پیام سپاهان

آخرين مطالب

یاوری:

حاج صفی کاپیتان اول ایران/ تیم ملی با این بازیکنان مسافرجام جهانی شد، پس قدرشناس باشیم ورزشی

حاج صفی کاپیتان اول ایران/ تیم ملی با این بازیکنان مسافرجام جهانی شد، پس قدرشناس باشیم
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - پیشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد از بی احترامی‌هایی که نسبت به برخی از بازیکنان تیم ملی در طول جام جهانی و بعد از آن ایجاد شد، گفت: تیم ملی فوتبال ایران با گوچی، سردار، جهانبخش و سید جلال راهی جام جهانی شد و این چنین برخوردها با بازیکنان درست نیست باید کمی منصف و قدرشناس باشیم.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، محمود یاوری در برنامه ورزشی ضربه آزاد، در خصوص وضعیت تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات جام جهانی اظهار کرد: این دوره با دوره قبل تفاوت فاحشی دارد. تیم‌های بزرگ پایین آمدند و تیم‌های پایین‌تر رشد داشتند، کرواسی، سوئیس، مکزیک و اروگوئه تا این مرحله موفق‌تر از بقیه تیم‌ها بودند. فوتبال در این دوره تا به الان با آن شدت و حدت قبل نبوده است. آرژانتین دیگر آن آرژانتین سابق نیست. آرژانتینی است که ثبات ساختاری نداشت و تنها به "مسی" تکیه کرده بود، همانند پرتغال که به رونالدو تکیه داشت.
تیم کی روش با توجه به ابزار عملکرد خوبی داشت
وی افزود: تیم‌هایی در این دوره موفقیت داشتند که ساختار دفاعی و حمله‌ای خوبی داشتند. تیم ایران در ساختار دفاعی خوب کار کرد اما در حمله ضعیف بودیم و نتوانستیم عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذاریم. اکثر تیم‌های بزرگ امسال هماهنگی ساختار تیمی ندارند، فکر می‌کنم تیم ما با توجه به امکانات و شرایط تیمی که داشت و اینکه هیچ تیمی با ما بازی دوستانه نتوانست انجام دهد عملکرد خوبی به نمایش گذاشت.
وی ادامه داد: کی‌روش به خوبی توانست با امکانات و ابزاری که در اختیار داشت و با برنامه ریزی که انجام داد تیم خوبی را راهی مسابقات کند. کی روش به اعتقاد من از بهترین مربیان دنیا است که اعتقاد خاصی به وی دارم. یک مربی موفق برنامه ریز که حتی به تیم‌های آرسنال و لیورپول برنامه می‌دهد.
20 دقیقه مقابل پرتغال کولاک کردیم
کارشناس پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به این که اگر با شرایط بهتری وارد مسابقات شده بودیم می‌توانستیم عمکلرد بهتری به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: فکر می‌کنم تیم ما در شرایطی بود که می‌توانست صعود کند، وقتی مراکش را می بریم، مقابل اسپانیا چنین بازی خوبی به نمایش می‌گذاریم و در مقابل پرتغال نشان می‌دهیم که یک تیم تمام عیار شده‌ایم یعنی تیم ملی ظرفیت خوبی در خود دارد، پس اگر شرایط بهتری و روحیه بهتری داشتیم، می‌توانستیم به نتیجه مطلوب‌تری دست پیدا کنیم. تیم ملی 20 دقیقه پایانی مقابل پرتغال کولاک کرد، شاید اگر طارمی کمی شانس داشت تجربه دیگری را برای ایران رقم می‌زد.
بازیکنان تیم ملی از جهان مایه گذاشتند
یاوری با تمجید از عملکرد تک تک بازیکنان ایران گفت: بازیکنان ایران بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند. همه آنها در خدمت تیم بودند. حاج صفی، امیری، جهانبخش و بقیه همگی از جان مایه گذاشتند. باید قبول کنیم نوع مهارت تیم ملی ما با تیم‌های دیگر فرق دارد. با شرایطی که داشتیم، برد، باخت و تساوی را در کارنامه داشتیم باخت و تساوی که اگر کمی خوش شانس و با تجربه بودیم به پیروزی تبدیل می‌شد در نهایت تیم ملی عملکرد ضعیفی از خود به نمایش نگذاشت.
وی تصریح کرد: سردار آزمون زحمت بسیاری برای تیم کشید، اما باید به اندازه وی توقع داشته باشیم، تلاش کنیم و تمرین کنیم که توهین کردن‌های این چنینی را کنار بگذاریم. بازیکنان ما در دور مقدماتی امتحان خود را به خوبی پس دادند. ما با همین سردار، گوچی و حتی جلال به جام جهانی رفتیم پس به نظر من بی محبتی و قدر نشناسی است آنها هرچه داشتند، گذاشتند.

تک ستاره‌ها عصای دست تیم‌هایشان نشدند
وی با اشاره به حذف تیم‌های آرژانتین و پرتغال تاکید کرد: شاید در گذشته تک ستاره می‌توانستند ناجی تیم خود شوند البته در این دوره هم این تک ستاره‌ها با فشار نام خود تا این مرحله نیز آمدند اما در نهایت تسلیم ساختار تیم‌هایی شدند که از هماهنگی و انسجام تیمی بیشتری برخوردار بودند. 32 تیم به 32 تیم در این مسابقات حضور داشتند. هیچ تیمی بد بازی نمی‌کند. هیچ تیمی برای باخت به میدان نمی‌رود. همه تیم‌ها برد و صعود می‌خواهند.
وی ادامه داد: تیم‌هایی که در در ادوار گذشته ضعیف بودند در مقابل تیم‌هایی که ستاره داشتند بهتر کار کردند.
کی روش و برانکو مربیان بزرگی هستند
وی در پاسخ به سئوال مقدم مجری برنامه در خصوص رد وبدل شدن مکالمات بین کی روش و برانکو در رسانه‌ها گفت: دوست ندارم وارد این قضیه شوم و طبیعتاً حق را به حق دار می‌دهم. بهتر است کی روش و برانکو هر کدام راه خود را بروند و زندگی خودشان را انجام دهند، دنیا بسیار بزرگ است. این بحث‌ها به فوتبال ایران ضربه می‌زند، آن‌ها مربیان بزرگی هستند که باید کارهای بزرگ انجام دهند.
پیشکسوت فوتبال اصفهان با اشاره به موضع کمی روش در مقابل مربیان ایرانی تاکید کرد: کی روش از همان ابتدا موضع خود را در مقابل مربیان ایرانی نشان داد و در نهایت یک مربی ایرانی را در کنار خود تا به امروز نگه داشته است به نظر من کی روش اعتقادی به مربیان ایرانی نداشت و بر خلاف وی برانکو در ظاهر هم که بود مربیان ایرانی را دعوت کرد اما در نهایت تصمیمات و برنامه‌های خود را اجرایی می‌کرد.
وی افزود: هیچکس کامل نیست. کی روش نیز تماماً خوب نیست، 80 درصد خوب بود و البته بدیهایی هم دارد اما نقاط قوت و مثبت وی وزنه سنگین‌تری را به خود اختصاص داده است. مربیان خوبی داریم که فدراسیون باید آنها را در کنار کی‌روش قرار دهد. فدراسیون باید به مربیان جوان خود اعتقاد و اعتماد کند و با قرار دادن آن‌ها در کنار کی‌روش فضایی ایجاد کند که تجربه خوبی برای آینده به دست آورند.

عملکرد مستقیم نمازی را ندیده‌ام
یاوری در خصوص سرمربیگری نمازی در ذوب آهن گفت: به عنوان سرمربی و مسئول مستقیم عملکرد وی را ندیده‌ام و نمی‌دانم که چه عملکردی می‌تواند داشته باشد، اما امیدوارم بازده خوبی در ذوب‌آهن داشته باشد. به اعتقاد من اگر ما اصفهانی‌ها سپاهان و ذوب آهن را خوب می‌خواهیم باید افرادی که در رأس آنها هستند را نیز بخواهیم و اجازه دهیم آن‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند.
حاج صفی کاپیتان اول تیم ملی
وی با تمجید از بازی‌های خوب حاج صفی در تیم ملی تاکید کرد: حاج صفی در جام جهانی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و با بستن بازوبند کاپیتانی به خوبی تیم ملی را در زمین مدیریت کرد و بهتر است در مورد احسان بگوییم "کاپیتان اول ایرا"ن کسی که بازی‌های بسیار خوبی را در جام جهانی به نمایش گذاشت.
سپاهان؛ شفاف و خالص
یاوری که خود را زاییده مکتب سپاهان می‌خواند در خصوص نتیجه گیری سپاهان در این فصل خاطر نشان کرد: چرا که نه؛ سپاهان می‌تواند نتایج خوبی در این دوره به دست آورد. آن‌ها امکانات بسیار خوبی دارند. من زاییده سپاهان هستم وسپاهان را خالص و شفاف می دانم. در این مدت که به دعوت تابش در سپاهان بودم این مسئله را به چشم خود دیدم.
دلالیسم بلای جان باشگاهها
یاوری که بارها وبارها حضور دلالان در سپاهان را مهم‌ترین معضل این تیم وفوتبال ایران عنوان کرده، تاکید کرد: اگر باشگاه‌ها از اسارت دلالیسم خلاص شوند می‌توانند با آرامش به کار خود ادامه دهند. زمانی که یک مربی همراه با خود 15 بازیکن را به تیم می‌آورد و بعد از مدتی نیمی از آن‌ها را از لیست خود خارج می‌کند نشان می‌دهد که دست‌های پشت پرده است.
وی خطاب به مدیران باشگاه سپاهان گفت: باشگاه باید با هواداران و بازیکنان و دیگر علاقمندان خود شفاف برخورد کند تا حاشیه‌های کمتری داشته باشند.
فعلاً یک هیچ در یارگیری به نفع ذوب آهن
سرمربی سالهای دور سپاهان در خصوص یارگیری دو باشگاه اصفهان ذوب آهن و سپاهان خاطر نشان کرد: به اعتقاد من با توجه به اطلاعاتی که دارم فکر می‌کنم ذوب‌آهن یارگیری بهتری نسبت به سپاهان انجام داده است. حضور فرناندز، ابراهیم زاده، مسلمان، نیک نفس، حق دوست و غیره در ذوب آهن نشان می‌دهد که آنها می‌توانند در تمامی پست‌ها عملکرد بهتری در طول فصل داشته باشند. امیدوارم سپاهان بتواند همپای ذوب‌آهن نتایج خوبی را کسب کند.
وی ادامه داد: امیدوارم دو تیم ذوب آهن و سپاهان با توجه به هزینه‌هایی که انجام می‌دهند، بتوانند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و علاقمندان فوتبال اصفهان را از خود راضی نگه دارند.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/42538/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش