پیام سپاهان

آخرين مطالب

سعیدی: دولتمردان به جای انتظار بازگشت شرکت‌های خارجی، به توان داخلی تکیه کنند سیاسی

سعیدی: دولتمردان به جای انتظار بازگشت شرکت‌های خارجی، به توان داخلی تکیه کنند
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از دولتمردان خواست تا به جای انتظار بازگشت شرکت‌های خارجی و جایگزین نمودن آنها در مسائل مختلف صنعتی کشور به توان داخلی تکیه کنند.
به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با گذشت 40 سال از حیات طیبه خود شرایط حساسی را طی می‌کند و با یک پیچ بزرگ تاریخی روبرو است. با نگاهی به صحنه بین‌الملل و صف‌آرایی خصمانه در منطقه می‌توان عمق دشمنی و برنامه‌ریزی‌های معاندین برای توقف حرکت پرشتاب نظام را مشاهده کرد.
وی افزود: با این شرایط باید از گذشته عبرت گرفت و با هوشمندی و تلاش مضاعف مانع تحقق اهداف شوم دشمن شد. به عنوان مثال فرجام برجام تجربه‌ای گران‌بها است. در فراز و فرود استراتژیک اخیر چه در عرصه بین‌المللی و چه در تعاملات داخلی آنچه بیشتر از پیش نمایان بوده تکیه بر توان داخلی و اتکا به خویشتن بود. به راستی اعتماد و اعتقاد به توان داخلی جوانان خوب این سرزمین فکر و اندیشه داخلی حول محور ولایت تنها راه برون‌رفت از ورطه سیاسی است.
سعیدی ادامه داد: تاریخ نشان داده مذاکره یا هرگونه سازش در صورتی نتیجه‌بخش است که از موضع قدرت بوده و تضمین لازم را به دنبال داشته باشد. توان دفاعی و قدرت پویا در زمینه‌های علمی و پژوهشی در خصوص استقلال سیاسی و استراتژیک حق مسلم مردم سرزمین من بوده و هست و هرگونه مذاکره در این خصوص بی ‌برو برگرد باطل است. امروز که رییس‌جمهور آمریکا به یک فرد دلال مسلک و تاجر رسیده، خروج از برجام با هدف در منگنه قرار دادن ایران و وادار کردن ما به پذیرش محدودیت‌های بیشتر است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمردان عزیز به جای انتظار بازگشت شرکت‌های خارجی و نگرانی خروج آمریکا تا دیر نشده است به توان داخلی اعتماد کنید. آقای زنگنه به راستی تا کی می‌خواهید شرکت‌های خارجی را یک به یک جایگزین قبلی کنید. برای یک بار هم شده به مهندسین و دانشمندان داخلی اعتماد کنید.
وی با اشاره به حوادث منطقه و فلسطین، گفت: امروز سرزمین معراج در آتش کینه و شقاوت رذل‌ترین آدم‌های دوران می‌سوزد و صدایی از مدعیان حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی شنیده نمی‌شود. چندی پیش که خبر شهادت بانوی امدادگر فلسطینی در حین امدادرسانی توسط رژیم پلید و جعلی موجی از نفرت در بین افکار عمومی ایجاد کرد و بار دیگر چهره مظلوم‌کش خبیث سردمداران این رژیم را افشا کرد باید بگویم کجایید مدعیان حقوق بشر.
سعیدی تاکید کرد: به عنوان خادم مردم بشارت می‌دهم که این رفتارها چیزی جز اضمحلال این رژیم غاصب را عاید آنها نمی‌کند اما حکایت این روزهای نخست‌وزیر منفور رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان اسباب انبساط خاطر و خنده فرهیختگان جهان را فراهم کرده است. این جانی آدم‌کش از یک سو به ملت ایران پیام دوستی می‌فرستد و ادعای همراهی می‌کند و از طرفی دوره‌گردی می‌کند که به زعم خویش ایران اسلامی را منزوی سازد و اجماع جهانی علیه ایران شکل دهد، زهی خیال باطل. ملت ایران اعتنایی به این رفتارها نمی‌کند و ذره‌ای از انزجار آنها از شمر زمان نتانیاهو کم نخواهد شد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از وظایف مهم نمایندگان در کنار قانونگذاری، حق مطالبه‌گری به نمایندگی از مردم و دفاع از حقوق آنها در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است لذا بهانه قرار دادن شرایط زمانی و مصلحت‌اندیشی نابجا به هیچ وجه برای پاسخگویی به رفع مشکلات مردم پذیرفتنی نیست. فلسفه حضور ما در این میان بیان مشکلات مردم و درد آنهاست اما اگر قرار باشد هر روز به گرفتاری‌های مردم افزوده شود و همچنان تنگناهای اقتصادی و معیشتی گلوی ملت را بفشارد، بودن ما در مجلس و سایر پست‌های اجرایی تشریفاتی و نقض غرض است.
سعیدی با اشاره به موضوعات حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: اما از مردم شهیدپرور استان اصفهان بگویم، مردمی که بیش از 23 هزار شهید تقدیم نظام کردند و با تمام بی‌مهری‌های دولت‌های مختلف که در زاینده‌رود خشک شده و آمار بالای بیکاری استان نمود پیدا می‌کند، می‌توان به حجب و ماخوذ به حیایی زن و مرد این استان پی برد. آقای دکتر روحانی وعده زاینده‌رود به مردم استان اصفهان چه شد، رشد اقتصادی که گزارش می‌شود تولید محور نیست و رشد اقتصادی متکی بر خام‌فروشی اشتغالزا نخواهد بود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر ارتباطات رسیدگی به وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت در شهرها و روستاهای شهرستان مبارکه در عصر ارتباطات مورد توجه باشد. وزیر نیرو در خصوص تامین آب مزارع و باغات که با بحران خشکسالی و بیکاری کشاورزان مواجه شده و تامین آب شرب روستاها و شهرهای استان اصفهان اهتمام لازم داده شود. مسئولین محترم در خصوص وضعیت آب در کشور تدبیر بیندیشند و بهانه دست دشمنی که به خون مردم ما تشنه است، ندهند. دشمنی که به کودکان هم رحم نمی‌کند ادعای رفع مشکل آب را دارد.
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نسبت به رفع مغایرت دستورالعمل جدید ضوابط و شرایط تخصیص و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل با بخشنامه و ضوابط کنترل اجرای فنی ناوگان حمل و نقل توجه شود. وزیر اقتصاد و دارایی نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیارهای مبارکه دستور تسریع بدهند. وزیر جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت خسارت کشت به کشاورزان غرب استان توجه شود. وزیر بهداشت و درمان در حوزه‌های بهداشتی و درمانی نسبت به تقویت خانه بهداشت و درمانگاه‌ها و تقویت پزشک متخصص در بیمارستان محمد رسول الله توجه شود.
سعیدی در پایان انتقاد کرد: چرا فروش خودروهای تحویل فوری و اینترنتی در چند ماهه اخیر در شرکت‌های خودروساز انجام نشده و به صورت توزیع به عواملی که بازار سیاه دارند فروخته می‌شود. افزایش قیمت 200 درصدی پذیرفته نیست، پشت این افزایش قیمت‌ها چه کسانی هستند. از رییس‌جمهور در خصوص اجرای بیمه روستاییان و عشایر درخواست دارم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/37809/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

بایدن در آستانه شکست؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

راهپیمایی نماز گزاران جمعه بهارستان در حمایت از عملیات وعده صادق

نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت

راهپیمایی مردم شهرستان‌های استان اصفهان در حمایت از عملیات موفق وعده صادق + فیلم

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟