پیام سپاهان

آخرين مطالب

اما و اگرهای پیام های مبتنی بر محتوا اقتصادی

اما و اگرهای پیام های مبتنی بر محتوا
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - سرویس های ارزش افزوده از طریق اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به مشترکان، پیامک های مبتنی بر محتوا با مضامین اجتماعی، سرگرمی، ورزشی، سلامت و مذهبی، ارسال می کنند. البته این پیامک ها قسمتی از پیام های تبلیغاتی و رایگان موسسه ها و شرکت ها نیستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، پیام های مبتنی بر محتوا می توانند از منابع مشخص و نامشخص از کانال شبکه های اجتماعی سایت های اینترنتی و نرم افزار گوشی تلفن همراه ارسال شوند و ایجاد ارزش افزوده کنند. در واقع منابع ارسالی و معین این پیامک ها، در طرف قرارداد اپراتورهای شرکت مخابرات هستند و پیام هایی مبتنی بر نوع خدمات و میزان مشخص هزینه به مشترکان ارسال و در صورت تایید فعال می شود و منابع نامشخص با ارسال پیام هایی با مضامین دعوت به عضویت در سرویس ها با متن های جذاب و فریبنده مانند شارژ رایگان، شرکت در قرعه کشی و شما برنده شدید، مشترکان را ترغیب به عضویت و کسب درآمد می کنند.
اما برخی مردم به ویژه مشترکان همراه اول، می گویند با وجودی که محتویات این پیامک ها را هیچ گاه فعال نکرده اند، اما هزینه آن در قالب سرویس "خدمات مبتنی بر محتوا" در قبض تلفن آنها ثبت شده و به ناچار باید هزینه آن را پرداخت کنند.
حضور چند ساعتی خبرنگار ایسنا در یکی از شرکت های مخابرات در میدان جمهوری اصفهان و برخی از دفاتر پیشخوان، حاکی از انبوه مراجعه کنندگان با مشکلات گوناگون در این شرکت و گاها فریاد آنان از اینکه بدون اطلاع شان تعرفه ای با عنوان "خدمات مبتنی بر محتوا" بر روی قبوض آنها درج شده و باید هزینه های بالایی را بابت آن پرداخت کنند.
درویش یکی از افرادی است که عنوان می کند نزدیک 16 هزار تومان با نام "خدمات مبتنی بر محتوا" بر روی قبض تلفن همراهم درج شده با پیگیری از شرکت مخابرات، اعلام کردند که پیامکی را با نام "زائرین مشهد" فعال کرده ام، در حالی که چنین سرویسی را هیچ گاه تایید نکرده بودم، با این حال مجبور شدم این هزینه را پرداخت کنم. البته با شماره گیری تلفن 9990 این سرویس را غیرفعال کردم.
سپیده زینل، یکی از مراجعه کنندگان به مخابرات است که می گوید: اتفاقی قبض موبایلم را چک کردم و متوجه فعال شدن این سرویس بر تلفن همراه خود شدم، در حالی که هیچ گاه این سرویس را فعال نکرده بودم. با پیگیری این موضوع، کارمند مخابرات تنها پاسخی که به من داد این بود که "شاید تلفن همراهت را به فرزندت داده ای و به این نحو این کد فعال شده است!" اما این پاسخ قانع کننده ای برای من نیست.
خانم دیگری نیز با گلایه می گوید: از زمانی که قبوض تلفن همراه دیگر چاپ نمی شود، مخابرات تحت هر عنوانی هزینه ها را افزایش می دهد و باید از طریق پیامک متوجه محتوای قبض تلفن همراه خود شوم. 
او ادامه می دهد: این بار دومی است که "خدمات مبتنی بر محتوا" بر روی قبض تلفن همراهم فعال شده، بار نخست در پیگیری، مخابرات عنوان کرد سرویس "برنامه 90" فعال است در حالی که اصلا چنین سرویسی را فعال نکرده بودم، اما مجبور به پرداخت حدود 50 هزار تومان شدم و این بار نیز زمانی که هزینه تلفن همراهم بالاتر از ماه های گذشته بود در پیگیری متوجه شدم سرویس "خدمات مبتنی بر محتوا" با عنوان "مسابقه ببین" و هم چنین "عتبات عالیات" فعال شده و 32 هزار تومان مجبورم بابت سرویسی که هیچ گاه فعال نکرده و از خدماتش استفاده نکرده ام، پرداخت کنم.
او می گوید: متاسفانه مخابرات هر بار تحت هر عنوانی هزینه های را در قبوض تعریف می کند در حالی که مشترکان از آن بی اطلاع هستند.
محمدی، یکی دیگر از مراجعان در خصوص سرویس خدمات مبتنی بر محتوا که بر قبض تلفن همراهش فعال شده است، می گوید: متاسفانه شکایت و پیگیری در مورد اعمال هزینه پیامک های مبتنی بر محتوا که هیچ گاه تایید نکرده بودم، فایده ای نداشت و در نهایت مجبور به پرداخت هزینه آن شدم و قطع کامل این پیامک ها را با شماره گیری 9990 انجام دادم.
یکی از کارمندان مخابرات در خصوص دلایل فعال شدن سرویس "خدمات مبتنی بر محتوا" در تلفن همراه مشترکان در حالیکه از آن اظهار بی اطلاعی می کنند به خبرنگار ایسنا، می گوید: گاهی ویروسی شدن گوشی تلفن همراه موجب پذیرش یا تایید پیامک های مختلف می شود. هم چنین مشترکان می توانند در صورت خدمت رسانی بدون تایید پیامک های مبتنی بر محتوا، به شرکت مخابرات مراجعه و فرم شکایت را پر کنند و در صورت اثبات ادعا، هزینه اعمالی به مشترکان باز می گردد.
کارمند دیگر مخابرات نیز در این باره، اظهار می کند: عضویت در کانال های مختلف شبکه اجتماعی و نصب انواع نرم افزارها در گوشی تلفن همراه، سبب ارسال پیامک های مبتنی بر محتوا می شود و حذف کانال‌های شبکه اجتماعی و نرم افزارها، مراجعه حضوری، خدمات تلفنی به شماره 9990 و یا شماره گیری کد #800*، موجب حذف این گونه پیامک ها می شود.
وی ادامه می دهد: مشترکان همراه اول در صورت ایجاد هر گونه خطا در فعال سازی و یا غیرفعال سازی سرویس خدمات مبتنی بر محتوا، می توانند از طریق تلفن های دایمی و اعتباری همراه اول با شماره 9990 به صورت رایگان و با سایر خطوط با شماره 9129990 تماس گرفته و این سرویس را غیر فعال کنند. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/40307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد