پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

«توهین» جرم نخست استان است/عدم شناسایی کودک‌آزار در خمینی شهر سیاسی

«توهین» جرم نخست استان است/عدم شناسایی کودک‌آزار در خمینی شهر
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس کل دادگستری استان اصفهان جرم نخست در استان اصفهان را توهین به افراد عنوان کرد و گفت: در این زمینه بیش از 40 هزار پرونده در سال 96 داشتیم.

به گزارذش خبرنگار مهر ، احمد خسروی وفا پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و 171 هزار و 612 پرونده وارد دادگاه شده است که مشمول تمام بخش‌های قضایی استان مانند دادیاری‌ها، بازپرسی‌ها، دادگاه خانواده، تجدید نظر، کیفری، سرپرستی، اظهار نظر، اجرای احکام کیفری و غیره است.
وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و 153 هزار و 678 پرونده منتهی به صدور رای قطعی شده است، توضیحاتی در ارتباط با تعداد پرونده‌های وارده ارائه و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که برای هر پرونده کیفری حداقل در چهار یا پنج نقطه تصمیم قضایی گرفته می شود و این آمار بر همین اساس است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با توضیح درباره آمار ثبت 16 رقمی پرونده‌ها معروف به آمار یکتا که نشان از آمار واقعی پرونده و تعداد مراجعه است، بیان داشت: 472 هزار و 465 پرونده به شکل عدد 16 رقمی در سال گذشته ثبت شده است بدین معنا که این پرونده در تمام مراحل دادرسی یک شماره 16 رقمی جداگانه و ثابت دارد.
وی ادامه داد: این آمار واقعی پرونده‌های ورودی محسوب می‌شود اما آمار قبلی نشان از عملکرد قضات است بدین معنا که یک میلیون و 171 بار رای صادر شده است.
آمار رسیدگی به پرونده ها در دادگاه تجدید نظر از 157 به 128 روز رسید
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه های تجدید نظر از 157 روز در سال 92 به 128 روز در سال 96 رسیده است، تاکید کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری از 414 روز در سال 92 به 265 روز رسیده و 149 روز کاهش داشته است.
وی به کاهش 17 روزی زمان رسیدگی در دادگاه حقوقی از 158 روز به 141 روز اشاره کرد و بیان داشت: زمان رسیدگی در دادگاه کیفری از 124 روز به 89 روز رسیده است و زمان رسیدگی در بازپرسی و دادستانی تفاوتی نداشته است.
خسروی وفا با بیان اینکه اجرای احکام مدنی از 492 روز در سال 92 با 204 روز کاهش به 240 روز در پایان سال گذشته رسیده است، گفت: همچنین اجرای احکام کیفری در سال 92 از تعداد 295 روز با 17 روز کاهش به 188 روز رسیده است.
وی جرم نخست در استان را توهین به افراد عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه بیش از 40 هزار پرونده در سال 96 داشتیم.
وجود بیش از 39 هزار پرونده سرقت در استان
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های سرقت 39 هزار و 693 مورد بوده است، گفت: همچنین در زمینه ایراد صدمه بدنی بر اثر تصادف رانندگی 37 هزار و 510 پرونده، در زمینه ضرب و جرح 36 هزار و 953، تهدید 28 هزار و 127، تخریب 15 هزار و 531، کلاهبرداری 14 هزار و 451، خیانت در امانت 14 هزار و 370، افترا 12 هزار و 804 و تحصیل مال از طریق نامشروع، سوء استفاده و تقلب 9 هزار و 495 پرنده تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در سال 94 جرم خشونت رتبه دوم و سرقت رتبه اول را در استان اصفهان داشت، گفت: باید توجه داشته باشیم که بسیاری از ضرب و جرح ها منتج به قتل یا خشونت شدید می شود و بر این اساس در سال 96 جرم قتل یک رتبه کاهش داشته است.
مواد مخدر دیگر جزو 10 اتهام نخست استان اصفهان نیست
خسروی وفا بیان داشت: همچنین مواد مخدر در سال 94 رتبه دهم را داشت اما در سال 96 دیگر جزو 10 اتهام نخست استان اصفهان نیست و به پایین تر از 10 رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 30 تن مواد مخدر کشف شده است، ابراز داشت: مناطق زیادی از استان که آلوده به مواد مخدر بوده است برای چندمین بار پاکسازی و معتادان متهاجر و خرده‌فروش‌ها دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 173 باند سرقت در استان اصفهان متلاشی شد و در این ارتباط 462 نفر دستگیر و سه هزار و 762 فقره کشف سرقت داشتیم.
استان اصفهان بیشترین پست های اداری بلاتصدی را دارد
خسروی وفا با اشاره به اینکه استان اصفهان بیشترین پست های اداری بلاتصدی را دارد، اظهار داشت: ما چهار هزار و 359 پست مصوب در استان داریم اما تنها 36 درصد پست ها پر شده است بدین معنا که تنها یک هزار 575 نفر سر کار هستند.
وی اضافه کرد: در همین راستا یک هزار و 160 پست در بخش قضایی داریم که 649 پست تصدی شده و 511 پست بلاتصدی است.
پیگیری در ارتباط با اضافه شدن پست های قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان درباره پیگیری در ارتباط با اضافه شدن پست‌های قضایی اظهار داشت: از سال 92 تا پایان سال گذشته با تلاش بسیار 468 پست قضایی در استان اصفهان اضافه شد بدین معنا که در سال 92 تعداد 692 پست داشتیم که امروز به یک هزار و 162 مورد رسیده است.
وی ادامه داد: در سال 92 تعداد 313 شعبه در کل اصفهان داشتیم اما در پایان سال 96 به 398 شعبه رسید که در نتیجه این اضافه شدن‌ها در سال 92 تعداد هزار و 248 پرونده مسن که بیش از دو سال از زمان دادخواست اولیه آنها می گذرد، در پایان سال 96، به یک هزار و 832 پرونده رسیده است.
1900 پرونده احکام مجازات جایگزین صادر شد
خسروی وفا افزود: در این ارتباط یک هزار و 900 پرونده احکام مجازات جایگزین مانند الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه، مراقبت تحت زمان خاص صادر شده و محرومیت از حقوق اجتماعی در مقطع زمانی خاص از دیگر موارد جزایی بوده است.
وی به آمار شعب شورای حل اختلاف در استان پرداخت و گفت: در استان اصفهان 283 شعبه حل اختلاف داریم که 198 شعبه حقوقی و به شکل تخصصی است و 33 شعبه نیز به شکل تخصصی به موضوع سازش اختصاص دارد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه از این تعداد 52 شعبه روستایی در روستاهای بزرگ مستقر هستند، گفت: در سال 96 تعداد 222 هزار و 568 پرونده وارد شورای حل اختلاف شده است که 217 هزار و 678 مورد مختومه شدند.
تشکیل چهار کارگروه قضایی در استان اصفهان
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه چهار کارگروه در استان اصفهان با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل شده است، ابراز داشت: کارگروه حقوقی و نظارت قضایی، کارگروه حمایت قضایی از سرمایه گذاری، کارگروه مشاوره و داوری برای نخستین بار در استان و کارگروه پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی از این جمله هستند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در همین ارتباط 10 جلسه با 40 مصوبه برگزار شد، به عنوان سال جاری یعنی حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم شاهد باشیم دستگاه قضایی استان در کنار مدیران اجرایی به شکل جدی از سرمایه گذاران و کالای ایرانی حمایت کند و بر این اساس میز حمایت از سرمایه گذاری در معاونت پیشگیری به شکل مستقیم راه اندازی شده است.
برگزاری 337 دوره مهارت های فنی و حرفه ای برای زندانیان
وی در ارتباط با اقداماتی که برای زندانیان انجام شده است، ابراز داشت: 337 دوره مهارت های فنی و حرفه ای برای زندانیان برگزار شده است و با نظارت قضات ناظر زندان هر زندانی چه در داخل چه در خارج از زندان می تواند، تحت نظارت، دارای حرفه باشد و از این طریق به زندانیان کمک می شود.
خسروی وفا بیان داشت: در سال گذشته در حوزه بهداشت و سلامت زندانیان نیز گام‌های موثری برداشته شد که نتیجه آن کسب مقام اول در نخستین مجمع سلامت استان است.
وی با بیان اینکه همچنین 9 هزار و 400 نفر از زندانیان تحت پوشش مشاوره قرار گرفتند، گفت: در زمینه توجه به مسایل فرهنگی باید به این امر توجه کنیم که با اقدامات انجام شده هم اکنون دو هزار و 400 نفر در زندان اصفهان از یک جزء تا پنج و ده جزء قرآن کریم را حفظ هستند و چند نفر نیز حافظ کل قرآن هستند.
آمار اراضی رفع تصرف شده با مالیکت منابع طبیعی و اداره کل مسکن و شهرسازی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه به آمار اراضی رفع تصرف شده منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: در سال 96 یک هزار و 123 هکتار رفع تصرف در 260 پرونده از اراضی مربوط به منابع طبیعی داشتیم و همچنین در اراضی رفع تصرف شده در اداره کل مسکن و شهرسازی 356 هزار و 938 متر در 63 پرونده بوده است.
دستگیری افرادر در مظان اتهام در ارتباط با کودک افغانی
وی در ارتباط با پرونده کودک افغانی مورد اذیت و آزار در خمینی‌شهر ابراز داشت: تعداد زیادی افراد در مظان اتهام در ارتباط با اذیت و آزار این کودک دستگیر شدند و با توجه به عدم تشریح چهره فرد به دلیل کودک بودن روند کار کمی کند شده است.
خسروی وفا با اشاره به اینکه این موضوع از روز نخست پیگیری و چهره نگاری در این ارتباط انجام شده است، بیان داشت: در این زمینه مشورت قضایی به دادسرای خمینی‌شهر شهر داده شد و یکی از همکاران برای پیگیری معرفی شده است.
وی با بیان اینکه همچنین تیم ویژه ای توسط نیروی انتظامی در حال پیگیری است اما تاکنون فرد جانی در این راستا شناخته نشده است، گفت: اظهارات افراد احضار شده دریافت شده است و در حال حاضر تنها مظنون هستند.
تبعیت فرد متجاوز مشخص نیست
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه تبعیت فرد متجاوز مشخص نیست و اگر خانواده اصراری بر تابعیت دارند پس باید این فرد را بشناسند، ابراز داشت: پرداختن به بحث تابعیت در این شرایط خاص صحیح نیست، به طور کلی در مورد هر فردی که قربانی جرم است ما وظیفه حمایت داریم که این کار در حال انجام است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/38155/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان؛ بازاری ها فروشنده شدند

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده 2 قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

شاخص بازگشت درآمد به اصفهان 4 تا 8 درصد است/سهم 6 هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

بیشترین بارندگی اصفهان در پادنا؛ هشدار زرد برای سامانه‌های بارشی

توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟

احداث زیرگذر حصه شمالی در 1403

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم

شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند

طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان + فیلم

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه 435 هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان

یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است

سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه 9 در هفته بزرگداشت اصفهان

ورزشگاه شهدای فولاد میزبان سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

قیمت طلا، سکه و ارز 6 اردیبهشت‌ماه 1403؛ سکه دوباره جهشی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

آموزش تفکیک پسماند به بیش از 1000 دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن