پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اصفهان جایگزینی برای بیمارستان الزهرا ندارد/فرسودگی «خورشید» سیاسی

اصفهان جایگزینی برای بیمارستان الزهرا ندارد/فرسودگی «خورشید»
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اکنون که جمعیت شهر اصفهان به دو میلیون نفر رسیده است، هیچ بیمارستان جدیدی را در اصفهان به عنوان جایگزین «الزهرا» ایجاد نکردیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا یوسفی صبح یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی، برای اجرای برخی اقدامات به کمک های بین بخشی نیاز دارد، اظهار داشت: بیمارستان خورشید جزو قدیمی ترین بیمارستان های اصفهان است و ساختمان اصلی جزو سست ترین بناهای شهر اصفهان است.
وی ادامه داد: دو پیشنهاد برای حدود 10 هزار متری که در بافت قدیمی این بیمارستان واقع شده است وجود دارد که یا در مجموع، این بخش از بیمارستان برچیده شود و برای ساخت گالری یا پارکینگ، در اختیار شهرداری قرار گیرد و ما به ازای این کار، در محل بیمارستان فارابی یک مجتمع بیمارستانی 500 تا 600 تخت خوابی بسازیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پیشنهاد دیگر برای این بخش از بیمارستان، ابراز داشت: از این فضای حدود 10 هزار متری که ترافیک زیادی را هم به منطقه تحمیل می کند، در دو طبقه زیر اینجا پارکینگ احداث کنیم و در اختیار شهرداری قرار دهیم و در طبقه اول یک گالری هنری وجود داشته باشد و از محل این تجاری شدن، دو طبقه بالای ساختمان که با یک کریدور هوایی به مرکز درمانی المهدی متصل شود تا ما کماکان امکانات بیمارستانی داشته باشد اما موارد اورژانسی را از این بیمارستان حذف کنیم.
وی ادامه داد: در عین حال در ساختمان قدیمی که قبلا دبیرخانه دانشگاه بود و الان به مرکز درمانی حضرت علی اصغر معروف است و بسیار فرسوده است که شامل دو اتاق عمل اورولوژی هم هست، در نظر داریم موزه تاریخ پزشکی اصفهان را دایر کنیم.
یوسفی افزود: بنده حاضرم در کمیسیون فنی شورا هم حضور پیدا کنم تا این گره ترافیکی را باز کنیم چراکه این اقدام ایجاد زیرساختی برای تسهیل توریسم است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان فارابی اصفهان به دلیل بستری بودن بیماران روانی نام چندان خوشی برای شهر ندارد اما در رینگ ترافیکی قرار گرفته است و دانشگاه به دنبال تبدیل آن به یک بیمارستان جنرال در شهر اصفهان است، گفت: امیدواریم، در همین دوره شورا به چنین هدفی دست یابیم و شروع این اقدام بازسازی بوده که آغاز شده و بخشی از بیمارستان فرسوده است که باید بازسازی شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بعید است اعتبار دولتی و کد بودجه ای برای این موارد بتوانیم دریافت کنیم.
وی بیان داشت: در بیمارستان فارابی دو کلینیک ویژه داریم که باید از خیابان فروغی که مخل ترافیک است، بیرون بیاییم اما کنار اینجا بدون اینکه شهرداری پرسش کند یک پمپ بنزین ساخته و ما بارها درخواست کردیم که اگر بخواهیم کلینیک را افتتاح کنیم پمپ بنزین در مقابل درب اصلی کلینک واقع می شود.
یوسفی افزود: این کلینیک محل مراجعه تخصصی مردم است و این پمپ بنزین باید تغییر مکان پیدا کند و در این زمینه اگر قرار است ما کمکی هم بکنیم حاضر به کمک هستیم.
وی تصریح کرد: اصفهان وقتی 800 هزار نفر جمعیت داشت مسئولان وقت، تصمیم گرفتند بیمارستان الزهرا (س) را بسازند و اکنون ما در این بیمارستان هزار تخت خوابی، 800 تخت استفاده می کنیم و مابقی استفاده خوابگاهی می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این راستا افزود: «الزهرا»، یکی از بیمارستان هایی است که به دلیل پر بودن تخت ها امکان تخلیه بیماران به درون بخش ها را ندارد و اکنون که جمعیت شهر اصفهان به دو میلیون نفر رسیده است، هیچ بیمارستان جدیدی را در اصفهان ایجاد نکردیم.
وی تصریح کرد: بعد از برجام و تمهیداتی که برای استفاده از فاینانس خارجی شد، یکی از پیشنهادات برای بیمارستان هزار تخت خوابی و مدرن در اصفهان، زمینی در غرب شهرک اسپادانا و 16 هکتار بود که مقدار کمی است.
یوسفی ادامه داد: بیمارستان فعلی «الزهرا»، 26 هکتار است و الان که نگاه می کنیم می بینیم این مقدار کافی نیست و قطعا آیندگان به بسیاری از کارهای ما ایراد می گیرند.
وی با بیان اینکه بیمارستان جدید مستلزم همکاری بین بخشی است، گفت: در این زمینه باید اصفهان آلترناتیوی برای بیمارستان «الزهرا» داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اگر فاینانس داخلی و خارجی وجود داشته باشد ما این کار را هرچه زودتر شروع می کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان کاشانی با احداث یک خیابان جدید از بن بست خارج شد و در طرح توسعه در بین استان های مجاور بهترین مرکز تروما را در شهر اصفهان در این بیمارستان داریم، تصریح کرد: ما در این مکان، از یک اورژانس 300 متری به یک اورژانس 8 هزار و 200 متری نقل مکان کردیم و امکانات ما چندین برابر افزایش پیدا کرده است و یکی از بهترین مراکز تصویربرداری کشور در کاشانی مستقر است.
یوسفی ابراز داشت: ما با شهرداران مختلف برای ساخت پارکینگ کنار بیمارستان رایزنی کردیم اما بخش های قدیمی بیمارستان بسیار فرسوده است و بهترین راه شاید تبدیل کردن زیر خیابان به پارکینگ باشد.
وی افزود: بیمارستان کاشانی مرکز ترومای جنوب کشور است و حدود 30 درصد بیماران از استان های دیگر هستند بنابراین باید توجه ویژه به این مسئله شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: ما برای گشودن گره های ترافیکی شهر اصفهان، ستاد دانشگاه علوم پزشکی را متمرکز کرده و از درون شهر بیرون بردیم.
وی افزود: همچنین ستاد معاونت دارو و غذا را قبل نوروز منتقل کریم اما یکی از قفل های ترافیکی کنار دانشگاه گشوده شد.
یوسفی تصریح کرد: انتظار ما در این خصوص این است که ما بتوانیم ساختمان معاونت درمان را که حدود چهار هزار متر است را تغییر کاربری تجاری بدهیم و بعد بفروشیم.
وی با اشاره به اینکه ما ناموفق ترین اقدامات را در تشکیل پرونده های سلامت در شهر اصفهان داشتیم، افزود: اکنون شبکه یک و دو بهداشت اصفهان، که پوشش سلامت شهری را می دهند، در مرکز ملاقلی سبزواری واقع شده است و در نظر داریم در زمینی در خیابان کاوه که 13 هزار متر است، این مراکز را دایر کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/29675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

کاشت 200 اصله نهال در گلپایگان

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان