پیام سپاهان

آخرين مطالب

شیردل مطرح کرد:

قانون های مالیاتی در اصفهان درست اجرایی نمی شود/ مدیران شهری قبلی بدقولی کردند اقتصادی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: وقتی اصفهان در نوروز سال جاری جز هشت شهر برتر گردشگری کشور به حساب نمی آید باید بررسی جدی داشته باشیم کجای کار در صنعت گردشگری دچار مشکل و ضعف عمیق است؟ که طبق آمار اصفهان جز هشت شهر قرار نمی گیرد.
عباس شیردل   اظهار کرد: نام هایی که بر روی هر سال از سوی مقام معظم رهبری گذاشته می شود در حد شعار باقی می ماند، اما امیدوارم شعار امسال و نامگذاری امسال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" به درستی اجرایی شود. اگر حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد باید بستر سازی برای اجرای آن نیز فراهم شود.
وی افزود: اگر قرار است امسال جدی و واقعی به تولید ملی نگاه شود باید ابتدا بانک‌ها حمایت خود را از اصناف نشان دهند و دولت، مسئولان کشور و بخش خصوصی باید نگاهشان به تولید داخلی باشد، حتی اداره دارایی نیز باید در این زمینه در مسیر درست خود گام بردارد.
گاهی یک کارمند جز دارایی فشار بر تولید کننده را افزایش می دهد
رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با انتقاد از کنار گذاشتن برخی قوانین توسط یک کارمند اداری در امور مالیاتی، ادامه داد: چرا برخلاف تمام قوانین لایحه ای که دولت به مجلس می دهد و مجلس آن را قانون می‌کند و شورای نگهبان نیز مهر تایید بر آن قانون می‌زند توسط یک کارمند جز در اداره دارایی اجرایی نمی‌شود و همین موضوع منشاء فشار بر تولید کننده ایرانی می شود.
شیردل تاکید کرد: در رسته صنایع دستی وضعیت فروش به گونه ای است که بیشترین فروش در نوروز رخ می دهد، اما متاسفانه هر سال به جای اینکه افزایش فروش داشته باشیم با کاهش آمار فروش روبرو می ‌شویم. کاهش آمار رفته‌رفته تولیدات تولیدکنندگان را به صفر خواهد رساند و کشورهای رقیبی که تولیدات ایرانی را کپی می‌کنند می توانند بازار را به دست بگیرند، برای مثال در صنعت اقتصاد نقره در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، اما قوانین دست و پا گیر این روزها تولیدکنندگان را دچار چالش در برابر رقبا کرده است. 
تولیدکننده نقره ایرانی به چین سفر می کند
وی اضافه کرد: باید قوانین 50 سال پیش بانک مرکزی تغییر کند. امروز برای ورود و خروج نقره به دلیل قدیمی بودن قوانین، دچار چالش هستیم و با این قوانین تولید کننده ایرانی بار خود را می بندند و به چین سفر می کند و آنجا شروع به صادرات نقره می کند. این در حالی است که اصفهان تنها شهر در جهان است که ساخت ظروف نقره منحصر به آن است؛ چطور ممکن است با این قوانین بتوانیم در زمینه گردشگری پیشرفت کنیم.
رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه گاهی این سخت گیری ها موجب شده تا طی 40 سال گذشته صنعت گردشگری و صنایع دستی خود را از رونق بیاندازیم، گفت: وقتی اصفهان در نوروز سال جاری جز هشت شهر برتر گردشگری کشور به حساب نمی آید باید بررسی جدی داشته باشیم کجای کار در صنعت گردشگری دچار مشکل است؟ کجا دارای ضعف عمیق است؟ که طبق آمار اصفهان جز هشت شهر اول در زمینه گردشگری قرار نمی گیرد؟
اصفهان گردشگری تخصصی را به شهرهای شمالی و جنوبی باخت
شیردل تاکید کرد: گردشگری امروز یک علم و در دنیا به شکل یک مبحث علمی، آموزشی و تحقیقاتی نگاه می شود. گردشگری فقط این نیست که مسافر دلش بخواهد کدام شهر برود یا کدام شهر نرود. امروزه سفرهای گردشگران داخلی نیز تغییر کرده است. همه به دنبال اصفهان یا شیراز رفتن نیستند، بلکه شهرهای شمالی و شهرهای جنوبی تخصصی‌تر کار کردند و توانستند گوی سبقت را از گردشگری اصفهان بربایند. چرا که طی چندین سال گذشته هیچ گونه کار تخصصی بر روی گردشگری خود در اصفهان انجام نداده‌ایم.
وی با انتقاد از مدیریت شهری در سال های گذشته ادامه داد: در زمان شهرداری آقای سقاییان‌نژاد در تمام ایران هتل سازی با عوارض 30 درصد انجام می شد، اما در اصفهان به خاطردیدگاه آقای سقائیان نژاد عوارض هتل سازی گرفته می شد. این حرکت او فرار سرمایه و سرمایه گذار را از اصفهان کلید زد و آن قدر این موضوع افزایش پیدا کرد که در یکی دو سال آخر مدیریت ایشان تسلیم شد. این در حالی بود که درست در همان سال ها شیراز بحث هتل سازی خود را کیفی‌تر کرد، فرودگاه خود را ارتقاء داد.
رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان ادامه داد: در اصفهان همه بخش ها و ادارات می خواهند به گردشگری ورود کنند این یک مشکل است. آنهایی که تخصص دارند و آنهایی که تخصص ندارد همه در زمین گردشگری امروز بازی می کنند. چراکه در این حوزه پول هست و تصورشان جمع آوری پول از این حوزه است.
شهردار قبلی اصفهان در موضوع شهرجهانی صنایع دستی بدقولی کرد
شیردل با انتقاد از عملکرد شهردار گذشته اصفهان و بدقولی های او در زمینه جهانی شدن شهر صنایع دستی، گفت: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است، برخی آقایان از این موضوع استفاده کردند و به صنایع دستی اصفهان لطمه زدند، امیدواریم استاندار و شهردار جدید اصفهان موضوع گردشگری و صنایع دستی اصفهان را جدی گرفته و در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: اصناف حاضر هستند برای زیباسازی ورودی های شهر اصفهان وارد عمل شوند، اما نه اینکه آنها طراحی کنند و بعد از آن ها عوارض گرفته شود و یا درخواست شود که آبیاری چمن های زیر آن نیز با اتحادیه ها باشد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/33180/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول

برخوردهای بی‌قاعده

اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

یک حادثه ترافیکی و یک غرق شدگی با یک فوتی و شش مصدوم

جوان 20 ساله در اصفهان در استخر کشاورزی غرق شد

پیشرفت 62 درصدی کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز شنبه اول اردیبهشت 1403

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه اول اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچ کاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

یک نمایش مسخره

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری