پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرانِ ما مدیران هزینه ای هستند؛

علل در سایه ماندن پیشکسوتان باید بررسی شود/ مدیریت در ورزش به صورت اتوبوسی ولابی گری شده است ورزشی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - مدیریت‌های ورزش ما تبدیل به مدیریت‌های اتوبوسی و لابی گری شده است.
پیشکسوت فوتبال اصفهان اعتقاد دارد برای موفقیت در سطح مدیریت ورزش باید فرصت برابر به ورزشکاران مدیر داده شود وفرصتی ایجاد کنیم تا افراد در جایگاه درست خود قرار گیرند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، عباس اخوان فاضل امروز (پنجشنبه) در نشست خبری آسیب شناسی فوتبال با خبرنگاران ورزشی اصفهان اظهار کرد: فوتبال در دنیا به عنوان امری بی بدیل معرفی شده است پدیده ای که تأثیر آن در تمام زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی قابل مشهود است و توانسته جوانان و جوامع بشری تحت تأثیر خود قرار دهد.
فوتبال ضد ارزش
وی افزود: با توجه به نفوذ پذیری فوتبال در لایه‌های مختلف جامعه باید بتوانیم زیر ساخت‌ها و امکانات مناسب را برای آن‌ها فراهم کنیم تا جوانان بتوانند از فعالیت‌های بیشتر و بهتری داشته باشند. اگر امکانات و زیرساخت‌های لازم ایجاد نشود، فوتبال از یک پدیده ارزشی به یک پدیده ضد ارزشی تبدیل می‌شود و جامعه را دچار تنش می‌کند.
بازیکن سابق تیم منتخب اصفهان در لیگ قدس خاطر نشان کرد: امروزه فوتبال در دنیا تنها یک مقوله ورزشی نیست؛ بلکه به عنوان یک فاکتور و عامل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کاربرد دارد که البته این موارد منوط به این است که زیرساخت‌ها و زمینه‌های آن فراهم شود. امروزه نگاه نسل جدید فوتبال ما به فوتبال تنها نگاه به یک مقوله فرهنگی و اخلاقی نیست و وزنه اقتصادی و حتی سیاسی سنگین تر است.
وی تاکید کرد: در واقع یکی از بداخلاقی‌های جوانان ما این است که به دنبال الگوبرداری از نسل‌های گذشته نیستند و تنها به فکر پول، شهرت، افتخار، بازی خوب و حتی الگو شدن برای جوانان دیگر هستند. این نشان می‌دهد که در این زمینه کارهای اساسی و درستی انجام نداده‌ایم.
واکاوی بی توجهی جوانان نسبت به پیشکسوتان
اخوان تصریح کرد: درست است که شرایط خوبی به دلیل نداشتن زیر ساخت‌های فرهنگی در این زمینه داریم اما باید به دنبال ریشه‌یابی این موضوع باشیم که چرا جوانان، ورزشکاران و مسئولان ما به پیشکسوتان بی توجه شده‌اند و آن‌ها و جوانان را مقابل یکدیگر قرار داده‌اند تا در این میان ریش سفیدان به اجبار به سمت انزوا بروند.
وی ادامه داد: فوتبال و در کل ورزش باید یک امر فرهنگی باشد اما با سیساسی و اقتصادی شدن آن پا را فراتر از این مرحله گذاشته و به یک موضوع سیاسی و به خصوص اقتصادی تبدیل شده است. می دانیم که هر کجا بحث اقتصادی، درآمد و منابع مالی در میان باشد، به طور قطع زمینه فساد، بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها هم در آن‌جا وجود دارد.
مدیریت‌های اتوبوسی و لابی گری
پیشکسوت فوتبال اصفهان در خصوص وضعیت مدیریت‌ها به ویژه در ورزش در شرایط فعلی گفت: امروزه مدیریت‌های ورزشی مدیریت‌های اتوبوسی، لابی‌گری و همراه با رانت است. بدرفتاری‌ها موجود و نگه نداشتن حرمت ریش سفیدان موجب شده تا بزرگان و پیشکسوتان و افرادی که در فوتبال دارای علم و آگاهی و سابقه هستند منزوی شوند تا حداقل حرمت خود را حفظ کنند.
جایگاه من کجاست؟
وی افزود: باید در حوزه مدیریت ورزش و فوتبال فرصت برابر را به مدیران ورزشی بدهند و کسی را انتخاب کنند که در ورزش مدیر بوده است. من در حوزه‌های مختلف هم دولتی و هم خصوصی در تهران و اصفهان دارای 25 سال سابقه مدیریتی هستم و شاید یکی از تنها فوتبالیست‌هایی در اصفهان هستم که در این حوزه‌ها کار کرده‌ام اما حالا می‌پرسم جایگاه من کجاست؟
مربیگری چرخشی در لیگ برتر فوتبال ایران
بازیکن منتخب اصفهان با اشاره به چرخش در بین مربیان لیگ برتر گفت: 18 مربی در لیگ برتر فوتبال ایران فعالیت می‌کنند اگر نگاه کنید می‌بینید که این افراد هر ساله در تیم‌های مختلف در چرخش هستند. در حالی که باید سوابق این مربیان مورد بررسی قرار گیرد، اگر یک مربی در یک تیم نتوانسته نتیجه بگیرد چرا فصل بعد به تیم دیگری می‌رود؟ باید بررسی شود که چرا یک مربی که تیمش به دسته دو و یک می‌فرستد در لیگ برتر فعالیت می‌کند.
وی تاکید کرد: به همان موضوع مدیریت اتوبوسی و رابطه ای برمی گردیم، مدیریت اتوبوسی و تأمین منافع یکدیگر در میان است. نتیجه این می‌شود که پیشکسوتان و افرادی با دانش از جمله کربکندی، چرخابی، دادفرنیا و غیره که در سایه هستند و فرصتی در اختیار آن‌ها قرار داده نشده است. چرا شرایطی که برای یک مربی خارجی فراهم می‌کنیم برای مربیان داخلی فراهم نمی‌کنیم اما نتیجه خوب می‌خواهیم؟
نداشتن بانک اطلاعاتی و سوء مدیریت
اخوان دلیل اصلی عدم استفاده از پیشکسوتان و افراد در جایگاه درست را سوء مدیریت و در اختیار نداشتن بانک اطلاعاتی خواند و گفت: زیرساخت‌های کشور به اندازه‌ای نیست که همه مربیان ورزش فعالیت کنند. البته در تربیت مربیان نیز به فکر سود و منافع مالی هستیم، دوره‌های مربیگری برگزار و به افراد مدارک مربیگری می‌دهیم در حالیکه بررسی نمی‌کنیم خروجی این مساله چیست؟ این افراد که پس از دریافت مدارک مربیگری چشم انتظار هستند که روزی در کنار مربیان کار کنند، مجبور می‌شوند به مسائل ضداخلاقی روی آورند تا بتوانند جایگاهی برای خود پیدا کنند.
ورزش دولتی آسیب رسان است
اخوان اظهار کرد: اما یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که در آسیب شناسی ورزش وبه ویژه فوتبال باید به آن توجه کنیم دولتی بودن ورزش در کشورمان است که ضرر زیادی به ورزش می‌رساند چرا که می‌خواهند افراد تحت کنترل و نظارت خودشان در رأس امور داشته باشند؛ در حالیکه در کشورهای توسعه‌یافته مثل آلمان، گروه‌های نظارتی شامل روانشناس، جامعه‌شناس، اساتید دانشگاه و غیره، بازیکنان را چه در سطح باشگاهی و چه تیم ملی، از دوره نوجوانی تا زمانی که دوره بازیکنی آن‌ها به اتمام می‌رسد، تحت نظارت دارند و زمانی که بازیکن دوره بازیگری‌اش به پایان می‌رسد، بانک اطلاعاتی از او در اختیار دارند که بر مشخص می‌شود فرد باید چه پستی قرار گیرد.
نسل جدید پیشکسوتان را نمی‌شناسند
وی در خصوص غریبه بودن نسل جدید فوتبال با پیشکسوتان تصریح کرد: تمام انرژی و فکر و منابع صرف محو کردن پیشکسوتان از صفحه روزگار شده است. مدیران ضعیف افراد ضعیف را هم در کنار خود می‌گذارند چراکه فقط به فکر حفظ جایگاه و منافع خود هستند اما مدیران قوی سعی دارند دستیاران و معاونان خود را هم از افراد قوی و با تجربه انتخاب کنند چون انتخاب این افراد باعث افزایش دانش خودشان می‌شوند.
مدیران هزینه ای
وی یاودآوری کرد: مدیریت‌های امروز فقط مدیریت‌های هزینه ای است چرا که مدیریت‌ها کوتاه مدت است و کمبود دانش و علم مدیریت دلیل عدم وجود تمرکز و ثبات مدیریتی است. باید بگویم مخالف استفاده از افراد جوان و بانشاط نیستم؛ اما باید در کنار آن‌ها از پیشکسوتان و تجربیات آن‌ها نیز استفاده شود.
اخوان افزود: در کشورهای توسعه‌یافته مثل آمریکا هم در بخش خصوصی و هم دولتی، مدیریت به 35 سال خدمت رسیده است که برای هر دهه تعاریف مشخصی از مدیریت شده است. دهه سوم اوج کار یک مدیر است چرا که از تجربیات زیادی برخوردار است اما در ایران عکس این کار رخ می‌دهد و فرد بعد از 25 تا 30 سال کار بازنشسته شده و کنار گذاشته می‌شود. در صورتیکه باید نیروهای جوان در کنار باتجربه‌های دارای علم به‌کار گرفته شوند.
بدنبال منافع مالی نیستیم
کارشناس فوتبال اصفهان اظهار کرد: پیشکسوتان به دنبال منافع مالی نیستند بلکه به دنبال انتقال تجربیات و علم خود به جوانان هستند. نمی‌گویم پیشکسوتان در رأس امور و به عنوان مدیران باشگاه‌های مختلف موجود، معرفی کنند؛ اما باید از تجربیات و دانش پیشکسوتان در بخش‌های مختلف به بهترین شکل استفاده شود.
وی خاطر نشان کرد: تنهاچیزی که من در فوتبال به دست آوردم و جنبه مادی هم ندارد، سلامتی جسمی است که به سلامت روح و روانم هم کمک کرده و برای من بالاترین سرمایه است. امروز من با کودک درونم که زنده است زندگی می‌کنم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/37935/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

راه‌یابی ذوب آهن اصفهان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور

پایان تقابل هواداران و طلایی پوشان؛ اصفهان پشت سپاهان

حمایت مردم اصفهان از عملیات تاریخی «وعده صادق»

آزادی 4 زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

اختصاص 1 درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است

35 درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است

امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان

اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است

معدوم شدن حدود 16 تُن فرآورده خام دامی در اصفهان

بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان

لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس

جهانیان اقتدار ملت ایران را در انتقام شهدای قدس دیده‌اند

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد 6 درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس

خروجی سد مهاباد به 32 مترمکعب بر ثانیه رسید

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

آسمان اصفهان باز بارانی می شود

فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری

آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان

فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری

ذوب‌آهن از آمل به نیمه‌نهایی رسید

آغاز تخصیص ارز برای صنایع و دارو

توضیح وزیر اقتصاد درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ مالیات کم شد

بالاتر از دنیا! / ایران؛ رکوردشکنی در تعطیلات

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات «وعده صادق»

رژه خودرویی مردم نطنز در حمایت از پاسخ سپاه

مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان

آغاز زمان بلیت فروشی شهرآورد اصفهان

تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند

کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود

هیبت گنبد آهنین و اسرائیل، در اوج آمادگی‌اش شکست

عملیات مقتدرانه «وعده صادق» تجلی اراده ملت ایران بود

لایروبی و احیای 46 کیلومتر از قنات‌های اصفهان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

معدوم شدن 15 هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی

تجمع مردم اردستان در حمایت از حمله موشکی به رژیم صهیونیستی

اهدای خون جمعی از کارکنان تیپ 364 شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟

اعلام زمان بلیت فروشی شهرآورد اصفهان

ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان‌غربی

لایروبی و احیا 46 کیلومتر از قنات‌های اصفهان