پیام سپاهان

آخرين مطالب

آب در اصفهان عادلانه توزیع می شود اقتصادی

آب در اصفهان عادلانه توزیع می شود
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان- معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: توزیع آب آشامیدنی بین مردم 56 شهر استان بطور عادلانه انجام می شود.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از ناصر اکبری افزود: اکنون نظام آبرسانی به 56 شهر استان از طریق سامانه تله متری و مدیریت هوشمند فشار انجام می شود.
وی ادامه داد: وجود زیرساخت تله متری باعث شده است تا بطور دقیق سهم آب در هر ساعت که میان شهرها و نقاط مختلف هر شهر در شبانه روز توزیع می شود، مشخص باشد.
اکبری با اعلام اینکه زیرساخت تله متری در شهر اصفهان و سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ ایجاد شده است، تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای کشور نیز سامانه تله متری وجود دارد، ولی سامانه ای که فرمان بگیرد، وجود ندارد.
معاون بهره برداری شرکت آبفای اصفهان تصریح کرد: اقدامات اساسی در شبکه آب استان انجام شده است تا امروز بتوانیم با حداقل فشار از شرایط بحران عبور کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال 88 حدود 17 مترمکعب بر ثانیه آب به طرح آبرسانی اصفهان بزرگ اختصاص می یافت که امروز این رقم به 10 مترمکعب رسیده است.
وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته حدود 8 دهم مترمکعب آب بر ثانیه میزان آبدهی چاه های فلمن بود که در حال حاضر این چاه ها را نیز در مدار نداریم.
اکبری گفت: در حال حاضر آبدهی چاه های متفرقه نیز که می توانست بخشی از نیاز آبی را تامین کند، کاهش یافته بطوریکه آبدهی این چاه ها که در گذشته 2 و نیم متر مکعب بر ثانیه بود، امروز به یک متر مکعب رسیده است.
معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون حدود 400 حلقه چاه شناسایی و بررسی شیمیایی و میکروبی روی آنها انجام شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود یکصد حلقه از این چاه ها تایید شده که متناسب با شرایط، آب آنها وارد شبکه آبرسانی می شود.
وی تاکید کرد: البته با شبکه بهداشت اصفهان هماهنگی کامل داریم و امکان ندارد چاهی که دچار مشکل باشد بدون تایید بهداشت وارد شبکه شود.
وی افزود: در سال 88 میزان پِرت(هدر رفت) شبکه بیش از 25 درصد بود که رقم بالایی به حساب می آمد که اکنون این رقم به 16.2 درصد رسیده که این امر نیز بدلیل اقدامات اساسی از جمله اصلاح شبکه فرسوده بدست آمده است.
***جیره بندی آب در اصفهان صحت ندارد***
در همین راستا، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، امروز خبر جیره بندی آب در استان را نادرست خواند و گفت: شرکت آبفا هیچگونه برنامه ای برای جیره بندی آب آشامیدنی ندارد و هرگونه خبری مبنی بر جیره بندی آب شرب در استان تکذیب می شود.
سیداکبر بنی طبا با بیان اینکه مردم نگرانی جیره بندی آب نباشند، تصریح کرد: شرکت آبفا همانگونه که در سه ماهه ابتدای سال برغم محدودیت شدید منابع توانست آب مورد نیاز مردم را تامین کند بطور قطع در ماه های باقی مانده از فصل گرم سال نیز این کار را می کند تا مردم شاهد جیره بندی آب نباشند.
وی افزود: با روند کنونی تامین منابع آب از سوی مسئولان و همکاری خوب مردم در مصرف بهینه، شرکت آبفا همچنان موفق به تامین آب پایدار مردم استان خواهد بود.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر اخیر خود به استان بصراحت اعلام کرد که «خط قرمز ما جیره‌بندی آب در استان اصفهان است.»
وی با بیان این‌ که وزیر نیرو هم جیره‌بندی آب در استان را خط قرمز اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت نیرو و مدیریت عالی استان حداکثر تلاش خود را معطوف به مدیریت توأمان عرضه و تقاضا کرده اند تا کمترین آسیب ناشی از کمبود آب به مشترکین وارد شود.
وی با بیان این ‌که بنده لحظه ‌به ‌لحظه اتفاقات آب در اصفهان را به رسانه‌ها گزارش می‌دهم، افزود: جیره‌بندی آب در استان مشروط بر اوامر وزارت نیروست و اعمال و برنامه‌ریزی برای این اقدام حسب تصمیمات مدیریت اصفهان و با هماهنگی استاندار صورت می‌گیرد.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: بطور طبیعتی جیره‌بندی در کیفیت و کمیت آب مؤثر خواهد بود اما در حال حاضر وضعیت آب استان به مرحله‌ای نرسیده است که نیاز به جیره‌بندی داشته باشد.
مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان با تاکید بر اعتمادسازی مردم از سوی رسانه ها، گفت: دو خط قرمز در شرکت آبفا وجود دارد که یکی کیفیت آب و تاکید بر طبیعی بودن تغییر ذائقه مردم بخاطر استفاده از منابع آب جدید و دیگری تکذیب جیره بندی در سطح اصفهان است.
وی افزود: تمام تلاش مدیریت شرکت، افزایش ظرفیت منابع آب است و بحث جیره بندی هم اصلاً مطرح نیست.
مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان گفت: اظهارات مدیریت دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش واحد خبر 18:15 مورخ 8/4/97 سیمای جمهوری اسلامی مبنی بر جیره بندی موقت آب در اصفهان به اُفت فشار و قطعی آب در بعضی از نقاط شهری در هفته های گذشته اشاره دارد و به مفهوم اعمال جیره بندی آب در کلانشهر اصفهان نیست.
به گزارش ایرنا، خشکسالی امسال کشورمان در 70 سال اخیر بی سابقه بوده است به همین دلیل باید مدیریت مصرف آب مورد توجه جدی همگان قرار بگیرد.
حوضه زاینده رود، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر از بدترین مناطق کشور در زمینه بارندگی به شمار می روند.
زاینده‌ رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به طول 350 کیلومتر است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌ رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد.
این رودخانه در دهه های اخیر بدلیل خشکسالی های متوالی، کمبود بارش، تراکم جمعیت و افزایش برداشت، به یک رودخانه فصلی تبدیل و در پایین دست و در فصول گرم سال با خشکی مواجه شده است.
همچنین بحران کم آبی و کاهش بارش ها بویژه در فلات مرکزی ایران و سرچشمه های زاینده رود در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است.
هم اکنون حدود 80 درصد از سد زاینده رود بعنوان یکی از اصلی ترین سدهای مرکز کشور با ظرفیت 1.4 میلیارد مترمکعب خالیست.
علاوه بر آن، استحصال بی رویه از منابع آب زیرزمینی با حفر چاه های مجاز و غیرمجاز از دیگر دلایلی است که باعث شده منابع آب زیرزمینی بشدت کاهش یابد و تنش ناشی از کمبود آب گریبانگیر بسیاری از نقاط کشور از جمله استان اصفهان شود.
6020/6027

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/42541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی