پیام سپاهان

آخرين مطالب

نظری:

بازی رده بندی یا فینال پاداش قضاوت خوب فغانی می‌تواند باشد ورزشی

بازی رده بندی یا فینال پاداش قضاوت خوب فغانی می‌تواند باشد
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - پیشکسوت داوری ایران با تمجید از قضاوت خوب علیرضا فغانی و تیم داوری ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی گفت: به اعتقاد من قضاوت در دو بازی رده بندی و فینال می‌تواند جایزه و پاداش قضاوت‌های خوب فغانی در این دوره باشد.
ایرج نظری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: هر 3 بازی که تیم داوری ایران در آن بود را دیدم، خوشبختانه قضاوت‌های بسیاری خوبی را به نمایش گذاشتند. البته بازی شب گذشته آرژانتین و فرانسه خیلی بیشتر مورد پسند من واقع شد از چند نظر؛ این که این بازی بسیار سنگینی بود بین دو تیمی که قهرمانی جام جهانی را در اداور گذشته در کارنامه خود دارند. قضاوتی که از فغانی دیدم بسیار پخته و به دور از عصبانیت‌های همیشگی بود که خونسردی جایگزین آن شده بود.
وی افزود: در دقیقه 3+90 که بازیکنان آرژانتین به دنبال خراب کردن جو بودن فغانی سریع وارد عمل شد و حتی کمک وی سخندان نیز به کمک وی آمد و نگذاشتند بازی رنگ خشونت بگیرد با دادن دو اخطار آرامش را به بازی بازگرداندند و این نشان از کار تیمی خوب آنها بود.
وی ادامه داد: از ویژگی‌های خوب فغانی آمادگی جسمانی خوبی است که دارد، زمانی که داوری از این فاکتور برخوردار باشد، می‌تواند در تمامی صحنه‌ها در بهترین زاویه قرار بگیرد و تصمیمات درست بگیرد.
نظری تاکید کرد: فغانی از معدود داورانی است که در طی 3 بازی خود از دیدئو چک استفاده نکرده است. فلسفه استفاده از ویدئو چک کاهش اشتباهات انسانی داوران به ویژه در خطای دید است. با ویدئو چک موافق هستم اما هنوز استفاده از آن به خوبی جا نیفتاده است. البته ممکن است گاهی موجب اشتباه داوران نیز شود؛ به عنوان مثال بازی ایران و پرتغال زمانی که رونالدو خطا کرد به داور گفته شد از ویدئو چک استفاده کند. ویدئو چک برای پنالتی، آفساید و برخوردها و خطاهایی است که از دید داور دور است و چون این صحنه از چشم داور بود از بالا به داور گفته شد تصویر را ببیند.
وی تصریح کرد: برای دیدن ویدئو چک داور یک دقیقه فرصت دارد، که در این صحنه داور حدود 3 دقیقه زمان بازی را گرفت و البته آن را در زمان‌های تلف شده هم اضافه نکرد و این یکی از اشتباهات بزرگ این داور بود و در نهایت هم تصمیم اشتباهی گرفت. باید قبول کنیم که اسم رونالدو و تیم پرتغال برای داور سنگین‌تر از اسم نام ایران بود.
ناظر و مدرس بین المللی داوری ایران با تمجید از قضاوت خوب فغانی در بازی شب گذشته آرژانتین وفرانسه گفت: یکی دیگر از نکات بسیار خوب ومثبت قضاوت دیشب فغانی به ثمر رسیدن 7 گل سالم و درست این بازی بود و البته اوج کار وی گرفتن پنالتی دقیقه 11 بود.
وی خاطر نشان کرد: قضاوت خوب فغانی در بازی دوم موجب شد تا داور بازی حساس آرژانتین وفرانسه در این مرحله انتخاب شود و با قضاوتی که کرد نشان داد از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است.
مسئول دپارتمان داوری هیئت فوتبال استان اصفهان در خصوص وضعیت آمادگی داوران جام جهانی اظهار کرد: این داوران حدود 6 سال است که زیر نظر فیفا هستند و تمرینات بسیار سختی را سپری می‌کنند و همیشه خود را در امادگی نگه داشتند. به اعتقاد من 80 درصد رمز موفقیت وی را آمادگی جسمانی و بعد دانش بسیار خوبی که دارد، می دانم.
وی افزود: یکسری معایب از جمله برخوردهایی که با بازیکنان دارد نیز وجود دارد، اما نقاط قوت وی بسیار بیشتر است، تا کنون چنین بازی سنگین با این قضاوت خوب از فغانی ندیده بودم.
نظری در پایان گفت: حضور وی در بازی‌های نهایی این دوره از جام جهانی بستگی به بازی‌ها دارد و البته نتایج تیم‌ها، چرا که از بین تیم‌های آسیایی تنها ژاپن باقی مانده است. در دوره‌های بعد داورانی که کشورشان حذف شده باشد از شانس بیشتری برخوردار هستند باید دید تیم‌های دیگر به خصوص روسیه که میزبان هم است چه وضعیتی پیدا می‌کند؛ اما در نهایت شانس قضاوت فغانی در دوره‌های پایانی جام جهانی را من بسیار بالا می دانم به اعتقاد من بازی رده بندی یا فینال بازی فغانی خواهد بود.

کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/42467/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش

جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم

بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست

طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است

تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

قیمت طلا و سکه کاهشی می شود؟

امام صادقی ها باید مسئولیت فقر را بر عهده بگیرند/ رشد 6درصدی ادعایی دولت رئیسی پس کجاست؟

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم

(ویدیو) مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان

شرکت 28 کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان

هوای 4 شهر اصفهان قابل قبول است

4 فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد

تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه 5 اصفهان

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

کی بود کی بود من نبودم؟!

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

نیاز اصفهان روزانه به 640 اهداکننده خون

بارش‌های رگباری باران در گیلان

تکمیل برنامه عملیاتی 1405-1404 ذیل برنامه راهبردی 1410 اصفهان

پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

کشت‌کلزا در مهاباد 5 برابر افزایش یافت

برخورد 3 تریلی و یک سواری حادثه آفرید

عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس

بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان

جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»

پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه