پیام سپاهان

آخرين مطالب

نگاهی به مهمترین رخدادهای اصفهان در سال 96 فرهنگی

نگاهی به مهمترین رخدادهای اصفهان در سال 96
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - استان اصفهان در سال 96 شاهد رخداد ها و حوادثی گوناگون در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بود که دراین میان اخبار زیست محیطی و مساله آب همواره در صدر این رخدادها خود نمایی می کرد.
باز گشایی زاینده رود در فروردین1396 حسن آغاز این سال بود که خوشحالی شهروندان اصفهانی و کشاورزان حاشیه این رود، بوِیژه شرق اصفهان را در پی داشت اما دیری نپایید که سیمای این رود در خردادماه به خشکی گرایید و انتظاری طولانی جای این خوشحالی را گرفت.
در این مدت موضوع آب اصفهان و خشک شدن زاینده رود در همه حوزه ها رسوخ کرد و در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بیشترین حجم اخبار و صفحات مطبوعات، رسانه ها، شبکه های اجتماعی و نشست های اداری و اجرایی سال 96 را به خود اختصاص داد، حتی در هفته پایانی سال به نماز جمعه نیز کشیده شد ؛جمعی از کشاورزان شرق اصفهان هفته گذشته برای دومین بار متوالی با حضور در نماز جمعه این شهر و سردادن شعارهای اعتراض آمیز، خواستار احیای زاینده رود و تامین آب مورد نیاز کشاورزی این منطقه شدند.
اکنون که روز های پایانی سال 96 را سپری می کنیم، زاینده رود همچنان خشک است و باتوجه به تغییرات اقلیمی و کمبود ذخیره آب در پشت سد زاینده رود، چالش آب در این منطقه در سال آینده نیز مهمترین دغدغه مسئولان و خواهد بود.
گذشته از مساله آب که درسال 96 مجموعه از خبرهای خوب و بد اصفهان را بشکلی فراگیر در همه حوزه ها به خود اختصاص داد، سایر رخداد ها و تحولات این استان در حوزهای مختلف بشرح ذیل قابل تفکیک است.
الف- مهمترین رخداد ها در حوزه سیاسی:
مشارکت مردم اصفهان در صحنه های سیاسی و اجتماعی، همگام با سراسر کشور از زیبایی ها و جلوه سیاسی سال 96 بود .
برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از مهمترین جلوه های مشارکت مردم اصفهان در عرصه سیاسی بود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار شد و بیش از 60 درصد رای دهندگان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رای دادند؛ میزان مشارکت مردم در استان اصفهان در این انتخابات بیش از 73 درصد بوده است و درانتخابات شورای اسلامی کلانشهر اصفهان لیست امید با کسب اکثریت آرا به عنوان اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی این کلانشهر برگزیده شدند.
**سفر رئیس جمهوری به اصفهان
شهر اصفهان اردیبهشت 96، میزبان رئیس جمهوری بود، حسن روحانی در این سفر به عنوان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در جمع مردم اصفهان، تلاش برای دسترسی به اطلاعات جهان را از شاخصه های دولت عملکردی دولت خود عنوان کرد و افزود: دولت برای تسریع جریان آزاد اخبار و اطلاعات در فضای مجازی تلاش جدی انجام داده است.
وی اعتماد بین مردم، اقوام و دولت را از ارکان اصلی امنیت بیان و با تاکید بر لزوم توجه به این اصل مهم ، خاطرنشان کرد: آن روزی که مردم کُرد ، بلوچ، عرب و ترکمن و همه اقوام به دولت اعتماد پیدا کنند، آن موقع امنیت کامل در کشور برقرار می شود.
* تغییر استاندار اصفهان :
" محسن مهرعلیزاده" ، هفتم آبان سال 96 در جلسه هیات دولت به عنوان چهاردهمین استاندار اصفهان انتخاب و جایگزین رسول زرگر پور شد.
هم اکنون نزدیک به 4 ماه از انتصاب مهر علیزاده به سمت استاندار اصفهان می گذرد و در این مدت، سه مشکل اساسی و فرا روی اصفهان شامل آب، محیط زیست و اشتغال را محور برنامه های خود قرار داده است.
محسن مهرعلیزاده بر حل مشکل آب، مقابله با بروکراسی، تسهیل در روند سرمایه گذاری و تولید، وتقویت و توسعه صنعت گردشگری به عنوان رویکردهای مدیریتی استان اصفهان مورد تاکید کرده است.
وی جایگزینی پساب شهری در مصارف صنعتی و همچنین تغییرنوع کشت‌ها و آبیاری ها به گونه استفاده کمتر از آب را از دیگر برنامه های خود برای پرداختن به مشکل آب استان قرار داده است.
*همچنین برکناری فرماندار گلپایگان در پی مشاجره لفظی با یک خبرنگار از دیگر رخداد سیاسی اصفهان در سال 96 بود که بشکلی گسترده در شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی بازتاب داشت.
11 بهمن سال 96 " حسین فراست " فرماندار شهرستان گلپایگان در پی مشاجره لفظی با یک خبرنگار با تصمیم استاندار اصفهان برکنار و " محمدرضا توسلی " بخشدار مرکزی گلپایگان به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.
ب: مهمترین رخداد های بخش اقتصادی، صنعت و کشاورزی استان اصفهان در سال 96
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی، 880 معدن، حدود 100 هزار واحد صنفی و 570 هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از استان های سرآمد کشور در بخش اقتصادی است که این بخش در سال 96 با فراز و نشیب هایی همراه بود.
با وجودیکه برخی واحدهای صنعتی و صنفی این استان بدلایل مسائل به جا مانده از سال های گذشته با مشکل هایی مانند رکود مواجه بود و بخشی از اراضی کشاورزی بویژه در شرق اصفهان بدلیل جاری نشدن رودخانه زاینده رود در نیمه دوم سال زیر کشت نرفت اما با تلاش مردم، بخش خصوصی و دولت، توفیق های بسیاری از جمله در کسب رتبه های نخست در بخش های مختلف و تولیدات صنعتی، راه اندازی مجدد برخی کارخانه ها و کارگاه ها و افزایش صادرات و تولید محصولات کشاورزی حاصل شد.
*** از سرگیری تولید در پلی اکریل
شاید بتوان از سر گیری فعالیت و تولید کارخانه بزرگ پلی اکریل اصفهان را یکی از توفیق های این استان در سال جاری در حمایت از صنایع بویژه صنعت نساجی عنوان کرد.
شرکت پلی اکریل با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار کارگر و کارمند در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و سال 95 از فعالیت و تولید بازماند و کارگرانش در 6 ماه نخست امسال زیر پوشش بیمه بیکاری قرارگرفتند.
سال گذشته با پیگیری وزارتخانه های ' صنعت، معدن و تجارت' و 'تعاون، کار و رفاه اجتماعی'، مدیریت استان اصفهان، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اکریل 200 میلیارد ریال از سوی دولت برای کمک به پلی اکریل و آبان امسال نیز 200 میلیارد ریال دیگر از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شد.
این حمایت ها در کنار پیگیری های مجدانه مدیریت استان و مدیران و کارگران این کارخانه باعث شد تا از نیمه دوم امسال بخشی از مواد اولیه مورد نیاز، تامین و برخی از خطوط تولید کارخانه از جمله پلی استر و اکریلیک راه اندازی شود و کارگران به سر کار خود بازگردند.
*** بهره برداری طرح های بزرگ ملی
از دیگر رخدادهای بخش صنعت اصفهان در سالجاری نیز می توان به بهره برداری از 9 طرح با سرمایه گذاری 952 میلیارد ریال و ایجاد 203 فرصت شغلی همزمان با دهه فجر اشاره کرد.
این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله نساجی، انرژی و فولاد در شهرستان های اصفهان، لنجان، شاهین شهر و میمه، کاشان، آران و بیدگل و شهرضا افتتاح شد.
بهره برداری از سه طرح ملی و بزرگ شامل توسعه مجتمع فولاد سبا، فولاد سپید فراب کویر و فیلم های صنعتی شرکت سپهر پلیمر سپاهان نیز از دیگر دستاوردهای بخش صنعت در استان اصفهان است.
این طرح های ملی با سرمایه پنج هزار و 306 میلیارد ریال و 146 میلیون یورو و اشتغالزایی 456 نفر در استان اصفهان بهره برداری شد.
*** افزایش صادرات
افزایش صادرات محصولات مختلف از استان اصفهان به خارج کشور نیز از مهمترین تحولات استان در سالجاری است.
تا پایان بهمن ماه امسال، 947 قلم کالا به وزن چهار میلیون و 517 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 540 میلیون و 796 هزار دلار به مقصد 104 کشور جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 75 درصد و از حیث ارزش 41 درصد افزایش داشته است.
عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان، آهن آلات و فولاد به ارزش 441 میلیون دلار، محصولات پتروشیمی 356 میلیون دلار و فرش 145 میلیون دلار است.
مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، پاکستان و تایلند است.
*** کاهش نرخ بیکاری
تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری استان اصفهان در سال 96 نیز از نکات قابل توجه است بطوریکه نرخ بیکاری استان در پاییز امسال در مقایسه با فصل بهار و تابستان به ترتیب 2.4 و 0.3 واحد کاهش یافت.
متوسط نرخ بیکاری استان اصفهان تا پاییز امسال حدود 14.6 درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 0.7 درصد کاهش یافت. میانگین نرخ بیکاری در کشور حدود 11.5 درصد است.
متوسط نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در سه فصل اول سالجاری در مقایسه با دوره مشابه سال 95 حدود 1.1 درصد افزایش یافته است.
کارشناسان اقتصادی اجرای طرح های مختلف اشتغالزایی از جمله طرح اشتغال فراگیر با تعهد ایجاد 90 هزار شغل در استان اصفهان، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی دارای مشکل و پیگیری برای رفع موانع تولید را از جمله دلایل روند کاهشی نرخ بیکاری عنوان کرده اند.
*** کشاورزی
در بخش کشاورزی نیز حدود 500 هزار هکتار از اراضی استان اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت که حدود 6 میلیون تُن تولید محصول داشته است.
بیشترین سطح زیر کشت در استان اصفهان را غلات با سهم بیش از 54 درصد، بخود اختصاص داده است.
امسال 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان صورت گرفت و در دهه فجر امسال 206 پروژه جهاد کشاورزی استان با 144 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای یکهزار نفر و تثبیت شغل یکهزار نفر دیگر شد.
ارزش کل محصولات کشاورزی و دامی صادر شده از گمرک استان اصفهان در سال 95 حدود 80 میلیون دلار بوده که در سال جاری به 85 میلیون دلار افزایش یافته است.
حیوانات زنده، ماهی، گوشت مرغ،تخم مرغ، میگو، شیر خشک، لبنیات، عسل، صیفی جات، خشکبار، زعفران، انواع میوه مانند زردآلو، هلو، انواع شیره، لعاب و مواد غلیظ کننده، انواع روغن مانند روغن بادام و سویا، انواع خمیر، رب گوجه فرنگی، فراورده های غذایی مرکب، آبمیوه، گلاب و انواع دستگاه های کشاورزی و همچنین تجهیزات گلخانه ای از مهمترین محصولات صادراتی کشاورزی و دامی استان اصفهان به خارج از کشور است ، مجموع تولیدات سالانه دامی این استان بالغ بر یک میلیون و 500 هزار تُن است.
همچنین با توجه به خشکسالی های دهه اخیر و کم آبی موجود، تغییر الگوی کشت و روی آوردن به کشت گیاهان مقاوم به خشکی، پسته، زعفران و گیاهان دارویی در دستور کار بخش کشاورزی استان اصفهان قرار گرفته است از این روز کشت محصولات زعفران در استان اصفهان در 180 هکتار، پسته 500 هکتار، گل محمدی 200 هکتار و گیاهان دارویی 150 هکتار انجام می شود.
جمع واحدهای فعال صنعتی و تولیدی استان اصفهان بر اساس آخرین آمار اعلام شده، 9 هزار و 193 واحد است، این واحدها دارای سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر هستند.
استان صفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
11 درصد از اشتغال و هشت درصد از تولید ناخالص ملی اصفهان نیز به بخش کشاورزی اختصاص دارد. سال 96 در اصفهان بود.
** 500 هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و 22 هزار بنا و اثر تاریخی که هزار و 850 اثر به ثبت ملی و چهار اثر جهانی، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
از طرفی استان اصفهان یکی از بزرگترین مراکز تولید انواع مختلف صنایع دستی ایران بشمار می‌رود و از دیرباز گهواره هنرهای زیبا و صنایع دستی بوده‌ است.
براساس آمارهای موجود از ابتدای سالجاری تاکنون 500 هزار گردشگر خارجی از بنا‌های تاریخی استان بازدید کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد رشد داشته است.
این گردشگران از 86 کشور جهان از جمله فرانسه، آلمان، اسپانیا، کشورهای شمال اروپا، چین و کشورهای مسلمان به اصفهان سفر کردند که گردشگران اروپایی از نظر تعداد رتبه نخست را در این سفرها به خود اختصاص دادند.
**افزایش اقامتگاه بومگردی از 50 به 263 اقامتگاه در اصفهان
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری بویژه در مناطق شرق و غرب از جمله استانهای پیشرو در رویکرد به بومگردی محسوب می شود بگونه که تعداد اقامتگاه های بومگردی این استان از سال 92 از50 باب به 263 اقامتگاه رسیده است.
علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران خارجی بویژه اروپایی ها علاقه زیادی به دیدن مناطق کویری شرق اصفهان بویژه خور و بیابانک دارند و به همین دلیل ایجاد اقامتگاه های بومگردی در این منطقه نیز مورد توجه است.
هم اکنون تمامی مناطق شرق و غرب و شمال و جنوب استان اصفهان دارای اقامتگاه و کمپ های گردشگری است.
**تعداد روزهای پاک در اصفهان به 10 روز رسید
از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر اصفهان 256 روز هوای سالم و 10 روز هوای پاک ثبت شده و از شدت آلایندگی ها در این کلانشهر کاسته شده است.
این در حالیست که کیفیت هوای اصفهان همچنان در بیشتر روزهای سال به علت وارونگی دما، دود ناشی از خودروها، فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده از جمله کوره های آجرپزی و گچ پزی و همچنین پدیده گرد و غبار در شرایط ناسالم قرار دارد.
سهم آلاینده های ناشی از حمل و نقل 74.7 درصد، بخش صنعت حدود 4 درصد، بخش خانگی و تجاری کمتر از 2 درصد و بخش کشاورزی نیز1.16 درصد در میزان آلودگی هوای اصفهان سهم دارد.
شدت آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در سال های اخیر موجب شد تا مسئولان استان به تهیه، تدوین و درنهایت اجرای طرحی با عنوان برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در سال 92 اقدام کنند.
با وجود همه اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوای کلان شهر اصفهان در چند سال اخیر باز هم کماکان نفس اصفهان در بسیاری از روزها به شماره می افتد و هوای شهر گنبد های فیروزه ای خاکستری رنگ می شود.
** 900 نفر درجریان حوادث رانندگی سال 96 در استان اصفهان جان خود را از دست دادند
بنا بر اعلام رییس پلیس راهور استان اصفهان از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع بالغ بر 900 نفر در حوادث ترافیکی این استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 560 نفر در حوادث ترافیکی برون شهری و بالغ بر 350 نفر در تصادفات درون شهری و بیشتر به علت سرعت غیرمجاز و عدم رعایت قوانین کشته شدند.
سرهنگ رضا رضایی افزود: همچنین در این مدت یکساله 2 میلیون و 850 هزار برگه جریمه تخلف خودرویی صادر شد که 45 درصد این تخلفات در کلانشهر اصفهان و 40 درصد هم توسط دوربین های پایش تصویری ثبت شده است.
**سقوط دو دختر نوجوان در مهرماه امسال در اصفهان
29 مهر سالجاری دو دختر دانش آموز نوجوان از پل چمران اصفهان به پایین سقوط کردند که یکی از آنها جان باخت و نفر دوم به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.
در ابتدا علت این حادثه از سوی برخی مراجع، تحت تاثیر چالش "نهنگ آبی" عنوان شد و سپس این علت از سوی مسئولان قضایی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رد شد.
**سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در منطقه پادنای سمیرم
هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یاسوج با 60 مسافر و شش خدمه صبح یکشنبه 29 بهمن ماه در منطقه کوهستانی دنا از توابع شهرستان سمیرم (160 کیلومتری جنوب غربی اصفهان) به کوه برخورد کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.
*تحولات ورزشی سال 96 استان اصفهان*
میزبانی و قهرمانی اصفهان در جام قهرمانی کشتی فرنگی باشگاه های جهان، قهرمانی در جهان و شکستن رکورد جهان توسط پولادمرد اصفهانی، تغییرات اساسی در باشگاه و تیم سپاهان اصفهان و اعلام تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی استان اصفهان تا سال 1400از جمله مهمترین رخدادهای ورزشی استان اصفهان در سال 96 بود.
*** جام قهرمانی کشتی فرنگی باشگاههای جهان در نصف جهان ماند
تیم کشتی فرنگی بیمه رازی اصفهان در دیدار فینال چهارمین دوره جام کشتی فرنگی باشگاههای جهان با شکست سینا صنعت ایذه مدافع عنوان قهرمانی، برای دومین بار قهرمان این رقابت ها شد.
چهارمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان آذرماه امسال با حضور 10 تیم خارجی و سه تیم داخلی در سالن 6 هزار نفری 25 آبان شهر اصفهان برگزار شد.
بیمه رازی اصفهان در دیدار فینال با پیروزی 8 بر 2 مقابل سینا صنعت ایذه به برتری رسید و برای دومین بار قهرمان جام باشگاه های جهان شد.
همچنین تیم های بیوک شهیر ترکیه و گئورگین کلاب گرجستان به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.
تیم های مسکو روسیه، شهدای مدافع حرم قم، دینامو ارمنستان، سامسون اوکراین، المپیک هاپس رومانی و اس سی بوداپست مجارستان نیز در رده های پنجم تا دهم قرار گرفتند.
*** قهرمانی در جهان و شکستن رکورد جهان توسط پولادمرد اصفهانی
سهراب مرادی ملی پوش اصفهانی دسته 94 کیلوگرم کشورمان با مجموع 413 کیلوگرم در رقابت های وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا به مدال طلا دست یافت و به میزان یک کیلوگرم رکورد مجموع دنیا را ارتقا داد.
این ورزشکار آذر امسال در جریان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان موفق به شکستن رکورد جهانی شد.
مرادی در حرکات یک ضرب با 184 کیلوگرم، مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کیلوگرم، مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز بدست آورد.
مرادی همچنین در دومین حرکت برای جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه 233 کیلوگرمی، رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال، یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را که به نام خودش بود، چهار کیلوگرم ارتقاء داد.
«سیمون کولچی» از لهستان از سال 2000 میلادی رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته 94 کیلوگرم را در اختیار داشت.
پولادمرد اصفهانی، پیشتر در بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور امسال در ترکمنستان برگزار شد، در حرکت یک ضرب وزنه 185 کیلوگرم و در دو ضرب وزنه 228 کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع 413 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را دو کیلوگرم ارتقاء داد.
او همچنین در نظرسنجی فدراسیون جهانی وزنه برداری در باره برترین وزنه بردار سال 2017 در جای سوم قرار گرفت.
این ورزشکار در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک 2016 ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان در المپیک لقب گرفت.
مرادی، زاده شهرستان لنجان(در 45 کیلومتری اصفهان) است.
*** تغییرات اساسی در باشگاه و تیم سپاهان اصفهان
دی ماه امسال در پی ادامه شکست های تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر باشگاههای کشور 'محسن مهرعلیزاده' استاندار اصفهان در نامه ای به 'بهرام سبحانی' مدیرعامل فولاد مبارکه خواستار بازنگری و تغییر مدیریت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان شد.
در پی این اقدام، محسن طاهری مدیرعامل این باشگاه دی ماه امسال از سمت خود کناره گیری کرد.
همچنین زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال سپاهان بدلیل نتایج ضعیف در فصل جاری در 30 دی 1396 با توافقی دوطرفه از سپاهان جدا شد.
پس از آن هیات مدیره این باشگاه در جلسه ای با حضور مسعود تابش سرپرست این باشگاه، هدایت موقت تیم را به کریم قنبری واگذار و پس از آن 'منصور ابراهیم زاد ' را به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان انتخاب کرد.
سپاهان در حال حاضر با 27 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد.
همچنین این باشگاه مهرماه امسال در عرصه تیمداری فوتبال بانوان وارد میدان شد.
در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان، تیم فوتبال بانوان آینده ‌سازان نجف آباد قهرمان فصل گذشته اعلام انحلال کرد و سعید موحدی مدیرعامل این باشگاه مشکلات مالی و نبود اسپانسر را دلیل این برکناری برشمرد.
پس از آن فولاد مبارکه سپاهان اعلام کرد که از این تیم به عنوان تنها تیم استانی در فوتبال بانوان حمایت خواهد کرد و همین امر نخستین شهرآورد تاریخ فوتبال بانوان کشور را در هفته اول لیگ برتر میان تیمهای سپاهان و ذوب آهن اصفهان رقم زد.
*** اعلام تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی استان اصفهان تا سال 1400
محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان آذرماه امسال اعلام کرد: 164 طرح نیمه تمام ورزشی استان اصفهان تا سال 1400 و در همین دولت تکمیل و افتتاح خواهد شد.
به گفته محمد سلطان حسینی در سال 92 حدود 328 طرح ورزشی ناتمام در استان اصفهان وجود داشت اما این آمار هم اکنون به نصف کاهش یافته است.
9 طرح ورزشی نیز همزمان با دهه فجر در استان اصفهان با هزینه هشت میلیارد و 820 میلیون افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
در سال 92 حدود 400 باشگاه ثبت شده در استان اصفهان مشغول به فعالیت بودند اما هم اکنون یک هزار و 200 باشگاه ثبت شده در استان اصفهان وجود دارد.
گ/2093 / 6020/3110/ 6994

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/24709/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده‌شدن صدای انفجار در قهجاورستان اصفهان

ادعای حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران + جزئیات

خبر فوری: اخبار شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان / حمله اسرائیل صحت دارد؟

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

امینت کامل در شهر و استان اصفهان برقرار است

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

وضعیت آرام در حوالی پایگاه هشتم شکاری اصفهان

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

اعلام آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان

جزییات فعال شدن پدافند هوایی در اصفهان | زیرپرنده‌ها کی وارد آسمان اصفهان شدند؟

خبرنگار حاضر در اصفهان: شهر در امنیت و آرامش کامل است

شنیده شدن چند صدای انفجار توسط شهروندان در اصفهان

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان/نشانی از انفجار و تخریب نیست

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

زیرنویس شبکه خبر: صدای انفجار شدید در اصفهان شنیده شد

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

صدای انفجار در اصفهان / نشانی از انفجار و تخریب نیست

حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور

فعال شدن پدافندی هوایی ایران در آسمان اصفهان | ببینید

شنیده شدن چند صدای انفجار در آسمان اصفهان

وضعیت کنونی شهر اصفهان

علت صدای انفجار در اصفهان اعلام شد

تصاویری از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تأسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

آرامش شهر اصفهان در شبکه‌های اسرائیلی

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد