آب حق کشاورزان است و باید آن را طلب کنند. سعی خود را می کنیم تا همین هفته پول آب آن ها که مال خودشان است، بدون هیچ منتی به آن ها پرداخت شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان، سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نمازجمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: در گذشته مواردی پیرامون فتنه گری مال و فرزند را ذکر کرده ایم. منظور از فتنه در فرزند، امتحان است و مال و فرزند دو چیزی است که می تواند انسان را از حق منحرف کند و یا در راه درست کمک باشد.
وی افزود: انسان در جهات مختلف باید امتحان خود را در قبال فرزندان پس بدهد. فرزندان حتی در قبل از تولد نیز به گردن پدر خود حق دارد و آن انتخاب همسر خوب از سوی پدر است.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: به گفته امام صادق(ع) اولین حق پدر بر فرزند انتخاب مادر خوب است. باید متوجه باشیم که چه زمینه ای را برای فرزندان آینده به وجود می آوریم. سهم مادران در اصلاح فرزند به مراتب بیش تر از پدر است.
طباطبایی نژاد ادامه داد: در تاریخ ندیده ام که مادری خوب، فرزندی بد داشته باشد. اما پدران خوبی هستند که فرزندانشان خوب نبودند و بسیاری از زن ها را در تاریخ می شناسیم که اگرچه همسرانی خوب نداشته اند اما فرزندانی درست بار آورده اند.
وی افزود: حق فرزند به گردن پدر است که وقتی شیر می خورد غذای حرام به مادر ندهد. اگر در شرایط اجبار مادری غیر مسلمان به فرزند شیر دهد، باید او را از خوردن غذای حرام و شرب خمر منع کرد. همچنین اگر مادر و فرزند را با غذا حرام سیر کنی، فرزندی درست نمی توان تربیت کرد. اگر می خواهید فرزندی خوب با باقیات و صالحات داشته باشید، باید ابتدا همسری خوب برگزینید و سپس غذای حلال برای آن ها به دست آورید.
طباطبایی نژاد اظهار کرد: از زمان شیر دادن به فرزند توسط والدین تا موقع ازدواج و حتی چیزهای جزیی، همه امتحان الهی است. امام علی (ع) می فرمایند" فرزند به گردن پدر حق دارد اما پدر نیز بر فرزند حق دارد. فرزند باید در همه چیز از پدر اطاعت کند به جز در نافرمانی از خدا."
وی افزود: اسم ها بر روی فرزند اثر می گذارد و باید اسم های مناسبی برای آن ها برگزید. اگر اسم های خوب از انبیا بر روی فرزندان خود قرار دهید در آینده که نام های انبیا به خوبی آورده شود، آنها به نام خود افتخار می کنند. در روز قیامت همه انسان ها به اسمشان نام برده می شوند و انتخاب نام های خارجی افتخار برای پدر نیست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: ادب فرزند به ادب پدر و مادر بستگی دارد و اگر پدر و مادر مودب به آداب اسلامی نباشند، ادب فرزند کامل نمی شود.
طباطبایی نژاد ادامه داد: پدری که دختر خود را بدون عقد کردن به همراه پسری به مسافرت می فرستد تا آنها یکدیگر را بشناسند، مسلمان نیست. چگونه آنها همدیگر را بشناسند؟ در هتل؟ باید پدر و مادر پسر را شناخت. انسان گوشت را که به دست گربه نمی دهد تا دزد بودنش را بفهمد.
وی افزود: امروز عده ای از کشاورزان برای طلب حق خود آمده اند و همه قبول داریم که حق آبه آن ها باید داده شود. زیرا آن ها از افتخارات کشاورزی اصفهان هستند و بدون شک باید از آن ها حمایت شود. مردم شرق اصفهان همواره پای انقلاب ایستاده اند.
امام جمعه اصفهان گفت: متاسفانه این مسئله را هر ساله بارها اعلام کرده ایم، اما قسمتی از آن آب به کارخانه ها و یا یزد رفته است. تونل سوم در حدود 24 کیلومتر و با اعتبار حدود 200 میلیارد کشیده شده است، اما باید سد زده شود و آب وارد تونل شود.
طباطبایی نژاد افزود: بنده در 8 سال قبل نیز این مسئله را گفته ام اما سستی کرده اند. کشاورزان حق دارند که آب مورد نیاز خود را طلب کنند، اما حیف است که کاری کنند تا دشمن سوء استفاده کند و یا برخی شعارهای هنجارشکن بگویند زیرا همه به دنبال رفع مشکل هستند و بنده نیز در این رابطه بسیار صحبت کرده ام.
وی افزود: تمام سعی خود را خواهیم کرد تا در این هفته حداقل پول به آنها بدون هیچ منتی پرداخت شود زیرا این پول مال خودشان است و شخصا این اطمینان را می دهم که چنین کاری انجام شود. مبلغی برای سد داده شده است اما قبل از آن پول حقابه کشاورزان باید پرداخت شود و سعی خود را می‌کنیم تا در این هفته این کار انجام گیرد. نباید بگذاریم عزتی که بین ما است خدشه‌دار شود.
امام جمعه اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و تولد امام راحل، تصریح کرد: بسیاری از علمای اهل تسنن در کتاب هایشان نوشته اند که اولین شخصی که وارد بهشت می شود حضرت زهرا است. آخرت مانند این دنیا نیست که هر کسی که حتی انسان درستی نیز نیست، به جایگاهی برسد. اولین اشخاصی که وارد بهشت می شوند پیامبر اسلام(ص) و حضرت فاطمه(س) هستند.
طباطبایی نژاد با بیان اینکه نباید تنها خوبی ها گفته شود بلکه باید به آن ها عمل کرد، ادامه داد: فاطمه در تربیت فرزند، همسرداری، ساده زیستی و... بهترین بود. حضرت علی گفته اند که می توانم بهترین نان را با عسل تهیه کنم و بخورم، اما به شرطی که در حجاز و یمن کسی گرسنه نباشد.
وی افزود: حتی اگر توانایی مالی داریم اما حق نداریم بیش از حد متوسط مردم ماشین و خانه و ... داشته باشیم. اگر می خواهید زهرایی باشید باید ساده زندگی کنید و دل افراد ناتوان را به درد نیاورید. حضرت زهرا(س) فرمودند که سه چیز از دنیا را دوست دارم که آن سه چیز قرآن خواندن، نگاه کردن به چهره رسول الله و انفاق است.
امام جمعه اصفهان گفت: در ایام عید برخی از همسایگان و فامیل ها توان خرید ندارند و باید دست آن ها را گرفت. نباید تشریفات داشته باشیم. طبق گفته امام راحل اگر دچار اشرافی گری شویم، به عقب باز می گردیم.
طباطبایی نژاد افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد اتفاقی مثبت در کشور است و ربع قرن فعالیت خوبی در مساجد داشته ایم و در استان نیز حدود 1800 کانون در مساجد داریم. البته باید مساجد را فعال کنیم و مردم نیز در سال جدید تصمیم بگیرند که در مساجد نمازهایشان را بخوانند.
وی افزود: پر بودن مساجد دشمنان را کور می کند. امامان جماعت نیز باید در همه مساجد حتی مساجد معمولی محله نماز به پا کنند و در نمازها شرکت داشته باشند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امام راحل دستور تاسیس کمیته امداد در سال 57 و بنیاد شهید در سال 58 را صادر کردند، گفت: وقتی انسان در مسیر خداوند قدم بر دارد، کارهای خوب به او الهام می شود و اگر در مسیر خدا قدم بر ندارد، مسیر بد بر سر راهش قرار می گیرد و کار خدا این است.
طباطبایی نژاد اظهار کرد: در ایام عید خوشی و خوشحالی اشکال ندارد و خوشحالی باید در چهره مسلمان نمایان باشد، اما اشتباه نکنید. نباید در سال جدید در جلسه و مناظره ای همچون اتفاق تهران با رقص و مفاسد، دل را خوشحال کرد زیرا دل امام زمان(عج) غمگین می شود.
/Uploads/News/20180309153354782.jpg
کد خبرنگار: 13091
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/24299/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

روایت کانال 14 اسرائیل در اتفاقات اصفهان

گزارش کانال 14 اسرائیل از اتفاقات اصفهان

باران و سیل در شهر خور

امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان

بررسی ادعای تخریب رادار اس 300 پایگاه هشتم شکاری اصفهان

برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

افتضاح مسئولان اصفهان در مواجهه با سیل/ خیابان ها رودخانه شدند/ سیل ویرانگر در حال حرکت به سمت یزد/ ویدئو

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)

چه کسی می داند...

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

جت شخصی چند؟

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است

800 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه 12 اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد

خسارت در «اس-300»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس 300 اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه 3 اصفهان