پیام سپاهان

آخرين مطالب

امینی:

مردم مدیریت نکنند، تابستان با مشکل تامین آب مواجه می‌شویم اقتصادی

مردم مدیریت نکنند، تابستان با مشکل تامین آب مواجه می‌شویم
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اصفهانی ها اگر در نیم فصل نخست امسال می خواهند با چالش جدی در دسترسی پایدار به آب شرب مواجه نشوند، باید مصرف شان را مدیریت کنند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی با اشاره به وضعیت منابع آب شرب در اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته میزان بارش در حوضه آبریز زاینده رود حدود 1200 میلیمتر بوده که این رقم در سال آبی جاری با احتساب بارندگی های اخیر به 477 میلیمتر کاهش یافته است.
وی افزود: این ارقام بیانگر این است که در سال آبی جاری میزان بارندگی در حوضه آبریز زاینده رود، یک سوم بارش ها در سال گذشته در این حوضه بود، هم چنین در سال گذشته آورد سد زاینده رود حدود یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بود که این رقم هم اکنون به 360 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره نقش میزان آورد آب در سد زاینده رود در تامین پایدار آب شرب مشترکان، گفت: در حال حاضر آب شرب بیش از 6 میلیون نفر از مردم استان اصفهان و استان های همجوار از سد زاینده رود تامین می شود در حالیکه میزان آورد سد زاینده رود در سال آبی جاری، یک چهارم میزان آورد آب در سال گذشته است، در حالیکه این حجم از آورد سد زاینده رود علاوه بر رفع نیاز آبی برای مصارف شرب به منظور تامین مصارف کشاورزی و صنعت هم لحاظ می شود .
وی به تخصیص آب در حوضه آبریز زاینده رود اشاره و تاکید کرد: از بهمن ماه گذشته به منظور توزیع عادلانه آب در حوضه آبریز زاینده رود 20 درصد سهم تخصیص آب در صنعت و 10 درصد سهم شرب کاهش یافت.
امینی تصریح کرد: گمانه زنی ها بر این است که اگر بارندگی های قابل توجه ای در ماه های باقی مانده از فصل بارش صورت نگیرد احتمال کاهش تخصیص 25 درصدی در بخش صنعت و 15 درصدی در بخش شرب وجود دارد چرا که آبی نیست تا میان بهره برداران به میزان کافی توزیع شود . 
وی با بیان اینکه مردم اگر می خواهند در نیم فصل نخست سال جاری با چالش جدی در دسترسی پایدار به آب شرب مواجه نشوند باید مصرف شان را مدیریت کنند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از چهار میلیون و 70 هزارنفر در56 شهر و300 روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قراردارند، بنابراین اگر این تعداد روزانه مصرف خود را مدیریت کنند به گونه ای که آب کمتری نسبت گذشته مصرف کنند مسلما با مشکل کم آبی در فصل تابستان مواجه نمی شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم اگر بخواهند همان شیوه مصرف را که در سنوات گذشته داشتند دنبال کنند به طور قطع با مشکل کم آبی در فصل تابستان روبرو می شوند، تصریح کرد: توصیه می شود مردم به راهکاره های مصرف بهینه آب که از سوی شرکت آبفا استان اصفهان در قالب توزیع بروشور در میادین واماکن پرتردد شهر و برنامه هایی که در قالب فیلم های مستند، انیمیشن، موشن گرافی، زیر نویس،تهیه گزارش از مرکز صدا وسیما به سمع و نظر مردم می رسد، توجه کنند.
وی به کاهش دبی منابع محلی و از دسترس خارج شدن 80 حلقه چاه متفرقه و 10 حلقه چاه فلمن که با دبی بیش از 6 هزار لیتر در ثانیه نقش قابل توجهی در تامین آب شرب مردم در فصل تابستان داشتند اشاره کرد گفت: در چندسال اخیر به دلیل وقوع خشکسالی های متوالی حدود 80 حلقه چاه متفرقه و 10 حلقه از چاه های فلمن از دسترس خارج شد در حالیکه هر ساله با افزایش روز افزون جمعیت اصفهان نیاز آب شرب استان افزایش می یابد.
امینی تصریح کرد: با توجه به کاهش قابل توجه آورد سد زاینده رود و خشک شدن چاه های فلمن و متفرقه، در حال حاضر حداکثر 750 لیتر در ثانیه منابع جدید محلی در مدار بهره برداری قرار دارد هم چنین حفر 70 حلقه چاه در سطح استان در دستور کار است و امیدواریم با در مدار قرارگرفتن چاه های جدید بتوان حداقل یک مترمکعب درثانیه به منابع تامین آب شرب در فصل تابستان افزود.
وی تاکید کرد: سناریو لازم در خصوص تامین آب اصفهان در صورت کاهش منابع آبی سد زاینده رود نیز تدوین شده تا در موقع ضروری اجرا شود.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان نصب شیرهای فشارشکن در اصفهان را یکی از راه های توزیع عادلانه آب برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت آبفا استان به منظور توزیع عادلانه آب در اصفهان اقدام به نصب شیرهای فشار شکن در مناطق مختلف کرد تا آب شرب با فشار یکسان در میان مشترکین توزیع شود هم چنین شرکت آبفا استان اصفهان با توجه به اینکه نصب شیرآلات کاهنده می تواند حداقل 30 درصد مصرف آب را کاهش دهد در صدد توزیع انبوه شیرآلات کم مصرف میان مردم است.
وی استفاده از ظرفیت رسانه ها را در ترویج مصرف بهینه آب بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: شرکت آبفا استان اصفهان برای ترغیب آحاد مردم به مصرف بهینه آب از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه و شبکه های اجتماعی استفاده می کند به عنوان مثال پنج سال متوالی ست که برنامه رادیوی جاری حیات از مرکز صدای اصفهان با هدف ترویج مصرف بهینه آب تولید و پخش می شود.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/29412/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه

نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی

جریمه 60 میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان

ایرانی‌ترین غیرایرانی

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

رسوایی 99 درصدی

آشیانه سری

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل

مبارزه با «سِن گندم» در 12 هزار هکتار از اراضی استان

احداث 86 کیلومتر راه روستایی طی سال 1402 در استان اصفهان

ورود بیش از 3800 معلم به مدارس ابتدایی در استان

رفع 48 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

خسارت بارش‌های بهاره به 6 هزار هکتار از مزارع استان

گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی

پست اینستاگرامی عجیب مادر امیر تتلو ؛ شکر که درهای به ظاهر ناگشودنی بر روی تتلو گشوده شد (عکس)

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت

طبیعتِ تماشایی بهارِ میمه

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان

◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا

راهپیمایی مردم اصفهان در حمایت از مردم غزه

حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

بارش‌های فروردین به بیش از 6 هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت زد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی

1مصدوم و 3 حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد

یک کشته و یک مصدوم بر اثر حادثه واژگونی نیسان در میمه

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام

رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد