پیام سپاهان

آخرين مطالب

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان:

عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس ایران در دانشکده‌های دنیا تدریس می‌شود سیاسی

عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس ایران در دانشکده‌های دنیا تدریس می‌شود
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان گفت: در برخی دانشکده‌های نظامی دنیا، عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس مانند فتح المبین و والفجر 8 تدریس شده و از کشورهای دیگر دانشجوی خلبانی پذیرش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر محسن آذرافروز پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های هفته ارتش در اصفهان اظهار داشت: ارتش ایران پیش از انقلاب وابستگی زیادی به مستشاران خارجی داشت به نوعی که حدود 50 هزار نفر از این افراد در بخش های مختلف ارتش حضور داشتند که این امر به دلیل عدم اعتماد رژیم شاهنشاهی به ملت و ارتش انجام می شد.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب و دستور به ترک ایران، مستشاران با خیال راحت این کار را انجام دادند چرا که معتقد بودند ایرانی‌ها توان استفاده از ادوات جنگی به ویژه در بخش هوایی را ندارند، افزود: این اتفاق رخ نداد و هشت سال دفاع مقدس را با همین جنگ‌افزارها پیش بردیم و در مناطق عملیاتی در بدترین شرایط جنگی هواپیماها و هلیکوپترها اورهال شدند به نوعی که در روز نخست جنگ 140 فروند از همین هواپیماها به پادگان‌های عراقی حمله کردند.
جوانان و بدنه اصلی ارتش در پیش از انقلاب نیز از افراد مومن و در خط امام بودند
ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان تاکید کرد: دشمن از این مطلب غافل بود که جوانان و بدنه اصلی ارتش از افراد مومن و علاقه مند به وطن تشکیل شده است به نوعی که پیش از انقلاب بسیاری از نیروهای ارتشی در بند رژیم پهلوی بودند و اکثریت ارتش از نیروهای مومن، انقلابی و در خط امام خمینی (ره) بودند.
وی ادامه داد: پس از پیوستن ارتش به انقلاب اسلامی، این نیروی نظامی پایه توانمند انقلاب اسلامی قرار گرفت به نوعی که کودتاهایی مانند نوژه را شناسایی کرد و در دوران پس از انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف مورد نیاز نظام همواره پیشرو بوده است.
فرمان تاریخی امام خمینی در راستای حمایت از ارتش
امیر آذرافروز با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب نیروهای منافق و افرادی که از نیروهای ضدانقلاب خط می‌گرفتند برای ضعیف کردن ارتش ندای انحلال آن را سر دادند، ابراز داشت: امام خمینی با بینش عظیم سیاسی و اجتماعی و تدبیر بی نظیر خود برخلاف نظر دشمنان کشور با فرمان تاریخی و راهبردی روز 29 فروردین 58 روز ارتش نامیدند و حمایت خود را از ارتش نشان دادند.
وی اضافه کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب تلاش‌ها بر این مبنا قرار گرفت که همه نهادها از نظر نیروی انسانی، تجهیزاتی و غیره روی پای خود بایستند و بر این اساس ارتش ایران از کشورهایی است که مستشار نظامی ندارد.
ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ارتش در حوزه تجهیزاتی خودکفایی دارد، بیان داشت: تجهیزاتی که پیش از انقلاب خریداری شده بود نیز به نحو احسن مورد نگهداری و استفاده قرار گرفت و از اواسط دوران دفاع مقدس نیز ساخت تجهیزات جدید مورد نیاز در عملیات‌ها آغاز شد به نوعی که در زمینه موشکی از ساخت موشک «عقاب» در دوران دفاع مقدس امروز به موشک «شهاب سه» رسیدیم که این سرعت تغییر در دنیا بی نظیر است.
پذیرش دانشجوی خلبانی از دیگر کشورها
وی با اشاره به تغییرات در ماهیت آموزش‌های ارتش گفت: امروز آموزش در ارتش به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که به طور مثال در نیروی هوایی حتی از کشورهای دیگر دانشجوی خلبانی پذیرش می‌کنیم.
امیر آذرافروز افزود: در کنار آموزش‌های تخصصی افزودن آموزش‌های اسلامی بر مبنای قرآن و همچنین استفاده از تجربه با ارزش دوران دفاع مقدس، کیفیت آموزش‌های ایران به اندازه‌ای افزایش یافته است که سایر کشورهای دنیا خواهان فراگیری آموزش‌های سطح بالای ما هستند و در برخی دانشکده‌های نظامی دنیا برخی عملیات‌های بزرگ نیروهای مسلح ما در دوران دفاع مقدس مانند عملیات‌های بیت المقدس، فتح المبین و والفجر 8 تدریس می‌شود.
وی تاکید کرد: امروز از نظر موفقیت های عملی و علمی به سطحی دست یافته‌ایم که زمانیکه داعش حرکت مذبوحانه در کشور ما انجام داد بلافاصله از داخل کشور خودمان به شکل دقیق نقطه ای را در دیرالزور هدف قرار دادیم که محل تجمع داعش بود به نوعی که به نیروهای غیرنظامی آسیبی نرسد.
نیروی ارتش در اصفهان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است
ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فداکاری‌های ارتش در دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: دشمن پس از پیروزی انقلاب در مرزهای جمهوری اسلامی ایرن در ترکمن صحرا، سیستان، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی تحرکات زیادی انجام داد که نخستین نیرویی که داوطلبانه در این عرصه‌ها حضور یافت ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی و مرزی حضور داشت و شهدایی پیش از آغاز جنگ تقدیم کرده است، ابراز داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران 48 هزار شهید، 26 هزار آزاده و 20 هزار جانباز را تقدیم کرده است و نیروی ارتش در اصفهان نیز بیش از سه هزار شهید ارتش، 15 هزار و 500 نفر جانباز و یک هزار و 219 آزاده در این راه تقدیم داشته است.
نیروی هوایی پرواز عملیاتی متعدد برای تامین امنیت آسمان‌ کشورمان دارد
وی اضافه کرد: پدافند هوایی در تمام مناطق حساس عملیاتی دفاع مقدس حضور داشت و امروز نیز در خط مقدم فعالیت های مورد نیاز کشور حضور دارد به نوعی که نخستین راداری که سقوط هواپیمای تهران یاسوج، هواپیمای ترکیه و مختصات دقیق محل سقوط را شناسایی کرد مربوط به نیروهای پدافند هوایی اصفهان بود.
ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نیروی هوایی پرواز عملیاتی متعدد برای تامین امنیت آسمان‌ کشورمان دارد، گفت: هوانیروز جمهوری اسلامی ایران نیز هم در زمان جنگ رشادت‌های زیادی انجام ‌داده‌ است و اکنون در عملیات‌ امدادرسانی جاده‌ای و مواقع بحرانی به بهترین نحو انجام وظیفه می‌کند که جای تقدیر دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/28245/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد