معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور:
درس پژوهی لازمه معلم بودن است
علمی
بزرگنمايي:
سپاهان نیوز - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: معلمان باید بیش از اینکه یاد دهنده باشند باید در تمام طول خدمت یادگیرندگان بهتری بوده و لحظهای از درس پژوهی و یادگیری دور نشوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، رضا ساکی صبح امروز (پنج شنبه) در همایش کشوری آموزش کودکان با نیازهای خاص اظهار کرد: دانشآموزان با نیازهای خاص باید به وسیله بهترین معلمها آموزش داده شوند.
وی ادامه داد: همچنین این دانشآموزان باید به وسیله جدیدترین و بهترین روشهای آموزشی تعلیم داده شوند. این دو مساله در کنار هم میتواند موجب شکوفایی استعدادهای نهفته این کودکان شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: آموزش یک علم است و اگر این مهم را نپذیریم بنیانهای تعلیم و آموزش سست خواهد بود. همانگونه که امروز باید از خودمان بپرسیم چرا نمرات دانشآموزان در برخی دروس در مجموع پایین است؟!
ساکی گفت: شواهد و نمرات نشان میدهد جایی از آموزش ضعف دارد و ممکن است آموزشی که میدهیم علمی نباشد. به خصوص که میدانیم نمرات دانشآموزان ایران، در سنجشهایی که از دانش مشترک کشورها انجام شده است قابل قبول نبوده است.
وی با اشاره به اینکه معلم باید آموزش شناس باشد، ادامه داد: اگر آموزش و پرورش به اهداف خود دست نیابد بی شک جامعه نیز به اهداف خود دست نخواهد یافت. یک معلم خوب باید در راستای اهداف جامعه پنج ویژگی اصلی داشته باشد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: معلم باید دانش تربیتی داشته و بداند با آموزش میشود ارزش افزوده انسان را بالا برد. همچنین باید شایستگی تخصصی آموزش را دارا باشد. از طرفی معلم بدون دانش فنآوریهای روز در آموزش موفق نخواهد بود.
ساکی گفت: دانش زمینهای نیز از الزامات معلم بودن است اما چیزی که مهمتر از همه است این است که معلم باید دانش پژوهشی داشته باشد. یک معلم پژوهنده، ژرف اندیش و فکور، معلمی است که خواهد توانست به اهداف عالی تربیت دست پیدا کند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش دانشآموزان با نیازهای خاص ادامه داد: این کودکان باید بتوانند در جامعه حضور داشته باشند و لازمه این، یاد گرفتن مهارتهای اجتماعی است. کودکان با نیازهای خاص نباید به انزوا کشیده شوند و باید هرکدام یک فن را یاد بگیرند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: درس پژوهی برای معلمان و به خصوص معلمان دانش آموزان با نیاز خاص یک الزام غیر قابل انکار است. درس پژوهی موجب بهبود مستمر فرایند آموزش میشود و بر نقد و کار گروهی میان معلمان استوار است.
ساکی با بیان اینکه معلم باید بیش از یاد دادن، یاد بگیرد، گفت: باید بخشهای مختلف نظام آموزشی با هم به گفتوگو بپردازند. هماهنگیهای میان بخشی در نظام آموزشی بسیار ضعیف است.
انتهای پیام
-
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۳۳
-
۸۳ بازديد
-
-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/29923/