پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرعامل خانه کتاب:

100 هزار عنوان کتاب طی یکسال گذشته تولید شده است فرهنگی

100 هزار عنوان کتاب طی یکسال گذشته تولید شده است
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - کاشان- مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه کمتر از یک هزار و 500 کتابفروشی در کشور فعال هستند، گفت: در یک سال گذشته حدود 100 هزار عنوان کتاب تولید شده که بر این اساس تعداد کتابفروشی ها برای عرضه این تولیدات جوابگو نخواهند بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نیکنام حسینی پور یکشنبه شب در نشست هم اندیشی کتابفروشان موفق و کتابفروشان مناطق کم برخوردار طرح عیدانه کتاب که در شهر قمصر کاشان برگزار شد، افزود، اگر طرح عیدانه کتاب به اهداف مورد نظر دست نیابد از ادامه آن جلوگیری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه طرح هایی مانند عیدانه کتاب با هدف حمایت از کتابفروشی ها صورت گرفته است، ادامه داد: در سال 94- 93 که کتابفروشی ها در حال تعطیلی بودند، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با دغدغه در این باره تصمیم به اجرای برخی طرح های حمایتی از جمله عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب کرد.
مدیرعامل خانه کتاب، پرداخت تسهیلات به کتابفروشی ها را از دیگر حمایت های وزارت ارشاد دانست و گفت، تا کنون برای 40 کتابفروشی تسهیلاتی از قبیل وام در نظر گرفته شده و تلاش می کنیم چرخه نشر را که عبارت از ناشر، مولف و کتابفروشی است با هم مد نظر داشته باشیم.
حسینی پور با بیان اینکه در فرانسه 20 هزار کتابفروشی فعالیت دارند، گفت: در این کشور 12 هزار ناشر حرفه ای وجود دارد، این در حالی است که وضعیت در ایران برعکس است، به عبارتی در قبال 13 هزار ناشر کمتر از یک هزار و 500 کتابفروشی فعالیت دارند.
وی با تاکید بر تغییر این تناسب اضافه کرد: لازم است با کمک دولت، این روند اصلاح شود زیرا طی یک سال گذشته حدود 100 هزار عنوان کتاب تولید شده که باید مکانی برای عرضه آنها وجودد داشته باشد، بنابراین ، این تعداد کتاب فروشی پاسخگو نخواهد بود.
وی ادامه داد: به دلیل برخی تغییرات در خانه کتاب که اواخر سال 96 اتفاق افتاد، روند پرداخت اعتبارات کتابفروشان عضو طرح به تاخیر افتاد، بنابر این با تعدادی از این کتابفروشان تسویه شد و مطالبات بقیه نیز تا آخر فروردین ماه پرداخت شد.
به گفته وی، در طرح های بعدی خانه کتاب قبل از اجرا میزان یارانه هر کتابفروشی اعلام خواهد شد، هرچند آیین نامه این طرح نیز نیازمند اصلاحات است.
حسینی پور با بیان اینکه خانه کتاب رقیب بخش خصوصی نیست، گفت: این خانه رفیق ناشران و کتابفروشان است و قصد حمایت از آنها دارد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا در این نشست که با حضور «احمد مسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و رییس شورای شهر قمصر ، نادر قدیانی عضو شورای سیاست گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و جمعی از ناشران و کتابفروشان سراسر کشور برگزار شد، اهالی قلم و کتابفروشان به برخی از مشکلات پیش روی این حوزه پرداختند.
**مشکلات پیش رو
در این نشست، یک کتابفروش از کردستان با بیان اینکه در طرح عیدانه کتاب به صورت مستقیم به کتابفروشی ها توجه شد، گفت: امید داریم با اجرای این طرح ها به مرور زمان بحث نمایشگاه های استانی و نمایشگاه بین المللی کتاب کم رنگ شود؛ چرا که قدرت برنامه ریزی و مدیریت طرح های فصلی خانه کتاب فوق العاده است.
وی ادامه داد: در این طرح مردم، ناشران و کتابفروشان نفع می برند اما با وجود این طرح چه توجیهی برای برقراری نمایشگاه های استانی و بین المللی است.
** فرشته سنگری مدیر کتابفروشی افرا کتاب نیز گفت: برای تعدیل قیمت کتاب باید فکری شود در غیر این صورت قیمت کتاب به همین صورت باقی خواهد ماند.
وی اضافه کرد، توجه خانه کتاب را به سمت نمایشگاهایی جلب می کنم که فروشگاه هستند. ناشران اگر مایلند کتاب های خود را به این نمایشگاه ها بفروشند پس نقش کتابفروشان چه می شود.
** فریبا جمشیدی مدیر کتاب شهر کرمانشاه اظهار کرد: در هفت دوره طرح های فصلی خانه کتاب شرکت کردیم. در این طرح ها کتاب به دست کتابخوان می رسد و کسی که اهل کتاب است کتاب می خرد. همچنین این طرح ها کتابفروشان را پایبند به کتاب می کند.
وی ادامه داد: این طرح ها برای کتاب های ارزان قیمت خوب است و به نظر می رسد اگر در طول سال به مدت دو دوره و در زمان رکود فروش کتاب برگزار شود نتیجه بخش تر می شود.
وی گفت، ناشران در نمایشگاه ها حضور دارند و به این موضوع فکر نمی کنند که کتابفروشی ها ویترین آنها است. ناشران باید برای حفظ کتاب هایشان به کتابفروشی ها کمک کنند.
**آرش بیدل مدیر کتابفروشی خانه کتاب کرمانشاه از دیگر کتابفروشان حاضر در این نشست بیان کرد: حال کتاب خوب نیست؛ کتابفروشی ها در حال تعطیل هستند و برای حفظ بقای خود باید به روز شوند و در کنار کتاب چیزهای دیگری هم بفروشند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.
فراهنگ**1880**1540*شبس*1613*/8123

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/29763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده‌شدن صدای انفجار در قهجاورستان اصفهان

ادعای حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران + جزئیات

خبر فوری: اخبار شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان / حمله اسرائیل صحت دارد؟

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

امینت کامل در شهر و استان اصفهان برقرار است

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

وضعیت آرام در حوالی پایگاه هشتم شکاری اصفهان

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

اعلام آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان

جزییات فعال شدن پدافند هوایی در اصفهان | زیرپرنده‌ها کی وارد آسمان اصفهان شدند؟

خبرنگار حاضر در اصفهان: شهر در امنیت و آرامش کامل است

شنیده شدن چند صدای انفجار توسط شهروندان در اصفهان

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان/نشانی از انفجار و تخریب نیست

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

زیرنویس شبکه خبر: صدای انفجار شدید در اصفهان شنیده شد

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

صدای انفجار در اصفهان / نشانی از انفجار و تخریب نیست

حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور

فعال شدن پدافندی هوایی ایران در آسمان اصفهان | ببینید

شنیده شدن چند صدای انفجار در آسمان اصفهان

وضعیت کنونی شهر اصفهان

علت صدای انفجار در اصفهان اعلام شد

تصاویری از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تأسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

آرامش شهر اصفهان در شبکه‌های اسرائیلی

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد