آخرين مطالب

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور:

درس پژوهی لازمه معلم بودن است علمي

درس پژوهی لازمه معلم بودن است

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: معلمان باید بیش از اینکه یاد دهنده باشند باید در تمام طول خدمت یادگیرندگان بهتری بوده و لحظه‌ای از درس پژوهی و یادگیری دور نشوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، رضا ساکی صبح امروز (پنج شنبه) در همایش کشوری آموزش کودکان با نیازهای خاص اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیازهای خاص باید به وسیله بهترین معلم‌ها آموزش داده شوند. 
وی ادامه داد: همچنین این دانش‌آموزان باید به وسیله جدیدترین و بهترین روش‌های آموزشی تعلیم داده شوند. این دو‌ مساله در کنار هم می‌تواند موجب شکوفایی استعداد‌های نهفته این کودکان شود. 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: آموزش یک علم است و اگر این مهم را نپذیریم بنیان‌های تعلیم و آموزش سست خواهد بود. همانگونه که امروز باید از خودمان بپرسیم چرا نمرات دانش‌آموزان در برخی دروس در مجموع پایین است؟!
ساکی گفت: شواهد و نمرات نشان می‌دهد جایی از آموزش ضعف دارد و ممکن است آموزشی که می‌دهیم علمی نباشد. به خصوص که می‌دانیم نمرات دانش‌آموزان ایران، در سنجش‌هایی که از دانش مشترک کشورها انجام شده است قابل قبول نبوده است. 
وی با اشاره به اینکه معلم باید آموزش شناس باشد، ادامه داد: اگر آموزش و پرورش به اهداف خود دست نیابد بی شک جامعه نیز به اهداف خود دست نخواهد یافت. یک معلم خوب باید در راستای اهداف جامعه پنج ویژگی اصلی داشته باشد. 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: معلم باید دانش تربیتی داشته و بداند با آموزش می‌شود ارزش افزوده انسان‌ را بالا برد. همچنین باید شایستگی تخصصی آموزش را دارا باشد. از طرفی معلم بدون دانش فن‌آوری‌های روز در آموزش موفق نخواهد بود. 
ساکی گفت: دانش زمینه‌ای نیز از الزامات معلم بودن است اما چیزی که مهمتر از همه است این است که معلم باید دانش پژوهشی داشته باشد. یک معلم پژوهنده، ژرف اندیش و فکور، معلمی است که خواهد توانست به اهداف عالی تربیت دست پیدا کند. 
وی با اشاره به اهمیت آموزش دانش‌آموزان با نیازهای خاص ادامه داد: این کودکان باید بتوانند در جامعه حضور داشته باشند و لازمه این، یاد گرفتن مهارت‌های اجتماعی است. کودکان با نیازهای خاص نباید به انزوا کشیده شوند و باید هرکدام یک فن را یاد بگیرند. 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: درس پژوهی برای معلمان و به خصوص معلمان دانش‌ آموزان با نیاز خاص یک الزام غیر قابل انکار است. درس پژوهی موجب بهبود مستمر فرایند آموزش می‌شود و بر نقد و کار گروهی میان معلمان استوار است. 
ساکی با بیان اینکه معلم باید بیش از یاد دادن، یاد بگیرد، گفت: باید بخش‌های مختلف نظام آموزشی با هم به گفت‌وگو بپردازند. هماهنگی‌های میان بخشی در نظام آموزشی بسیار ضعیف است.
انتهای پیام




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خطر در کمین سلامت با مصرف بی‌رویه پتاسبم سوربات

آلودگی به هلیکو باکتر پیلوری با تراکم مواد معدنی استخوان در ارتباط است

داروی جلوگیری از آسیب های مغزی ناشی از اشعه کیهانی کشف شد

تاثیرگفتمان مصرف آب در میان دانش آموزان

جلوگیری از پوکی استخوان با طب پزشکی گیاهی

اصفهان دارای 16 روز هوای پاک بود

500 متخصص پارک‌های فناوری دنیا به اصفهان سفر می کنند

کاهش بیماری های قلبی عروقی با مصرف روزانه یک تخم مرغ

کتاب انگلیسی دانشجویان علوم سیاسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان

حضور 500 متخصص حوزه پارک‌های فناوری دنیا در ایران

نتایج انتخابات شورای صنفی دانشگاه اصفهان دوم خرداد اعلام می‌شود

اختلال در تنظیمات بدن سبب افسردگی می شود

بررسی مجازات های تبعی و تکمیلی در فقه اسلامی

بدافزار «تلگراب» در 2 نسخه منتشر شده است

2 شکارچی غیرمجاز پرنده درنایین دستگیر شدند

تجربه اصفهان به پارک های علمی اندونزی منتقل شد

بی توجهی به معولان در قوانین حمایتی

"شانزدهمین همایش ملی حسابداری ایران" در اصفهان می‌شود

ارتباط فاکتورهای ارتجاعی با عملکرد اجتماعی بیماران اعصاب و روان

رگبار باران برخی معابر شهری کاشان را مسدود کرد

50 روستای اردستان به اینترنت دسترسی دارند

رییس دانشگاه علمی کاربردی: آموزش مهارتی نسخه شفابخش نظام کار است

تولید نانوحامل‌هایی با گیاه شاهی برای انتقال ویتامین A

مهمترین اخبار زیست محیطی اصفهان در 10 روز گذشته

آنچه که درباره مریخ کوپتر 2 کیلویی باید بدانید

ایران؛ میزبان سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌ها و مراکز رشد

اندیشه‌های ساسان، نسخه‌ای برای بخش خصوصی است

ساسان هیچ‌گاه معلمی را به عنوان شغل ندید

بقا و مرگ سلول های تخمدان با دریافت سیگنال های متضاد

محیط دایره های بشقاب ساسانی را محاسبه کنید

35 مقاله در کنفرانس پارک های علمی اصفهان ارائه می شود

کنفرانس ابزارهای مدیریت آب و خاک در اصفهان برگزار می شود

تفاهم نامه توسعه کسب ‌وکارفضا پایه در اصفهان منعقد شد

در نظریه زمینه‌ای غوطه‌ور شوید

دستگاه لایه‌نشانی پیشرفته ایرانی در راه چین

برگزاری کارگاه آموزشی انرژی صفر در دانشگاه اصفهان

رییس دانشگاه: کاستی‌ها و موانعی بوده اما به موفقیت‌های بی‌بدیلی رسیدیم

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در دانشگاه صنعتی افتتاح شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: نباید فضاهای مسموم در بین جوانان گسترش پیدا کند

صادرات شرکت های دانش بنیان بیش از 13 میلیون دلار بوده است

پارک فناوری ابوریحان اصفهان افتتاح شد

تصفیه‌ پساب رنگی با ضایعات صنایع تولید فرش

سه محصول دانش بنیان در اصفهان رونمایی شد

افتتاح دومین پارک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور وزیر علوم

ارتباط با مراکز علمی پژوهشی دنیا در برنامه کار وزارت علوم

برگزاری آیین بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان

فعالیت پژوهشی دانشگاه اصفهان برای حل معضلات زیستی است

قومیت‌گرایی چقدر بر نزاع دسته جمعی تاثیرگذار است؟

دانشگاه کاشان میزبان کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب

گنج‌هایی صورتی رنگ