پیام سپاهان

آخرين مطالب

شهردار گلپایگان خبر داد:

کسب مقام نهم شهرداری گلپایگان در بازآفرینی شهری سیاسی

کسب مقام نهم شهرداری گلپایگان در بازآفرینی شهری
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - گلپایگان - شهردار گلپایگان گفت: شهرداری گلپایگان در بحث بازآفرینی شهری جزو 270 شهر پیشرو کشور و 9 شهر اول استان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد امین جمالی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در راستای عملکرد یکساله شهرداری گلپایگان در مباحث عمرانی و خدماتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: شهرداری گلپایگان تاکنون توانسته 80 درصد از بودجه 220 میلیارد ریالی شهری در سال 96 را محقق کند.
وی با اشاره به اینکه علیرغم مسائل حاد اقتصادی حاکم بر کشور، شهرداری با تلاش تمامی دست اندرکاران و حمایت اعضای شورا طی دو دوره چهارم و پنجم موفق به تحقق 80 درصد بودجه پیشنهادی شد، افزود: تاکنون 67 درصد بودجه صرف شده در پروژه های عمرانی و 33 درصد آن در راستای موارد جاری شهرداری هزینه شده است که امیدواریم در روزهای پایانی سال 96 این رقم را افزایش داده و به درصد تعیین شده دست یابیم.
شهردار گلپایگان با ارائه گزارشی در راستای پروژه های عمرانی به تکمیل پارک شادی در شهرک الوند با مساحت دو هکتار که قرار است طی سه ماهه اول سال 97 به بهره برداری برسد، اشاره کرد و افزود: تکمیل و بهره برداری از بلوار اناربار و میدان 9 دی در ورودی مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و مساحت یک هزار و 600 مترمربع، بهسازی میدان آیت الله قاضی زاهدی، بهسازی میدان کارگر مقابل پارک جنگلی با پیشرفت 95 درصد، بهسازی بوستان پارک شهر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال، احداث بوستان جنب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال و شروع به کار احداث پارک شهید خرازی با 10 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه های به بهره برداری رسیده یا در حال انجام و اتمام است.
وی به بهسازی بوستان هفده تن گلپایگان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و بیان داشت: پیاده روسازی خیابان شهید قرنی با رقمی بالغ بر دو میلیارد ریال، بهسازی خیابان امامت با 200 میلیون ریال، پروژه شاخص و مهم باغ بانوان با مساحت چهار هکتار و پیشرفت فیزیکی 35 درصد که تاکنون شش میلیارد ریال هزینه در برداشته و امیدواری نسبت به اینکه طی شش ماهه اول سال 97 به بهره برداری برسد و احداث بلوار آیت الله خوانساری، احداث واحد نقلیه موتوری با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف تقویت واحدهای آتش نشانی و موتوری شهرداری گلپایگان از جمله طرح های شهری بوده است.
جمالی با بیان اینکه به منظور تهیه نقشه جامع شهر گلپایگان نقشه برداری هوایی با مقیاس مناسب و دقت بالا در یک دوهزارم صورت گرفته است، تصریح کرد: در ناحیه 2 شهرداری گلپایگان نیز اقداماتی در راستای تسهیل رفت و آمد و تردد خودروهای عبوری از جمله احداث پل عابر پیاده و ماشین رو، احداث پیاده رو و ترمیم آسفالت و مرمت ترانشه های شهر به طول یک هزار مترمربع صورت گرفته است.
وی افزود: در واحد امور فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز طی سال 96 اقدامات و برنامه هایی از جمله تهیه و توزیع سالنامه، توزیع کیسه زباله خودرو، ساک های خرید، فضاسازی و تبلیغات شهری در مناسبت های مختلف، فراخوان مسابقه عکاسی با موضوع محیط زیست، ایجاد پایگاه روز طبیعت، برنامه پایش سلامت رانندگان حمل و نقل و .... با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان انجام شده است.
شهردار گلپایگان با تشریح سلسله گزارشات دیگر در راستای برنامه های واحد فرهنگی و اجتماعی شهرداری به برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهدا در 24 اسفندماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا با حضور اکیپ های شهرداری کاشت نهال بر سر قبور در آرامستان قاضی زاهد صورت می گیرد و به مناسبت 25 اسفند؛ روز شهر پاک نیز برنامه هایی در راستای نظافت عمومی شهر با حضور اکیپ های شهرداری و NGO های زیست محیطی در شهر گلپایگان برگزار می شود.
وی در راستای اقدامات معاونت خدمات شهری به افزایش سرانه فضای سبز طی سال جاری به میزان 24 مترمربع به ازای هر شهروند اشاره کرد و گفت: در راستای صرفه جویی مصرف آب، شهرداری اقدام به جداسازی آب شرب از آب فضای سبز برنامه ریزی کرده و به منظور کاشت انواع گل نسبت به پرورش گل های گوناگون از جمله؛ بنفشه، آهار، رز، شاه پسند و ... در جهت استقبال از بهار نزدیک 100 هزار گلدان پرورش داده است.
جمالی با اشاره به اینکه کاشت 12 هزار اصله نهال در بوستان ها و واکاری ها از 15 اسفند تا اواسط اردیبهشت از جمله برنامه های مدنظر شهرداری گلپایگان است که در این راستا اهدای نهال و رنگ آمیزی جداول به متراژ 35 هزار مترمربع انجام شده است، افزود: از جمله اقدامات دیگر معاونت خدمات شهری مربوط به واحد آتش نشانی است که در این راستا طی سال 96 بیش از دوهزار و 714 مورد آموزش به همشهریان و کارکنان ادارات مختلف شهرستان داده شده و این واحد با اعزام به 448 عملیات بیش از 254 مورد نجات یافته، 11 مورد مجروحین و 7 مورد متوفی را در عملیات آتش نشانی امدادرسانی کرده است.
وی تصریح کرد: برابر گزارش واحد خدمات شهری طی سال جاری تاکنون حدود 309 فوتی در آرامستان قاضی زاهد مدفون شده اند که از این تعداد 150 مورد زن و 159 مورد مرد بوده اند.
شهردار گلپایگان با بیان اینکه واحد خدمات شهری روزانه بیش از 30 تن زباله در سطح شهر جمع آوری و به محل های مورد نظر منتقل می کند، اظهار کرد: اتلاف سگ های ولگرد و حفر 34 مورد چاه در معابر مختلف برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر از جمله اقدامات این مرکز است و همچنین واحد حقوقی و املاک شهرداری اقداماتی را در راستای آزادسازی و تملک املاک واقع در مسیرهای احداثی صورت داده که امیدواریم تا پایان شش ماهه اول سال 97 این آزادسازی به اتمام برسد.
وی با تأکید بر اینکه سامانه 137 شهرداری آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و گزارش های مردمی در راستای موارد امور شهری است، بیان داشت: طی سال جاری بیش از 809 اجرای کار از طریق این سامانه صورت گرفته که 467 مورد آن تخلفات ساختمانی و مابقی مربوط به دیگر درخواست های شهروندان بوده است.
جمالی با اشاره به اینکه بحث ستاد بازآفرینی شهری از اقدامات ویژه با توجه به تأکید رئیس جمهور بوده است، گفت: در این راستا این ستاد در شهرستان گلپایگان با مسئولیت فرمانداری و دبیری شهرداری گلپایگان تشکیل و در اولین اقدام هفت پروژه مهم در قالب بافت های فرسوده و مراکز تاریخی در دستور کار قرار گرفته که در راستای این 7 پروژه مبلغ 50 میلیارد ریال در این ردیف جذب و در سال آینده هزینه می شود و در این خصوص شهرداری گلپایگان جزو 270 شهر پیشرو کشور و 9 شهر اول استان از بین 107 شهرستان است.
وی به مسکن مهر شهر گلپایگان اشاره کرد و در راستای ساماندهی امور خدمات در این منطقه اظهار داشت: با توجه به واگذاری این پروژه از سوی مسکن و شهرسازی به شهرداری برابر توافقات مقرر شده بود مبلغ 43 میلیارد ریال به شهرداری پرداخت شود که در این راستا تاکنون 17 میلیارد ریال به شهرداری پرداخت شده و مابقی به مبلغ 5 میلیارد ریال حواله قیر و واگذاری زمین خواهد بود.
نصب زیرساخت های پایش تصویری در مناطق مختلف شهر گلپایگان از جمله برنامه های شهرداری است که در این راستا شهردار گلپایگان به هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی تجهیزات خریداری شده آن اشاره و بیان داشت: در صورت نصب فیبر نوری از سوی مخابرات نسبت به بهره برداری از این پروژه در اسرع وقت صورت می گیرد.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری در راستای برنامه های شورای ترافیک مسئولیت و نماینده ای ندارد، اذعان کرد: 5 عضو این شورا از نمایندگان فرمانداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای و محیط زیست هستند.
بکارگیری 35 نیروی خدماتی در نظافت و پاکسازی نقاط مختلف شهر گلپایگان
در ادامه بهرام قاضی زاهدی، معاونت امور خدمات شهری گلپایگان با بیان اینکه این واحد با بکارگیری 35 نیروی خدماتی به صورت اضافه کار هر روز قسمتی از مناطق شهر گلپایگان را نظافت و پاکسازی می کند، بیان داشت: با توجه به درخواست های سطل های زباله از طرف شهروندان و ممانعتی که برخی از افراد در جانمایی این سطل های زباله دارند از شهروندان گرامی درخواست می کنیم، زباله های خود را در ساعات و روزهای تعیین شده 7 شب الی یک بامداد در محل های مورد نظر قرار دهند.
وی افزود: برابر تبصره 2 ماده 55 قانون، رفع سد معبر با شهرداری است لذا در این راستا و به منظور تسهیل در تردد عابران و وسایط نقلیه همکاری عموم مردم را می طلبیم.
140 میلیارد ریال هزینه پروژه های عمرانی شهرداری گلپایگان در سال 96
در ادامه حمیدرضا توسلی معاونت امور عمرانی شهرداری گلپایگان با بیان اینکه طی سال جاری بالغ بر 140 میلیارد ریال صرف پروژه های عمرانی در شهر گلپایگان شده است، تصریح کرد: شهرداری طی هر هفته با بهره برداری از یک پروژه عمرانی با مبلغ 300 تا 15 میلیون ریال برای بهره برداری از 40 پروژه کوچک و بزرگ هزینه کرده است.
در ادامه مسعود حبیبی، معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری گلپایگان با بیان اینکه طی سال جاری دو پروژه مهم فرهنگی با احداث و تکمیل موزه شهدا و کتابخانه شهرداری صورت گرفته است، اظهار داشت: ظرفیت کار مشارکتی و استفاده از کار خیرین می تواند در امور فرهنگی و اجتماعی بسیار ارزنده باشد.
وی افزود: شهرداری گلپایگان در اکثر کمیته ها و کارگروه های شهرستان عضویت داشته و حضور مستمر در جلسات فرهنگی و اجتماعی بیانگر این امر است که امیدواریم با استفاده از توان فکری و نیک اندیشی خیرین بتوانیم برنامه های بهتری در راستای استفاده شهروندان برگزار کنیم.
حبیبی به برگزاری سومین جشنواره دست های مهربانی در پنج شنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: امیدواریم خانواده هایی که اسباب بازی سالم و بلااستفاده دارند نسبت به تحویل آنها جهت کودکان معلول و ناتوان جسمی این واحد را یاری و همراهی کنند.
تدوین آیین نامه تبلیغات شهری در شهرداری گلپایگان
در ادامه محمد سلطانی مسئول روابط عمومی شهرداری گلپایگان ضمن تقدیر از همکاری مدیران و بخش های مختلف با این واحد بیان داشت: یکی از اقدامات شاخص روابط عمومی تدوین آیین نامه تبلیغات شهری است که به واحدهای داخل شهرداری و اصناف ابلاغ خواهد شد تا نسبت به ساماندهی تبلیغات شهری اقدام شود.
وی افزود: امیدواریم در راستای تعامل هر چه بیشتر واحدهای مختلف فرهنگی با روابط عمومی شهرداری نسبت به برگزاری برنامه های متنوع طی سال برای عموم مردم اقدام کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/24542/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت 1403 در فرودگاه اصفهان

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

داستانک/مادر آلزایمری

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

اعزام 50 درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم 10 میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم

پاسخ مبهم بانک مرکزی درباره وام ازدواج

(ویدئو) واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

فارن افرز: جنگ ایران و اسرائیل از سایه خارج شد

ارومیه نیازمند 250 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است

تصادف 3 خودرو با 3 کشته در مسیر یاسوج به اصفهان

برگزاری 12 ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

خبرگزاری آمریکایی: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند

ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم

هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان

آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان

تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان

تیمار و رهاسازی 2 توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار

(تصاویر) مادی‌های زاینده‌رود، میراث چندهزارساله مهندسی آبی

تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ

اعزام 260 زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی

ثبت 117 درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان

بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند

پیشرفت 80 درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی

مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان | آیا واقعا موشک به پایگاه هوایی اصفهان اصابت کرد؟ |ویدئو

بیش از 15 هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد

واژگونی همزمان 3 خودروی پژو در محور یاسوج به اصفهان/ مرگ 3 راننده

نمازم قضا شد

از گفته خود دلشادم

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

روزنامه اصولگرا مطرح کرد: دفاع دولت از عقلانیت

کلید 95 میلیارد دلاری برای دو جنگ؟

نوزادی فلسطینی که از شکم مادر شهیدش بیرون آورده شد

نگاه عباس عبدی به ماجرای «مسجد بوستان قیطریه»

دردسر مزمن الکترونیکی شدن نسخه دارو

فرمانده مغرور؛ بازخوانی 4 برخورد ابوالحسن بنی‌صدر و نیروهای مسلح ایران

افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد

«شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه 13 اصفهان

بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا

پیشرفت 20 درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان

خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند

بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم

آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور