پیام سپاهان

آخرين مطالب

دست خالي تلويزيون در محرم امسال مقالات

دست خالي تلويزيون در محرم امسال
  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d

سپاهان نيوز- بالغ بر يک دهه و نيم است که تلويزيون در کنار تمام برنامه هاي مناسبتي خود براي ايام محرم، اقدام به توليد سريال هايي با درونمايه عاشورايي و انساني کرده است؛ سريال هايي که بعضا جزء آثار بسيار پرمخاطب قرار گرفتند و خاطرات خوبي را براي بينندگان تلويزيوني رقم زدند.اين سريال هاي قدرتمند سبب شد تا تلويزيون عملا از فضاي دوقطبي سريال هاي پربيننده ايام رمضان و نوروز خارج شده و فضا را به گونه اي رقم زند که ديگر مخاطبان، انتظار ديدن سريال هايي ويژه در اين ايام را داشتند و تلويزيون مجبور بود تا لااقل براي دهه اول محرم، سريال هاي مناسبتي توليد کند، چون در يک دهه اول، پخش برنامه هاي طنز متوقف مي شد و کنداکتور، تماما در اين يک دهه خالي بود و ساير برنامه هاي مناسبتي نمي توانستند در تمام مدت شبانه روز، در جذب مخاطب موفق باشند.

 با فرا رسيدن دوران افول تلويزيون ميان مردم، کميت و کيفيت سريال هاي ايام محرم نيز دستخوش تغيير قرار گرفت و ديگر خبري از آن سريال هاي پرمغز و محبوب نبود.احساس مي شود در اين چند سال اخير، تلويزيون تنها در جهت خالي نبودن عريضه و اداي تکليف خود، دست به توليد سريال هاي بي کيفيت و کم بيننده زده که خروجي خاصي از دل آن بيرون نمي آمد. شرايط امسال در حالي است که همين برنامه روتين ساليانه، امسال انجام نمي شود و تنها دو شبکه اول و پنجم (تهران)، سريال هايي را توليد کرده اند که با بررسي آنها متوجه مي شويم بعيد است اين دو سريال بتوانند اتفاق خاصي را رقم بزنند.در ادامه نگاهي خواهيم انداخت به سريال هايي که تلويزيون براي محرم امسال در نظر گرفته است.

     شبکه اول : همچنان پيشگام در سريال سازي
شبکه اول سيما که با توليد سريال هاي مختلف در تمام ايام سال، در اين زمينه، چند سر و گردن بالاتر از ديگر شبکه ها قرار دارد، براي محرم امسال، يک سريال 13 قسمتي را تحت عنوان«گشت ويژه» در نظر گرفته است؛  يک سريال پليسي که ارتباطي به فضاي محرم ندارد و گويا يکي از گزينه هاي پخش نوروزي بوده که با توجه به حضور گزينه هاي قدرتمندتر در آن زمان، پخش آن به دهه اول محرم رسيده است و هم اکنون چند شبي از پخش آن مي گذرد و تا شب عاشوراي حسيني نيز ادامه خواهد داشت. در اين سريال پليسي، حميد گودرزي، شاهد احمدلو، محمود پاک نيت، پدرام شريفي، امير کاظمي، داريوش اسدزاده، آزيتا لاچيني و سوگل طهماسبي به ايفاي نقش پرداخته اند. سعيد سعدي  تهيه کننده کهنه کار سينما، آن را توليد و مهدي رحماني نيز آن را کارگرداني کرده است.اين سريال، هر شب ساعت 22:15 دقيقه، روي آنتن مي رود.

       شبکه سوم: همچنان بر مدار بي مسووليتي
طي ماه هاي گذشته، انتقادهاي بسياري به عملکرد شبکه سوم سيما وارد شده است. کپي برداري واضح و آشکار اين شبکه و پايين بودن کيفيت برنامه هاي مختلف اين شبکه پرطرفدار، صداي بسياري از مخاطبان رسانه ملي را در آورده است.در جديدترين شيوه کپي برداري، شبکه سوم، بازي فوتسال را از شبکه ماهواره اي خود پخش نمي کند و تنها آن را از شبکه ديجيتال، روي آنتن مي فرستد تا با آنتن دزدي از روي شبکه هاي ماهواره اي و براي نفهميدن صاحبان آن شبـــکه ها، فوتســـال را روي شبکه ماهواره اي خود نمي فرستد تا آن صاحبان نفهميده و با طرح شکايت، درخواست غرامت از اين شبکه را نداشته باشند؛ اتفاقي که در زمان جام جهاني نيز رخ داد و رسوايي بزرگي براي شبکه سوم سيما رقم زد.شبکه سوم سيما که در ماه رمضان امسال، به دليل تقارن آن با مسابقات جام جهاني، هيچ سريالي را روي آنتن نفرستاد و از اين تقارن، به شکلي غيرحرفه اي، سوء استفاده کرد، حالا براي ايام محرم، يک سريال تکراري را روي آنتن فرستاده، آن هم سريالي که بارها و در مناسبت هاي مختلف، از شبکه هاي مختلف داخلي و بين المللي روي آنتن رفته و تقريبا ديگر هيچ جذابيتي براي مخاطب ندارد.«وفا»، يکي از برترين ساخته هاي عاشورايي تلويزيون است که در نوروز يک دهه پيش پخش شد و حالا همان سريال نوروزي، در محرم امسال روي آنتن اين شبکه رفته. در کار موفق محمدحسين لطيفي، بازيگراني چون  فرهاد اصلاني، فرهاد قائميان، هانيه توسلي، پوريا پورسرخ و محسن قاضي مرادي به ايفاي نقش پرداخته اند.اين سريال را مي توانيد هر شب ساعت 20:45 دقيقه به تماشا بنشينيد.

       شبکه پنجم : ظاهرا، موفق تر از دو شبکه ديگر
در حالي که سريال شبکه اول، مختص ايام عاشورا نيست و شبکه دوم، به بهانه شبکه کودک بودن، خيال خود را از بابت ساخت سريال هاي مناسبتي راحت کرده و شبکه سوم نيز به سياست کپي کاري و تکرار ادامه مي دهد، ظاهرا شبکه پنجم در اين زمينه، با «گناه چهارم»، موفق تر از ديگر شبکه ها ظاهر شده است؛ ميني سريالي که  قتلي در پي خشونت آني را روايت کرده و از اين حيث، يادآور سريال محبوب «زير تيغ» است.در اين سريال که احتمالا پربيننده خواهد بود، اميرمحمد زند، کاظم افرندنيا، کيميا باباييان، جمشيد جهان‌ زاده، آرمان صورتگر و زهره حميدي به ايفاي نقش پرداخته اند. کارگردان اين ميني سريال، عباس خواجه وند  است و داريوش باباييان که سال هاست در سينما و تلويزيون ما کم کار شده، تهيه کننده کار محسوب مي شود. البته اين ميني سريال، چهار  قسمتي است و تنها در شب هاي نزديک به تاسوعا و عاشورا پخش خواهد شد. «گناه چهارم»، سال گذشته ساخته شد، اما به دليل دير رسيدن، پخش آن به امسال موکول شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/4206/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد