پیام سپاهان

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

جرائم فضای مجازی 100 درصد افزایش یافته است/کشف 11 تن مواد مخدر سیاسی

جرائم فضای مجازی 100 درصد افزایش یافته است/کشف 11 تن مواد مخدر
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - فرمانده انتظامی اصفهان گفت: جرم در فضای مجازی در سه ماهه اخیر بیش از 100 درصد رشد داشته و به همراه هتک حیثیت و نشر اکاذیب سه رتبه اول جرائم فضای مجازی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با اشاره به اینکه جرم در فضای مجازی در سه ماهه اخیر بیش از 100 دصد رشد داشته است، اظهار داشت: برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین فراوانی را دارد و به همراه هتک حیثیت و نشر اکاذیب سه رتبه اول جرائم فضای مجازی را به خود اختصاص می‌دهد.
وی افزود: عمده این جرائم ناشی از ناآگاهی و نداشتن سواد فضای مجازی است که خود فرد فرصت را در اختیار مجرم قرار می دهد نتمامی جرائم ناشی از همکاری قربانی یا عدم اطلاع از فضای مجازی است.
برداشت‌های اینترنتی از حساب بانکی تنها با همکاری قربانی ممکن است
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برداشت‌های اینترنتی از حساب بانکی میسر نمی‌شود مگر اینکه فرد فریب بخورد وبه نوعی با مجرم همکاری کند، بیان داشت: انتشار فیلم های خانوادگی و هتک حیثیت میسر نمی‌شود مگر اینکه خود با عدم دقت و یا اعتماد به فردی آن را زمانی در اختیار دیگران قرار داده باشد.
وی با هشدار در ارتباط با اینکه مهاجرت جرم به فضای مجازی با شیب تند در حال انجام است و تهدیدی جدی محسوب می‌شود، ابراز داشت: در سه ماهه اخیر رصد سایت های مجرمانه عمومی 25 درصد رشد داشته است.
بازدید نظارتی و تخصصی از واحدهای صنفی اینترنتی
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه بازدید نظارتی و تخصصی از واحدهای صنفی اینترنتی در راستای کاهش این نوع جرائم در حال انجام است، تاکید کرد: در این راستا گرداننده سایت تقلبی که اعلام صدور ویزا برای کشورهای اروپایی داشت در دام پلیس افتاد.
وی با بیان اینکه به دلیل نوظهور بودن فضا، مجرمان از انواع شگردها را استفاده می‌کنند به دستگیری باندی که با شگرد کلاهبرداری از افراد سالمند فعالیت می کردند اشاره کرد و گفت: این افراد در کنار خود پردازها با خیرخواهی فریبانه و قصد کمک به افراد پیر کارت، شماره حساب و رمز ـن را دریافت می‌کردند.
مبارزه با قاچاق کالا در اولویت قرار گرفته است
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بحث مبارزه با قاچاق کالا ابراز داشت: با توجه به ضرورت افزایش اشتغال و تاثیر قاچاق در بیکاری و ضربه اقتصادی به کشور، مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های ما قرار گرفته است و بر باندهای کلان تمرکز داریم.
وی با بیان اینکه در بحث کشف کالای قاچاق در زمینه کشفیاتی با ارزش بیشتر از 55 میلیون تومان بیش از 200 درصد رشد کشف را شاهد بودیم، اظهار داشت: در زمینه کالاهایی با ارزش بیش از100 میلیون تومان بیش از 40 درصد افزایش کشف داشتیم.
افزایش 18 درصدی و دستگیرشدگان حوزه قاچاق
معصوم بیگی با بیان اینکه کشف باندهای فعال قاچاقچیان 100 درصد رشد داشته است، گفت: ارزش کالاهای مکشوفه 40قاچاق میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 45 درصد به لحاظ ارزش ریالی رشد داشته است و دستگیرشدگان حوزه قاچاق نیز 18 درصد افزایش یافته است.
بازپس گیری 32 میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان
وی با بیان اینکه چهار هزار و 400 سارق در سه ماهه نخست سال دستگیر و 46 باند سرقت شناسایی شده است، تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تلاش کنید اموال مسروقه به مردم برگردد این امر را در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس در سال جاری 32 میلیارد تومان اموال مسروقه مردم از سارقان گرفته شده و به مردم بازپس داده شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: یکی از باندهایی که در زمینه سرقت منزل فعال بود 12 میلیارد ریال سرقت انجام داده بود و بالغ بر یک کیلو طلای سرقتی را در منزل نگهداری م‌کرد که کشف شد.
وی با اشاره به اینکه نبایستی فرصت ارتکاب جرم در اختیار مجرم قرار گیرد، اظهار داشت: بخشی از سرقت از طریق سایت‌هایی که کار فروش و خرید اموال دست دوم مانند دیوار و شیپور انجام می‌شود، تعدادی باند سارق و مجرم دستگیر شدند که خودروهای مردم را به منظور امتحان کردن خودرو و دور زدن با آن به سرقت می برند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه حوزه آموزش همگانی به عنوان ماموریت مستمر نیروی انتظامی مطرح است و بر این اساس بیش از 63 هزار نفر در زمینه فرهنگ ترافیک مورد آموزش قرار گرفتند.
جانباختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت اصفهان همچنان رتبه اول کشوری را دارد
وی با بیان اینکه جانباختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت اصفهان همچنان رتبه اول کشوری را دارد، گفت: میانگین حانباختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت در کشور 35 درصد است در حالیکه در اصفهان 55 درصد را شکل می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است فرهنگ ترافیک را افزایش دهیم و بر این اساس فعالیت ویژه‌ای را امسال آغاز و در بخشی از میادین شهری موتورسواران در زمینه فرهنگ ترافیک آموزش می بینند، تصریح کرد: در پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید همه نهادهای استان تلاش کنند که با همکاری نیروی انتظامی این روند اصلاح شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در دو ماهه اول سال کاهش جانباختگان ناشی از تصادف درون شهری بر اساس اعلام پزشکی قانونی 20 درصد کاهش داشته است اما در حوزه جرحی با افزایش حدود 30 درصدی را شاهد بودیم.
بیشتر موارد تصادف در این ارتباط در اثر واژگونی و ناشی از خستگی مفرط است
معصوم بیگی با بیان اینکه بر این اساس طرح تابستانی پلیس راه تقویت پلیس به منظور کاهش جانباختگان انجام شده است، تاکید کرد: بیشتر موارد تصادف در این ارتباط در اثر واژگونی و ناشی از خستگی مفرط است که خود از عدم رعایت قانون دو ساعت استراحت در میان رانندگی نشات می‌گیرد.
وی ادامه داد: در این ارتباط در روزهای گذشته در یک تصادف چهارنفر از یک خودرو جان باختند که پس از بررسی مشخص شد به دلیل عدم رعایت قوانین انجام شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با فعالیت پلیس در راستای مبارزه با ابر آسیب مواد مخدر اظهار داشت: بیش از 50 درصد از زندانیان ، موارد زیادی از طلاق و قتل ناشی از ابر آسیب مواد مخئدر است و بر این اساس از اولویت‌های انتظامی استان قرار گرفته است.
در سه ماهه نخست سال جاری 11 تن مواد مخدر کشف شده است
وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری حدود 11 تن مواد مخدر امسال کشف شده است که نسبت به سال گذشته 75 درصد افزایش کشف داشتیم، تاکید کرد: 67 درصد حجم کشفیات در این ارتباط از نوع تریاک است و بیش از پنج هزار و 500 نفر نیز در این بخش دستگیر شدند.
معصوم بیگی با بیان اینکه سه درصد دستگیر شدنگان اتباع خارجی و دو نیم درصد بانوان هستند، بیان داشت: روز سه شنبه 40 تن مواد مخدر کشف شده امحاء می شود.
وی با اشاره از استفاده از دستگاه‌ای ایکس ری در راستای کشف مواد مخدر گفت: همچنین با استفاده ازکواد کوپتر رصد باندهای فعال در فضای بیابانی و کوه ها دنبال می شود که در زمینه کشف مواد مخدر بسیار موثر است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینمه در حوزه فوریت های پلیسی 560 تماس با 110 گرفته شده است که نسبت به مدت مشابه 20 درصد افزایش تماس مردمی را داشتیم، گفت: 60 درصد تماس های قابلیت عملیاتی شدن داشته است و مابقی مربوط به ارشاد، راهنمایی و غیره بوده است.
آمار شکایت از نیروی انتظامی 28 درصد کاهش داشته است
وی افزود: در حوزه رضایت مردم آمار شکایت از نیروی انتظامی 28 درصد کاهش داشته و 15 درصد بیشتر از گذشته از نیروی انتظامی تقدیر کردند.
معصوم بیگی بیان اشت: در سال جاری 5 طرح سراسری مرصاد انجام شده است تا با استفاده از تمام توان نیروی انتظامی رضایت و آسایش مردم را دنبال کنیم.
وی با اشاره به اینکه در مرکز مشاوره نیروی انتظامی آموزش‌هایی به شکل رایگان انجام شود، ابراز داشت: بیش از 11 هزار نفر در سه ماهه نخست سال به این بخش مراجعه کردند و مشاوره‌هایی در زمینه حقوقی، مددکاری اجتماعی روانسجی و غیره دریافت کردند.
برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی در سه ماهه دوم امسال
معصوم بیگی با اعلام خبر برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی در سه ماهه دوم امسال بیان داشت: در این جشنواره که از فعالان حوزه عفاف و حجاب تقدیر می شود

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/42512/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

7 نکته مهم درباره ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک در آسمان اصفهان

تغییرات در مجموعه شهرداری اصفهان رو به پایان است/ لزوم توجه به دیپلماسی مالی

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 7

گردشگران در پهنه اصفهان در امنیت کامل هستند

وقوع انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج + عکس

90 درصد پیله تر گلستان برای فرآوری به دیگر استان‎ها منتقل می شود

شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بورس جهش کرد

آماده شوید؛ سقوط قیمت دلار نزدیک است

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

واکنش کودک اصفهانی در حمایت از سپاه + فیلم

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

آسیب دیدن سامانه پدافند هوایی در مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان تکذیب شد

واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 1 اردیبهشت

ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند

آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

برخورد پژو 405 با عابر پیاده در محور سمیرم به شهرضا

کشف 9 میلیاردی سوخت قاچاق در کاشان

شهردار اصفهان با شهروندان منطقه 12 دیدار می‌کند

فیلم واکنش امیرعبداللهیان به حمله اصفهان: این ارزش اطلاع قبلی نداشت

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان

هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

انتصابات جدید در شهرداری شهرضا

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید