پیام سپاهان

آخرين مطالب

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

بررسی مشکلات حوضه زاینده رود/پرونده دانه درشت ها بررسی می شود سیاسی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - سخنگوی قوه قضائیه گفت: تمایل داشتم برخی موضوعات در حوضه زاینده رود را از زبان مسئولان و مردم بشنویم و بررسی کنیم چه اقدام عاجلی می توان با همکاری مردم و مسئولان انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اصفهان با تبریک ایام مبارک ماه رجب المرجب و فرا رسیدن سال نو، اظهار داشت: این نشست با دیگر جلسات متفاوت است چرا که به سوال اصحاب رسانه اختصاص دارد اما برای نشست امروز دو انگیزه دیگر نیز دنبال می کنم.
وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای زندانیان از سوی بنیاد تعاون تشکیل شده که ساخته دست مددجویان با همکاری این بنیاد است که خواستم از نزدیک شاهد این تولیدات که در رشد اقتصادی کشور نیز موثر است، قرار گیرم.
سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در ارتباط با موضوع آب در کل کشور نیز مسایلی داریم و با توجه به خشکسالی، برخی استان‌ها از جمله استان اصفهان چندین سال است، با خشکسالی طولانی مواجه شده است.
وی ادامه داد: اقداماتی که باید در دهه های گذشته در ارتباط با زاینده رود انجام می شد به اتمام نرسیده و یا به درستی انجام نشده است و در زمینه مدیریت مصرف آب و جداسازی آب شرب، کشاورزی و صنعت، مجموعه اقدامات لازم انجام نشده است.
اژه ای با اشاره به اینکه بر این اساس تعدادی از مردم استان اصفهان با مشکل مواجه شده اند، گفت: اهل این استان هستم و از مشکلات اطلاع دارم و با این وجود تمایل داشتم برخی موضوعات را از زبان مسئولان و مردم بشنویم و بررسی کنیم چه اقدام عاجلی می توان با همکاری مردم و مسئولان انجام داد.
مشکلات مردم با زبان نمادین یا رسا به گوش مسئولان برسد
محسنی با تاکید بر اینکه سه اقدام در این زمینه توسط مردم در حال انجام است، گفت: مشکل اصلی مردم با زبان رسا یا اقدامات نمادین تبیین شود و درد آنها به گوش مسئولان و دیگر افراد جامعه برسد.
وی اضافه کرد: مطلب سوم اینکه این افراد تلاش دارند تا کسی از این اعتراض و اقدامات آنها که در راستای مطالبات برحق است سوء استفاده نکند.
سخنگوی قوه قضائیه با تصریح بر این نکته که نباید اجازه دهیم تا سوءاستفاده افراد فرصت طلب مطالبات برحق مردم را تضییع کند، بیان داشت: ما نیز باید کمک کنیم تا سریع تر مشکل در حد امکان رفع شود و بر این اساس با سفر به اصفهان سعی داریم اقدامات عاجل را بررسی کنیم.
وی با بیان اینکه بنیاد تعاون اقدامی نیک را در سال های اخیر شتاب بخشیده است، ابراز داشت: این بنیاد کمک می کند تا افرادی که به هر دلیل به زندان می روند در زندان بیکار نبوده و نیروی جوانی آنها هدر نشود چراکه بیکاری در زندان خود موجب فساد است.
محسنی اژه ای مشکل مضاعف را از دست دادن نان آور برای خانواده‌های زندانیان برشمرد و تاکید کرد: بنیاد تعاون با تدبیر، حرکت جهادگونه، ابتکار و نوآوری در زندان و خار ج از زندان مددجویان را به کار، اشتغال و حرفه آموزی و حتی کارهای معنوی مشغول کرده است.
لزوم ورود بخش خصوصی به اشتغال زایی برای زندانیان
وی ادامه داد: از سویی این اقدام موجب حرفه آموزی و امکان اشتغال پس از خروج زندانیان از زندان می شود که در رفع بیکاری که موجب بسیاری از فسادها است، کمک کننده خواهد بود.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: به طور کلی ما علاقمند هستیم که زندانی نداشته باشیم اما به هرحال تا تحقق این آرزو، باید زندانی بیکار نباشد و بنیاد تعاون و سازمان زندان ها با حرکت جهادگونه کار را ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه کمک بخش خصوصی در این ارتباط ضروری است، گفت: برخی افراد به هر دلیل الزاما باید در زندان باشند که می توان با کمک بخش خصوصی به اشتغال آنها کمک کرد.
محسنی اژه ای با بیان اینکه برخی افراد لازم نیست حتما در زندان نگهداری شوند، ابراز داشت: بر این اساس توسط بخش خصوصی می توان ساختمانی ساخت و با نظارت سازمان زندان‌ها این نیروها را تا این مکان برای اشتغال همراهی کرد.
وی با اشاره به اینکه حتی برخی افراد دارای جرائم کوچک می توانند آزادتر باشند و در فضای آزاد فعالیت کنند، گفت: در این زمینه اعتقاد داریم نباید اجازه دهیم افرادی که فریب خورده و یا در اثر تنگ دستی و فقر به جرائم رو می آورند، چندین سال در زندان بوده و پس از زندان نیز با مشکلاتی مانند جایگاه در جامعه، شغل و درآمد روبرو شوند.
فعالیت شرکت های لیزینگی یکی از دغدغه های مهم دستگاه قضا
سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه قضاوت کار بسیار سختی است، بیان داشت: در منابع دینی و مذهبی بر مسئله قضا تاکید بسیار شده است چراکه شناخت حق بسیار سخت و مهم است و بر این اساس ورود در کار قضا نه بر اساس اشتغال به یک کار بلکه بر اساس وظیفه باید انجام شود.
وی یکی از مشکلات مهم مردم را شرکت‌های لیزینگی برشمرد و ابراز داشت: در این راستا کوتاهی عمومی در ارتباط با اعتماد به این شرکت‌ها نیز وجود دارد اما قوه قضائیه بنا بر وظیفه خود اقدام به تعقیب، زندانی کردن و گاه اعمال جزاهای بسیار سنگین خواهد کرد اما این امر پول مردم را بازنمی‌گرداند.
محسنی اژه‌ای گفت: در واقع در مرحله نخست مال باخته بودجه خود را می خواهد اما پولی در دسترس نیست، بر این اساس توقع مردم درست است اما قوه قضائیه کاری در این ارتباط نمی تواند انجام دهد و ممکن است این امر موجب نارضایتی‌هایی شود.
وی افزود: در این موارد از طریق بانک مرکزی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی برای پیگیری و تعقیب بودجه‌ها اقدام می کنیم اما به نتیجه نمی رسیم.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: دلیل عمده پرونده هایی که شکات کثیر دارد و به نتیجه نرسیده، این است که این شرکت‌ها در اصل از پول مردم سود داده و تمام منابع مالی را به اتمام رسانده‌اند.
قوه قضاییه برای انجام تکالیف خود به 23 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
وی با بیان اینکه قوه قضائیه بیش از 23 هزار میلیارد تومان برای انجام تکالیف محول شده توسط دولت و برنامه ششم توسعه نیاز دارد، اظهار داشت: با کمال تعجب دولت تنها هشت هزار میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد داد و با رایزنی‌هایی با مجلس محترم تنها هشتصد میلیون تومان به آن اضافه شد که تا سقف مورد نیاز قوه قضائیه فاصله بسیار دارد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در چند سال گذشته چند اولویت در دستور کار داشتیم که برخی هنوز در اولویت سال‌های آینده نیز هست، ابراز داشت: با توجه به اینکه سال اقتصاد مقاومتی را در پیش رو داشتیم، قوه قضائیه هر اقدامی برای تولید، اشتغال بیشتر، تامین امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و فعالیت‌های سالم اقتصادی را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است.
وی مبارزه با قاچاق را از دیگر اولویت های بسیار مهم قوه قضائیه برشمرد و بیان داشت: هر نوع قاچاق به تولید داخلی ما ضربه می زند و بیکار شدن تولیدکننده تبعات بسیاری را به همراه دارد.
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رئیس جمهور است، تصریح کرد: در این راستا این ستاد سیاست گذاری، آسیب شناسی و حساب کشی از دستگاه ها را برعهده دارد.
وی افزود: البته قوه قضائیه نیز در مواردی از قاچاق وظیفه ذاتی دارد و بر این اساس مبارزه با قاچاق را از اولویت های خود نیز قرار داده است.
برخورد قوه قضاییه با دانه درشت های متخلف
محسنی اژه‌ای از اولویت‌های مهم قوه قضائیه را ورود مدعی العموم به حقوق عامه برشمرد و اظهار داشت: بر این اساس دادستان های کشور نسبت به احیای حقوق عامه تلاش می‌کنند و اجازه نمی‌دهند افرادی حقوق مردم را پایمال کنند، البته هر دادستان نمی تواند خود حقوق عامه یا عملکرد مورد نیاز را تشخیص دهد و بر این اساس در حال تدوین دستورالعملی در این ارتباط هستیم.
وی از دیگر اولویت‌های مهم قوه قضائیه را مبارزه همه جانبه با مفاسد به ویژه در دستگاه‌های حکومتی مانند قوه قضائیه برشمرد، تاکید کرد: اختلاس، ارتشاء، اخلال در نظام اقتصادی و غیره از مهم ترین این موارد است که از حبس های طولانی مدت تا اعدام را در پی دارد.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: برخلاف برخی صحبت ها درباره عدم برخورد با دانه درشت های متخلف در سال های اخیر، اغلب افرادی که این سال ها پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گرفت و برخی هنوز در دست بررسی است مانند برادر رئیس جمهور، برادر معاون اول رئیس جمهور، بقایی، مشایی، بابک زنجانی و غیره از دانه درشت‌ها هستند.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه یک هزار و 123 هکتار از منابع طبیعی که به ناحق یا غیرقانونی تصرف شده بود در سال 96 رفع تصرف شد، گفت: اصفهان دارای پرونده‌های با چندین هزار شاکی است و متخلف دستگیر شده اما اموالی به میزان شکایت شکات وجود ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/24711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه