پیام سپاهان

آخرين مطالب

معجون کرانچار و ابراهیم‌زاده شیرین نشد

پرافتخارترین تیم لیگ برتر از مرز سقوط بازگشت ورزشی

پرافتخارترین تیم لیگ برتر از مرز سقوط بازگشت
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - تیم فوتبال سپاهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر نتوانست از اعتبار خودش در فوتبال ایران دفاع کند و اصفهانی‌ها خوش شانس بودند که تیمشان توانست خودش را از سقوط به لیگ دسته اول نجات دهد.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، در توصیف حال این روزهای تیم فوتبال سپاهان همین بس که هواداران به هنگام بازگشت تیم از اهواز برای تسویه حساب با بازیکنان به فرودگاه می‌روند تا ماموران و مسئولان تیم مجبور شوند بازیکنان را از درب پشتی فراری دهند و این مسئله‌ای است که در فوتبال اصفهان کمتر نظیرش را دیده‌ایم. این نتیجه یک فصل ناکامی و بحران در تیمی است که با 5 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران است و امروز بقای خودش در لیگ را مدیون نتایج ضعیف نفت و سیاه‌جامگان است.
اما چه شد که سپاهان تیم پنجم لیگ شانزدهم به یکباره با این همه ناکامی روبرو شد و امروز روی پله چهاردهم جدول لیگ برای بقا در بالاترین سطح فوتبال ایران خوشحال است. زلاتکو کرانچاری که توانسته بود فصل گذشته با نتایج بسیار خوب تیمش را در کورس کسب سهمیه با ذوب‌آهن نگه دارد در این فصل از همان ابتدا تحت فشار نتایج ضعیف تیمش قرار گرفت و هرچه زلاتکو تلاش کرد تا سپاهان را از این وضعیت نجات دهد توفیقی حاصل نشد تا در نهایت آخرین ماه زمستان سال قبل حوادث زیادی را برای سپاهان رقم بزند و منصور ابراهیم‌زاده برای نشستن بر روی نیمکت سپاهان به اصفهان بیاید. با این حال حتماً برای علاقمندان به فوتبال این سؤال ایجاد شده که مشکل تیم فوتبال سپاهان چیست که به این حال و روز درآمده و از بین مربع کادر مدیریتی، کادر فنی، بازیکنان و هواداران کدام ضلع نقش پررنگ‌تری در این ناکامی‌ها داشته است.
مدیریت
سپاهان امروز از لحاظ چارت اداری عنوانی تحت مدیرعامل باشگاه ندارد و مسعود تابش قائم مقام سابق این باشگاه چند ماهی است که به عنوان سرپرست وظیفه مدیریت در این باشگاه را بر عهده گرفته تا شاید با استفاده از کوله‌بار تجربه خودش بتواند به مجموعه سپاهان کمک کند. البته تابش در این مدت نه درگیر نقل و انتقالات نیم فصل بوده و نه برای یارگیری در ابتدای فصل وارد میدان شده اما چیزی که سرپرست سابق سپاهان بیشتر از همه دیده‌ایم مصاحبه‌های نه چندان حرفه‌ای و سنجیده در رسانه‌ها بود که بیشتر از آنکه به تیم آرامش دهد کادر فنی و هواداران باشگاه را به چالش کشیده است. صحبت از جذب بازیکنانی مثل محسن مسلمان و سرور جباروف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به فکر حفظ بازیکنان خودشان انداخت و از طرف دیگر عدم توضیح مناسب در ارتباط با تمدید قرارداد با منصور ابراهیم زاده و یا آمدن امیر قلعه نویی تیم را به نوعی به سمت حاشیه برد و اگر بخواهیم به عملکرد تابش صرفاً در مورد تیم فوتبال نمره دهیم باید گفت که او هم در این ناکامی‌ها بی تقصیر نبوده است.
کادر فنی
این بخش را باید به دو قسمت مدیر فنی و کادر اصلی تقسیم کرد که در کنار یکدیگر قرار دارند و برایشان هزینه هم شده است. ابراهیم‌زاده در 8 بازی قبل که هدایت تیم فوتبال سپاهان را در اختیار داشت، می‌توانست 24 امتیاز برای تیمش کسب کند اما سپاهان با دو پیرروزی در مقابل گسترش فولاد و سیاه جامگان 6 امتیاز گرفت و 3 تساوی در برابر نفت تهران، تراکتورسازی و نفت آبادان هم 3 امتیاز به اندوخته‌های سپاهان اضافه کرد تا تیم تقریباً یک سوم امتیازات در دسترس را به حساب واریز کند و این نتیجه به هیچ عنوان برای سپاهان و اعتبارش قابل قبول نیست.
ابراهیم‌زاده که به قصد حضور در تیم سپاهان برای فصل بعد به اصفهان آمده بود امروز از لحاظ محبوبیت شرایط خوبی در بین هواداران سپاهان ندارد و به همین خاطر نام مربیان جدیدی برای حضور بر روی نیمکت سپاهان مطرح می‌شود.
بازیکنان
اصلی‌ترین مقصران ناکامی سپاهان در این فصل بازیکنان تیم هستند که هم در دوره کرانچار و هم در دوره ابراهیم‌زاده نتوانستند به نسبت هزینه‌ای که برایشان انجام شده کارایی لازم را ارائه دهند. مجموعه‌ای از بازیکنان جوان و باتجربه در ترکیب این فصل سپاهان حضور دارند که چند نفر از آنها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را هم دارند؛ اما اگر امروز از هواداران سپاهان در مورد عملکرد بازیکنان تیم سؤال کنید به جز ابراهیم عالمه و تا حدودی ساسان انصاری و سیاوش یزدانی بقیه بازیکنان در جایگاه بسیار پایینی قرار می‌گیرند.
چهره‌هایی مثل علی کریمی، سعید اقایی و عزت‌الله پورقاز با وجود اینکه با سروصدای فراوان به سپاهان آمدند نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند و بعید به نظر می‌رسد که خیلی از این بازیکنان جایی در لیست سرمربی فصل بعد سپاهان داشته باشند.
هواداران
آن‌هایی که علاقه به حد و مرزشان به سپاهان باعث می‌شود در سرما و گرما راهی استادیوم نقش جهان شوند تا تیمشان تنها نباشد به خوبی می‌دانند که سهم هوادار از صنعت فوتبال چیزی نزدیک به صفر و یا حتی پایین‌تر از آن هم هست چون هوادار نه تنها حق‌الزحمه‌ای بابت کارهایش دریافت نمی‌کند بلکه برای حضور در فوتبال از جیب هم هزینه می‌کند تا مظلوم‌ترین بخش این مجموعه باشد ولی با این حال باید به این مسئله هم اشاره کرد که در بخشی از این فصل هواداران سپاهان آنطور که باید و شاید نتوانستند پشت تیمشان بایستند و برای نمونه اگر در زمیان کرانچار صبر بیشتری داشتند.
شاید امروز سپاهان با همان سرمربی کروات توانسته بود خودش را در لیگ جمع و جور کند. از طرف دیگر صبر هواداران به پایان رسیده و شعارهای آنها در انتقاد از بازیکنان روزهایی تاریخی را در استادیوم نقش جهان رقم زد که شاید در نوع خودش بی سابقه بود ولی با این حال باید کمترین سهم این ناکامی فوتبالی را به مجموعه هواداران سپاهان داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/29875/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم