/پایان نامه/
کتاب انگلیسی دانشجویان علوم سیاسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان
علمی
بزرگنمايي:
سپاهان نیوز - بر مبنای یافته های یک تحقیق، نویسندگان توصیه می کنند برای بهبود کتاب آموزش زبان انگلیسی می توان اقداماتی مانند اضافه کردن بخش های جداگانه جهت تقویت چهار مهارت اصلی، اضافه کردن واژه نامه انگلیسی به فارسی، بروزرسانی متن ها و بازطراحی کتاب انجام داد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، علی ساکی دانشجو کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان به بررسی "ارزشیابی کتاب انگلیسی برای دانشجویان علوم سیاسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان" پرداخت.
مطابق این پژوهش تنها خصوصیات مربوط به محتوا کتاب و فرمت کتاب مورد مطالعه قرار گرفته است و برای دستیابی به اهداف ذکر شده روش تحقیق آمیخته که شامل استفاده از پرسشنامه، مصاحبه نیمه ساختاریافته و مشاهده کلاسی می شود مورد انتخاب قرار گرفته است.
همچنین در این تحقیق سه استاد و 31 دانشجوی رشته علوم سیاسی شرکت کردند. این پژوهش با هدف ارزشیابی کتاب "انگلیسی برای دانشجویان علوم سیاسی" آموزش داده شده در دانشگاه شهید چمران اهواز از دیدگاه اساتید و دانشجویان این رشته انجام شد و در پایان پیشنهاداتی برای بهبود این کتاب ارائه شد.
نتایج این مطالعه نشان داد باور اساتید و دانشجویان بر ناهمخوانی کتاب حاضر با نیازهای آموزشی آنان در حوزه های فرمت کتاب (روش تدریس، متناسب بودن برای دانشجو، طراحی کتاب) و محتوا (محتوا عمومی، مهارت شنیدار، مهارت گفتار، مهارت خواندن، مهارت نوشتار، لغت، دستور، تلفظ، تمرین ها) است.
همچنین بر مبنای این یافته ها، نویسندگان توصیه می کنند که برای بهبود کتاب اقداماتی مانند اضافه کردن بخش های جداگانه جهت تقویت چهار مهارت اصلی، اضافه کردن واژه نامه انگلیسی به فارسی، بروزرسانی متن ها و بازطراحی کتاب انجام شود.
بنابراین می توان از نتایج این تحقیق برای طراحی کتاب هایی متناسب تر برای آموزش انگلیسی تخصصی رشته علوم سیاسی و سایر رشته های دانشگاهی استفاده کرد.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی سید امید طباطبایی در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان دفاع شد.
انتهای پیام
-
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰:۵۸
-
۶۰ بازديد
-
-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/34896/