پیام سپاهان

آخرين مطالب

در بازدید جمعی از روسای صنفی از ایسنا؛

مسائل مالیاتی مشکلات اصناف را تشدید می‌کند اقتصادی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - در بازدید جمعی از روسای اتحادیه های صنفی اصفهان از ایسنا_ منطقه اصفهان، بر مشکل مالیاتی اصناف و ضروت همکاری بخش های مختلف برای حل این مسائل تاکید شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی اصفهان از ایسنا منطقه اصفهان دیدار کردند. در این دیدار محمد شادمند رییس اتحادیه مصنوعات چوبی، امیرحسین عکاف رییس اتحادیه رستوران داران و تالارهای پذیرایی، مصطفی توکلی نایب رییس کمیسیون تشخیص و حل اختلاف اتاق اصناف اصفهان و رییس اتحادیه ابزارفروشان، عباس شیردل رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، روح الله چلونگر رییس اتحادیه خدمات فنی خوردوهای سواری و رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف و سعید کوچک زاده رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف و رییس اتحادیه تودوزی اتومبیل در خصوص موضوعات مختلف اصناف بحث و تبادل نظر کردند و خواستار حمایت جدی رسانه ها از این بخش در جامعه شدند.
برخی از مسئولان با اصناف همراه نیستند
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف و رییس اتحادیه تودوزی اتومبیل اصفهان در این دیدار با بیان اینکه این کمیسیون در دوره جدید شکل گرفته و در راستای اهداف خود گام برداشته است، گفت: در این بخش برخی از مشکلات اصناف همچون مالیات و دارایی بررسی خواهد شد، اما برای حرکت بهتر نیازمند همدلی و همکاری دستگاه های مختلف است.
سعید کوچک زاده با بیان اینکه برخی از مسئولان با اصناف همراه نیستند، در حالی که مردم از این بخش انتظاراتی دارند، گفت: متاسفانه اصناف در این شرایط نمی توانند هیچ خواسته ای از دیگران داشته باشند.
مالیات های ناعادلانه کمر اصناف را خم کرد
نایب رییس کمیسیون تشخیص و حل اختلاف اتاق اصناف نیز در این دیدار خواستار حمایت نهادهای مربوطه به ویژه اداره مالیات از اصناف شد و گفت: تمام واحدهای صنفی معتقد به پرداخت مالیات بر درآمدهای واقعی خود هستند اما مالیات های سنگین و ناعادلانه کمر اصناف را خم کرده است.
مصطفی توکلی با بیان اینکه هر کسی در کوچکترین کسب و کار از مشکلات مالیاتی گلایه دارد، اظهار کرد: اصناف از مالیات فرار نمی کنند چرا که مالیات، هر کشوری را سر پا نگه می دارد.
وی هم چنین به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: یکی از رسته های زیرمجموعه این اتحادیه رسته آتش نشانی است که ارتباط تنگاتنگی با ایمنی مراکز عمومی دارد.
رییس اتحادیه ابزارفروشان اصفهان از مردم خواست تا کپسول های آتش نشانی خود را تنها از واحدهای معتبر تحت پوشش اتحادیه خریداری کنند و برای شارژ این کپسول ها نیز به افراد دارای پروانه کسب مراجعه کنند.
توکلی گفت: متاسفانه کپسول های آتش نشانی تقلبی توسط افراد غیرمعتبر و متخلف عرضه می شود که تهدیدی برای ایمنی افراد محسوب می شود.
دریافت مالیات در رسته های مختلف مهندسی شود
رییس اتحادیه رستوران داران و تالارهای پذیرایی اصفهان با بیان اینکه مشکلات اتحادیه ها بسیار زیاد و 80 درصد آنها مشابه هم هستند، گفت: بیشتر مشکلات به مالیات برمی گردد، از سوی دیگر دریافت مالیات در رسته های مختلف شغلی باید مهندسی شود.
امیرحسین عکاف زاده اظهار کرد: متاسفانه اصناف هر چه خدمات خود را بیشتر می کنند، اداره دارایی مالیات بالاتری از آنها دریافت می کند.
وی با بیان اینکه باید از آمارهای دولتی فاصله بگیریم و به واقعیت ها توجه کنیم، گفت: متاسفانه فرار سرمایه ها از اصفهان رو به افزایش است در حالی که رشد اقتصادی نیازمند انگیزه است، اما در این استان امنیت سرمایه گذاری وجود ندارد.
رییس اتحادیه رستوران داران و تالارهای پذیرایی اصفهان با اعتقاد بر اینکه رسانه ها باید در کنار اصناف قرار گیرند، افزود: موضوع گردشگری در اصفهان با فعالیت های اتحادیه صنایع دستی در ارتباط است و اگر هر دو به خوبی با یکدیگر حرکت کنند اصفهان می تواند در بحث گردشگری به خوبی عمل کند.
وی در خصوص اتحادیه خود، گفت: سفره خانه ها و رستوران های سنتی یکی از رسته های این اتحادیه هستند که می توانند در جذب گردشگر تاثیرگذار باشند.
عکاف زاده تاکید کرد: فضای این سفره خانه ها و رستوران ها باید با آداب و رسوم سنتی اصفهان در ارتباط باشد، به عنوان مثال نقش صنایع دستی در این رستوران ها در کنار مباحث اقتصادی باید پررنگ شود، هم چنین بحث غذا و همچنین فضای حاکم بر شهر به طور قطع بر جذب گردشگر تاثیر گذار است.
استاندار از اختیارات قانونی خود برای تعدیل مالیات استفاده کند
رییس اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان نیز در این دیدار با اعتقاد بر اینکه به راحتی نمی توانیم قوانین را تغییر و یا آسان کرد، گفت: این صنف با توجه به اینکه مربوط به دکوراسیون داخلی است تاثیر عمده ای در اقتصاد خانواده ها دارد از سوی دیگر عمده رسته های این اتحادیه در بخش تولید فعالند که درگیر مسائل بانک، بیمه و مالیات هستند.
محمد شادمند با انتقاد بر اینکه متاسفانه برای تولید محصولات با کیفیت نیازمند حمایت از چرخه تولید هستیم، اظهار کرد: باید از استاندار اصفهان سوال کرد که آیا به موضوع مالیات در بخش های مختلف این استان ورود کرده است یا خیر؟ 
وی از استاندار خواست تا از اختیارات قانونی خود در ارتباط با تعدیل مالیات تولیدکنندگان استفاده کند و تصریح کرد: باید به حوزه اصناف ورود و در این بخش اقدام به برندسازی و فرهنگ سازی کنیم تا مردم به استفاده از تولیدات داخلی تمایل پیدا کنند از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز باید تولیدات با کیفیتی داشته باشند.
برخی مدیران دلیل فرار سرمایه ها از استان هستند
رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سواری و رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه متاسفانه در سال حمایت از کالای ایرانی تنها شعار می دهیم، گفت: در سال های گذشته برای تحقق منویات مقام معظم رهبری قدم های راسخی برداشته نشد و امیدواریم در سال جاری برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی از شعارزدگی فاصله گرفته و به مرحله اقدام و عمل وارد شویم. 
روح الله چلونگر در خصوص کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف، اظهار کرد: این کمیسیون ها در راستای قانون حرکت می کنند هم چنین در این بخش ها مباحث مختلف صنفی به صورت تخصصی بیان می شود.
وی با انتقاد بر اینکه اصفهان، یکی از سرمایه گریزترین استان های کشور است، تصریح کرد: متاسفانه برخی مدیران دلیل فرار سرمایه ها از این استان هستند و هنوز نیز این جو بی اعتمادی وجود دارد.
کاهش فروش صنایع دستی در نوروز
رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه نام های هر سال در حد شعار باقی می ماند، ابراز امیدواری کرد که شعار امسال با نام حمایت از کالای ایرانی به درستی اجرا شود.
عباس شیردل با تاکید بر اینکه اگر حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد باید بسترسازی برای اجرای آن نیز فراهم شود، گفت: نگاه بخش دولتی، خصوصی و هم چنین سیستم بانکی کشور باید در راستای حمایت از بخش تولید باشد، حتی اداره دارایی نیز در این زمینه در مسیر درست عمل کنند.
وی افزود: برخلاف تمام قوانین، لایحه ای که دولت به مجلس می دهد و مجلس آن را قانون می‌کنند و شورای نگهبان نیز مهر تایید بر آن می‌زنند توسط یک کارمند جز در اداره دارایی اجرا نمی‌شود که این موضوع منشاء فشار بر تولیدکننده ایرانی می شود.
رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه به طور معمول فروش صنایع دستی در نوروز بیشتر می شود، ادامه داد: متاسفانه هر سال با وجودی که باید افزایش فروش داشته باشیم اما با کاهش آمار مواجه می ‌شویم. کاهش آمار رفته‌رفته تولیدات تولیدکنندگان ما را به صفر خواهد رساند و کشورهای رقیبی که تولیدات ما را کپی می‌کنند، می توانند بازار را در دست بگیرند؛ برای مثال ما در صنعت اقتصادی نقره در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما قوانین دست و پا گیر این روزها ما را دچار چالش در برابر رقیب هایمان کرده است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/29855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد