پیام سپاهان

آخرين مطالب

حقوق هسته ای مطالبه ملی و مورد حمایت مردم و مسئولان است سیاسی

حقوق هسته ای مطالبه ملی و مورد حمایت مردم و مسئولان است
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - توافق هسته ای ایران به عنوان یک پیمان بین المللی با حمایت مردم و مسئولان حاصل شد و همچنان به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح و مورد تاکید قرار دارد.
  توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان) منعقد شد و اجرای آن از دی ماه همان سال کلید خورد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام تاکنون بارها پایبندی کامل ایران را به این توافق هسته ‌ای تائید و اعلام کرده که هیچ نشانه ای از فعالیت های هسته ای مرتبط با جنبه های غیرصلح آمیز را در ایران شاهد نبوده است.
این توافق رویکرد جهانی را نسبت به ایران تحت تاثیر قرار داد و فرصتی ایجاد کرد تا کشورهای و ملت های جهان بتوانند واقعیت های جمهوری اسلامی را درک کنند و تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نگیرند.
پس از انعقاد این قرارداد بود که از یکسو، صدها هیات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از نقاط مختلف جهان بویژه اروپا برای همکاری و تعامل با ایران روانه کشورمان شدند و از سوی دیگر با افزایش ورود جهانگردان خارجی، صنعت گردشگری کشور و به تبع آن بازار صنایع دستی در مسیر رونق و توسعه قرار گرفت.
توافق هسته ای از نگاهی دیگر با رفع تحریم ها راه را برای گشایش دوباره مناسبات اقتصادی و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت کشور هموار کرد و نه تنها سایه تهدید و تحریم علیه کشورمان را کنار زد، بلکه رویکرد بین المللی را به سمت همکاری با ایران هدایت کرد.
لغو 6 قطعنامه شورای امنیت، متلاشی شدن ائتلاف جهانی علیه ایران، برافراشته شدن دوباره پرچم میهنمان بر فراز کشتیهای بزرگترین ناوگان خاورمیانه، کاهش چشمگیر هزینه های انتقال ارز، از بین رفتن شرکتهای دور زننده تحریم، جمع شدن بساط کاسبی تحریم، افزایش سه برابری تولید نفت، بازگشت قدرت ایران در اوپک و افزایش قدرت چانه زنی ایران در مسائل بین المللی از جمله دستاوردهای این رخداد مهم جهانی بوده است، به همین جهت رژیم صهیونیستی از همان ابتدا مخالفت خود را با برجام نشان داد و ترامپ نیز تلاش دارد تا این معاهده بین المللی را بی اعتبار و درنهایت تعلیق کند.
مردم و مسئولان که همواره نسبت به موضع گیری های خصمانه آمریکا و تحریم های ناعادلانه علیه ایران انتقاد و اعتراض داشتند از برجام استقبال کردند و به این پیمان بین المللی اعتماد کردند، اما سیاست های رئیس جمهور آمریکا باز هم ثابت کرد که دیوار بی اعتمادی نسبت به آمریکا همچنان پابر جاست.
هدف سیاست ها و موضوع گیری ترامپ نسبت به معاهده برجام از یکسو نادیده گرفتن جایگاه امضا کنندگان این پیمان است و از دیگر سوی محروم کردن یک ملت از حقوق و دانش هسته ای محسوب می شود، حقوقی که مورد تاکید آحاد مردم و مسئولان بوده و هم اکنون به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط   اظهارکرد: دانش هسته ای در حال حاضر به عنوان دانش بومی ما به شمار می رود و دانشمندان و متخصصان کشورمان با تلاش خود به این علم دست یافته اند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک اضافه کرد: تقویت و توسعه دانش هسته ای بطور مستقیم و غیر مستقیم، پیشرفت سایر علوم را رقم می زند و سرعت این پیشرفت را نیز دو چندان می کند، بنابراین حمایت از این علم و در ابعادی وسیع تر از توافق هسته ای، کاملا منطقی و عقلانی است.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به حمایت هر ایرانی از دانش بومی و توسعه همه جانبه آن خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایرانیان مردمی آگاه هستند، از همین رو از هر آنچه که به توسعه و پیشرفت جامعه بیانجامد، حمایت و نسبت به ادامه آن تاکید می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سالک با بیان اینکه اصلی ترین رمز موفقیت ایران در عرصه های گوناگون، یکپارچگی و انسجام اقشار مختلف مردم با یکدیگر بوده است، گفت: تحقق پیروزی در جنگ تحمیلی و دیگر عرصه های داخلی و خارجی با وحدت کلمه مردم رقم خورده و بی شک هموطنان در زمینه انرژی هسته ای نیز متفق القول نسبت به توسعه این علم تاکید می کنند.
وی وحدت سران سه قوه و دیگر مسئولان در پرونده هسته ای ایران را نیز با اهمیت برشمرد و تصریح کرد: وحدت مسئولان اقتدار ایران در منطقه و مجامع بین المللی را افزایش داده است.
همچنین دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان   با اشاره به حمایت همه جانبه از حقوق هسته ای ایران، گفت: این دانش از جمله مقوله هایی به شمار می رود که بطور مستقیم در تولید و صنعت موثر است، به همین دلیل در استفاده از آن هیچگونه چشم پوشی مجاز نیست.
اصغر بُرشان افزود: جامعه کارگری و بازنشستگان کشورمان همچون سایر اقشار، حامی استفاده صلح آمیز و علمی از دانش هسته ای هستند، زیرا کاربرد علوم نوین در چرخه تولید را به خوبی درک می کنند.
وی با بیان اینکه پیشبرد اهداف هسته ای ایران بیش از هر چیز نیازمند عقل گرایی و دیپلماسی است، گفت: موفقیت در هر نوع مذاکرات بین المللی با تدبیر، خردورزی و گفت و گو سازنده محقق می شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اضافه کرد: برای افزایش تولید و اشتغال ناگزیریم که با جهان ارتباط مفید برقرار کنیم و تعامل سازنده داشته باشیم و این موضوع مورد تاکید جامعه کارگری است.
برشان تصریح کرد: شعار قدیمی "انرژی هسته ای، حق مسلم ماست"، هم اکنون نیز ارزش خود را حفظ کرده است، اما احقاق آن جز در سایه دیپلماسی و خردگرایی امکانپذیر نیست.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان افزود: جامعه کارگری همچون سایر آحاد ملت بر این دستیابی به علوم نوین و دانش هسته ای استوار است.
همچنین رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان در ارتباط با اینکه جامعه روستایی چه میزان مدافع پرونده هسته ای و این دانش نوین است، گفت: روستاییان همواره نسبت به کاهش وابستگی ها به خارج کشور و افزایش تولید ایرانی تاکید و در همین راستا استفاده از دانش های نوین را نیز ضروری عنوان می کنند.
مهدی اسدی با بیان اینکه دانش هسته ای بطور مستقیم در صنعت کشاورزی و زندگی روستایی تاثیرگذار است، اظهارکرد: روستاییان در پرونده هسته ای کشورمان همچون سایر موضوع ها، حامی و با سایر اقشار جامعه همدل هستند.
وی ادامه داد: استفاده از علوم نوین و انرژی های نو، حقی است که همگان باید از آن بهره گیرند.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/33275/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در اصفهان

نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور

اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

فیلم | ارتفاع پست در تاج سد زاینده رود

اقتدار نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق یوم‌الله دیگری را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

(ویدئو) آرامش کامل در اصفهان به روایت گاردین

تصاویر صداوسیما از اتفاقات اصفهان

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

فیلم | آخرین وضعیت ذخیره آب در سد زاینده رود

روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان + فیلم

(ویدیو) جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

خط و نشان فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اسرائیل بعد از تیراندازی به اشیا مشکوک در آسمان اصفهان

طنین مرگ براسرائیل نمازگزاران اصفهان درراهپیمایی حمایت ازمردم غزه

باطل شدن سهمیه آبیاری از زبان کشاورزان نطنز

تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود

عملیات وعده صادق ادعای گنبد آهنین را برهم زد

درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان | وزیر امنیت ملی: مسخره بود! + ویدئو

حمایت مردم اردستان از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»

تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

پدر گلاب ایران درگذشت

حمایت نمازگزاران بادرود از مردم غزه

کشف 523 میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان

اولین تصاویر از فرمانده کل ارتش ساعاتی پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان

دشمن برای جبران عملیات تحقیر امیز خود دست به عملیات روانی زده است

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان + عکس

درخواست مهم باشگاه سپاهان از مورایس

واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت

دشمن برای جبران عملیات تحقیرآمیز خود دست به عملیات روانی زده است

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه 31 فروردین

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه امروز اصفهان

ببینید | جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

فیلم/ جزئیاتی از ماجرای صبح جمعه اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد