پیام سپاهان

آخرين مطالب

تاکیدات استاندار اصفهان در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان : ایجاد درآمد پایدار شهری، واگذاری پروژه های مترو و سالن اجلاس به بخش خصوصی، ایجاد فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و گسترش نشاط اجتماعی سیاسی

تاکیدات استاندار اصفهان در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان : ایجاد درآمد پایدار شهری، واگذاری پروژه های مترو و سالن اجلاس به بخش خصوصی، ایجاد فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و گسترش نشاط اجتماعی
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان بر ایجاد درآمد پایدار شهری، واگذاری پروژه های مترو و سالن اجلاس به بخش خصوصی، ایجاد فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و گسترش نشاط اجتماعی تاکید کرد و خواستار اهتمام جدی مدیریت شهری در این خصوص شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان با ایشان از شناخت کافی و وافی مدیریت شهری و افکار بلند و توسعه یافته اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان تقدیر کرد و اظهارداشت: اگر مردم از میان تعداد بالایی از نامزدان انتخابات به شخصی رای می دهند به این معناست که انتظار ایده و فکر دارند.
استانداراصفهان با بیان اینکه تشکل ها و اقشار مختلف انتظارات زیادی از شهرداری و شورای شهر دارند، افزود: این انتظارات می تواند هم مثبت و هم منفی تلقی شود.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد درآمد پایدار؛ اظهارداشت: شهرداری و شورای شهر باید به فکر ایجاد درآمدهای پایدار باشند و درآمدها را بگونه ای تامین نمایند که بتوانند با وجود مشکلات وعدم تحقق عوارض و مالیات بتوانند شهر را اداره کنند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه طرح جاده ی تشریفات فرودگاه؛ می تواند میلیاردها تومان درآمد برای شهر ایجاد کند، افزود: آنچه که از قانون و اختیارات در دست مدیریت ارشد استان است آماده ی همکاری و حمایت هستیم و باید این پروژه ها تسریع گردد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه خط دو مترو باید به چند بخش تقسیم شود و به شرکت های سرمایه گذاری ایرانی و حتی خارجی واگذار شود، افزود: ایجاد مترو باعث تلطیف هوا و بهبود محیط زیست می شود و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی به موضوع آب اشاره کرد و افزود: روند کاهش آب ورودی به زاینده رود از 50 سال پیش شروع شده و باید در 20 سال گذشته اقداماتی صورت می گرفت که امروز شاهد این وضعیت نباشیم.
استانداراصفهان با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان بیش از 70 درصد از وقت خود را برای حل این مشکل اختصاص داده است، افزود: با توجه به خشکی زاینده رود، دلخوشی مردم به فضای سبز شهری است و گرچه باید در سایر موارد از جمله شعر، هنر، موسیقی، صنایع دستی هم نشاط و شادابی گسترش یابد.
وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مص رف آب؛ اظهارداشت: در اسرع وقت باید گونه های کم آب بر در فضای سبز جایگزین شود و روش های آبیاری فضای سبز به شیوه ی نوین در دستور کار قرار گیرد.
محسن مهرعلیزاده افزود: توسعه ی فرهنگ صرفه جویی که صدا و سیما نقش مهمی در این خصوص دارد باید مورد توجه قرار گیرد و فضای تبلیغات شهری هم باید مرتب این موضوع را به مردم یادآوری کند.
مهرعلیزاده تاکید کرد: باید از المان هایی در فضای شهری استفاده شود که ضمن زیبایی نیاز به آب نداشته باشد و یادآور فرهنگ صرفه جویی در بین مردم باشد.
وی در خصوص سالن اجلاس اظهارداشت: ساخت این سالن و همچنین نمایشگاه بین المللی اصفهان باید به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار گردد.
استانداراصفهان به اهمیت نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: احس اس می شود آن نشاطی که می تواند جوانان را به صورت سالم و منطقی به وجد می آورد کم است و باید از اعیاد و مناسبت ها همچنان که در عزاداری ها فضاسازی می شود؛ بهره برد چرا که ما در مقابل نسل جوان مسئول هستیم و باید فضای شاد را در جامعه رواج دهیم.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به لزوم اجرای طرح موزه ریسباف، اظهارداشت: کارخانه ی ریسباف می تواند به مکان توریستی تبدیل شود و همچنین طرح موزه ی چهارباغ نیز می تواند یک طرح ماندگار باشد و به مکانی بی بدیل در کشور مبدل شود و مدیریت ارشد استان از اینگونه طرح ها حمایت خواهد کرد.
وی بر گسترش تئاتر، موسیقی و شعر تاکید نمود و افزود: اصفهان در حوزه ی شعر و موسیقی و تئاتر صاحب سبک و مکتب است و سابقه ی درخشانی داشته است و باید در خصوص تولید فیلم و ساخت سینما در کشور مشعلدار باشد.
استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: باید موقعیت بین المللی اصفهان و افزایش تبادلات با خواهرخوانده ها جدی گرفته شود چرا که شناخت مردم دنیا از اصفهان کمتر از تهران نیست و تعداد گردشگران خارجی که به اصفهان سفر می کنند گویای این مطلب است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این دیدار، اظهار داشت: تحقق توسعه ی اصفهان در گرو توسعه گردشگری است و توسعه ی گردشگری در گرو ایجاد زیرساخت ها از جمله کنارگذر شرق، قطار سریع السیر اصفهان- تهران، خط 2 مترو ، رسیدگی به وضعیت حاشیه نشینی و رینگ چهارم حفاظتی می با شد.
رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهارداشت: خط یک مترو با ایجاد فضای همدلی و هم افزایی با دستگاه های اجرایی به اتمام رسید.
وی ضمن تقدیر از اقدامات دکتر محسن مهرعلیزاده، افزود: معتقدم اگر این تلاش که استاندار اصفهان درچند ماه اخیر داشتند سایر مدیران نیز داشتند مشکلات فعلی ایجاد نمی شد.
معین با بیان اینکه شهرداری اصفهان به صورت داوطلبانه 50 درصد کاهش مصرف آب را در فضای سبز در دستور کار قرارداده است، اظهارداشت : تمام تلاش بر این است که فضای سبز اصفهان با حداقل مصرف آب حفظ شود.
شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه مجموعه شورا مجموعه ای همدل و همراه هم هستند؛ افزود: باید از این فرصت مناسب بیشترین بهره برده شود.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات شهر، بیشترین حمایت را از مدیریت ارشد استان انتظار داریم، اظهارداشت: دغدغه ی جدی مدیریت شهری؛ فضای سبز است چرا که این مجموعه یکی از هویت های اصلی شهر اصفهان است و باید یکی از اولویت های تامین آب باشد.
کورش خسروی نیز در این دیدار با بیان اینکه بهبود اکوسیستم کارآفرینی اصفهان یکی از شعارهای انتخاباتی ائتلاف موجود بود، افزود: سعی کردیم که این موضوع در شورا با دقت پیگیری شود.
کورش محمدی نیز ضمن تقدیر از اقدامات استاندار اصفهان در حوزه ی آب ، افزود: پیگیری حوزه جامع توانمند سازی هستیم و بر جمع آوری معتادان متهاجر؛ کارتن خوابها و متکدیان متمرکز شده ایم.
فریده روشن نیز ضمن تقدیر از پیگیری های مجدانه استاندار در خصوص آب؛ افزود: انتخاب چهارباغ بعنوان موزه فرهنگی اصفهان، حفظ جشنواره بین المللی کودک در اصفهان و حمایت از سازمان های مردم نهاد از برنامه های شورا بشمار می رود.
مهدری مقدری اظهارداشت: ایجاد نشاط اجتماعی می تواند بخشی از نارضایتی های اجتماعی را کاهش دهد و محافظه کاری برخی از سیاستگذاران موجب بی نشاطی در جامعه می شود.
وی افزود: با دستور قاطع استاندار محترم در خصوص برگزاری کنسرتها؛ به میزان زیادی نشاط اجتماعی ایجاد شد و نقش حمایتی ایشان در حفظ دستاوردها بسیار مفید و موثر خواهد بود.
مقدری با تاکید بر احیای زاینده رود با توجه به فرمایش ریاست محترم جمهور؛ افزود: نیاز شورا به هماهنگی بیشتر با اداره کل راه و شهرسازی در خصوص قانون پارکینگ ها و مشرفیت ضروری است.
علیرضا نصر اصفهانی نیز در این دیدار حضور دکتر محسن مهرعلیزاده را فرصتی برای حاکمیت خوب در اصفهان خواند و افزود: این دقیقا یکی از خواسته ای مردم در زمان انتخابات بود و ضرورت همکاری بیشتر مراجع نظارتی با شورای شهر باید مورد توجه قرار گیرد.
نصیر ملت هم اظهارداشت : در خوشبینانه ترین حالت از بودجه 3 هزار میلیاردی حدود 600 میلیارد برای پروژه های عمرانی می توانیم هزینه نماییم در حالی که برای اتمام پروژه های عمرانی به بیش از 8 هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.
مهندس زندآور نیر در این جلسه استمرار جلسات شورا با استاندار اصفهان را خواستار شد وبر لزوم پیگیری رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان تاکید کرد.
دکتر شیرین طغیانی نیز با اشاره به اینکه مباحث زیست محیطی و آب، زندگی مردم را با چالش روبرو کرده است؛ افزود: بافت فرسوده درصد زیادی از بافت شهر اصفهان را تشکیل می دهد و با توجه به اینکه از بافت فرسوده به عنوان یک گنج پنهان یاد می شود باید منابع را در بافت فرسوده هزینه نماییم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/29607/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان