پیام سپاهان

آخرين مطالب

اصفهان کانون امن گردشگري است و حفظ اين آرامش وظيفه ماست گفتگو

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
سپاهان انلاين- رسول زرگرپور افزود: استان اصفهان پذيراي گردشگران خارجي از 86 کشور است و تامين امنيت، رفاه و آرامش اين گردشگران جزو وظايف بخش دولتي و غير دولتي فعال در امر گردشگري وتوجه عموم مردم است.

وي با اشاره به سفر هفته گذشته جک استراو و حواشي آن افزود: يک تور گردشگري از کشور انگليس هفته گذشته وارد ايران و برخي شهرها از جمله اصفهان شد که جک استراو، وزير اسبق امور خارجه انگليس نيز يکي از گردشگران اين تور بود و اين تور در کمال امنيت و آرامش از جاذبه ها ي منطقه ديدن کرد.

وي با بيان اينکه اين تور گردشگري بر اساس قانون و با رعايت همه هنجارها و مقررات مربوط به سفر به ايران وارد کشورمان شده بود اظهار کرد: زمانيکه گردشگران خارجي با رعايت همه موارد وارد کشورمان مي شوند، جمهوري اسلامي ايران نيز بر اساس ضوابط و قوانين، موظف به تامين و تضمين امنيت و آسايش براي آنها است.

استاندار اصفهان با اشاره به اينکه هر تور گردشگري خارجي که به استان وارد مي شود مورد رصد قرار مي گيرد گفت: با ورود تور گردشگري به اصفهان که وزير اسبق امور خارجه انگليس از گردشگران آن بود و با توجه به مسائلي که در يزد و شيراز اتفاق افتاده بود، اين تور از لحظه ورود تا خروج در پوشش نيروهاي امنيتي ما قرار داشت.

وي زمان سفر اين تور گردشگري به اصفهان را 48 ساعت اعلام و اظهار کرد: ما هيچ دخالتي در برنامه هاي اين تور نداشتيم و فقط بر اساس قوانين و تعهدهاي بين المللي امنيت و آرامش آنها را مانند هر تور گردشگري ديگري تامين و حفظ کرديم حتي در اين مورد، حساسيت بيشتر هم داشتيم.

زرگرپور با اشاره به اينکه اين تور گردشگري بر اساس برنامه خودشان از مراکز ديدني و تاريخي اصفهان ديدن کردند افزود: محل اقامت آنها هتل عباسي اصفهان بود و آنها پس از 48 ساعت اين شهر را در کمال امنيت و آرامش و بدون حادثه ترک کردند و مديريت استان اصفهان نيز وظيفه خود را درباره تامين امنيت و آرامش آنها بخوبي انجام داد.

*** دو تجمع برپا شده، غير قانوني بود

استاندار اصفهان همچنين به دو تجمع بدون مجوز و غير قانوني صورت گرفته در اصفهان در اعتراض به سفر وزير اسبق امور خارجه انگليس اشاره و اظهار کرد: از قبل پيش بيني مي شد که اين سفر عکس العمل و اعتراض هايي به همراه داشته باشد.

وي با بيان اينکه چند ده نفر نسبت به سفر وزير اسبق امور خارجه انگليس که فقط به عنوان گردشگر عادي وارد شهر شده بود، معترض بودند افزود: حدود 40 تا 50 نفر مقابل هتل عباسي اصفهان تجمع کردند و باتوجه به اينکه تجمع آنها بدون مجوز و غير قانوني بود، همه چيز تحت کنترل قرار گرفت و هيچ مشکلي ايجاد نشد.

زرگرپور با اشاره به اينکه در زمان تجمع اين افراد، وزير اسبق امور خارجه انگليس در هتل عباسي حضور نداشت ادامه داد: افراد تجمع کننده وقتي متوجه اين موضوع شدند، به تجمع خود خاتمه دادند.

وي با بيان اينکه همين افراد فرداي آن روز نيز تجمعي در مقابل درب دانشگاه هنر اصفهان برپا کردند، گفت: اين تجمع غير قانوني آنها نيز در حالي صورت گرفت که هيچ برنامه بازديد يا سخنراني براي وزير اسبق امور خارجه انگليس در اين دانشگاه وجود نداشت.

استاندار اصفهان توضيح داد: در اين ماجرا مانند ماجراي شيراز به دروغ خبري را مبني بر حضور جک استراو در دانشگاه پخش کردند و نيت اصلي آنها درگير کردن بخشي از دانشجويان با اين موضوع بود.

زرگرپور با تاکيد بر اينکه در تجمع غير قانوني مقابل دانشگاه هنر اصفهان نيز همه امور تحت کنترل نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي بود گفت: ما طبق پيش بيني و با هدف پيشگيري از احتمالات چند نفر را به طور دقيق کنترل و رصد کرديم و مواظب بوديم تا هيچ حرکتي انجام ندهند.

وي با بيان اينکه تور گردشگري مذکور هيچ تماس و برخوردي با اين دو تجمع نداشتند و برنامه هاي خود را بطور کامل انجام داد توضيح داد: زمانيکه افرادي در مقابل هتل عباسي تجمع کرده بودند، جک استراو در حال ديدن مکاني تاريخي بود.

*** پرونده محرکان تجمع هاي غير قانوني در حال پيگيري است

زرگرپور با تاکيد بر اينکه دو تجمع مذکور، بدون مجوز قانوني بود گفت: محرکان اصلي اين تجمع ها شناسايي شده و نيروهاي اطلاعاتي استان، مشغول تکميل پرونده آنها و ارسال به مراجع ذيربط هستند.

وي با بيان اينکه اين پرونده ها در دادگاه ويژه روحانيت و مراجع نظير آن پيگيري مي شود افزود: ما هيچ اغماضي در اين زمينه نداريم و موضوع بدون شک، پيگيري مي شود.

وي به اظهار نگراني عده اي درباره اين موضوع و تبعات ناشي از آن براي سرمايه گذاري خارجي در ايران و اصفهان اشاره و تصريح کرد: من به اين افراد اطمينان مي دهم که همه چيز تحت کنترل است و دوستان هيچ دلواپسي در اين زمينه نداشته باشند.

استاندار اصفهان با بيان اينکه پرونده اين موضوع به شوراي امنيت و وزير کشور منتقل شده است تاکيد کرد: با مقصران و خاطيان اين پرونده ها به جديت برخورد مي شود.

وي ملاک عمل در جمهوري اسلامي ايران را قانون دانست و گفت: هرگونه تجمع در فضاي باز نياز به مجوز دارد و اگر کسي يا گروهي براي آن درخواستي داشته باشد ما هيچ مشکلي در اين زمينه نداريم و درخواست آنها را بررسي مي کنيم.

زرگرپور با بيان اينکه گروه ها و احزاب مي توانند در زمينه هاي مختلف و به طور رسمي، اطلاعيه يا بيانيه صادر کنند و اگر افراد يا گروهي با مجوز اقدام به برپايي تجمع کنند و مسئوليت آن را بپذيرند ما نيز طبق قوانين و ضوابط از آنها حمايت مي کنيم.

استاندار اصفهان يادآور شد: در جريان دو تجمع غير قانوني در اصفهان برخي افراد و نهادها از آن حرکت، حمايت کردند و ما از آنها مي خواهيم که رعايت قانون را سرلوحه خود قرار دهند.

*** انتقاد از صدا و سيما

استاندار اصفهان همچنين از عملکرد برخي از رسانه ها از جمله صدا و سيما به دليل پوشش تجمع بدون مجوز انتقاد کرد و گفت: ما اين انتقاد به صدا و سيما را داريم که چرا خبر تجمع بدون مجوز را در اخبار رسمي خود پخش کرد.

زرگرپور افزود: تجمع هايي که قانوني نيست نبايد در اخبار رسمي پخش شود.

وي تاکيد کرد: واقعيت هاي اصفهان بگونه اي بايد اعلام شود که به شعور سياسي مردم اين استان، توهين نشود.

وي همچنين به اظهار نظر برخي از نماينده هاي مجلس درباره سفر وزير اسبق امور خارجه انگليس به اصفهان اشاره و تصريح کرد: اگر تعدادي از نماينده هاي ما قوانين موجود براي گردشگري را صالح نمي دانند خودشان که در مرکز قانونگذاري هستند آنها را اصلاح کنند.

استاندار اصفهان افزود: تا زمانيکه قوانين موجود برقرار است ما نيز موظف به رعايت آنها هستيم.

*** جلوگيري از وارد شدن خدشه به چهره گردشگري اصفهان

استاندار اصفهان تصريح کرد : افراد و گروه هاي مختلف مي توانند بطور قانوني و رسمي انتقاد يا اعتراض کنند اما بايد بگونه اي عمل کنند که کمترين خدشه به چهره اصفهان وارد شود.

وي به حواشي پيش آمده درباره ريچارد فراي در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: هيچ درخواستي براي دفن اين فرد در اصفهان نشده بود اما با اتفاق ها و تجمع هاي غير قانوني پيش آمده درباره آن، چهره خوبي از اصفهان به نمايش در نيامد.

استاندار اصفهان با بيان اينکه برپايي يک تجمع با مجوز و آرام براي اروپايي ها و امريکايي ها، امري عادي است تصريح کرد: اما مردم نيز بايد رعايت اين موضوع را کرده و به اعتلاي چهره و جايگاه گردشگري شهر و کشورمان کمک کنند.

زرگرپور به برنامه ريزي استان اصفهان براي پذيرايي از حدود 300 هزار گردشگر خارجي در سال جاري اشاره و اظهار کرد: اين موضوع از دو جنبه اقتصادي و فرهنگي براي ما اهميت دارد.

وي افزود: در بعد اقتصادي، افزايش سفر گردشگران خارجي به استان موجب ارتقاي صنعت گردشگري و بخش هاي مختلف مرتبط با آن مانند هتلداري، رستوران، فرودگاه، حمل و نقل و صنايع دستي مي شود که منبع درآمد خوبي براي استان اصفهان است.

وي درباره بعد فرهنگي نيز گفت: اين موضوع براي کل کشور اهميت دارد زيرا هر گردشگر خارجي به مانند يک سفير فرهنگي است که واقعيت هاي کشورمان را که سال هاي سال توسط رسانه هاي غرب و معاند، مخدوش جلوه داده مي شد، به مردم کشور خود منتقل کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/3148/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان

برداشت 3 تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره

امدادرسانی به حادثه دیدگان 7 استان در اثر آبگرفتگی و سیل

لحظه هولناک ریزش خانه قدیمی در زواره اصفهان بر اثر بارندگی (فیلم)

امداد رسانی به سیل زدگان 7 استان

245 هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد

(ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید

پرداخت 223 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان

فیلم| لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی

اجرای 22 فقره رفع تصرف در استان اصفهان

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان

کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه

عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود

هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه 6 اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق

لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو

مهاجم استقلالی در اصفهان، دور از دست حسینی (عکس)

توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان

آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت

اجرای 80 میلیارد ریال پروژه در منطقه 5 اصفهان

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

هشدار به خریداران طلا؛ عیار طلا را چک کنید

مدیریت پرسپولیس به کدام نهاد رسید؟

واژگونی اتوبوس در موته اصفهان 11 مصدوم برجا گذاشت

تکثیر و پرورش حلزون‌های غیربومی ممنوع است

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان در اصفهان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم

34 درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت